Šta je novo?

Srbija na Putu svile - Belt and Road

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.325
Pohvaljen
5.354
Lokacija
Fruška gora
Kineski predsednik je pokrenuo Inicijativu 'Jedan pojas, jedan put' , Belt and Road, pa da pratimo
kako se ona odvija na deonici 'Srbija', tj. gde smo mi tu u čitavoj priči i kako ćemo se uključiti.

Osnovni podaci

" Put svile je globalni projekat za modernizaciju i proširenje povezanosti Kine, Azije, Afrike i Evrope.
On pretpostavlja izgradnju i modernizaciju puteva, pruga, aerodroma, luka,... transporta uopšte, a
takođe svih delatnosti oko energije, hrane i komunikacija, što će jačati i kulturnu saradnju naroda.

To zahteva kineska ulaganja oko 900 milijardi $ i 315 milijardi $ koje se očekuju od Evropske Unije.
Sve to bi trabalo da do 2050g. bude postepeno plasirano u razne projekte, a već je počelo da se gradi.

Osnovana je i grupa "Kina plus 16" koja obuhvata države centralne i jugoistočne Evrope, pa i Srbiju.
Tu je Kina obezbedila 10Mld $ od čega 1,5Mld $ za Srbiju, dva mosta i pruga Beograd-Budimpešta."

Kinezi su do sada i preuzeli Željezaru u Smederevu, izgradili 'Pupinov most', rade deonice autoputa, a
hoće da rade više projekata i da kupuju ili zakupljuju više firmi, pa koncesije, .... i dosta ostalog.
Videćemo šta će se sve ostvariti, kada i pod kojim uslovima, ali očigledno će biti nekih ulaganja.
 
Na netu ima raznih mapa, ali uglavnom postoje tri glavna pravca :
preko Rusije, drugi preko Irana /Turske i pomorski Suecki kanal.

Za nas je bitno da oni dolaze do Istambula, Pireja/Soluna i Konstance
rečno-morske luke, koja je proglašena kao 'Istočna kapija Evrope'.
 
Pupinov most kod Zemuna nije trenutno upisan kad deo Puta svile, ali ipak
pošto se izgradi uzvodno od mosta, na levoj obali Dunava, 'Industrijski park'
koji su kinezi tražili, pretpostavljam da će oba projekta biti na Putu svile.

Most je dugačak 1.507met, širok 29,1met, ima 6 kolovoznih i 2 pešačke staze, a
deo je magistralnog puta koji će povezati Koridor 10 sa Zrenjaninskim putem.
Izgradnja mosta i pristupnih saobraćajnica košta 260 miliona dolara, od čega je 85%
kredit kineske Eksim banke, a preostalih 15% obezbeđuje država Srbija i Grad Beograd.
 
"Industrijski park" će se graditi uzvodno od 'Pupinovog mosta' na levoj obali Dunava.
Potpisan je "Protokol o saradnji na razvoju Kinesko-srpskog industrijskog parka".

Površina područja je 873ha, od čega je lučko područje i privredna zona 562ha.
Planirana je izgradnja 1.350.000m2 raznih skladišno-uslužnih kapaciteta, kao i
870.000m2 saobraćajnih površina.
Luka biće čvoriste od međunarodnog značaja i omogućavaće punu multimodalnost
robnog transporta sa direknim železničkim i putnim vezama.
Za ove potrebe biće izgrađena posebna saobraćajnica za vezu sa
Severnom tangentom, kao i nova železnička veza preko postojećeg industrijskog
koloseka koji se kod Ovče odvaja sa pravca Beograd-Pančevo.
 
Jel ovo neka propagandni pamflet - tema? ;) :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
'Nevrenici' vaše je pravo da sumnjate, a ovde ćemo da pratimo šta se sve ostvarilo.
Ovo je samo jedan od projekata u oblasti energetike, na koji se čekalo više decenija :

"Memorandum o razumevanju za projekat izgradnje toplodalekovoda Obrenovac - Novi Beograd"
Sporazum su potpisali ministar rudarstva i energetike Aleksandar Atić, predstavnik kineske kompanije Jang Fan,
gradonačelnik Beograda Siniša Mali, v.d. direktor EPS-a Milorad Grčić i direktor Beogradskih elektrana Goran Aleksić.

Memorandum o razumevanju je krovni sporazum, sledi usaglašavnje konkretnih detalja, a ministar Antić se nada
da će to biti gotovo do kraja godine, kako bi naredne usledio početak radova, a ceo projekat bio gotov do 2020g.

Projekat bi koštao oko 200 miliona €, a nakon izgradnje toplodalekovoda, dugog 28km, bilo bi obezbeđeno
smanjenje uvoza gasa i otvorena mogućnost da Beograđani imaju jeftinije grejanje.
Gradonačelnik je podsetio da je i Plan detaljne regulacije za to područje već usvojen.
 
"Verniče", Pupinov most je ugovoren kao deo Beogradskog SMT-a, a ne kao deo 'puta svile'.
Ugovorili ga 'zli zuti' da bi Pancevacki most konacno dobio neku alternativu u Beogradu, i da bi isti konacno mogao da se popravi i rekonstruise...

'Put svile' i toplovod Bg-Obrenovac !!????
Ajd molim te @dragane objasni mi njihovu relaciju, uzajamnu vezu?

Da ne sirimo pricu oko toga koliko je taj 'projekat star' kada se doslo na ideju o iskoriscenju te energije koja se pusta u Savu, kao i koliko je lobi uvoznika energenata imao uticaja za odustajanje od tog projekta.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Uopšte nije bitno ko je kad i šta ugovorio, važno je da će neki projekat da se uklopi u Put svile.
Pupinov mast će se očigledno uklopiti kao veza budućeg 'Industrijskog parka' pored samog mosta.

Inače, svi infrastrukturni projekti, pa i ostali, deo su kineske Inicijative - vidi prvi post.
Nije ovde u pitanju samo neki putni pravac, već ceo 'pojas' gde će kinezi investirati, nap. :

"Modernizacija Termoelektrane i kopova Kostolac"
Montažom bagerskog sistema počeli su poslovi na proširenju kopa "Drmno".
Biće postavljeno čak 12km traka za transport uglja.
"Govorimo o sistemu koji ispunjava najviše ekološke standrde. Maksimalno je ispoštovan
ekološki zaštitni program. I taj sistem garantuje, kada pričamo o Kostolcu, dodatnih 3 miliona
tona uglja godišnje", rekao je Milorad GRČIĆ, v. d. generalnog direktora EPS-a.

Posao sa Kinezima u Kostolcu posle tri decenije obezbeđuje zemlji jedno veliko postrojenje
za proizvodnju struje. A proširenje kopa je uslov za njegovu gradnju.

Ministar energetike Aleksandar Antić je najavio da će Srbija u narednih nekoliko godina dobiti
prvo veliko energtsko postrojenje od 350 megavata, "koje će znano uticati na našu energetsku sigurnost".
 
Key Areas of Co-operation

The five major goals of the Belt and Road Initiative are: policy co-ordination, facilities
connectivity, unimpeded trade, financial integration, and people-to-people bonds.

In terms of specifics, policy co-ordination means that countries along the belt and road
will, via consultation on an equal footing, jointly formulate development plans and
measures for advancing cross-national or regional co-operation; resolve problems arising
from co-operation through consultation; and jointly provide policy support to practical co-
operation and large-scale project implementation.

Facilities connectivity refers to prioritising areas of construction as part of the Belt and
Road strategy. Efforts will be made to give priority to removing barriers in the missing
sections and bottleneck areas of core international transportation passages, advancing
the construction of port infrastructure facilities, and clearing land-water intermodal
transport passages. The connectivity of infrastructure facilities, including railways,
highways, air routes, telecommunications, oil and natural gas pipelines and ports, will
also be promoted. This will form part of a move to establish an infrastructure network
connecting various Asian sub-regions with other parts of Asia, Europe and Africa.

In order to facilitate unimpeded trade, steps will be taken to resolve investment and
trade facilitation issues, reduce investment and trade barriers, lower trade and
investment costs, as well as to promote regional economic integration. Efforts will also be
made to broaden the scope of trade, propel trade development through investment, and
strengthen co-operation in the industry chain with all related countries.

With regard to financial integration, action will be taken to enhance co-ordination in
monetary policy, expand the scope of local currency settlement and currency exchange in
trade and investment between countries along the route, deepen multilateral and
bilateral financial co-operation, set up regional development financial institutions,
strengthen co-operation in monitoring financial risks, and enhance the ability of
managing financial risks through regional arrangements.

In terms of people-to-people bonds, efforts will be made to promote exchanges and
dialogues between different cultures, strengthen friendly interactions between the people
of various countries, and heighten mutual understanding and traditional friendships. This
will all form the basis for the advancement of regional co-operation.
 
"Bank of China Serbia"

Predsednik "Bank of China" Tian Guoli je rekao da otvaranje njegove banke u Beogradu
predstavlja važan korak koji ta banka preduzima u cilju izlaska u susret rastućim potrebama
ekonomske saradnje Srbije i Kine, te da će "Bank of China", finansijskim uslugama koje
pruža, dati svoj dalji doprinos kineskoj inicijativi "Jedan pojas, jedan put".

Ističe da, po osnovu osnovnog kapitala, njegova banka, na
listi "Top 1.000 svetskih banaka", danas zauzima 4 mesto.

"Nadamo se da ćemo nastaviti da promovišemo bilateralnu finansijsku saradnju koja će
kompanijama i narodima dve zemlje doneti još veću korist", kaže Guoli.
 
"Inicijativa Belt and Road" nudi saradnju državama i narodima u svim oblastima - osim vojne.
http://beltandroad.hktdc.com/en/country-profiles

Kina sklapa bilateralne sporazume sa državama, premda bi administracija EU želela sa Brislom.
Rusija podržava, a Indija ima rezerve plašeći se prevelikog uticaja Kine - što je neminovno.
Održavaju se razni skupovi država radi dogovaranja o budućim projektima, planovima i ostalom.
 
" Navigacioni sistem Beidou "

Istraživački tim satelitsko-navigacionog sistema Beidou se priprema da pretvori ovaj kineski sistem u globalni.
Iza američkog GPS, ruskog GLONASS i Galileo Evropske unije, Beidou je 4 navigacioni satelitski sistem na svetu.

Sa preciznošću na nivou centimetra, sistem Beidou može da ponudi precizne usluge pozicioniranja za gradsku
konstrukciju, jer će biti sposoban da precizno locira podzemne gasovode i dalekovode, kao i druge konekcije
potrebne za moderne građevine.

„Idućeg meseca ćemo zvanično započeti umrežavanje i pokrenuti sistem Beidou-3, koji će omogućiti globalno
pokrivanje. Verovatno, sredinom jula ćemo lansirati prva dva satelita na jednoj raketi", rekao je Žan Čengći,
dir. Kancelarije za upravljanje satelitskim navigacionim sistemom. „Pre kraja iduće godine, mi ćemo poslati
18 novih satelita u orbitu, uključujući 6 do 8 satelita, koji će biti lansirani ove godine", kazao je Žan.

To će omogućiti da sistem Beidou od iduće godine ponudi navigacione usluge i u zemljama duž „Pojasa i puta".
 
"HBIS grup Srbija ajron end Stil" (Hestila)

HBIS grupa je zvanično preuzela upravljanje poslovanjem železare u Smederevu 30. juna 2016. godine, a
pri potpisivanju kupoprodajnog ugovora, 18. aprila 2016. godine, dato je obećanje da će ovu fabriku
učiniti najkonkurentnijom železarom u Evropi.

"Tokom 2017. godine, kompanija zauzima drugo mesto na listi najvećih srpskih izvoznika, a u drugu godinu
svog poslovanja ulazi sa novim ulaganjima u proizvodnu opremu i objekte u vrednosti od oko 150mil. dolara",
navodi se u saopštenju "HBIS grup Srbija ajron end Stil" (Hestila).

Rezultat toga je porast proizvodnje gvožđa, čelika i finalnih proizvoda od čelika za oko 55% i u decembru 2016.
prvi put je ostvaren profit. Projekat železare je, kako se dodaje u saopštenju, imao podršku kako kineske, tako
i srpske vlade, i on ujedno predstavlja odgovor HBIS Grup-e na Inicijativu "Jedan pojas - jedan put".
.
 
Izjave povodom inaguracije

Potpredsednik Stalnog komiteta Svekineskog narodnog kongresa Đi Bingsjuen poručio je danas, na sastanku
sa predsednikom Republike A.Vučićem, da će rukovodstvo N.R.Kine podsticati tamošnje kompanije da i dalje
ulažu u Srbiju, ne samo u tradicionalnu industriju i infrastrukturu, već i u napredne visoke tehnologije.

Vučić je svom sagovorniku rekao da je za Srbiju neizmerna čast što je predsednik Si Đinping odredio da N.R.Kinu
na svečanom prijemu povodom inauguracije : "To je potvrda čeličnog prijateljstva Srbije i Kine.
Za Srbiju je od najvećeg značaja što je pozvana da postane deo kineske međunarodne inicijative 'Pojas i put'
kao i to što učestvuje u mehanizmu saradnje Kina - CIEZ" - istakao je predsednik Srbije.
 
Ko ulazi u RTB Bor

Dolazak kineskih investitora najavio je pre nekoliko dana ambasador Kine u Beogradu Li Mančang.
Kineski privrednici su u Bor stigli zajedno sa partnerima iz privatne investicione i upravljačke agencije.

Naša zemlja bi volela da ostvari saradnju sa RTB "Bor" i zbog toga smo ovde -
istakao je direktor investicija u rudarstvu kineske kompanije, čije ime se drži u strogoj tajnosti...

U Kini je specifičan politički sistem u kojem i privatne firme poštuju Inicijativu predsednika države.
 
'Letnji Davos' 2017.

Ekonomski forum „Letnji Davos" će se od 27. do 29. juna održati u Dalijenu.
Više od 2000 predstavnika iz 80 zemalja i regiona prisustvovaće ovogodišnjem forumu.
Tema foruma će biti „Realizacija tolerantnog rasta tokom četvrte industrijske revolucije".
Biće održano više od 200 sastanka i rasprava o obnovi sposobnosti za rešavanje pitanja u
budućnosti, principu upravljanja, obnovi globalnih okvira i dr.

Predsednik Svetskog ekonomskog foruma Klaus Švab je na ceremoniji otvaranja izjavio da
kineska ekonomija pokazuje svoju aktivnost i trajnost, koja je značajna za rast globalne privrede.

"Prema prognozi MMF-a, kineski privredni rast ove godine biće 6,7% što će snažno unaprediti globalnu privredu.
U toku protekle godine, Kina pokazuje svoju sposobnost u rukovođenju četvrtom industrijskom revolucijom.
Kina će biti lider sveta u oblastima visoke tehnologije u budućnosti", moglo se čuti na Forumu.
.
 
Kina i Rusija na Putu svile

Kineski predsednik Si Đinping ponovio je u ponedeljak (3.jula) da su odnosi Kine i Rusije u njihovom
„najboljem periodu u istoriji", i naglasio da su dve zemlje međusobno najpouzdaniji strateški partneri.

Govoreći o bilateralnoj saradnji, Si je rekao da se saradnja dveju zemalja u energetici, trgovini,investicijama,
visokoj tehnologiji, infrastrukturi i poljoprivredi odvija brzo od kad su on i Putin postigli važan konsenzus o
usklađivanju Inicijative „Pojas i put" sa Evroazijskom ekonomskom unijom.
 
Grupa za podršku Putu svile

Delegacija Narodne skupštine pri Parlamentarnoj skupštini OEBS-a je jedan od osnivača "Grupe za podršku Putu svile"
koja je danas formirana u Minsku, saopštila je Skupština Srbije. Ovu neformalnu grupu osnovalo je 17 država ...

Grupa ima za cilj podršku daljem razvoju zajedničke ekonomske saradnje, promovisanja ekonomskih i trgovinskih veza,
razvoju multimodalnih trasportnih koridora, kao i slobodnom protoku ljudi, roba, usluga i kapitala...

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... svile.html
 
4.000 teretnih vozova

Više od 4.000 teretnih vozova saobraća između 28 kineskih i 29 evropskih gradova, a
među njima je prva linja od Čungćinga do Duisburga otvorena u avgustu 2011. godine.

Novi teretni voz koji povezuje kinesku provinciju Đijangsi i Uzbekistan otpočeo je da saobraća 7. jula.
Natovaren čeličnim koturima, odećom i robom široke potrošnje, vrednosti 1,8 miliona američkih dolara
otputovao je iz grada Gandžoua u petak, a u Taškent će stići 12 dana kasnije.
http://serbian.cri.cn/1401/2017/07/10/190s176429.htm
 
Direktor Instituta za evropske studije Kineske akademije društvenih nauka

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=t1BQVtyF05o[/youtube]
 
Saradnja Srbije i Kine

Predsednik Stalnog komiteta Svekineskog narodnog kongresa Kine Džang Deđijang i predsednica
Skupštine Srbije Maja Gojković potpisali su u Beogradu "Memorandum o razumevanju" koji
predstavlja novu faza saradnje i još jedan korak potvrde "čeličnog prijateljstva" dve zemlje.

Njihov zadatak je da prate implementaciju dogovora rukovodstva dve države u okviru inicijativa "Pojas i put", kao i
Foruma Kina - Centralnoistočne evropske zemlje i sprovođenje svih projekata koji se dogovore na tom nivou vlasti.
Beta

Navodeći da je ovo njegova prava poseta Srbiji, Džang je rekao da je Kongres spreman da ulaže dodatne napore,
sa Skupštinom Srbije, u implenmentaciju važnih diogovora lidera dve zemlje.
"Da grabimo istorijsku šansu izgradnje "Pojasa i puta" i da intenziviramo prijateljsku razmenu i saradnju i
stvaramo još čvršću sudbinsku zajednicu Srbije i Kine. Potpisivanjem Memoranduma o razumevanju, saradnja
zakonodavnih organa je ušla u novu fazu.- rekao je Džang ... Blic
 
Industrijski park u Smederevu

Danas je u Vladi je potpisan Protokol o razumevanju između Vlade Republike Srbije i HBIS grupe u vezi
sa uspostavljanjem kinesko-srpskog Industrijskog parka prijateljstva. On bi kao je predviđeno imao
fokus na razvoj industrija dobavljača i kupaca-prerađivača proizvoda Železare u Smederevu.

Kinesko-srpski industrijski park gradiće se u Smederevu na oko 500 hektara, formiraćemo zajedničko
preduzeće koje će se brinuti o ovom projektu, a od septembra radimo na papirologiji i očekujemo da će
u 2018. početi da funkcioniše jedan deo parka - rekao je danas ministar privrede Goran Knežević.
 
Na novijim mapama 'Belt and Road' može se uočiti mala linija izmedju Beograda i Budimpešte :
 
Vrh