Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 20.929
- Pohvaljen
- 43.746
U poslednjih 10ak godina primećujem da se mnoge poslovnice banki sele poprilično često. Koliko sam primetio, neke stoje dugo na istim mestima, ali neke se sele na 2-3 godine.
Ono što me kopka je - kako im se to isplati? Jer mislim nije to selidba tezge jelte. Nego tu mora prvo da se nađe nova lokacija, pa da se proveri prostor i da nema nekih sporova oko njega. Pa da se nabave papiri i potpišu ugovori. Pa da se iz stare poslovnice isele desetine radnika, ogroman inventar, dokumenta, arhive, aparati, kompjuteri, mreže, kao i sami trezori. Pa onda sve to opet treba da se instalira na novoj lokaciji. Posebno trezori, za koje pretpostavljam da ne mogu da budu montažni (mislim na trezor-prostorije). A i sem toga svaka zgrada je jedinstvena tako da svaki trezor mora ručno da se prilagodi i instalira u njenom podrumu. Takođe, šta ako je u staroj poslovnici bilo 30 ljudi, a u novoj ima mesta za 20. Onda opet moraju i ti radnici negde da se smeste u međuvremenu. Dalje, na novoj lokaciji treba srediti sve (zidovi, paneli, vrata, ''izlozi'') i još staviti sve one table, osvetljenje, pa na kraju i kamere na fasadi.
Uzimajući sve to u obzir, postavlja se pitanje kako i zašto to rade? Moja pretpostavka je da se to radi prvenstveno iz dva razloga. Prvo, prate niže cene zakupa. I drugo, iz bezbednosnih razloga - da zaposleni ne mogu da upoznaju ceo prostor i proslede informacije potencijalnim pljačkašima. Ali mislim u prvom slučaju, zar je npr Banci Intesi toliko bitno da sa lokacije kod Dvora ode do 100 m obližnje lokacije kod Beograđanke samo da bi godišnje uštedela 2000 evra? Zar joj se stvarno više isplati selidba sa svim peripetijama nego da ostane na staroj lokaciji? A što se bezbednosti tiče - to ima logike, ali zar nije jednostavnije pooštriti procedure i nadzor nego seliti xyz stvari koje koštaju boga oca i traže dosta ljudstva i pažnje da bi se opet instalirale?
Ono što me kopka je - kako im se to isplati? Jer mislim nije to selidba tezge jelte. Nego tu mora prvo da se nađe nova lokacija, pa da se proveri prostor i da nema nekih sporova oko njega. Pa da se nabave papiri i potpišu ugovori. Pa da se iz stare poslovnice isele desetine radnika, ogroman inventar, dokumenta, arhive, aparati, kompjuteri, mreže, kao i sami trezori. Pa onda sve to opet treba da se instalira na novoj lokaciji. Posebno trezori, za koje pretpostavljam da ne mogu da budu montažni (mislim na trezor-prostorije). A i sem toga svaka zgrada je jedinstvena tako da svaki trezor mora ručno da se prilagodi i instalira u njenom podrumu. Takođe, šta ako je u staroj poslovnici bilo 30 ljudi, a u novoj ima mesta za 20. Onda opet moraju i ti radnici negde da se smeste u međuvremenu. Dalje, na novoj lokaciji treba srediti sve (zidovi, paneli, vrata, ''izlozi'') i još staviti sve one table, osvetljenje, pa na kraju i kamere na fasadi.
Uzimajući sve to u obzir, postavlja se pitanje kako i zašto to rade? Moja pretpostavka je da se to radi prvenstveno iz dva razloga. Prvo, prate niže cene zakupa. I drugo, iz bezbednosnih razloga - da zaposleni ne mogu da upoznaju ceo prostor i proslede informacije potencijalnim pljačkašima. Ali mislim u prvom slučaju, zar je npr Banci Intesi toliko bitno da sa lokacije kod Dvora ode do 100 m obližnje lokacije kod Beograđanke samo da bi godišnje uštedela 2000 evra? Zar joj se stvarno više isplati selidba sa svim peripetijama nego da ostane na staroj lokaciji? A što se bezbednosti tiče - to ima logike, ali zar nije jednostavnije pooštriti procedure i nadzor nego seliti xyz stvari koje koštaju boga oca i traže dosta ljudstva i pažnje da bi se opet instalirale?