Električna vozila i punjači

Otvorene diskusije, mali kutak odmora od urbanističkih tema

Moderator: Igor

Dejan011
Intermediate
Postovi: 173
Pridružio se: Uto Nov 18, 2014 10:56 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 245
Pohvalio: 198

Re: Električna vozila i punjači

Postod Dejan011 » Pet Sep 15, 2017 3:43 pm

Prica da su Elektricni automobili stetni za okolinu je prica za ovce isto kao i prica da ce nam dogodine biti bolje.

Nije nikakva priča za ovce, već realno stanje stvari. To što automobili rade na struju ne znači da nisu štetni za okolinu, samo znači da je zagađenje izmešteno dalje od automobila u tački u kojoj TE sagoreva ugaj da bi napravila struju uz velike gubitke. Kad se posmatra ceo proces proizvodnje električnih automobila, počevši od rudarstva do finalne proizvodnje, plus procenat struje koja se dobija iz uglja, situacija nije uopšte na strani elektro vozila.
Pravljena su istraživanja na tu temu.
Diesels greener than battery cars, says Swiss gov report:
https://www.theregister.co.uk/2010/08/3 ... the_world/

Ili najnovija švedska studija:
http://principia-scientific.org/study-t ... ng-on-gas/

Ukratko, ova studija je pokazala da se za proizvodnju velike baterije od 100 kWh poput one koja se stavlja u Tesla automobile potroši toliko CO2 koliko prosečno vozilo ispusti u 8 godina eksploatacije. Znači samo za bateriju, pod uslovom da energija za proizvodnju dolazi iz fosilnih goriva u iznosu većem od 50%.
Mada, može baterija da se smanji pa samim tim biće manje energije potrebno za proizvodnju, ali onda se smanjuje i domet i upotrebljivost takvog automobila.
Iskopavanje Litijuma svakako nije ekoloski zelen proces ali nista manje ili vise stetan od naftnih busotina sto je ovaj divni video potpuno zaboravio.

Opšte je poznato da naftna industrija zagađuje i da ima epitet prljave industrije, ali ovde se prodaje priča da elektro vozila nisu štetna za okolinu što je daleko od istine. Vidimo da u pojedinim segmentima zagađuju čak i više.
Elektricni automobili "idu na ugalj", idu ali samo ako je takav izvor struje u drzavi. Na primer Danska proizvodi vise energije putem vetra nego sto potrosi (ne uvek) sto bi znacilo da u Danskoj elektricni automobili "idu na vetar", a ne na ugalj.

Svaka čast Danskoj, ali oni su ipak izuzetak i ne može njihova situacija da se primeni na ostatak sveta gde dominiraju foslina goriva. Preko 65% od proizvedene struje u svetu dolazi od fosilnih goriva, a najviše od uglja.


Hibridi su zamazivanje očiju, čist marketinški trik, a električni auto je po svemu inferioran od SUS auta i ljudima je teško prodati priču o električnom autu ako ljudi mogu za iste pare da kupe auto sa kojim mogu da se voze 1000 km ako hoće i koji se puni za jedan minut.
tzoran1
Higher intermediate
Postovi: 683
Pridružio se: Čet Nov 21, 2013 2:38 pm
Lokacija: negde u Beogradu
Kontakt:
Pohvaljen: 677
Pohvalio: 115

Re: Električna vozila i punjači

Postod tzoran1 » Pet Sep 15, 2017 4:14 pm

Ima i tu opcija. Recimo ova.
Znaci auto sa 210w solarnih panela na krovu. :)

PRICE

US $5,600-6,250 / Unit | 2 Unit/Units (Min. Order)
Supply Ability:
20 Unit/Units per Day
Port:
QINGDAO
Delivery Time
15 DAYS

Specifications

Mini electric car with solar panel(210W)
All car body made of steel
With mass production already
Gasoline generator optional

DIMENSION L*W*H(mm)
3380*1580*1480mm
Wheelbase(mm)/ Front Tread(m)
2130mm
Ground Clearance(mm)
160 mm
Maximum Speed
58km/h
Tyre
145/70-12
Braking Distance(From 30km/h)
≤7.5m
RUNNING RANGE(km)
200±40 Km
Fully-equipped mass(kg).
1000KG
Standard UPLOAD (kg)
300kg
MAX UPLOAD (kg)
4 person or 300kg
BATTERY (lead acid)
60V 150/200AH
Charging time
8-10h
Output//Inpute (V)
60V/220V
MOTOR POWER (KW)
4.5
FOSHQL-4500
(With 10pcs 150AH batteries/4.5KW motor)
--Optional parts
power steering
gasoline generator
solar panel (Increase range 20-40KM per day)
Prikačeni fajlovi
Hot-sell-solar-electric-car.jpg
Hot-sell-solar-electric-car.jpg (78.21 KiB) Pogledano 293 puta
Hot-sell-solar-electric-cargff.jpg
Hot-sell-solar-electric-cargff.jpg (70.58 KiB) Pogledano 293 puta
Mnogi nesposobni ljudi su daleko dogurali. Ko je nesposoban moze raditi sve. Sposobni rade samo ono sto umeju.
Jedan deo Save uliva se u Dunav tek kod Vinče. To je ponornica, koja se u gornjem delu zove Vodovod, a u donjem Kanalizacija.
Beogradjani volite Beograd, on nema nikoga osim vas!
Pohvale za post: 1
Earthmoving
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2347
Pridružio se: Pet Jan 22, 2016 11:32 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 2850
Pohvalio: 1729

