Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Otvorene diskusije, mali kutak odmora od urbanističkih tema

Moderator: Igor

bl3y4
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 404
Pridružio se: Čet Feb 27, 2014 6:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 419
Pohvalio: 160

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod bl3y4 » Pet Sep 08, 2017 12:29 pm

Tvoje reci.
Hejtujes jednu(novu) meru koja je namenjena da smanji broj prekrsaja zato sto se tebi dogodila nezgoda u potpuno nepovezanom slucaju sa tom merom..

Sto se sigurnosti saobracaja u Srbiji tice..
Evo jednog finog dokumenta koji je izbacio ETSC(European Transport Safety Council - NGO)
http://etsc.eu/wp-content/uploads/PIN_ANNUAL_REPORT_2017-final.pdf

Kao sto se vidi sa grafika, Srbija je na dobrom putu u smanjivanju broja poginulih i tesko povredjenih ali jos uvek ima dosta posla..
Slika
Slika
Poslednja izmena od bl3y4 u Pet Sep 08, 2017 12:52 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
laki72
Expert
Postovi: 6515
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4887
Pohvalio: 1630

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod laki72 » Pet Sep 08, 2017 12:47 pm

Cudi me da ne vidis vezu.
Veza je motiv, a motiv je (trebao bi biti) BEZBEDNOST u saobracaju.

Ja sve vreme ukazujem da motiv za ovu novu meru merenja prosecne brzine nije bezbednost nego jeftino i lako punjenje budzeta. U tome je poenta mog "hejtovanja".

P.S.
Vozacku dozvolu imam od maja 1990. godine i za 27 godina imam jedan (1) prekrsaj prekoracenja brzine u Borskoj ulici vozio 71 ogranicenje bilo 60, pre zadnje promene ZOBS-a i jedno obilazenje autobusa u stanici na vidikovcu. Dakle, nisam neko ko divlja (nisam to bio ni u ranoj mladosti) i sa dve minimalne kazne i preko milion km iz sebe, mogu da kazem da se smatram dobrim i disciplinovanim vozacem.
Dakle, meni ova mera ne smeta kao nesto sto ce mene usporiti ili licno pogoditi, vec iz razloga koje sam vec naveo vise puta.
Presretaci koji snimaju saobracaj na AP su sasvim dovoljni za sankcionisanje divljaka.
Pored toga, mogu se postaviti STALNI RADARI na odredjenim deonicama.
Ali merenje prosecne brzine koje izracunavaju "putevi Srbije" na osnovu vremena od ulazne do izlazne rampe, za racun MUP-a Srbije ?
To mi se ne svidja jer nije pravicno.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
varos kapija
Intermediate
Postovi: 475
Pridružio se: Čet Okt 04, 2007 3:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 420
Pohvalio: 264

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod varos kapija » Pet Sep 08, 2017 1:07 pm

Mnogo je pravicnije nego stalni radari.
Stalni radari ti omogucavaju da vozis 200km/h pa usporis na 120 kod radara, pa opet 200 i da ne budes kaznjen.
A da neko ko stalno vozi 120, ubrza kod radara da pretekne nekog na 130 i da bude kaznjen.
bl3y4
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 404
Pridružio se: Čet Feb 27, 2014 6:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 419
Pohvalio: 160

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod bl3y4 » Pet Sep 08, 2017 1:14 pm

Ove dve tabele su dosta zanimljive..
Leva pokazuje da je u Srbiji, kao i u vecini drugih zemalja trend pada broja poginulih i povredjenih - Ali kao sto vidite od 2010 se nije promenilo mnogo toga dok je razlika izmedju perioda pre i posle 2009 ogromna.

Desna tablica pokazuje broj poginulih u saobracajnim nesrecama na 1 milion stanovnika u 2016 godini - Tu smo kao i u mnogo cemu lider u regionu kako kaze nas dragi A.V.
Slika
astrodule
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4833
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 2994
Pohvalio: 615

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Pet Sep 08, 2017 2:15 pm

Volim ovakve statistike jer pokazuju da smo mi u nivou Rumunije i Bugarske i da nismo trenutno ni po čemu sjajni (osim u sportu).

"Velikim Srbima" treba pokazivati što više ovakvih uporednih statistika. Nekada smo bili nešto, ali o nismo već decenijama.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Гага
Expert
Postovi: 8285
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 6250
Pohvalio: 11598

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Гага » Sub Sep 09, 2017 2:09 am

Žika » 08 Сеп 2017 12:10 pm napisao:Mislim da žabari imaju kontrole brzine.

Наравно да имају, код њих се тај систем зове "тутор".
bl3y4
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 404
Pridružio se: Čet Feb 27, 2014 6:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 419
Pohvalio: 160

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod bl3y4 » Sub Sep 09, 2017 1:15 pm

astrodule » 08.Sep.2017/2:15 pm napisao:Volim ovakve statistike jer pokazuju da smo mi u nivou Rumunije i Bugarske i da nismo trenutno ni po čemu sjajni (osim u sportu).

"Velikim Srbima" treba pokazivati što više ovakvih uporednih statistika. Nekada smo bili nešto, ali o nismo već decenijama.


Istina ne govori ova statistika sve. Pored ovoga bi bilo lepo da su pokazali i prosecnu starost automobila, prosecnu cenu, i prosecnu sigurnosnu ocenu automobila koji ucestvuju u saobracaju pa bi to dalo malo puniju sliku.

Verujem da solidan % tesko povredjenih i poginulih kod nas dolazi upravo zbog loseg voznog parka prosecne vredosti od 2-5 hiljada evra i starosti preko 13godina.

Ako se dogodi ceoni udes Juga i BMW-a X5 znamo ko ce izaci bez ogrebotine, a koga nece moci da identifikuju..

EDIT: Pronasao sam statistiku na sajtu europa.eu - Istina nema Srbije ali ima Makedonija.
Slika
Poslednja izmena od bl3y4 u Sub Sep 09, 2017 1:18 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
astrodule
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4833
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 2994
Pohvalio: 615

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Sub Sep 09, 2017 1:17 pm

Imaš ovde dosta dobre statistike http://www.abs.gov.rs/pregledni-izvestaji

Evo samo par podataka:

Loš put je uzrok samo 5-7%, a u 77% nezgoda kolovoz je bio suv.
70% nezgoda se dešava na pravcu.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1529
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 809
Pohvalio: 343

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Žika » Sub Sep 09, 2017 1:28 pm

Stvarno ne znam da se negde naveo loš put ili loše projektovan put kao uzrok saob. nezgode. Možda u slučajevima udarnih rupa , polomljenih šahtova i sličnih situacija.
Do skoro su policajci izvodili zaključke ko je krivac za nezgodu, po novom oni samo urade skicu pokupe generalije učesnika, svedoka a dalje veštaci zaključuju.
Blade
Higher intermediate
Postovi: 787
Pridružio se: Sre Nov 25, 2015 12:25 am
Kontakt:
Pohvaljen: 390
Pohvalio: 226

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Blade » Pet Sep 15, 2017 1:30 pm

Onoga ko vozi 140 na auto putu, pa i ,,produva mašinu,, na momente, kada se potrefi pravac na deonici autoputa kroz neku pustaru, ne smatram ugrozivačem bezbednosti saobraćaja. Na isključenjima za gradove, velikim petljama gde je broj vozila znatno veći, naravno da bi bilo ugrozavanje saobraćaja.

Da se ograničenje podigne na 130 + 10km tolerancije, mislim da je ok. Ako ste i malo nagazili na nekim deonicama gde je ređi saobraćaj da ,,produvate mašinu,, , bilo je i deonica gde ima puno krivina ili gde je gušći saobraćaj, pa ste morali da vozite i ispod 120, prosek će vam teško biti preko 140.

Nemam nista protiv da se meri prosečna brzina, ali da se za 130 i 135 dobija kazna, je smešno. I nikako ne moze da se nazove merom za vecu bezbednost saobracaja, nego načinom da se uzmu pare vozačima.

Već, ako imate prosečnu brzinu 160, 180, znači da se te na pojedinim deonicama vozili preko 200 i to ne na momente, nego konstantnije. I svakako jeste za kaznu.
Ako je danas teško, uvek postoji sutra...
Pohvale za post: 1

Povratak na “Relax”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: misa i 3 gosta