Šta je novo?

Posedovanje i korišćenje automobila

Blade

Advanced
Učlanjen(a)
24.11.2015.
Poruke
2.443
Pohvaljen
1.521
Iako ovo nije auto-forum, teme kojima se bavi ili bar dobar deo njih, posebno one o saobracajnoj infrastrukturi, su usko vezane za automobile. Oni su, posebno zbog nacina zivota koji vecina nas vodi, postavi ,,nesto bez cega se ne moze,, . Kada pogledate kroz finansije, prosecnu srpsku platu, voznja i najjeftinijeg automobila za odrzavanje je luksuz. Ali potreba za automobilom je velika, jer je to stvar bez koje ne bi bilo sanse da zavrsite svoje dnevne obaveze.

Vi, koji ste navikli na automobil, probajte da zamislite jedan svoj radni dan bez istog. Prava agonija, zar ne?

Uprkos sve vecoj krizi, najveci broj ljudi se ne odrice koriscenja svog automobila. I otisli su u ekstrem da se odricu ne samo stvari kao sto je normalna garberoba ili opustanje sa drustvom, vec su bukvalno u stanju da ne jedu, da bi vozili auto.

Zalostan je podatak da covek sa prosecnom srpskom platom, jedva moze redovno da odrzava sa najjeftinijim delovima i vozi auto star 15-16 godina, kao sto je VW Golf 4, za koji sto se kaze, ,,samo sto nema delova na trafici,, .

Time sto je godinama jedini uslov za uvoz automobila euro3 motor, smanjio se broj neispravnih i starih automobila na ulicama, ali prosecan srpski auto je i dalje star 17-18 godina. U saobracaju ima mnogo automobila starih i preko 30 godina, sto svi vi koji ste svaki dan u saobracaju imate prilike da vidite.

Delovi su, kada bolje pogledate, najjeftinija stavka. Registracija za auto srednje kubikaze kosta pola prosecne plate, a za 1000 dinara, sa tim istim autom, ne mozete ili jedva mozete da pređete 100 km.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426156#p426156:1cx58aw7 je napisao(la):
Blade » 03 Јан 2017, 15:21[/url]":1cx58aw7]Vi, koji ste navikli na automobil, probajte da zamislite jedan svoj radni dan bez istog. Prava agonija, zar ne?

па и не баш. ево, ја имам ауто, али на посао идем бусом јер ми је лакше и практичније (због паркинга)
 
Znam par osoba koji zive i rade u Zemunu na razdaljini od posla 10 minuta laganog pesacenja, ali i uprkos tome na posao dolaze kolima.

Oni su svoj zeljeni standard ostvarili i nikako nisu spremni da ga se odreknu.
 
Најгори примери за које ја знам:

- Париске комуне, друга зграда од сквера код Општине Нови Београд - до Општине Нови Београд: колима на посао.

- Иста та зграда - средина Гоце Делчева (сад је ваљда Генерала Жданова): колима на посао.

- Мајке Јевросиме - Косовска: колима (са возачем) на посао.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426156#p426156:c5730df4 je napisao(la):
Blade » 03 Jan 2017 03:21 pm[/url]":c5730df4]
Delovi su, kada bolje pogledate, najjeftinija stavka. Registracija za auto srednje kubikaze kosta pola prosecne plate, a za 1000 dinara, sa tim istim autom, ne mozete ili jedva mozete da pređete 100 km.


Делови су нарочито "јефтина" ставка, ако увезеш изанђалог дизела, па ти продају оригинални (кинески) сет квачила са пливајућим замајцем за 95.000 динара, а он дође на замену после 9.000 пређених километара (лично знам за такав случај). А после гледај да уградиш (мало) бољи, а он кошта 120.000...

Поседовање аутомобила какве купује велика већина народа у Србији (половњаци са испуштеном душом вредни до 2.500 евра) је веома, веома, скупа игра на дуже стазе. Лично, не препоручујем никоме куповину аутомобила јефтинијег од 4-5.000 евра, и то никако комон-рејл дизела (мој мајстор би рекао да је, нпр. изузетак ФИАТ Крома 1.9 јтд са аутоматским мењачем, јер из искуства зна да нема горепоменуте проблеме, али се и о томе треба добро распитати).
Уствари - што човек мање пара има, треба више да обрати пажњу на добро очуване Јапанце.

Боље је немати крнтију и возити се, кад затреба, таксијем или рентакаром.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426168#p426168:vc64jnmk je napisao(la):
Igor » Uto Jan 03, 2017 4:08 pm[/url]":vc64jnmk]Znam par osoba koji zive i rade u Zemunu na razdaljini od posla 10 minuta laganog pesacenja, ali i uprkos tome na posao dolaze kolima.

Oni su svoj zeljeni standard ostvarili i nikako nisu spremni da ga se odreknu.

Пантограф":vc64jnmk je napisao(la):
Најгори примери за које ја знам:

- Париске комуне, друга зграда од сквера код Општине Нови Београд - до Општине Нови Београд: колима на посао.

- Иста та зграда - средина Гоце Делчева (сад је ваљда Генерала Жданова): колима на посао.

- Мајке Јевросиме - Косовска: колима (са возачем) на посао.

Tovarite me, jel tako? Jedna od stvari koja bi mi MNOGO olaksala svakodnevno funkcionisanje, kao i smanjila rashode je da imam takvu razdaljinu od kuce do posla. Razlozi: ogromna finansijska ušteda zbog nekorišćenja kola, kao i jedna stvar manje o kojoj moram da razmisljam. Korektno dnevno pesačenje od posla do kuce, od koga svakako ne moze da bude lose, a ne trazi ni puno vremena. Na tim lokacijama, sve sto je potrebno (prodavnica, apoteka, pošta,...) postoji, tako da sem za neku vanrednu obavezu, nema potrebe za paljenjem kola.


Пантограф":vc64jnmk je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426156#p426156:vc64jnmk je napisao(la):
Blade » 03 Jan 2017 03:21 pm[/url]":vc64jnmk]
Delovi su, kada bolje pogledate, najjeftinija stavka. Registracija za auto srednje kubikaze kosta pola prosecne plate, a za 1000 dinara, sa tim istim autom, ne mozete ili jedva mozete da pređete 100 km.


Делови су нарочито "јефтина" ставка, ако увезеш изанђалог дизела, па ти продају оригинални (кинески) сет квачила са пливајућим замајцем за 95.000 динара, а он дође на замену после 9.000 пређених километара (лично знам за такав случај). А после гледај да уградиш (мало) бољи, а он кошта 120.000...

Поседовање аутомобила какве купује велика већина народа у Србији (половњаци са испуштеном душом вредни до 2.500 евра) је веома, веома, скупа игра на дуже стазе. Лично, не препоручујем никоме куповину аутомобила јефтинијег од 4-5.000 евра, и то никако комон-рејл дизела (мој мајстор би рекао да је, нпр. изузетак ФИАТ Крома 1.9 јтд са аутоматским мењачем, јер из искуства зна да нема горепоменуте проблеме, али се и о томе треба добро распитати).
Уствари - што човек мање пара има, треба више да обрати пажњу на добро очуване Јапанце.

Боље је немати крнтију и возити се, кад затреба, таксијем или рентакаром.

Za koji je to auto star 15-16 godina, koji košta do 2500 evra, set kvacila (original-kineski) košta 95.000 dinara?
 
Za neki auto koji prosecan Srbin moze sebi da priusti, a koji je cest na nasim ulicama (AR 156, Fiat Stilo, VW Golf 4, VW Passat B5.5, Opel Astra G, Citroen C5 1,...) , cena seta kvacila sa plivajucim zamajcem je 35000-50000 dinara. Opet imate kinesku varijantu koja je jeftinija, zamenske setove sa fiksnim zamajcem, kao i polovne. I poslednja varijanta, klasicno budženje na fiksni zamajac. A vlasnici koriste svakakve varijante ne bi li jeftinije prosli.

A drugo, ne menjate zamajac svaki dan. Da su druge stvari jeftinije, pa da prosecan Srbin moze da ustedi od plate i kada dodje vreme zameni taj set kvacila, to ne bi bio problem. I miran jer narednih nekoliko godina. Mozda da ispise cekove ili neki drugi nacin, pa na rate. Ali za naseg prosecnog Srbina, to je opet veliko opterecenje na svu njegovu muku.
 
Nemojte da potapate gas na niskim obrtajima i zamajci će duže trajati. Trenutno moj auto gazi 240k km. Uzeo ga sa 120k km. Crkli mi grejači goriva ali i pali na -5 bez istih. Ne prodajem ga samo se hvalim.

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Blade, zapeo si za zamajac. Pa ako ne crkne on, tu su dizne, skupe i neresive, turbina, visoki redovni troskovi i dobro staro ispadanje klipnjace na sred puta. Mada, vlasnici tvrde da i pored svih tih problema oni u svojim traktorastim ljubimcima te potencijalne, ili neminovne, probleme plate ustedom u gorivu. I nije da nisu u pravu. Mnogi moderni dizelasi idu kao vetar i trose kao upaljac. Ali stoji cinjenica da neki mucenik koji je jedva nakupio 2000 evra pa kupio auto od 2500 moze samo da se uhvati za glavu kad mu prosvira turbina posle 5000 km.

No bilo kako bilo, nazad na temu,zahvaljujuci dobroj povezanosti i ja danju, a posebno kad je lepo vreme, cesto biram prevoz pre automobila jer nemam zivaca da se borim kroz guzve pune nervoznih i losih vozaca da bih stigao na destinaciju i bio rob telefona i satnice zonskog parkinga.
 
Da podelim sa vama moju situaciju. Rodjeni sam Beogradjanin ali već duži broj godima ne živim u Srbiji i ne posedujem još uvek automobil iako imam sve uslove za isti, vozačku dozvolu, garažno mesto, itd

Razlog je prvenstveno taj što mi auto nije neophodan za posao kojim se bavim i što u gradu u kome živim od tačke A do tačke B u svakoj situaciji mogu da stignem koristeći: a) car-sharing (Car2Go, DriveNow, itd), b) Uber/Taxi, c) bicikl (svoj ili javni) i d) gradski prevoz koji je relativno povoljan, dobro organizovan i tačan. Posebno mi je koristan car sharing odnosno mogućnost da automobil plaćam samo onoliko koliko ga koristim, kada želim da ga koristim. Ne želim da plaćam 100% automobila koji efektivno koristim maks 10% vremena. Sve ove prevozne opcije smatram prednostima grada u kome živim koje utiču na kvalitet života.

Nekoliko puta sam stavio na papir koliko me mesečno košta kombinacija ove 4 opcije gore u odnosu na to koliko bi me koštalo posedovanje automobila - i kada se uzmu u obzir svi troškovi (kupovina, rata kredita/lizinga, održavanje, gorivo, osiguranje, registracija, itd) štedim solidnu količinu novca bez gubitka na kvalitetu života. Odluku da kupim automobil može promeniti ili promena zanimanja (malo verovatno), selidba van grada (malo verovatno) ili porodica (više verovatno), odnosno potreba da automobil koristim zbog dece. Čak i tada bih medjutim koristio ostale opcije, osim kada moram da koristim svoj automobil. Sam automobil bi verovatno bio automobil na struju ili hibrid.

Sve ovo medjutim trenutno nije u potpunosti moguće u Beogradu. Carsharing kao koncept ne postoji (zapravo postoji ali nije zaživeo), Uber ne postoji (zapravo postoji lokalni pandan ali će postati nelegalan na osnovu novog zakona ili je već borderline). Taxi naravno postoji ali nije jeftin u odnosu na prosečna primanja, a gradski prevoz je rekao bih nekvalitetan (sa izuzetkom par linija) uz evidentan nedostatak metroa. Sve u svemu nepostojanje adekvatne infrastrukture i zakonakog okvira za prevozne opcije čine automobil neophodnim u Beogradu, iako sigurno za 80% sugradjana posedovanje istog predatavlja ozbiljan finansijski teret. Zbog te neuskladjenoati neophodnosti i mogućnosti u saobraćaju je veliki broj starih automobila, čija je tehnička ispravnost diskutabilna a samim tim i uticaj na bezbednost i životnu sredinu.

Stoga skidam kapu ljudima koji u Bg ne koriste automobil.
 
Ono sto bih ja tebi uvek postavio kao pitanje-kako podnosis zavisnost?
Ne mogu da zamislim da nisam u mogucnosti da sebi ili nekom bliskom ne ucinim nesto jer nemam auto. Odlazak po nekog, odlazak negde iz cistog cefa, transport raznih stvari po gradu/zemlji, i druge prakticne radnje. Ali makar se sve to retko dogadjalo, obozavam taj osecaj da ako hocu, mogu.
 
Taj osećaj košta. Nekome taj osećaj nije potreban, tj. više mu vredi ušteda i bolje se oseća kada uštedi (kao što se ti dobr osećaj kada uradiš to što navodiš).

Svi ti tvoji odlasci iz ćefa se u normalnim zemljama rešavaju gradskim (međugradskim) prevozom. Da li si se nekada vozio nemačkim vozovima? Ja prvi ne bih imao auto da u zemlji u kojoj živim imam sve navedeno u Srđanovom postu.

Slažem se da mnogi ljudi u Srbiji imaju skuplje automobile nego što im realno trebaju i da ih koriste iako nemaju realno finansijske mogućnosti, ali je i činjenica da je auto mnogima neophodan jer ne postoje normalni načini za prevoz od tačke A i B sa porodicom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426251#p426251:6mw0qv9k je napisao(la):
AleksandarGrf » 04 Jan 2017 01:46 am[/url]":6mw0qv9k]Ono sto bih ja tebi uvek postavio kao pitanje-kako podnosis zavisnost?
Ne mogu da zamislim da nisam u mogucnosti da sebi ili nekom bliskom ne ucinim nesto jer nemam auto. Odlazak po nekog, odlazak negde iz cistog cefa, transport raznih stvari po gradu/zemlji, i druge prakticne radnje. Ali makar se sve to retko dogadjalo, obozavam taj osecaj da ako hocu, mogu.

Nekako nemam taj osećaj zavisnosti, jer uvek postoje alternative. Ako trebam da pokupim nešto/nekoga (što se retko dešava jer su i drugima dostupne iste opcije transporta), jednostavno otvorim telefon i iznajmim prvi automobil u mojoj blizini za 0,29 eur po minutu. Dakle ukoliko hoću - imam izbor da sednem u kola i nekoga pokupim ili prevezem, ali ne moram preskupo da plaćam za tu mogućnost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426241#p426241:1amrcu2x je napisao(la):
AleksandarGrf » Sre Jan 04, 2017 12:41 am[/url]":1amrcu2x]Blade, zapeo si za zamajac. Pa ako ne crkne on, tu su dizne, skupe i neresive, turbina, visoki redovni troskovi i dobro staro ispadanje klipnjace na sred puta. Mada, vlasnici tvrde da i pored svih tih problema oni u svojim traktorastim ljubimcima te potencijalne, ili neminovne, probleme plate ustedom u gorivu. I nije da nisu u pravu. Mnogi moderni dizelasi idu kao vetar i trose kao upaljac. Ali stoji cinjenica da neki mucenik koji je jedva nakupio 2000 evra pa kupio auto od 2500 moze samo da se uhvati za glavu kad mu prosvira turbina posle 5000 km.

Nisam zapeo, samo smo se njega dotakli kao jedne od stvari koja je boljka prosecnog automobila na ulicama Srbije. Naravno postoje i druge stvari.

Problem je sto od preskupih nameta od kojih mnogi nemaju veze sa kolima, a moras da ih platis, ne mozes redovno da odrzavas ni Yuga, a ne neki drugi auto. Nije poenta da se odreknes svega. Da kupujes najnekvalitetniju hranu, a odecu tek kada skoro nemas sta da obuces, da ne placas redovno komunalije, da ne odes ponekad sa drustvom na pice i tako dalje...samo da bi vozio auto. A velika vecina vlasnika automobila bas to radi.

Ali kome je auto potreban...Mora tako. Kada do posla moras da pređeš 20 i vise kilometara u jednom pravcu, pre njega odvedes decu u vrtic, posle ih uzmeš iz istog, usput svratis u supermarket, postu da platis racune, ako u kuci imas stariju osobu o kojoj brines (sve i da je ona ok za svoje godine) i tako dalje i tome slicno...Jednostavno ne mozes bez auta.

Posedovanje i sve ostalo sto pod to spada, automobila starog 15 godina, za koji deo moze da se nadje na ,,svakom cosku,, , a nije velike kubikaze, za coveka koji radi za prosecnu platu,...Ne bi smelo da bude skupo po pravilima normalnog zivota, kao sto tom coveku u nasoj zemlji jeste.
 
моје искуство - насјкупљи ауто је полован ауто. а Срби само купују половњаке, и коштају их после као светог Петра кајгана. стално виђам комшије (више њих), које су купиле полован ауто пре годину до две дана (како ко), увек нешто раде на колима
 
O da. Moj drugar koji od skora radi u tvojoj firmi je kupio BMW-a starog 27 godina jer nije imao za novog, crkao mu je protokomer pa kune bogove, ali neće prodati tu kantu. Uglavnom mu samo stoji na parkingu, a ni on a ni većina stanovnika ne bi uzeo neko dobrog Juga ili Punta već glumi ludilo i kupuje mačku u džaku. Da ne govorimo da je potplatio i tehnički pregled jer ne bi prošao isti zbog izduvnih gasova. Jednom rečju prosečan srbenda.
 
To su dve reci :)

Jbg, da li mislite da ljudi ne bi voleli da mogu da kupe nov auto ili star par godina? Jel mislite da vole sto auto star 10 godina za nas standard mogu da nazovu novim?

A auto star preko 10 godina je jednostavno takav. Prvo moras da nadjes dobar koji je odrzavan, pa posle da redovno odrzavas. Jer, ako si u fazonu: ,,Cuje mi se nesto, ali moze to jos da tera,, , skupi se nekoliko takvih stvari i onda bude skupo, naravno.

Vidis JohnnyLee, ja na autu sa vremena na vreme nesto zamenim i tako sa njim koji je star 15 godina i pređem 25000 i vise godišnje, mogu samo da budem zadovoljan. Potrosni materijali se habaju, naravno. Bitno je da nemas neke velike kvarove i ulaganja. A odrzavanja mora da bude. Veliki je problem sto ljudi brkaju ta dva pojma. Kad kazu ulozio sam...Ja ga pitam sta je ulozio? On kaze:,,Promenio sam gume, kocione plocice, diskove, silen blok na trapu,...I onda mu objasnim da to nije ulaganje, nego odrzavanje, jer su sve nabrojane stvari potrosni materijal.
 
Auto morate racunati kao clana porodice oce da bude mazen pazen da jede djelove da pije gorivo i ulje obuca zimska ljetnja guma a to kosta registracija osiguranje stavi te sve to na papir za godinu dana .
 
srdjan":ewff63a2 je napisao(la):
Da podelim sa vama moju situaciju. Rodjeni sam Beogradjanin ali već duži broj godima ne živim u Srbiji i ne posedujem još uvek automobil iako imam sve uslove za isti, vozačku dozvolu, garažno mesto, itd

Razlog je prvenstveno taj što mi auto nije neophodan za posao kojim se bavim i što u gradu u kome živim od tačke A do tačke B u svakoj situaciji mogu da stignem koristeći: a) car-sharing (Car2Go, DriveNow, itd), b) Uber/Taxi, c) bicikl (svoj ili javni) i d) gradski prevoz koji je relativno povoljan, dobro organizovan i tačan. Posebno mi je koristan car sharing odnosno mogućnost da automobil plaćam samo onoliko koliko ga koristim, kada želim da ga koristim. Ne želim da plaćam 100% automobila koji efektivno koristim maks 10% vremena. Sve ove prevozne opcije smatram prednostima grada u kome živim koje utiču na kvalitet života.

Nekoliko puta sam stavio na papir koliko me mesečno košta kombinacija ove 4 opcije gore u odnosu na to koliko bi me koštalo posedovanje automobila - i kada se uzmu u obzir svi troškovi (kupovina, rata kredita/lizinga, održavanje, gorivo, osiguranje, registracija, itd) štedim solidnu količinu novca bez gubitka na kvalitetu života. Odluku da kupim automobil može promeniti ili promena zanimanja (malo verovatno), selidba van grada (malo verovatno) ili porodica (više verovatno), odnosno potreba da automobil koristim zbog dece. Čak i tada bih medjutim koristio ostale opcije, osim kada moram da koristim svoj automobil. Sam automobil bi verovatno bio automobil na struju ili hibrid.

Sve ovo medjutim trenutno nije u potpunosti moguće u Beogradu. Carsharing kao koncept ne postoji (zapravo postoji ali nije zaživeo), Uber ne postoji (zapravo postoji lokalni pandan ali će postati nelegalan na osnovu novog zakona ili je već borderline). Taxi naravno postoji ali nije jeftin u odnosu na prosečna primanja, a gradski prevoz je rekao bih nekvalitetan (sa izuzetkom par linija) uz evidentan nedostatak metroa. Sve u svemu nepostojanje adekvatne infrastrukture i zakonakog okvira za prevozne opcije čine automobil neophodnim u Beogradu, iako sigurno za 80% sugradjana posedovanje istog predatavlja ozbiljan finansijski teret. Zbog te neuskladjenoati neophodnosti i mogućnosti u saobraćaju je veliki broj starih automobila, čija je tehnička ispravnost diskutabilna a samim tim i uticaj na bezbednost i životnu sredinu.

Stoga skidam kapu ljudima koji u Bg ne koriste automobil.
Jako interesantan post Srdjane.
No vidis, ja sam nekako skeptican prema CS i slicnim varijantama.
Imao bih par pitanja.
Da li ti se nekada desilo da nema dostupnog vozila u tvojoj blizini, a neophodan ti je? Sta radis u tom slucaju?

Takodje me zanima sledece.
Koliko je u gradu u kome zivis (i dalje ne moras navesti grad, kao sto i nisi ;) ) registrovano privatnih automobila?
Jer to bi nam ipak dalo malo siru sliku koliko su alternative vlasnistvu licnog vozila prihvacene u mestu gde zivis, bez obzira na sve druge mogucnosti.

Licno, kombinujem i javni prevoz i sopstveno vozilo.
Potrebe za posedovanjem automobila nisu samo prestiz iako automobil odavno nije statusni simbol. Neko ima stare i bolesne roditelje, neko malu decu, neko ima nezgodno radno vreme, kasni uvece, ili jako rano ujutru.
Takojde, ne zaboravite da niti svi zive, niti rade u uzem centru.
Za nekoga ko zivi u Jajincima, a radi na petlovom brdu, odlazak na posao automobilom znaci ustedu od 2 sata svakog dana, dakle mesecno su u pitanju vise od 2 dana zivota, zar ne? ;)



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426285#p426285:3ehuuluu je napisao(la):
laki72 » 04 Jan 2017 12:32 pm[/url]":3ehuuluu]
Jako interesantan post Srdjane.
No vidis, ja sam nekako skeptican prema CS i slicnim varijantama.
Imao bih par pitanja.
Da li ti se nekada desilo da nema dostupnog vozila u tvojoj blizini, a neophodan ti je? Sta radis u tom slucaju?

Takodje me zanima sledece.
Koliko je u gradu u kome zivis (i dalje ne moras navesti grad, kao sto i nisi ;) ) registrovano privatnih automobila?
Jer to bi nam ipak dalo malo siru sliku koliko su alternative vlasnistvu licnog vozila prihvacene u mestu gde zivis, bez obzira na sve druge mogucnosti.

Licno, kombinujem i javni prevoz i sopstveno vozilo.
Potrebe za posedovanjem automobila nisu samo prestiz iako automobil odavno nije statusni simbol. Neko ima stare i bolesne roditelje, neko malu decu, neko ima nezgodno radno vreme, kasni uvece, ili jako rano ujutru.
Takojde, ne zaboravite da niti svi zive, niti rade u uzem centru.
Za nekoga ko zivi u Jajincima, a radi na petlovom brdu, odlazak na posao automobilom znaci ustedu od 2 sata svakog dana, dakle mesecno su u pitanju vise od 2 dana zivota, zar ne? ;)



Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Laki, dileme i shodno njima pitanja skroz na mestu.

Što se tiče dostupnosti carsharing vozila, to je relativno retko problem. Ukoliko nisu dostupna vozila jedne CS kompanije, u krugu od 300-400m su najčešće vozila druge kompanije. A ako baš nijedno vozilo nije dostupno u krugu od 500m (što mi se dogodilo samo jednom ili dva puta u zadnjih par godina), dovoljno je sačekati 10ak min i situacija se gotovo uvek promeni. Ne želim naravno da budem advokat ove vrste prevoza (to je samo jedna alternativa koju koristim), ali je zaista zgodno - pogotovo jer je vozilo moguce rezervisati do 30 min unapred što rešava mnoge probleme. Pritom ne živim u centru grada, već u rezidencijalnom delu izvan centra gde ljudi uglavnom poseduju automobil zbog porodice. Dostupnost CSa u centru je još veća.

Inače u pogledu broja vozila pokrivenost je sjajna, iz razloga što su car sharing servisi najčešće u vlasništvu proizvodjača automobila. Inače grad je 1,7mn ljudi a postoji oko 685k registrovanih vozila.

Ali kao što napisah već, pošto sam i sam ranije živeo u Bg a i dalje vrlo često dolazim apsolutno razumem da zbog nedostatka infrastrukture u Beogradu, dakle nije pitanje samo CSa već dostupnosti alternativa uopšte.
 
kada bi Beograd imao metro veliki broj ljudi ne bi koristio automobile. Ovako, primorani su. KOliki je standard - takva su i vozola, ne moze se ocekivati da ne bude starih automobila kada se nema para za novi. Posto ovde nema car sharing klubova jedina solucija za nekog ko nema svoj auto (a nece ili ne moze prevozom) i ne koristi ga svaki dan je rent a car. Najniza cena je 16 evra za najmanji automobil ako se uzme na duze, ali verujem da moze da se pregovara i za manje.
 
Није тачно да велики број људи не би користио аутомобиле да имамо метро. Мислим, такође, да становници ужег градског подручја Београда немају тако лош јавни превоз као што се понекад говори, а да је недостатак метроа приметан тек на даљој периферији. И немам ништа против половних аутомобила, само саветујем људе да купују оне очуваних ресурса, јер одржавање јефтиним деловима у Србији чини да после сваког сервиса имате слабији аутомобил од оригинала, а чак и ти такви делови, кад се ставе на гомилу - коштају доста.
 
evropska iskustva govore: kada imash metro, ne koristish automobil (koristish ga kada treba otici daleko od grada za vikend). Neki delovi grada stvarno imaju solidan gradski prevoz, ali koliko je to u odnosu na one delove koje nemaju. I jedna preporuka ya vezbanje meditacije: voziti se 50-om u jutarnjem spicu - makar nekoliko stanica.
 
Европска искуства говоре да се у свим европским градовима величине Београда - аутомобил користи више него у Београду.

И у центар Београда сразмерно мало људи иде аутомобилом, првенствено због политике паркирања. То како је у 50-ци, исто је и у токијском метроу. А то је најгоре у градском подручју Београда. И, штавише, метро никако неће помоћи путницима 50-це, јер ниједна линија том трасом никад није планирана.
 
Svi bi da voze dizele da ustede pa ih to skupo kosta, ja sam probao jednom i nikad vise. Moj stari vozi Golf 2 dizel e ono je nedoder, ovo novije sve mucni pa prospi. Benzin je benzin(tu ne racunam auto ispod 2.0 oni bas i nisu dugotrajni). Ako ikad budem opet kupovao dizel moze samo nov.
 
Vrh