Re: Električna vozila i punjači

Postod Earthmoving » Pet Sep 15, 2017 5:05 pm

Da li neko zna zašto kod nas na ulicama nema elektricnih skutera, motora? Pretpostavljam da bi mogli jeftino da se uvezu iz Kine I da trose manje novca od ovih na naftu.
I da, zaboravih jos jednu mogucnost EU tj Nemacke da zastiti svoju sadasnju poziciju. Npr ako postanu vlasnici elektroprivreda. Recimo, Srbiji mogu traziti da zatvori termelektrane da bi prodavali svoju struju iz nuklearki recimo. To pomalo poseca na ovu Trampovu borbu protiv slicnih regulativa. Takodje kad MMF ili slicni dodju u Srbiju, samo cekam kad ce spomenuti I EPS I raznim kreditima ga uvuci pod svoje vlasnistvo. Zemlje moraju ostati kontrolori proizvodnje struje, a bice pod pritiskom velikog novca spolja da se to preuzme. Mozete misliti samo kolko je bogatstvo akumulirao stari energetski sektor u svetu, ima puno novca na raspolaganju. A politicari su uvek slabi na novac I bajke o "investicijama".
Govori istinu i dobro barataj lukom i strelom
Pohvale za post: 1
laki72
Expert
Postovi: 6547
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4920
Pohvalio: 1630

Re: Električna vozila i punjači

Postod laki72 » Pet Sep 15, 2017 5:33 pm

Jaci ti odgovoriti, ali ti mi naravno neces verovati.
Nema ih zato sto su djubre, zato sto autonomija nije ni blizu one na papiru, vec je oko 8-10 puta manja, zato sto kada sa el skuterom krenete uz veci uspon rizikujete da vam izgori ili el motor ili baterija (jer su oba djubre kvaliteta) i na kraju sto nakon maksimalno 2 godine shvatite da ste imali nesto za sta ste bacili novac i da je to bila greska!
I sve ovo ti ne pisem napamet ili po citanju na netu, vec po iskustvu jako bliske osobe, koja je probala, imala i razocarala se...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Pohvale za post: 1
Earthmoving
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2347
Pridružio se: Pet Jan 22, 2016 11:32 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 2850
Pohvalio: 1729

Re: Električna vozila i punjači

Postod Earthmoving » Pet Sep 15, 2017 9:12 pm

Zanimljivo. Ja sam stekao suprotan utisak. Pre 10 godina sam bio u jednom kineskom gradu (doduse relativno ravnom) I svi su vozili bicikle. Pre 2 godine u istom gradu svi su vozili elektricne skutere. E sad mi se ovo sa razocerenjem ne uklapa jer onda ih tamo uopste ne bi bilo. Takodje cujem da ih Madjari dosta uvize I da su po Vojvodini Madjari krenuli u Madjarskoj da ih kupuju I dovoze. Konkretno Zrenjanin. Doduse opet su u pitanju ravnicarski delovi, pa ne znam...
Govori istinu i dobro barataj lukom i strelom
Pohvale za post: 1
Earthmoving
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2347
Pridružio se: Pet Jan 22, 2016 11:32 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 2850
Pohvalio: 1729

Re: Električna vozila i punjači

Postod Earthmoving » Pon Sep 18, 2017 10:08 am

Bitka za tržište kreće: U pitanju je posao veka https://www.b92.net/biz/fokus/analiza.p ... id=1304788
Bitka za to gde će Evropljani puniti svoje električne automobile širi se iz gradova Starog kontinenta na auto-puteve. Tu borbu za udeo u toj brzorastućoj industriji uključile su se mnoge start-ap kompanije, kao i velike svetske kompanije.
IZVOR: TPORTAL PONEDELJAK, 18.09.2017. | 08:52
Energetske i tehnološke start-ap kompanije, kao i velike naftne kompanije bore se za dominantnu ulogu u brzorastućem poslovanju sa stanicama za punjenje. Ali, razvoj električnih vozila doveo je do toga da se menjaju lokacije gde se grade punionice, piše Rojters. Dok je doseg električnih vozila bio manji od 100 kilometara, elektroenergetske kompnije su rado pomagale gradovima i kompanijama da postave spore i jeftine stanice blizu kuća, kancelarija ili prodajnih centara, a često i uz podršku državnih subvencija. Međutim, Tesla, Porše i BMW su počeli proizvoditi automobile s baterijama dovoljno snažnima za duža putovanja širom zemlje. Infrastruktura za punjenje najčešće se, ipak, ne nalazi na mestima gde je najprotrebnija. “Gde je mreža stanica za punjenje koja će biti potrebna? Zaista gde je energija i mreža?”, pitao je prošle nedelje čelnik britanske automobilske kompnije Jaguar Land Rover Ralf Speth. Elektroenergetske kompanije, uključujući ChargePoint i Engie, međutim, planiraju u Evropi izgradnju mreža visokonaponskih stanica s brzim punjenjem, gde će se baterija moći napuniti za pola sata umesto tokom cele noći. Procene banke Morgan Stanley pokazuju da će do 2030. u Evropi biti potrebno 1,3 miliona javnih stanica za punjenje, dodajući da iako elektroenergetske kompnije imaju prirodne prednosti i iskustvo u novoj industriji, prerano je reći ko će zauzeti lidersku poziciju.Prema podacima Međunarodne agencije za energiju (IEA), danas u Evropi postoji manje od 100.000 javno dostupnih punionica, od čega ih je samo oko šest odsto za brzo punjenje. Na svetskom nivou, u 2016. punionice su dosegle brojku od 322.000, od čega ih je samo oko 110.000 bilo za brzo punjenje, a od toga više od 88.000 ih se nalazilo u Kini. Prema podacima te agencije, broj novih registrirovanih električnih automobila na globalnom nivou u 2016. dosegao je novi rekord od više od 750.000. “U nekoliko godina očekujemo stotine miliona godišnjih prihoda od EV-Boxa”, izjavio je za Rojters šef inovacija u kompaniji Engie Thierry Lepercq. Očekuje da bi prihodi Engiea od električnih punionica u idućih tri do pet godina mogli porasti 20 puta. Prošle su godine prihodi od prodaje EV-Boxa, evropskog poslovanja Engiea za punjenje električnih automobila, iznosili 16 miliona evra. Izvršni direktor EV-Boxa Kristof Vereenooghe kazao je da je za razliku od većine konkurenata EX-Box bio profitabilan od početka. Nemački energetski div E.ON je takođe objavio strateško partnerstvo s danskim start-apom CLEVER te naglasio da ima ambiciju otvoriti nekoliko stotina ultra brzih punionica na evropskim auto-putevima. Među naftnim kompanijama, BP, Shell i Total su ili objavili planove ili pokrenuli pilot projekte za električne punionice. Malo ljudi, međutim, očekuje da će oni postati ozbiljni konkurenti u poslovanju koje bi značajno smanjilo potražnju za njihovim glavnim prozvodom - naftom. Predstavnica za medije Shella kazala je da trenutno još nema ekonomskog opravdanja za poptuno opremanje benzinskih stanica električnim punionicama. “Kompanije poput Shella i Totala mnogo pričaju, ali ništa se ne događa. S druge, strane, mi gradimo mrežu punionica”, kazao je Michiel Langezaal, osnivač i izvršni direktor kompnije Fastned, koja u Holandiji ima 63 stanice za punjenje električnih vozila. Za razliku od energetskih kompnoija i start-upa u području električnih punionica, proizvođači električnih vozila brze punionice ne vide kao mesta za sticanje profita, već kao nužan gubitak kako bi se uverilo klijente da električna vozila mogu voziti širom kontinenata.
o očito kod nekih deluje. Tesla, na primer, poseduje vlastitu mrežu za punjenje širom Evrope, većinom u hotelima, ali nije dovoljno gusta, pri čemu samo u region oko glavnog francuskog grada Pariza imaju ultra brze punionice. Najrazvijenije tržište električnih automobila je ono norveško, s udelom od 29 odsto, a slede Holandija s 6,4 i Švedska s 3,4 odsto. Tržišni udeli u Kini, Francuskoj i Velikoj Britaniji su oko 1,5 procenata. Uprkos brzom rastu, broj električnih vozila je i dalje malen. Na svetskom nivou u 2016. se udvostručio u odnosu na godinu ranije te iznosio 2 miliona vozila, ali to je tek 0,2 procenta od ukupnog broja putničkih vozila. Prema procenama IEA-e, do 2020. te brojke bi mogle biti u rasponu od 9 do 20 miliona te između 40 i 70 miliona do 2025. godine.
Govori istinu i dobro barataj lukom i strelom
Pohvale za post: 1
Earthmoving
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2347
Pridružio se: Pet Jan 22, 2016 11:32 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 2850
Pohvalio: 1729

Re: Električna vozila i punjači

Postod Earthmoving » Pon Sep 18, 2017 10:29 am

I moj komentar na ovaj članak. Zadnji podatak o malom trenutnom procentu tržišta elektroautomobila ne treba da zavara. Teslin model 3 je prebukiran od narudžbina ove i sledeće godine pa se ozbiljan, milionski rast prodaje može očekivati od 2019-e godine kad budu imali veću raspoloživu ponudu. Slično tome i konkurentima (posebno Kinezi) će trebati još cela 2018-a da bolje izuče i kopiraju Tesline i druge baterije koje mogu da pređu 400km i više, pa se isto od 2019-e i nakon toga može očekivati mnogo masovnija ponuda jeftinijih elektroautomobila sa dugim dometom sa jednim punjenjem. Drugi komentar je početak borbe, gaženja, tuče, za pozicioniranje preduzeća za prodaju struje preko punjača na javnim mestima. Treće i najvažnije, bi trebao biti razvoj ponude solarnih panela koji će se stavljati na krovove ili placeve i koji će svakom od nas, zaobilazeći velike kopmanije, omogućuti da sami proizvodimo sebi struju za punjenje elektrokola, za kućnu elektriku, grejanje...
Govori istinu i dobro barataj lukom i strelom
Pohvale za post: 1
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1018
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 430
Pohvalio: 299

Re: Električna vozila i punjači

Postod Gorstak89 » Uto Sep 19, 2017 6:58 pm

evo nečeg novog na polju kamiona:


[YouTube]https://youtu.be/wEU6v256Uo8[/YouTube]

ono što je interesantno, kamion jeste električni i ima baterije ali struju dobija iz vodonika
Ukoliko Vam nije problem, posetite moj blog http://pravnipogledi.tk
bice zanimljivijih tekstova, a potrebni su mi citaoci kako bih ostvario neka prava...
Pohvale za post: 1
Earthmoving
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2347
Pridružio se: Pet Jan 22, 2016 11:32 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 2850
Pohvalio: 1729

Re: Električna vozila i punjači

Postod Earthmoving » Sub Sep 23, 2017 1:10 pm

Nemački proizvođači automobila su najavili poplavu električnih modela za naredne godine, jer su skandali u vezi sa varanjem na testovima emisije gasova nagrizli imidž dizelaša, za koje su tipovali da će smanjiti količinu CO2. https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1306714
Evropa mora da proizvodi svoje baterije za elektromobile da ne bi u trci na polju e-mobilnosti izgubila korak sa SAD-om i Kinom. "Moramo da priznamo da SAD i Kina napreduju mnogo brže od nas u oblasti električne mobilnosti", rekao je Šefčovič, a prenosi agencija AFP. Evropske kompanije trenutno uvoze litijum-jonske baterije iz Azije, pošto im je to jeftinije nego da ih same masovno proizvode. "Ta tehnologija je previše važna da bismo je uvozili", mišljenja je Šefčovič. Evropski proizvođači automobila su prošle nedelje najavili na međunarodnom sajmu automobila IAA u Frankfurtu lansiranje serije modela električnih vozila narednih godina. https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1306679

Da podsetim Srbija ima znacajne kolicine litijuma u formi rude jadarita kod Loznice ali ce kajmak kupiti, pocev za oko 2 godine mozda, Rio Tinto. Eksploataciju bi trebalo usloviti gradnjom fabrike litijummskih baterija u Srbiji, jer to postaje strateska ruda a mi je imamo, pa onda mi diktiramo pravila jer je ceo svet trazi. Isto kao sto EU ne zeli da zavisi od kako rekose SAD I Kine u tom pogledu, ni mi ne trebamo da zavisimo od njih, a tek ne treba da budemo njihova kolonija za tu rudu, nego da im debelo naplatimo, nogo deblje i nego sto su ih Arapi 40 godina drali za naftu, a u cilju kako bi nas narod se od toga obogatio kao sto su sada Emiracani, Kuvajcani, Daubajci i slicno. Dakle poenta je da vlast ne bude los trgovac ili izdajnik nego da sto vece prihode od ove rude raspodeli svom narodu za njegovu dobrobit. Naravnom, Rio Tinto & Roisildovi bankari, EU i ostali lesinari ce hteti leba bez motike i imaju odlicne pozicije u srpskoj marionetskoj vlasti da veci deo profita uzmu za sebe.
Govori istinu i dobro barataj lukom i strelom
Pohvale za post: 1

Povratak na “Relax”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta