Automobilska industrija

Otvorene diskusije, mali kutak odmora od urbanističkih tema

Moderator: Igor

Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2851
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2506
Pohvalio: 786

Automobilska industrija

Postod Žika » Pon Feb 26, 2018 4:31 pm

Velike promene se očekuju u auto industriji jer kineski proizvođači sa ogromnim viškom kapitala kreću u kupovinu zapadnih proizvođača. Navodno su od države dobili zeleno svetlo za ovakav vid osvajanja. Prvi je pao MG/Rover , pa zatim Volvo bilo je priča da će krajem 2017. doći do braka između Geely-a i FCA (Fiat Crysler) pa čak i celog preuzimanja. Tramp je osetio veliku opasnost pa je stopirao preuzimanje američkih kompanija i time zatvorio vrata kinezima. Sad su krenuli direkt na glavne igrače i prvi je bio Daimler tj Mervedes Benz koji je odbio ponudu Geely-a pa su ovi krenuli u ofanzivu i u pojedinačnu kupovinu akcija da bi na kraju postali najveći pojedinačni akcionar. Iznenadili i Kuvajćane.
Cela priča krije i veliku potencijalnu opasnost jer ovom kupovinom kinezi preskaču ogroman tehnološki jaz koji postoji između kineskih proizvođača i evropskih. Dobijaju već razvijene tehnologije , procese proizvodnje, dobavljače ..... . Sve to ne bi bilo bez navale kineza na izvore sirovina. Po nekim informacijama sada već imaju kontrolu nad rudnicima litijuma po celom svetu i time lagano utiču na buduće tržište elektro automobila.

Li Shufu novi glavni deoničar Daimlera

Slika

Li Shufu posetio je sedište Daimlera.
Jedva je u poslu, već u poseti: novi glavni deoničar Daimler-a, kineski poslovni čovek Li Shufu, danas već pregleda sedište Grupe u Stuttgartu.

Novi glavni deoničar Daimler-a Li Shufu je, prema informacijama iz "Bild am Sonntag", kako bi posetio proizvođača automobila u Stuttgartu. U Daimlerovom sedištu, Li će razgovarati s nekoliko vodećih direktora, uključujući glavnog finansiskog dir. Bodo Uebber-a, navodi se u novinama. U utorak se razgovori nastavljaju u kancelariji u Berlinu.

U subotu je postalo poznato da je šef/vlasnik kineskog proizvođača automobila Geely na slobodnom tržištu nabavio 9,69 % deonica Daimler kroz ciljane kupovine . Li je postao najveći pojedinačni deoničar u grupi. Istaknuo je u saopštenju u subotu, "da prati Daimler na putu da postane jedan od vodećih svetskih pružaoca električne mobilnosti".

Poseta kineskog milijardera je "šarmantna", napisao je "Bild am Samstag", jer je otpor protiv kineskim ulagačima u ovoj zemlji velika. U kancelariji, Li će se sresti s privrednim savetnikom nemačke kancelarke Angele Merkel (CDU), Lars-Hendrick Röller-om. Tokom posete Stuttgartu, u ponedjeljak je moguć razgovor s predsednikom kompanije Daimlerom Dieterom Zetsche-om.

Već početkom februara poznato je da je došlo do razgovora između Li i Zetschea o početku rada. Navodno, Li je tražio posebne uslove u obliku popusta, Daimler je odbio. Ipak, Daimler je pozdravio ulazak u subotu: Li je "dugoročni investitor".

Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2851
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2506
Pohvalio: 786

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Sre Mar 07, 2018 8:18 am

Vlasnik Geelya ponudio Agnellijima 22 milijarde za njihov deo FCA.
Odbili su ponudu. Misle postići višu cenu u delovima. Prvo ide Magneti Marelli, onda Jeep i Ram.


Slika

Kineski Zhejiang Geely Holding zainteresovan za FCA - Razmatranje ponuda po ostvarenju planova za 2018.


Čelnici kompanije Fiat Chrysler Automobiles koji su o mogućem preuzimanju kompanije u Ženevi razgovarali sa predstavnicima kineskog holdinga Zhejiang Geely Holding Group, kažu da će biti spremni da razmotre sve ponude, ali tek pošto ostvare poslovne planove za 2018. godinu.

- Neka tržište samo proceni vrednost naših postignuća u 2018. godini. Tada, svi koji su zainteresovani za preuzmianje Fiat Chrysler Automobiles, mogu da dođu, da ponovo o tome razgovaramo - rekao je na auto sajmu u Ženevi Sergio Marchionne, generalni direktor FCA, a prenosi Bloomberg.

- Sve dok tržište ne bude prepoznalo vrednost onoga što je urađeno, bilo kakvi razgovori o spajanju ili preuzimanju su besmisleni - kaže Marchionne.

Vrednost akcije FCA porasla je za 5%, najviše u toku ovog meseca i njome se trgovalo po ceni od 16,96 EUR. Marchionne je potvrdio da se kineski holding "pojavio" i već razgovarao sa rukovodiocima kompanije i to pre nego što je vlasnik holdinga, Li Shufu postao vlasnik većinskog paketa akcija u nemačkom Daimleru za 7,3 mlrd EUR.

Ta investicija ujedno je i najveća investicija jedne kineske kompanije u međunarodnog proizvođača automobila. Li je sredinom prošle godine kontaktirao rukovodstvo FCA, italijansko-američkog autoproizvođača, istražujući mogućnosti da proširi poslovanje van Kine.

Tada nije izašao sa konkretnom ponudom za preuzimanje, jer su dve strane imale različita gledišta o budućoj vrednosti Fiat Chryslera. Isti kineski holding kupio je za 3 mlrd EUR i udeo u Volvu, u proizvodnji kamiona.

I dok su Kinezi tražili način da se prošire u Evropi i SAD, Marchionne je zagovarao konsolidaciju, uz argument da industrija bespotrebno troši novac na razvoj sličnih verzija iste tehnologije. Međutim, otkako je njegovu ideju o spajanju odbacio general Motors još 2015. godine, Marchionne je sve snage usmerio kao smanjenju dugovanja i poručio da FCA više ne traži partnere.





https://www.ekapija.com/news/2051988/ki ... ju-planova
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8607
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3567
Pohvalio: 5339

Re: Automobilska industrija

Postod JohnnyLee » Sre Mar 07, 2018 8:46 am

да л' је реално да Кинези толико серу паре да само купују фирме по Европи?
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 25894
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11967
Pohvalio: 4906

Re: Automobilska industrija

Postod direktor » Sre Mar 07, 2018 11:50 am

Daje im drzava kredu bez kamate za ovakve poslove
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2851
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2506
Pohvalio: 786

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Sre Mar 07, 2018 7:16 pm

Dobili od države silni višak para i naredbu da pokupuju sve od čega mogu da imaju tehnološku korist.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2851
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2506
Pohvalio: 786

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Sub Jun 16, 2018 1:30 pm

Slika


Renault-Nissan-Mitsubishi alijansa zabeležila rast prodaje od 14 posto

Nova alijansa je zabeležila rast od 14 posto, odnosno povećanje prometa sa 5 na 5,7 milijardi evra u 2017. Najveći je to automobilski savez na svetu koji ima plan da prometuje preko 10 milijardi eura do 2022. godine.
Poslovanje alijanse Renault–Nissan nakon godinu dana od pridruženja Mitsubishija je u porastu za čak 14 posto. Najveća svetska alijansa izvještava da je zaključno sa 2017. isporučila preko 10,6 miliona putničkih i lakih komercijalnih vozila. Ipak ova profitabilna alijansa se neće zaustaviti na tome.

Delovanje u sinergiji je utecalo na rast prodaje i profita svake marke pojedinačno. Strateško deljenje platformi, tehnologije i pogonskih jedinica, skladišta rezervnih delova u Evropi, Japanu i Australiji, te kombinovana prisutnost na razvijenim, tranzicijskim i novim tržištima ubrzava strateški srednjoročni plan o prometu preko 10 milijardi eura do kraja 2022. godine.

Prema ovom srednjeročnom planu, Renault, Nissan i Mitsubishi planiraju prodati preko 14 miliona vozila, od čega će devet miliona vozila biti izgrađeno na četiri zajedničke platforme uz korištenje do 75% aktuelnih pogonskih jednica. Pored automobila iz B segmenta kao ključnog dela plana, strategija svakako uključuje i električna vozila s kojima Renault-Nissan iz godine u godinu osvajaju svjetsko tržište, često kao etablirani lideri. (FENA)
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2851
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2506
Pohvalio: 786

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Sub Jul 21, 2018 7:44 pm

HITAN SASTANAK U TORINU Smenjen Markjone, Majk Menli izabran za izvršnog direktora "Fijat Krajsler automobila"


Englez Majk Menli novi je izvršni direktor "Fijat Krajsler automobila" (FCA) i na toj funkciji će zameniti Serđa Markjonea.

Razlog smene je komplikacija u oporavku Markjonea nakon operacije ramena.

"Zdravstveno stanje Serđa Markjonea, dugogodišnjeg šefa 'Fijat Krajsler automobila' (FCA), pogoršalo se danas i njega je na funkciji zamenio Majk Menli, koji je u kompaniji bio zadužen za 'Džip'. U vezi sa zdravljem Serđa Markjonea, FCA saopštava sa dubokom tugom da su se tokom ove nedelje pojavile neočekivane komplikacije prilikom oporavka gospodina Markjonea od operacije i one su se značajno pogoršale poslednjih sati", navodi se u saopštenju FCA koje prenosi Rojters.

Kako se napominje u saopštenju, "Markjone neće biti u stanju da se vrati na posao".

Torinska "Stampa" navodi da je Menli u okviru FCA bio zadužen za marku vozila "Džip" i od prošlog septembra je bio član Upravnog odbora grupacije.

Navodi se da su odluku o smeni Markjonea na zajedničkom sastanku doneli članovi upravnih odbora FCA, "Ferarija" i "CNH indastrijala".

"Stampa" navodi da je 66-godišnji Markjone, koji je u "Fijat" došao 2004, trebalo da grupaciju napusti u aprilu naredne godine nakon što skupština akcionara potvrdi finansijski izveštaj za 2018, ali da i pored toga ostane na čelu "Ferarija".

Prema izvorima Rojtersa, rukovođenje "Ferarijem" bi, umesto Markjonea, preuzeo Luis Kamileri koji sada sedi u njegovoj upravi.

Sajt "Otomotiv njuz" objavio je prvi mogućnost imenovanja Kamilerija, ali i da bi na čelo proizvodnje luksuznih automobila mogao da umesto Markjonea dođe Džon Elkan, unuk osnivača "Fijata" đanija Anjelija, čija porodica i dalje kontroliše sve tri kompanije čiji su se upravni odbori danas sastali.

AP navodi da su tri upravna odbora sazvala odvojene sastanke u Torinu zbog prolongiranog perioda fizičke rehabilitacije Markjonea.

"Korijere dela sera" je prethodno javio da je Markjone pre tri nedelje operisan u Švajcarskoj, a medijski izveštaji ukazali su da njegov oporavak traje duže nego što je predviđano.

"CNH indastrijal" proizvodi opremu za farme, kamione, autobuse i druga vozila.

Ranije danas, upravni odbori "Fijat Krajslera", "Ferarija" i "CNH indastrijal" sastali su se u Italiji u svetlu operacije ramena kojoj je pre tri nedelje u Švajcarskoj bio podvrgnut izvršni direktor Serđo Markjone, prenosi AP.

Navodi se da su tri upravna odbora sazvala odvojene sastanke u Torinu zbog prolongiranog perioda fizičke rehabilitacije Markjonea.

AP podseća da je 66-godišnji Markjone odavno govorio da će se 2019. povući sa funkcije izvršnog direktora "Fijat Krajsler automobila" i najavio da će njegov naslednik doći iz redova tog proizvođača automobila. Markjone je takođe i direktor "Ferarija".

"CNH indastrijal" proizvodi opremu za farme, kamione, autobuse i druga vozila.

Navodi se da se kasnije tokom današnjeg dana očekuju saopštenja sa sastanaka upravnih odbora.




https://www.blic.rs/biznis/strategija/h ... ra/ykk9ll5
spatiotecte
Expert
Postovi: 9876
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6431
Pohvalio: 1540

Re: Automobilska industrija

Postod spatiotecte » Sub Jul 21, 2018 10:03 pm

Jos koja godina i ostace samo 7-8 automobilskih igraca giganta.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2851
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2506
Pohvalio: 786

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Sub Jul 21, 2018 11:23 pm

Davna predviđanja dva, sad se karte mešaju sa kinezima.
FrancoCh
Korisnikov avatar
Novice
Postovi: 7
Pridružio se: Sub Jul 21, 2018 1:57 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 5
Pohvalio: 1

Re: Automobilska industrija

Postod FrancoCh » Ned Jul 22, 2018 1:21 am

Samo konkurencija i samo konkurencija, čim dođe do monopola nastaju problemi.
Pohvale za post: 1
laki72
Expert
Postovi: 7761
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6821
Pohvalio: 1683

Re: Automobilska industrija

Postod laki72 » Ned Jul 22, 2018 10:05 am

Bojim se da je taj stadijum iza nas i da je globalizacija i koncentracija kapitala odradila svoje.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2851
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2506
Pohvalio: 786

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Ned Jul 22, 2018 4:49 pm

Upravo to.
Veliki nameću pravila i mali proizvođači jednostavno nestaju jer nemaju pare da isprate igru.
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2851
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2506
Pohvalio: 786

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Sre Jul 25, 2018 2:04 pm

Preminuo bivši predsednik "Fiat-a" Serđo Markjone

Slika

Serđo Markjone, bivši šef kompanije "Fiat Krajsler", preminuo je danas, preneo je Rojters.

Markjone je preminuo u 67. godini, posle komplikacija nakon nedavne operacije u bolnici u Cirihu, saopšteno je danas iz ove firme.

Slika

- Nažalost, desilo se ono čega smo se plašili. Serđo Markijone, čovek i prijatelj, je umro - saopštio je direktor "Ferarija" Džon Elkan, prenosi AP.

Elkan predstavlja porodicu Anjeli, koja je pojedinačno najveći akcionar kompanije.

Markjone se povukao sa čela kompanije "Fijat Krajsler" iz zdravstvenih razloga, a njegovu funkciju preuzeo je generalni direktor kompanije Džip Majk Menli.

Markjone je trebalo da ode sa funkcije 2019. godine, ali je već ranije rekao da će on izabrati svog naslednika. Pre više od deset godina, Markjone spojio "Fijat" sa u to vreme bankrotiranim američkim proizvođačem "Krajslerom". Ovaj savez danas je sedmi po veličini proizvođač automobila u svijetu.

Markjone je operisao je desno rame početkom jula.



Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2851
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2506
Pohvalio: 786

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Sub Jul 28, 2018 6:58 am

Slika
Pohvale za post: 4
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4260
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2133
Pohvalio: 3825

Re: Automobilska industrija

Postod tragac » Sub Jul 28, 2018 10:16 am

Samo da je aerodinamično. Isto čeka i motore tih automobila, jer svi elektromotori rade na istom principu. Nema varijanti sa brojevima cilindara i ventila, nema turbina ili superpunjača, V ili R konfiguracija, interkulera itd, svi elektromotori rade na identičan način.
Gradonačelnik Beograda je zamenik svog zamenika.
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 412
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 660
Pohvalio: 8687

Re: Automobilska industrija

Postod nekianonimnilik » Sub Jul 28, 2018 5:27 pm

nije, postoje indukcioni, sinhroni, i jednosmerni (oni sa cetkicama), al u praksi samo indukcioni i sinhroni se koriste

a sto se tice izgleda automobila, najlepsi su mi oni americki muscle cars iz 70-ik 80-ih, to je pojam lepote, mercedes bmw audi porsche... o tako lepim automobilima mogu da sanjaju
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2851
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2506
Pohvalio: 786

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Sub Jul 28, 2018 7:17 pm

Nemoj tako evropljani imaju prave muscle cars. Tj svako u svom momentu istorije.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2851
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2506
Pohvalio: 786

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Čet Avg 02, 2018 11:48 pm

Dopuna

Slika
Pohvale za post: 3
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2851
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2506
Pohvalio: 786

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Sub Avg 11, 2018 6:50 pm

Geely grupacija investira 1.6 milijardi evra u Lotus?

Slika

Prošlo je skoro osam godina od kada je britanski Lotus najavio šest nova modela među kojima su Esprit, Elite, Elan i Eterne. Taj plan se nikada nije u potpunosti ostvario, a najveći razlog za to je finansijke prirode (nedostatak reursa). Međutim, to se sada menja. Puno toga se promenilo od Sajma automobila u Parizu 2010. godine kada je Lotus najavio svoj plan, a najveća promena je svakako činjenica da je britanska kompanija sada u vlasništvu kineske Geely grupacije, bar veći deo nje. Naime, Kinezi su potrošili više od 9.5 milijardi evra u projekat oživaljavanja švedske kompanije Volvo, a sada je došao red na Lotus.



Naime, agencija ''Bloomberg'' prenosi da Geely grupacija razmišlja da u britansku kompaniju investira najmanje 1.6 milijardi evra, te da želi da transforimše Lotus u kompaniju koja že proizvoditi luksuzne modele, rivale modelima kompanije Porsche i Ferrari. U izveštaju se navodi i da će taj novac biti uložen u angažovanje 200 novih inženjera, izgradnju novog postrojenja i dizajnerskog i inovativnog centra. Ova investicija bi mogla utabati put za nove i redizajnirane modele, ali još uvek nema informacija o detaljima. U svakom slučaju, predstavnici Geely grupacije su naveli da su ''u potpunosti posvećeni vraćanju Lotusa na prave staze'', te da žele da on postane jedan od vodećih luksuznih brendova na svetu. Nekadašnji izvršni direktor britnaskog proizvođača, Žan-Mark Gejl je jednom prilikom najavio predstavljanje dva nova modela tokom 2020. godine. Naime, jedan od tih modela će u gami kompanije biti pozicioniran iznad modela Evora, a kako je sam Gejl naveo, biće to ''efikasan automobil sa sjajnom aerodinamikom i agilnošću, koje će raditi u savršenom balansu''. Drugi model koji treba da bude predstavljen će imati formu SUV/krosover automobila, i biće konkurent modelima kao što su BMW X4 ili X6. Pored tog krosover modela koji treba da bude predstavljen početkom sledeće decenije, Lotus već razmišlja o konstrukciji još jednog. Agencija ''Bloomberg'' prenosi i da Geely grupacija želi da dobije još veći udeo akcija u brinatskoj kompaniji, te se povodom toga vode pregovori sa kompanijom Etika Automotive, koja ima manjinski udeo u Lotus-u.




Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2851
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2506
Pohvalio: 786

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Uto Okt 02, 2018 9:50 pm

Avgust mesec, mesec odmora i slabije prodaje automobila u Evropi zabeležio rekordnu prodaju. VW +44,5%, Renault +72,3%, Nissan +48,7%, Dacia +44,5%, Mitsubishi +71%, Jeep +166,1%, Fiat +22,2%, Alfa Romeo +80,3%, Porsche +89,9%, Jaguar +119,6% ?????
BMW skroman +4,5%, Mercedes jedan od redkih u minusu -2,9%. Lancia nije se ni očekivalo drugačije -54,8 %.
Uzrok ludila je uvođenje novih i realnijih normi merenja potrošnje i izduvnih gasova koje stupa na snagu od 01. septembra 2018. godine. Vozila možda neće poskupeti ali davanja hoće pa su krenuli u flotne prodaje i slično i time napumpali prodaju do nebesa.



https://www.b92.net/automobili/aktuelno ... id=1408528

WLTP menja NEDC, šta to znači u praksi?

Od septembra 2018. svi novi automobili koji se prodaju na evropskom tržištu imaće podatke o prosečnoj potrošnji i emisiji ugljen-dioksida izmerene po novom, realističnijem WLTP standardu - jedinstvenom postupku testiranja lakih vozila.


Dosadašnji način testiranja novih automobila, NEDC, koji paradoksalno i dalje u nazivu ima atribut "novi" (Novi evropski vozni ciklus) iako je uveden pre više od dve decenije, postao je prevaziđen pre svega zbog procedure koja nije dovoljno realistična.

Zato su organi Evropske unije odlučili da uvedu WLTP standard, koji je zvanično počeo da se primenjuje 1. septembra 2017. godine. Od tog datuma svi potpuno novi modeli automobila, koji se prvi put pojavljuju na tržištu EU, podatke o potrošnji goriva i CO2 emisiji dobijaju po WLTP ciklusu, dok za ostale nove automobile, koji su se prodavali i pre septembra 2017. ova obaveza stupa na snagu godinu dana kasnije, od 1. septembra 2018.

Tako će od jeseni biti ujednačene procedure i podaci istaknuti u brošurama svih novih automobila koji su dostupni kupcima u zemlajma EU. Izuzetak će predstavljati manji, ograničeni kontigenti modela koji izlaze sa tržišta, ali na lagerima i dalje postoji određeni broj ovih vozila.

Za takve modele dat je rok od godinu dana (1. septembra 2019.) da ih proizvođači rasprodaju koristeći pri tome stare, NEDC test podatke.

WLTP procedura pruža realističniju sliku, pre svega kada je reč o emisiji ugljen-dioksida, pa će ona na papiru biti približnija stvarnoj emisiji novih automobila u svakodnevnoj eksploataciji.

To je veoma važno, kako za proizvođače koji moraju da ispune uslov da prosečna CO2 emisija svih njihovih modela ne prelazi propisanu granicu (prema trenutnoj regulativi EU ona iznosi 95 g/km), tako i za vlasti zemalja koje će moći da preciznije kontrolišu da li količina ugljen-dioksida koju emituju novi automobili odgovara onoj koju su projektovali u svojim planovima o smanjenju efekta staklene bašte na atmosferu.

Da bi WLTP pružio relevantnije podatke, procedura testiranja je pooštrena. Tako, na primer, dok je NEDC imao jednostavan, “ravan” ciklus, WLTP ima dinamičniji koji reprezentuje stvarne uslove vožnje.

Razlika je i u dužini test-procesa, NEDC je trajao 20 minuta, a WLTP traje 30 minuta. Veća je i prosečna brzina automobila, pa u WLTP ciklusu ona iznosi 46,5 km/h, dok je na NEDC bila samo 34 km/h, a porasla je i maksimalna brzina koja se postiže prilikom testiranja, sa 120 km/h na 131 km/h.

Takođe, promenjeni su i temperaturni uslovi prilikom test-ciklusa. Merenja po NEDC proceduri vršena su na temperaturi 20-30 stepeni Celzijusa, dok se podaci o emisiji ugljen-dioksida po WLTP standardnu dobijaju na 14 stepeni.

Ove, i neke druge razlike između dva ciklusa garancija su da će novi automobili imati sertifikate sa realističnijim podacima, kako o CO2 emisiji, tako i o potrošnji. To se naročito odnosi na izmerenu emisiju ugljen-dioksida koja će svakako biti veća nego ranije.

Proizvođači automobila moraće zbog toga da ulože više napora (i novca) prilikom razvoja novih pogonskih sistema kako bi se “uklopili” u propisane norme.

Da li će to postići daljim unapređenjem motora sa unutrašnjim sagorevanjem ili hibridizacijom pogona uvođenjem električne komponente, zavisiće od konkretnog modela automobila i procene kompanije šta im se u datom slučaju više isplati.

U zemljama gde se automobili oporezuju na osnovu CO2 emisije, povećanje izmerenog ugljen-dioksida uticaće i na promene visine poreza i ekoloških taksi, dok bi neki proizvođači mogli da snize cene starijih modela na tržištu da bi ih što pre rasprodali, kako ne bi morali da ih podvrgnu novom test ciklusu.





Povratak na “Relax”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta