Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Otvorene diskusije, mali kutak odmora od urbanističkih tema

Moderator: Igor

Propeler
Higher intermediate
Postovi: 648
Pridružio se: Sub Dec 17, 2016 11:26 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1227
Pohvalio: 939

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Propeler » Sre Sep 04, 2019 8:13 pm

Nisam baš ubeđen da je to tako. Recimo, kad je reč o genetičkom miksu prisutnom kod Austrijanaca i Mađara, možemo da kažemo da su veoma slični. ali se opet dosta kulturološki razlikuju. Kao Hrvati i mi, recimo....

Veoma je bitno vaspitanje, a ono na državnom i nacionalnom nivou dolazi upravo kroz zakone i kazne. Tu postoji kod nas problem. Mi smo vekovima učeni da je zakon i država neprijatelj naroda i čoveka i da je ona tuđa. I bila je u našem slučaju vekovima. Danas kad treba svoju državu i zakone da poštujemo, to odbijamo.

Potreban je sistem drastičnijih i rigoroznijih kazni za nepoštovanje zakona za sve pojedince, bez izuzetka i vrlo brzo bi se stanje generalno poboljšalo, pa i sama kultura i mentalitet.
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 6853
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8710
Pohvalio: 5594

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Пантограф » Pet Sep 06, 2019 8:24 pm

Mađari, inače, kulturno voze.
Verovatno je razlika u boljem voznom parku, a ipak i u kvalitetu drumova to što preteže na stranu Istočnog Rajha u ovom poređenju.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Blade
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1380
Pridružio se: Sre Nov 25, 2015 12:25 am
Kontakt:
Pohvaljen: 897
Pohvalio: 319

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Blade » Sub Sep 07, 2019 10:11 am

Kod nas ce mozda jednom biti svega, ali da ce zakon jednom biti isti za sve, u to najmanje verujem. Onih za koje zakon ne vazi će uvek biti.
Slika Slika
Gram rada, vredniji je od tone teorije!
Najbolji način da nešto uradite je da prekinete da pričate i počnete da radite!
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4609
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7712
Pohvalio: 5849

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Bender Rodriguez » Uto Sep 10, 2019 4:06 pm

Juri gospođa, boli je uvo za sve oko sebe...

Slika

https://www.blic.rs/vesti/beograd/e-ovo ... po/8vdzyf3
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 1
operic
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 237
Pridružio se: Sre Jun 15, 2011 8:49 am
Kontakt:
Pohvaljen: 88
Pohvalio: 47

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod operic » Uto Sep 10, 2019 9:37 pm

Ali "nepostojanje saobraćajnih propisa preti da ugrozi živote kako vozača, tako i pešaka" je toliko nebulozna floskula koju svi ponavljaju kao papagaji da će na kraju da počnu da veruju u to. Kao da će mrtvo slovo na papiru da poboljša bezbednost. Kao da su pre zakona ljudi bili nesposobni da funkcionišu.
ПЕТАР
Novice
Postovi: 14
Pridružio se: Pon Sep 09, 2019 11:18 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15
Pohvalio: 43

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod ПЕТАР » Sre Sep 11, 2019 1:53 am

Прописи не вреде ако се крше. Пешаци не гледају на семафор, прелазе улицу као на маратону. Возачи крше основне прописе. На раскрсницама се често дешава да олош пред семафор убрза како би избегао црвено светло.
Pohvale za post: 2
astrodule
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10678
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 11696
Pohvalio: 3184

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Sre Sep 11, 2019 10:38 am

A krše se zato što ih nadležni ne kontrolišu.

Pa da se postavi par saobraćajaca na jednu raskrsnicu i da svaki dan menjaju lokaciju, pa mogli bi da ispišu na desetine kazni (nedavanje migavca, korišćenje mobilnog, deca koja nisu vezana, ili u sedištu...)
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Slika
Pohvale za post: 2
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4609
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7712
Pohvalio: 5849

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Bender Rodriguez » Čet Sep 12, 2019 10:31 am

Zbog ovakvih treba vratiti radne logore, da budu primer i upozorenje drugima. Obratite pažnju na boldovani deo a pogledajte i snimak, da vidite o kakvom se mentalnom profilu radi. Ovom ne treba dati ni trotinet da vozi, a kamoli automobil.

RASTIN I ANIN KUM SE SNIMAO DOK SE PREVRTAO KOLIMA: Sopstveni udes uživo prenosio na Instagramu!

Slika

Tridesetdvogodišnji Andrej Ančević, kum nekadašnjih supružnika Ane Nikolić i Stefana Đurića Raste, koji je izazvao saobraćajnu nesreću na Smederevskom putu, malo pre Grocke, mobilnim telefonom snimio je sopstveni udes!

Naime, Andrej se uključio uživo putem Instagrama, a u direktnom snimku mogla njegova vožnja, tokom kojeg je repovao uz glasnu muziku, uletanje u krivinu velikom brzinom, a zatim je usledilo prevrtanje! Proleteo je kroz čak tri dvorišta, a BMW mu je završio na krovu. Sve je to snimio!

Nakon prvobitnog šoka, Andrej je, na iznenađenje mnogih, nastavio da sluša muziku i sve vreme se snima uživo za Instagram.



http://www.novosti.rs/vesti/scena.147.h ... Instagramu
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 6853
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8710
Pohvalio: 5594

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Пантограф » Čet Sep 12, 2019 10:35 am

Не, без зезања, морало би се неколико мајмуна казнити са по 20 година робије, уз могућност изласка са 15 у случају доброг владања, па би овакви двапут размислили да ли да се "забављају" у својој дневној соби или за воланом.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 3
Blade
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1380
Pridružio se: Sre Nov 25, 2015 12:25 am
Kontakt:
Pohvaljen: 897
Pohvalio: 319

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Blade » Čet Sep 12, 2019 10:37 am

Ovakvi su dokaz koliko u nasoj zemlji vazi zakon i ko sve moze da ima dozvolu.
Slika Slika
Gram rada, vredniji je od tone teorije!
Najbolji način da nešto uradite je da prekinete da pričate i počnete da radite!
Pohvale za post: 1
astrodule
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10678
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 11696
Pohvalio: 3184

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Čet Sep 12, 2019 10:38 am

Ima toliko snimaka ludaka koji divljaju, plus one emisije Paparaco gde su snimani "poznati" kako krše propise. I ništa...
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Slika
Pohvale za post: 1
Blade
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1380
Pridružio se: Sre Nov 25, 2015 12:25 am
Kontakt:
Pohvaljen: 897
Pohvalio: 319

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Blade » Pet Sep 13, 2019 10:01 am

Danas svaki sljam ima para. A u ovoj zemlji, svako ko ima para, moze da priusti sebi da za njega ne vazi zakon.I nikad nece biti isti za sve, nije ni u mnogo razvijenijim zemljama, ali tamo je cena povlastice mnogo veca i manji je broj. A mi do tog nivoa imamo jos mnogo da se vozimo.
Slika Slika
Gram rada, vredniji je od tone teorije!
Najbolji način da nešto uradite je da prekinete da pričate i počnete da radite!
Pohvale za post: 1
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 890
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1180
Pohvalio: 15186

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod nekianonimnilik » Pet Sep 13, 2019 11:41 am

astrodule » Čet Sep 12, 2019 10:38 am napisao:Ima toliko snimaka ludaka koji divljaju, plus one emisije Paparaco gde su snimani "poznati" kako krše propise. I ništa...


da se uvede zakon da moze da se reaguje po snimku/slici, ko sam objavi automatski kazna

a uveo bih i kao neku lutriju, kad setas ulicom, i snimis ili slikas prekrsaj (naravno da se jasno vidi tablica), posaljes MUP-u, i onda se na kraju meseca nasumicno izvlaci dobitnik, nesto sitno, 2000 dinara recimo, ali da stimulise cinkarenje, naravno i da postoji opcija anonimne prijave, ali onda ne ucestvujes u lutriji
astrodule
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10678
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 11696
Pohvalio: 3184

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Pet Sep 13, 2019 11:58 am

Može da se reaguje po snimku. Okanović je to objasnio, i zna se ko treba da reaguje, ali očigledno ih baš briga.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Slika
Astrotrain
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 569
Pridružio se: Ned Dec 04, 2011 2:13 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 753
Pohvalio: 1292

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Astrotrain » Pet Sep 13, 2019 3:06 pm

https://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2019&mm=09&nav_id=1590301

Agencija za bezbednost saobraćaja detaljno se pozabavila profilom srpskog vozača i to onog koji je opasnost na putu, za sebe i druge učesnike u saobraćaju.
Izvor: B92, rts.rs četvrtak, 12.09.2019. | 13:35

Direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, rekla da je vodeći uzrok smrtnosti mladih do 25 godina stradanje u saobraćajnim nesrećama. Navela je da je 32.000 ispitanika naše zemlje učestvovalo u istraživanju o ponašanju u saobraćaju, kao i da su na isti upitnik odgovarali i građani širom Evrope.

"Najveću toleranciju na nebezbedno ponašanje ili da kažem komociju u saobraćaju naši vozači su pokazali kada je u pitanju prekoračenje brzine, nešto smo bolji u proseku u Evropi kada je u pitanju vožnja pod dejstvom alkohola iako to, naravno, ne podržavamo i najveća netolerancija nam je na nebezbedno ponašanje i korišćenje mobilnih telefona tokom vožnje", kaže Miloševićeva.

Navela je da je 97 odsto ispitanika reklo da "moram da vozim brzo jer u suprotnom imam utisak da gubim vreme", "poštovanje ograničenja brzine je dosadno" je navelo 90 odsto ispitanih.

"Čak 96 odsto je reklo da veruje u sebe da u značajnoj meri prekorači brzinu i da je sposobno da projuri kroz oštru krivinu, a 'volim sportski da projurim kroz oštru krivinu' je reklo 94,5 odsto ispitanih", dodala je Miloševićeva.

"Vi kada to pogledate i kada ponašanje tih ljudi stavimo u saobraćaj, jer se često kaže da čovek vozi onako kako živi, mogu reći da visok stepen nemoralnosti, kako god ovo sada zvučalo, zaista se odnosi i u privatnom životu kada vas ne zanimaju posledice vašg ponašanja. To znači da ako ste bahati u saobraćaju i to nužno ne moramo da vezujemo za mlade, to može da bude osobina i čoveka koji ima i preko 25 godina",
navela je Miloševićeva.

Ukazala je da je mladim vozačima najveći neprijatelj njihova mladost, nedovoljno iskustva i želja za dokazivanjem.

"Ne kažemo to da opravdamo, ali možemo da znamo šta treba da radimo sa njima ne bi li im taj pogrešan stav o bezbednom ponašanju u saobraćaju promenili", kaže Miloševićeva.

Sa druge strane, kako ističe, imamo osobe od 40 i više godina koje takođe eksponiraju svoje nepropisno ponašanje u saobraćaju. Ukazala je da je uglavnom prekoračenje brzine u velikoj meri u vezi sa vožnjom pod dejstvom alkohola.

"Alkohol je nešto što vam povećava samopouzdanje, što više alkohola u krvi veće samopouzdanje i veća sklonost ka rizičnim situacijama – ka preticanjima kada to nije dozvoljeno, ka neprilagođenoj brzini i tada su skloni oni sa dužim vozačkim stažom i više godina starosti da sebi daju za pravu da kažu da kada voze mogu da upravljaju vozilom kao da nisu pod dejstvom alkohola", objasnila je Miloševićeva.

Kada je reč o profilu vozača na srpskim drumovima, Miloševićeva ističe da ne može reći da je mnogo različit u odnosu na prifil vozača u Evropskoj uniji. U Evropskoj uniji je veći procenat vozača koji voze pod dejstvom alkohola bez obzira što su im rigoriznije kazne.

"Kod njih je nastanak saobraćajnih nezgoda kada je vozač konzumirao alkohol 19-21 odsto, kod nas je 11 odsto", rekla je Miloševićeva. Nije razvijena svest o rizicima nebezbednog ponašanja Naglasila je da kod našeg vozača nije dovoljno razvijena svest kakvi su rizici nebezbednog ponašanja u saobraćaju.

"Većina potpuno podržava kaznenu politiku kada je u pitanju vožnja pod dejstvom alkohola i traži se nulta tolerancija za to, a 90 odsto njih je priznalo da prekorači brzinu i u naseljenom mestu i van njega, a 98 odsto tih istih ispitanika podržava zakonsku politiku kojom se kažnjavaju bahati vozači i prekoračenje brzine", rekla je Miloševićeva.

U Švedskoj su došli do zanimljive statistike – iako je bahatih vozača svega pet odsto u saobraćaju, oni čine preko 50 odsto svih saobraćajnih nezgoda.

"Ja bih rekla da oni čine 50 odsto od onih koji stvaraju rizik od nastavka saobraćajnih nezgoda, možda nekada oni ne učestvuju, ali naprave situaciju u kojoj će stradati neko ko nije bahat za volanom",
dodala je Miloševićeva.

Navela je da se vozači mogu podeliti u dve grupe – agresivne i defanzivne.

"Ako ih smestimo u saobraćaj nama se to svodi na to da ovi defanzivni izbegavaju ove agresive. U suštini, ono što ja smatram da je najstrašnije u svemu je to što ovi koji su agresivni za volanom imaju punu svest o tome da je to zakonom zabranjeno, opasno i neprihvatljivo", rekla je Miloševićeva.

Istraživanje pokazuje i da će prosečni srpski vozač pre platiti 5.000 dinara kaznu nego što će poštovati saobraćajne propise, a Miloševićeva kaže da je gotovo 99 odsto ljudi priznalo da je bar jednom vozilo uz malu količinu alkohola.

"Niko od njih nije rekao da je u redu da plati kaznu i svi se vode time zaustavio me je policajac samo što nisam stigao. Poražavajuće je to da je njima normalno da on ipak može da vozi pod dejstvom alkohola, a da mu je nastrašnije u svemu da je samo tri minuta kasnije naišla saobraćajna policija da bi sve bilo dobro", naglašava Miloševićeva.

Istakla je da kada je reč o sprečavanju bahatog ponašanja u saobraćaju, sve se svodi na dobru kombinaciju preventivnih i represivnih radnji.

"Osnova prevencije je podizanje svesti učesnika koliko je to rizično ponašanje u saobraćaju pogubno ne smo po njih nego i po ostale učesnike", zaključila je direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja

Povratak na “Relax”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta