Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Otvorene diskusije, mali kutak odmora od urbanističkih tema

Moderator: Igor

paradox polje
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 258
Pridružio se: Sre Nov 01, 2017 10:10 am
Lokacija: Земун
Kontakt:
Pohvaljen: 462
Pohvalio: 234

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod paradox polje » Čet Maj 10, 2018 9:08 am

Ajkula je u svoje vreme bila totalni šok, van svakog vremena, totalno drugačija od bilo kog drugog koncepta. Reko bih najčudniji auto svih vremena koji je ušao u serijsku proizvodnju.
Šteta što je ova u Bežanijskoj ovoliko zapuštena.
Pohvale za post: 2
Djole Pevcanin
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 575
Pridružio se: Sre Nov 16, 2016 8:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 269
Pohvalio: 282

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Djole Pevcanin » Čet Maj 10, 2018 8:00 pm

Ајкулу си могао да возиш на 3 точка захваљујући хидрауличном вешању.
Забрањена је употреба мојих фотографија у било које сврхе без моје сагласности.
spatiotecte
Expert
Postovi: 9796
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6319
Pohvalio: 1497

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod spatiotecte » Čet Maj 10, 2018 9:07 pm

Moj drug ima ajkulu, model DSuper iz 1972.
Jako simpatican auto.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
Pohvale za post: 2
Вожд
Expert
Postovi: 5477
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6414
Pohvalio: 6133

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Вожд » Pet Maj 18, 2018 3:05 pm

DSC_0089.JPG
DSC_0089.JPG (266.29 KiB) Pogledano 1791 puta
DSC_0100.JPG
DSC_0100.JPG (212.75 KiB) Pogledano 1791 puta
Pohvale za post: 1
Вожд
Expert
Postovi: 5477
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6414
Pohvalio: 6133

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Вожд » Pet Maj 18, 2018 3:30 pm

DSC_0132 - Copy.JPG
DSC_0132 - Copy.JPG (226.9 KiB) Pogledano 1787 puta
Pohvale za post: 3
Вожд
Expert
Postovi: 5477
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6414
Pohvalio: 6133

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Вожд » Ned Maj 27, 2018 10:25 pm

DSC_0004.JPG
DSC_0004.JPG (164.56 KiB) Pogledano 1670 puta
Pohvale za post: 1
Duleja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 840
Pridružio se: Sub Nov 13, 2010 5:30 pm
Lokacija: Taurunum / CCAA
Kontakt:
Pohvaljen: 925
Pohvalio: 1125

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Duleja » Pon Maj 28, 2018 1:20 am

Merdža reponja, legenda. Bravo za ulov!
:: siamo tutti fratelli ::
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5535
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4429
Pohvalio: 11692

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Дошљак » Uto Maj 29, 2018 11:45 pm

Један занимљив експонат са прославе дана МУПа, стари ватрогасни Шевролет из 1938. Служио у Београдској ватрогасној бригади.
Prikačeni fajlovi
1.JPG
Pohvale za post: 2
Duleja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 840
Pridružio se: Sub Nov 13, 2010 5:30 pm
Lokacija: Taurunum / CCAA
Kontakt:
Pohvaljen: 925
Pohvalio: 1125

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Duleja » Sre Maj 30, 2018 12:22 am

Au kakav Ševac, radost za dečake!
:: siamo tutti fratelli ::
Duleja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 840
Pridružio se: Sub Nov 13, 2010 5:30 pm
Lokacija: Taurunum / CCAA
Kontakt:
Pohvaljen: 925
Pohvalio: 1125

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Duleja » Sre Maj 30, 2018 12:43 pm

"Почетком 1903. године, угледни београдски трговац и банкар Божа Радуловић, по повратку из Беча, одлучује да увезе први аутомобил у Србију. Страхујући од саме помисли да би могао истим да управља, обраћа се свом пријатељу, фотоцинкографу Сретену Костићу, у нади да ће овај постати његов шофер. Наравно, господин Срета није ни знао шта та реч значи, али се одважио, те је прихватио понуду коју је добио првенствено због завидног умећа у занату којим се бавио. Како је имао мирне, прецизне и спретне руке, Радуловић га је сматрао најадекватнијим за нови посао.

Трећег априла 1903. године, возом из покрајине Nesselsdorf надомак Беча, рано ујутру стиже истоимени модел аутомобила. Возило је било марке Nesselsdorf, модел B. Break, произведенo у Чешкој (Копривнице, фабрика вагона, касније позната под називом Татра). Први увезени аутомобил је имао шест седишта. За разлику од данашњих произвођача који се утркују у креативности и садржају пакета опреме, пре 111 година основна опрема уз аутомобил је био “фабрички шофер”. Произвођач је уз возило слао шофера који би 45 дана обучавао власника шоферском занату али и основама механике возила, након чега би се дотични стручњак вратио у централу. Господин чије име није познато, обучио је првог српског шофера Сретена Костића.

По испоруци, одмах је обављена прва вожња. Аутомобилом је управљао поменути Немац, док су Божа, Срета и њихови пријатељи заузели преостала бочна места. Курблањем се испред Железничке станице зачуо необичан али страховит прасак, тако да су пролазици у чуду посматрали кочију без коња, опремљену двотактним боксер мотором. Вожња се наставила Немањином улицом, затим су скренули у Кнеза Милоша, одакле су продужили до крајњег одредишта, Топчидера. Како је тада забележио Костић, прва вожња је прошла добро, али уз додатне коментаре реакција пролазника: “Понеко је разрогачио очи, понеко се прекрстио слутећи да се срео са нечастивим”.

Касније су се, у сеоским пределима, суочавали са конкретнијим реакцијама: “Један пастир, чувши хуку аутомобила, побегао је главом без обзира, оставивши стадо оваца. Приликом једне предвечерње вожње једна сељанка се толико уплашила од светлости фарова да је пред кола стала као укопана, вичући и млатарајући рукама све док шофер није угасио светло”. Како бележи магазин “Аутомобил”, сутрадан се причало: “Прође аждаја кроз наше село, светле јој очи надалеко и брекће, а цепа све што јој стане на пут!”.

Друго возило је довезено у Београд 20. априла исте године. Радило се о возилу Mauer Union са водом хлађеним, напред постављеним, V мотором. Власник овог возила је био Младен Љубинковић, такође београдски трговац. Трећи аутомобил, марке Dark, је купио очни лекар др Ђорђе Нешић.

Први сервис за моторна возила је отворен у Крагујевцу (Тополивница), 1904. године. Ово представља значајан податак, јер је Србија купила у Цириху десет возила, за потребе војске. Радило се о осам возила од 2,5 тоне и два возила од 4 тоне укупне масе. Мотори су били четвороцилиндрични од 24-30 КС. Од значаја је указати на чињеницу да су до 1910. године купована возила од европских произвођача, са помоћним платненим кровом, а 1911. године је увезено и прво возило из САД. Тада је, наиме, инж. Андра Ристић увезао возило марке Ford – Т. Тих година почиње масовнија куповина путничких возила и у унутрашњости Србије. Први санитетски аутомобил је купљен 1911. године. У том периоду у Београду саобраћа и први такси, а 1912.-те године и први аутобуси. За потребе Војске, 1913. године увезена су теретна возила марке Opel и Kisseia и Jeffereu. Први светски рат је затекао војску Србије са основаном Аутокомандом у Крагујевцу, 1914. године и око 150 возила. Током првог светског рата, уништена су сва возила која је Србија имала. Треба забележити и то да је 1915. године Бора Поповић из Ниша купио Форда из 1912. године, који је отпремљен на Солунски фронт 1915. године, а 1918. враћен у земљу. Од значаја је истаћи да је више возила војска Србије довезла по повратку из рата. То су, углавном, били модели Ford-а и Cadillac-а.

25. јул 1922. године је званичан датум оснивања Српског аутомобилског клуба. Након годину дана, чланови оснивачког одбора на челу са једним од пионира српског аутомобилизма, Радованом Саватићем, успели су да скрену пажњу јавности и администрације на потребу за оваквим удружењем. Један од резултата представља аудијенција трочлане комисије Клуба у Двору, 26. новембра 1922. Представници Клуба су знали да их дочекује страствени аутомобилиста и врхунски возач – краљица Марија. Својим угледом, који је заслужила друштвеним активизмом и достојанством, а не самом позицијом, жена краља Александра је прихватила улогу покровитеља Српског аутомобилског клуба. Некада девојачки принцеза од Румуније, за разлику од свог супруга (чији је чест шофер била), дивила се аутомобилима, а изазивала је дивљење начином на који је њима управљала. Краљица Марија је најчешће возила аутомобиле марке Delage, исте оне у чијем је кабриолету 09.10.1934. у Марсеју убијен њен супруг. Прве ауто-трке су у Србији биле организоване у Београду 1923., а прве међународне трке 1939. године око Калемегдана.

Прве аутомобиле у Младеновцу купили су око 1925. године Светомир Обрадовић Штрцко, који је био и први таксиста у вароши (имао је Форда), Миленко Јанковић, Јанко Баџак, Савић... Први Младеновчанин са возарском дозволом био је Светислав Ковачевић, железнички радник који је 11. марта 1918. године положио “возарски испит”. Дозволу му је потписао пуковник Владимир Дероко.

Ево и фотографија са београдског сајма 1938. године као и доказ да Југо Фиат није послератни изум (фотографија је из 1928. године)."

https://www.facebook.com/groups/biojednomjedanbeograd/permalink/1978674212156779/
Prikačeni fajlovi
oldtajmeri sajam.jpg
oldtajmeri sajam.jpg (87.88 KiB) Pogledano 1573 puta
oldtajmer jugo fiat.jpg
oldtajmer jugo fiat.jpg (86.21 KiB) Pogledano 1573 puta
oldtajmer sofer.jpg
oldtajmer sofer.jpg (105.21 KiB) Pogledano 1573 puta
:: siamo tutti fratelli ::
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5535
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4429
Pohvalio: 11692

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Дошљак » Sre Maj 30, 2018 2:14 pm

Duleja » Уто Мај 29, 2018 11:22 pm napisao:Au kakav Ševac, radost za dečake!

Једва сам дочекао да се деца скину с њега :D Искрено нисам знао да постоји овако стар ватрогасни камион у Србији а ватрогасци су ми рекли да неко ДВД у Војводини има и старији.
Вожд
Expert
Postovi: 5477
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6414
Pohvalio: 6133

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Вожд » Pet Jun 08, 2018 4:42 pm

DSC_0117.JPG
DSC_0117.JPG (223.91 KiB) Pogledano 1420 puta
Pohvale za post: 4
Гага
Expert
Postovi: 8888
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 7672
Pohvalio: 14109

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Гага » Sub Jun 09, 2018 2:36 am

Серија 02, најбољи бмв-и. Наравно ту спада и прва генерација серије 3, наследник серије 02. Остало је ....
@Вожде, укњижен плусићћћ
Pohvale za post: 2
Вожд
Expert
Postovi: 5477
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6414
Pohvalio: 6133

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Вожд » Uto Jun 19, 2018 6:10 pm

:sesir:

Такав је јако давно имао један даљи рођак..
Вожд
Expert
Postovi: 5477
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6414
Pohvalio: 6133

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Вожд » Uto Jun 19, 2018 6:11 pm

DSC_0074.JPG
DSC_0074.JPG (226 KiB) Pogledano 1201 puta
Beki
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 457
Pridružio se: Uto Okt 27, 2015 2:49 am
Kontakt:
Pohvaljen: 654
Pohvalio: 830

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Beki » Uto Jun 19, 2018 8:48 pm


Zaljubio sam se :oops:
Pohvale za post: 3
Vladivoje
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 356
Pridružio se: Pon Nov 13, 2017 2:13 pm
Lokacija: Novi Beograd (stari Merkator)
Kontakt:
Pohvaljen: 925
Pohvalio: 1794

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Vladivoje » Sre Jun 20, 2018 1:32 am

002a.jpg


004a.jpg


16a.jpg


14a.jpg


15a.jpg
Kokos
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1282
Pridružio se: Čet Mar 17, 2011 3:19 pm
Lokacija: Galenika
Kontakt:
Pohvaljen: 804
Pohvalio: 1748

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Kokos » Sre Jun 20, 2018 8:38 am

Čudna budževina na Spačeku, za mene jedan od najlepših automobila. Evo jedna zanimljiva priča o istom http://www.autoslavia.com/citroen-2cv-s ... nsko-pace/
"Najzad, Beograd je najidealnije mesto na svetu da se uhvati autobus za Zemun." - Momo Kapor

https://prugomokoevrope.wordpress.com/
Pohvale za post: 2
Djole Pevcanin
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 575
Pridružio se: Sre Nov 16, 2016 8:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 269
Pohvalio: 282

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Djole Pevcanin » Čet Jun 28, 2018 7:52 am

Кијево, поред фудбалског терена, не знам шта је и ближе нисам могао да му приђем јер се налази на приватном поседу
Slika
И прелепи Волво код Борића
Slika
Slika
Забрањена је употреба мојих фотографија у било које сврхе без моје сагласности.
Pohvale za post: 3
Гага
Expert
Postovi: 8888
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 7672
Pohvalio: 14109

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Гага » Pon Jul 02, 2018 1:48 am

Djole Pevcanin » 28 Јун 2018 07:52 am napisao:Кијево, поред фудбалског терена, не знам шта је и ближе нисам могао да му приђем јер се налази на приватном поседу
Slika
И прелепи Волво код Борића
Slika
Slika

На првој слици је Форд Кортина (Ford Cortina) са почетка 60-ти година. Производила се од 1962. до почетка 1970.године у стандардним верзијама, а касније су дошле на ред и јаче верзије Кортина. Мотори су били запремине од 1,2 до 1,6 кубика. Производила се у фордовој фабрици у Енглеској.
ford-cortina-std-c.jpg
ford cortina.jpg
ford cortina.jpg (65.97 KiB) Pogledano 883 puta

На другој и трећој слици, наравно Волво серије 240, на слици је 244 ГЛ , годиште 1975. или 1976.
Pohvale za post: 6
Djole Pevcanin
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 575
Pridružio se: Sre Nov 16, 2016 8:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 269
Pohvalio: 282

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Djole Pevcanin » Pon Jul 02, 2018 9:05 am

Хвала Гаго :)
Забрањена је употреба мојих фотографија у било које сврхе без моје сагласности.
Гага
Expert
Postovi: 8888
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 7672
Pohvalio: 14109

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Гага » Uto Jul 03, 2018 12:04 am

:sesir:
Pohvale za post: 2
Вожд
Expert
Postovi: 5477
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6414
Pohvalio: 6133

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Вожд » Sub Jul 07, 2018 8:58 pm

originalslika_KRALJEVO-Fabrika-vagona-trke-NAGRADA-KRALJEVA-1976--162932325.jpg
Pohvale za post: 4
Гага
Expert
Postovi: 8888
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 7672
Pohvalio: 14109

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Гага » Sub Jul 07, 2018 11:41 pm

Аутодром "Берановац", @Вожде укњижен плусићћћ
Pohvale za post: 2
Djole Pevcanin
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 575
Pridružio se: Sre Nov 16, 2016 8:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 269
Pohvalio: 282

Re: Београдски олдтајмери - Beogradski oldtajmeri

Postod Djole Pevcanin » Sre Jul 11, 2018 8:21 am

Wartburg 353 караван код "Кркија"
Slika
Slika
Slika
Забрањена је употреба мојих фотографија у било које сврхе без моје сагласности.
Pohvale za post: 2

Povratak na “Relax”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta