Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Otvorene diskusije, mali kutak odmora od urbanističkih tema

Moderator: Igor

tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3654
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 1563
Pohvalio: 3075

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod tragac » Ned Nov 12, 2017 9:36 pm

astrodule » 12 Nov 2017 07:29 pm napisao:Tekst je pisan da bi se ljudima u Srbiji maksimalno olakšalo shvatanje KT.

Inače, zanimljivo je da kružni tok u ZOBS-u uopšte nije pomenut (jer ni nema potrebe jer je sve u KT regulisano znakovima).


https://www.google.rs/maps/@44.813751,2 ... 6656?hl=en

Da li to znači da se KT može posmatrati kao bilo koja druga jednosmerna ulica sa prvenstvom prolaza?
Stav urbanih planera da BG voz ne može dalje od Prokopa jer navodno nedostaju kapaciteti dokazuje da u Beogradu postoje opštine prvog i drugog reda. Rakovica je decenijama zapostavljena u mnogim segmentima, posebno u segmentu javnog prevoza i saobraćaja. Beograd bi trebalo da ukine dvostruke aršine poput gorenavedenog i postane grad svih njegovih građana.
astrodule
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5623
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 3859
Pohvalio: 767

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Ned Nov 12, 2017 9:55 pm

Apsolutno da (ako postoje obrnuti trouglovi na ulivima). Kada se KT ispravi, dobije se svima jasna situacija. Ono što određuje pravila u KT su znakovi na ulasku u KT i strelice u KT koje govore sa koje strane se centralno ostrvo obilazi.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Astrotrain
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 256
Pridružio se: Ned Dec 04, 2011 2:13 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 221
Pohvalio: 348

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Astrotrain » Uto Nov 14, 2017 10:18 am

Синоћ око 22 сата укључим се на Накси камере онако да бацим поглед пре него што кренем из куће и на кружном току на НБГ видим овај ауто са слике. Пре пар минута бацим поглед, још стоји ту, мрднуо није. Има ли у овој земљи полиције, паркинг сервиса, комуналне полиције, било кога???
Prikačeni fajlovi
cam_21.jpg
cam_21.jpg (18.81 KiB) Pogledano 705 puta
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 22366
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8982
Pohvalio: 3440

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod direktor » Uto Nov 14, 2017 10:20 am

Skokno covjek do trafike
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
astrodule
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5623
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 3859
Pohvalio: 767

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Uto Nov 14, 2017 10:45 am

Divi se Deda mrazu.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
SRBO
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 790
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 336
Pohvalio: 20

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod SRBO » Uto Nov 14, 2017 10:58 am

Ко каже, можда је он Деда Мраз :lol: :lol:
Mel
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 123
Pridružio se: Čet Nov 26, 2015 10:31 am
Kontakt:
Pohvaljen: 71
Pohvalio: 171

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Mel » Uto Nov 14, 2017 12:56 pm

Shvatio čovek da malo ko vozi unutrašnjom trakom. Štaviše, ima ih koji spoljnom obiđu ceo krug. Najbezbednije mesto u gradu, ni pauk ne može da ga odnese.
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1772
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1047
Pohvalio: 430

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Žika » Uto Nov 14, 2017 5:39 pm

Nije Srbija ali lako može da bude

Pohvale za post: 1
laki72
Expert
Postovi: 7134
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5695
Pohvalio: 1642

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod laki72 » Uto Nov 14, 2017 6:38 pm

Idi bre ziko...
Presece me :(

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Pohvale za post: 1
Kokos
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1178
Pridružio se: Čet Mar 17, 2011 3:19 pm
Lokacija: Galenika
Kontakt:
Pohvaljen: 682
Pohvalio: 1328

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Kokos » Ned Nov 26, 2017 10:11 am

https://youtu.be/xIp8EMmF_VY?t=7m32s 7:32

Ja sam jutros prošao Gazelom. Prijavljujem se, napravio sam prekršaj, na 30 sekundi stali smo sa upaljena sva 4 migavca i izašao sam iz auta da pogledam koliko radnika radi na Beogradu na vodi.


Predsednik Srbije :bg4: A.V.

Ne znam da li je gore da je samo izjavio ovakvu nebulozu ili da je to stvarno uradio... :violina:
"Najzad, Beograd je najidealnije mesto na svetu da se uhvati autobus za Zemun." - Momo Kapor

https://prugomokoevrope.wordpress.com/
Pohvale za post: 1
bl3y4
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 417
Pridružio se: Čet Feb 27, 2014 6:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 463
Pohvalio: 169

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod bl3y4 » Ned Nov 26, 2017 7:00 pm

Žika » 14.Nov.2017/5:39 pm napisao:Nije Srbija ali lako može da bude


Pa ovde treba cestitati ovom vozacu kamiona - Mada to i pise u opisu video snimka...
"The truck was equipped with Volvo's emergency braking system, but Volvo's own engineers have concluded that it was the driver, not the computers who saved the kids life."

-------

Sta mislite vi o ovoj situaciji...
Izlaz iz Terazijskog tunela, raskrsnica sa Decanskom. Da li je dozvoljeno levo polukruzno polukruzno?
Slika
Гага
Expert
Postovi: 8431
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 6538
Pohvalio: 12325

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Гага » Pon Nov 27, 2017 3:28 am

Вечита дилема на многим порталима о саобраћају. Мада нема нигде знака за забрањено полукружно лево окретање, не бих да полиција тренира строгоћу по мом новчанику.
Гага
Expert
Postovi: 8431
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 6538
Pohvalio: 12325

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Гага » Pon Nov 27, 2017 3:34 am

Žika » 14 Нов 2017 04:39 pm napisao:Nije Srbija ali lako može da bude

laki72 » 14 Нов 2017 05:38 pm napisao:Idi bre ziko...
Presece me :(

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

bl3y4 » 26 Нов 2017 06:00 pm napisao:
Žika » 14.Nov.2017/5:39 pm napisao:Nije Srbija ali lako može da bude


Pa ovde treba cestitati ovom vozacu kamiona - Mada to i pise u opisu video snimka...
"The truck was equipped with Volvo's emergency braking system, but Volvo's own engineers have concluded that it was the driver, not the computers who saved the kids life."

Да, поред овог система кочења у хитним случајевима, малишану је живот спасао и сам возач својом брзом реакцијом и присебношћу.

Али у овом случају https://www.instagram.com/p/BbSiVofBVRs/, свега горњег наведеног није било ! Негде у Јужној Кореји. Одгледајте снимак пажљиво до краја, јер је на крају, ужас... Нисам знао да „скинем“ барем насловну страну снимка, а не цео снимак.

Иначе у случају ланчаних судара, што даље од места где су ударена кола.
Vocar
Intermediate
Postovi: 275
Pridružio se: Čet Nov 29, 2007 4:23 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 90
Pohvalio: 29

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Vocar » Pon Nov 27, 2017 12:00 pm


Иначе у случају ланчаних судара, што даље од места где су ударена кола.


Ovo je strašno!!! Pre par godina sam naleteo tako na 4-5 divljih svinja na auto-putu kod Autokomerca ( Radio-far ) i za dlaku ih zaobišao. Ušle su na put, ali zbog ograde nisu imale gde da izađu. Nakon par dana, neki vozač putničkog Volvo-a nije bio te sreće. Udarac mu je bukvalno razneo prednji kraj auta. Haube nije bilo.

Kad smo kod lančanih sudara: Uspeo sam da nađem članak: http://www.blic.rs/vesti/beograd/kobna-poledica-osmoro-povredenih-u-lancanom-sudaru-13-vozila/8mx06gf o lančanom sudaru, koji se desio nizbrdo od NIS-pumpe na auto-putu kod VML-a, smer ka Beogradu.

Na prvoj slici, ovaj slupani Krasler se usled velike brzine i poledice slupao i okrenuo za 180 stepeni. Moji farovi ga osvetljavaju na ovoj slici.

Vozio sam kombi sa sedmoro dece i jednom odraslom osobom. Putem je bilo hladno, ali suvo, sve do iza B.Potoka, gde nas je sačekala ledena kiša, i kod NIS pumpe put klizav kao staklo. Sami Bog nas je spasao, jer sam na vreme primetio da se nešto neuobičajeno dešava preko prevoja kod Klenka u Kaluđerici i polako prešao na motorno kočenje uz povremeno blago stiskanje pedale kočnice. Ispred nas - haos, nepregledna kolona i kako ko proleti pored nas tako se zakucava. Uspeo sam da stanem, na sreću i ovi iza mene u traci. Svi su blagovremeno stali ( jedan mi je prišao i rekao da ga je spasilo to što sam više puta blago kočio ). Krajsler se pravio pametan, projurio pored svih nas brzom trakom i proklizao, zakucao se u ogradu, pa auto ispred mene i okrenuo ka meni. Deca u kombiju se oduzela od straha. Prolaze panduri pod rotacijom, idu zaustavnom trakom, proklizavaju i udaraju u ogradu...sve iskri i varniči, jedva se zaustavljaju. Vozač izlazi iz kola, oklizne se i padne kod samih vrata, koliko je klizavo bilo.

I šta se desilo, barem kako su nama rekli: Jednoj devojci je pukla guma, gospođica se zaustavila u srednjoj traci, nije imala zaustavnu jer tu kreće isključenje za Lastu. Nije imala trougao, ona stavila beli kofer, naišao autobus pokupio njen auto, a posle i ostali. To se desilo neposredno ispod nadvožnjaka kod NIS pumpe, a kolovoz nad nadvožnjakom zaleđen... Bilo, ne ponovilo se.
Pohvale za post: 1
astrodule
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5623
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 3859
Pohvalio: 767

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Pon Nov 27, 2017 12:21 pm

Ljudi previše veruju modernoj tehnologiji i gumama. Misle da ako imaju zimske gume da će stati kao da je suvo vreme.

Veruju i sebi, misleći da će reagovati "u sekundi", a sekunda je previše kada se ide 100 km/h (27 metara), a otprilike toliko i prođe vremena od registrovanja nečega do stiskanja kočnice.

Sinoć vozim preko Gazele, pada kiša, svi vozimo oko 100 km/h, a rastojanje 10m između vozila. Ja držim više, ali uvek se neko ubaci ispred mene.

Negde ispod Mostara, neosvetljeno vozilo stoji u desnoj traci bez trougla.

Svi znamo da skoro uvek na uzbrdici posle Bubanj potoka ka gradu neko vozilo stoji u desnoj traci (tamo nema zaustavne trake).
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Blade
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 874
Pridružio se: Sre Nov 25, 2015 12:25 am
Kontakt:
Pohvaljen: 434
Pohvalio: 236

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Blade » Pon Nov 27, 2017 1:17 pm

Mnogo se manje plasim onog sa ćelavom gumom, a koji je svestan da ima na kolima ćelavu gumu, pa tako i vozi, nego onog sa novom Mišelinkom, koji je siguran u sebe da je majstor vožnje i tu Mišelinku sa kojom misli da je zaštićen, ako razumete šta hoću da kažem.
Lav u grudima, prijatelj ljudima, čovek čoveku, a lopov lopovu.
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 22366
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8982
Pohvalio: 3440

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod direktor » Pon Nov 27, 2017 1:17 pm

Zasto tu nije uradjena zaustavna traka
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3654
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 1563
Pohvalio: 3075

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod tragac » Pon Nov 27, 2017 2:07 pm

Da li je čoveku kome su dvlje svinje uništile auto nadležno lovačko udruženje isplatilo odštetu?
Stav urbanih planera da BG voz ne može dalje od Prokopa jer navodno nedostaju kapaciteti dokazuje da u Beogradu postoje opštine prvog i drugog reda. Rakovica je decenijama zapostavljena u mnogim segmentima, posebno u segmentu javnog prevoza i saobraćaja. Beograd bi trebalo da ukine dvostruke aršine poput gorenavedenog i postane grad svih njegovih građana.
laki72
Expert
Postovi: 7134
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5695
Pohvalio: 1642

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod laki72 » Pon Nov 27, 2017 2:12 pm

@direktor
Tu je nekada postojala zuta traka, a tako je i po projektu.
No, slicno kao i na mostu gazela, umesto 2 + zaustavna (zuta traka) zbog opterecenja je promenjeno u tri trake, najvise zbog teretnih vozila koja su se pre 20-30 godina uz uspone, ali i obratno - nizbrdo, izmedju bubanj potoka i grada neretko kretala izuzetno malim brzinama (red velicina 10-20km/h).
Zato je zbog bezbednosti dodata jos jedna traka, za takva izuzetno spora vozila.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
astrodule
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5623
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 3859
Pohvalio: 767

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Pon Nov 27, 2017 2:14 pm

I često se teretna vozila i vide kako mile tuda.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
laki72
Expert
Postovi: 7134
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5695
Pohvalio: 1642

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod laki72 » Pon Nov 27, 2017 2:19 pm

Napisacu jos jedan post, iako smo vec zvakali na tu temu bezbroj puta.
Podstakao me komentar jednog forumasa u kome je naveo da ga manje plasi onaj ko vozi sa celavom gumom.

Nazalost, upravo zato i imamo temu sa ovakvim naslovom. Zato sto diskutujemo o tome "ko nas vise plasi".

Bezbednost u saobracaju je uslovljena sa mnogo faktora, od kvaliteta, stanja saobracajnice, preko stanja i ispravnosti vozila, do znanja, ali i odgovornosti vozaca.
Cak i kada se svi ti faktori ispostuju, opet dolazi do nesereca. Zato je neosnovana prica o tome da jedan od faktora moze da kompenzuje neispunjavanje drugog.
Jednostavno, koliko god dobra bila guma (pneumatik) ludost uzima svoj danak.
Ali isto tako, koliko god bio svesan loseg pneumatika, to ne moze kompenzovati njegove ocajne karakteristike i posledice toga se dese, pre ili kasnije.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Pohvale za post: 1
bl3y4
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 417
Pridružio se: Čet Feb 27, 2014 6:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 463
Pohvalio: 169

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod bl3y4 » Pon Nov 27, 2017 5:43 pm

U najvecem procentu su vozaci krivi pa se njih najvise treba i paziti.

To je izmedju ostalog i razlog onog mog pitanja par odgovora gore - Da li se sme raditi polukruzno posle izlaska iz terazijskog tunela?
Argumenti za:
- Dozvoljeno je levo skretanje
- Nema znaka zabrane polukruznog
- Ima vise nego dovoljno mesta

Argumenti protiv:
- Taksista koji mi je zamalo pokucao na vozaceva vrata svojim punom nakon duzeg kocenja. Naravno pokusao je da me isece sa unutrasnje strane krivine pa je to dovelo do te situacije.
Pohvale za post: 1
laki72
Expert
Postovi: 7134
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5695
Pohvalio: 1642

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod laki72 » Pon Nov 27, 2017 7:17 pm

Evo moj odgovor na tvoje pitanje (o polukruznom) je sledeci.
Apsolutno je nebitno dal je opstim pravilima ili saobracajnim znacima dozvoljeno i nije.
Jer pored pravila "prilagoditi kretanje uslovima saobracaja" ima puno do zdravog razuma, svesti i odgovornosti.
Da konkretizujem, meni apsolutno ne bi palo na pamet da u preopterecenim gradskim bulevarima i raskrsnicama istih radim polukruzno, iako sam jos 1990 na cetvrtom casu voznje, na insistiranje instruktora to odradio u K. Milosa i to u popodnevnom spicu.
Jednostavno bih napravio krug oko najblizeg bloka zgrada i vratio se.
Nosvesan sam da je moj stav izrazito manjinski.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
astrodule
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5623
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 3859
Pohvalio: 767

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Pon Nov 27, 2017 8:02 pm

Polukružno je dozvoljeno, ali nije praktično i sebično je i opasno.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Pohvale za post: 2
bl3y4
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 417
Pridružio se: Čet Feb 27, 2014 6:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 463
Pohvalio: 169

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod bl3y4 » Pon Nov 27, 2017 10:08 pm

Dodatna informacija - Bilo je 4 ujutru :)

Povratak na “Relax”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 9 gosta