Autobuska stanica na Novom Beogradu
21-06-2018
Rušenjem Lastine stanice počelo je izmeštanje velikih autobuskih terminala iz Savskog amfiteatra. Sve bi bilo dobro da stvari nisu išle pogrešnim redosledom - prvo je srušena stanica pa se tek onda krenulo u razradu alternative. Beograd je prihvatio obaveze da u kratkom roku ukloni celokupni autobuski saobraćaj iz Savskog amfiteatra, praktično kao da je nova stanica već izgrađena. Da bi se izbegao potpuni kolaps prionulo se realizaciji nekoliko brzih i jeftinih rešenja, koja bi donekle trebala da amoritizuju negativne posledice loše organizacije. Deo saobraćaja premešten je na novi Lastin terminal na Voždovcu, gde putnici i dalje imaju puno problema zbog slabe opremljenosti i veza javnog prevoza. Drugi privremeni objekat koji bi trebao da preuzme deo saobraćaja sa BAS-a gradi se na Novom Beogradu u bloku 42. Njegova izgradnja počela je u martu, a rok za završetak je u julu ove godine.
Montažni objekat ukupne kvadrature od oko 1000 m2 zapravo predstavlja samo vezni aneks integrisanog kompleksa autobuske i železničke stanice. Nalazi se ispod konstrukcije vijadukta UMP-a, a unutrašnjost mu je prilagođena osnovnoj staničnoj funkciji i prihvatu putnika. Do sada je završeno betoniranje temelja budućeg objekta i postavljena je čelična rešetka noseće konstrukcije. Na prostoru nekadašnjeg parkinga prekoputa OTC-a biće formiran plato za perone, kao i prostor za parking vozila i njihovo manevrisanje. Rok za završetak ovog platoa je jesen naredne godine, ali za sada nisu primetni značajniji radovi na ovom delu.
Ovo bi ipak trebala da bude samo prva faza u izgradnji nove autobuske stanice, pošto kapacitet aneksa nije ni privremeno rešenje. Autobuskoj stanici potrebno je poslovnih kvadrata za stotine zaposlenih, da ne govorimo o uslugama i komercijalnim delatnostima za putnike i njenu ekonomsku održivost. Kako će biti izvedena ova tranzicija, teško je i zamisliti u našim okolnostima. Vidimo kako se loše i neplanski rešava pitanje Glavne železničke stanice, tako da i u ovom slučaju treba očekivati samo polovična i prelazna rešenja. To potvrđuju i jako mala sredstva odvojena za ovu namenu, pa će u prvoj fazi na stanicu biti potrošeno samo 4 miliona evra, od čega jedan million ide na izgradnju aneksa.
U prilogu pogledajte sveže fotografije sa gradilišta nove stanice u bloku 42 na Novom Beogradu.
Aneks autobuske stanice na Novom Beogradu - 3D prikazi
Aneks autobuske stanice na Novom Beogradu (foto) - 21. jun 2018.
Starije vesti
- •Počinje rekonstrukcija tržnog centra Ušće
- •Otvoren produžetak Bulevara Zorana Đinđića
- •Delta hvata zalet u 2024.
- •Počinju radovi na Trgu Nikole Pašića
- •Tempo Tower - kula na Bežaniji
- •Završena rekonstrukcija kule na Starom sajmištu
- •Završetak sportske hale u Grockoj
- •Završena izgradnja Novog Dorćola
- •Beogradski sajam na udaru
- •Airport City Belgrade dobija hotel
Projekti: Poslednjih pet objava
- Železnička stanica Prokop
17-03-2024 - Trg Nikole Pašića
14-03-2024 - New Minel
08-03-2024 - Lastavice
09-02-2024 - Staro sajmište
06-02-2024