Automobilska industrija

Otvorene diskusije, mali kutak odmora od urbanističkih tema

Moderator: Igor

nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 450
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 693
Pohvalio: 9355

Re: Automobilska industrija

Postod nekianonimnilik » Ned Nov 04, 2018 2:31 am

ja mislim da su elektricna kola vrlo odrzivo resenje, baterije nisu problem ako se recikliraju, kolko sam nesto malo istrazivao, to nije nesto preterano isplativ proces, ali je definitivno isplativiji od bacanja i kupovanja novih sirovina

takodje, problem odakle se dobija energija za pogon je mnogo lakse resiti kad je tako centralizovano, ti si svoj deo ekologije odradio kad si kupio elektricara, jer ne zavisi od tebe nego od drzave kako proizvodi struju, ako si u norveskoj to je 100% ekoloski, al ako si u kini..., za razliku od obicnih kola kod kojih gde god da si razvaljujes planetu
nensav
Higher intermediate
Postovi: 667
Pridružio se: Čet Jan 16, 2014 6:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 202
Pohvalio: 185

Re: Automobilska industrija

Postod nensav » Ned Nov 04, 2018 9:19 am

Jos puno ce vode proteci Rajnom dok stignu elektricni automobili

Stagnacija električnih automobila
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4326
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2184
Pohvalio: 3912

Re: Automobilska industrija

Postod tragac » Ned Nov 04, 2018 11:33 am

neki ekspert je skoro rekao da kada bi se sva kola sa sus motorom u srbiji zamenila električnim potrošnja struje bi porasla za oko sedam posto
Gradonačelnik Beograda je zamenik svog zamenika.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 26148
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12219
Pohvalio: 5060

Re: Automobilska industrija

Postod direktor » Pon Nov 05, 2018 10:52 pm

I tu povecanu potrosnju bi pokri bez problema jer daleko manje trosimo struje u industriji zato sto smo je uspjesno unistili pogotovo velike potrsace... metalskog komleksa ...
Imt imr fob dmb jugostroj frigostroj rekord minel kotogradnju trudbenik itd itd ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
laki72
Expert
Postovi: 7801
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6892
Pohvalio: 1683

Re: RE: Re: Automobilska industrija

Postod laki72 » Pon Nov 05, 2018 11:15 pm

tragac napisao:neki ekspert je skoro rekao da kada bi se sva kola sa sus motorom u srbiji zamenila električnim potrošnja struje bi porasla za oko sedam posto
Vileo bih da procitam (pogledam) izlaganje tog eksperta, sobzirom da kapaciteti automobilskih baterija nisu uopste naivni. Ako imas, podeli link

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3021
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2728
Pohvalio: 849

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Uto Nov 06, 2018 12:55 am

Popali se par klima i odmah apeli za smanjenje potrošnje. :D Ili kad se rudari.
Da vidimo kad se gomila vozila priključi na brze punjače.
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 450
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 693
Pohvalio: 9355

Re: Automobilska industrija

Postod nekianonimnilik » Uto Nov 06, 2018 9:00 pm

a sto mora na brze?

veoma velika vecina ce koristiti samo "spore", od kojih ce proko 80% koristiti level 1 a ostali level 2 punjace, prosto zaato sto nije potrebno, level 3 su maltene samo za putovanja, pa stanes, napunis auto, popijes kafu, pa vozis itd

ovo sam kacio i na temu o punjacima:

https://www.youtube.com/watch?v=zBT5aXoJghY

https://www.youtube.com/watch?v=U_L2LvCvVWE

lik je odlicno objasnio zasto je velika zabluda da ce biti potrebna velika promena infrastrukture (u smislu pumpe>punjaci) jer se elektricni prosto tako ne koriste
laki72
Expert
Postovi: 7801
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6892
Pohvalio: 1683

Re: Automobilska industrija

Postod laki72 » Sre Nov 07, 2018 4:45 am

Kakve realno veze za ukupnu kolicinu potrebne energije ima dal su brzi ili spori? Gotovo zanemarljivu.
Da, to jeste bitno za proizvodjace i distributere EE, zbog maksimalne snage. No cak i sa sporim punjacima, to je ozbiljna potrosnja. Takodje, imacemo vrsne sate, tipa po dolasku na posao, po povratku sa posla, i naravno od 00.00 kada ce svi oni u kucama sa dvoristima gledati da pune po jeftinijoj ceni elektricne energije.

Zimi, kada je potrosnja struje inace vec povecana, bice jos veci udar.

I sta kad ode celija ili vise njih?
Pogledajte svoje mobilne telefone i pad kapaciteta njihovih baterija.
Samo, zaboravite zamenu baterija za 1500-2000din ;)

I, dal cemo uopste smanjiti zagadjenje prelaskom na EV?
Neko je spomenuo da sama proizvodnja baterija stvori CO2 koliko konvencionalni automobil oslobodi na predjenih 200.000km (?)
Ako je taj podatak tacan, onda je cela prica o ekologiji potpuno izmisljna i nerealna jer ce na toj kilometrazi celije baterija vec biti ozbiljno ostecene, a neke i za zamenu. Ako tome dodamo i cinjenicu da se i proizvodnjom struje oslobadja CO2, onda je racunica jos nepovoljnija po EV

Takodje, ono sto je meni problematicno je autonomija, koja je "jedva do zlatibora" i to pod idealnim uslovima... :(



Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
Pohvale za post: 2
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 450
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 693
Pohvalio: 9355

Re: Automobilska industrija

Postod nekianonimnilik » Sre Nov 07, 2018 4:00 pm

nije 200000km, to je neko preterao, https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM ovde ima istrazivanje koje su radili, ne secam se tacno brojke al definitivno je daleko manje od 200000, drugo to sto se baterije kvare, to jeste neizbezno ali sa novijom tehnologijom sve duze traju, posle toga se ne bacaju na deponije nego se mogu reciklirati

evo sad cu lupiti pa da me ispravi neko koga ne mrzi da racuna: cenim da je trosak promene baterije u nekom manjem EV-ju (ne ona teslina od 15000eur polovnjak) tu negde kao odrzavanje klasicnog auta 10 godina, pogotovo ako je taj klasik kostao isto kao EV pa su mu delovi jako skupi
tzoran1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1457
Pridružio se: Čet Nov 21, 2013 2:38 pm
Lokacija: negde u Beogradu
Kontakt:
Pohvaljen: 1904
Pohvalio: 184

Re: Automobilska industrija

Postod tzoran1 » Sre Nov 07, 2018 8:46 pm

Za sada se cifra vrti oko 10 000 US$ (sa tendencijom pojeftinjenja) minus nesto para za reciklirane.
Mnogi nesposobni ljudi su daleko dogurali. Ko je nesposoban moze raditi sve. Sposobni rade samo ono sto umeju.
Jedan deo Save uliva se u Dunav tek kod Vinče. To je ponornica, koja se u gornjem delu zove Vodovod, a u donjem Kanalizacija.
Beogradjani volite Beograd, on nema nikoga osim vas!
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 450
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 693
Pohvalio: 9355

Re: Automobilska industrija

Postod nekianonimnilik » Pet Nov 09, 2018 12:15 am

kolko sam ukapirao reciklaza se ne isplati nesto preterano mnogo, najveci benefit je zapravo ekologija, tako da reciklirane, ako su uopste poceli masovno da recikliraju, ne bi trebalo da su nesto mnogo jeftinije
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3353
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4848
Pohvalio: 3682

Re: Automobilska industrija

Postod Bender Rodriguez » Pet Nov 09, 2018 12:55 am

Laki je u pravu. Dobro zapažanje.

Na trenutak stavimo na stranu priču o zagađenju. I recimo da baterije jednog dana toliko uznapreduju da im se kapacitet multiplicira a vremena punjenja smanje... U vreme kad su gradovi sve više opterećeni rastom broja uređaja u domaćinstvima i komercijali, osvetljenjem, mrežama, pametnim sistemima, opremom za nadzor, a od nedavno i blockchain sistemima i cloud serverima... šta će biti kad se svakog dana u određenim periodima milioni ljudi u nekom gradu ili regionu odluči da napuni ili dopuni svoj automobil u otprilike isto vreme?

Da je tranzicija neophodna, u to nema sumnje. Pre ili kasnije, fosilnih goriva će ponestati i biće nam neophodne alternative. A na kraju krajeva bitno je da tražimo nove tehnologije i da bismo pomogli planeti da se ponovo pročisti i oporavi. Ali kao i svaka trancizija, sve to mora da se uradi postepeno, smisleno i racionalno. Bez srljanja, nametanja, propagande, dvostrukih standarda, prećutkivanja, smandrljavanja i sličnog. A nažalost u zadnje vreme se baš forsira ideja da svi treba uveliko sutra da kupimo EV i pređemo na njih i sve će biti mnogo bolje. I onda jednog dana kad se svi dovatimo utičnice u istom momentu... CAP! Mrakčina preko pla planete. :lol: E zato mora da se ide postepeno i smisleno.
Treba vam grad za izdavanje?
Pogledajte naš bogat asortiman ulica, kolovoza, parkova, javnih prostora, stanova, fasada, haustora... za izdavanje ili prodaju!
Pozovite odmah 0800 - R E N T A G R A D ili posetite naš sajt i uverite se i sami zašto Beograd važi za top vašarište i buvljak kontinenta, a i šire!
Pohvale za post: 1
paradox polje
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 307
Pridružio se: Sre Nov 01, 2017 10:10 am
Lokacija: Земун
Kontakt:
Pohvaljen: 537
Pohvalio: 282

Re: Automobilska industrija

Postod paradox polje » Pet Nov 09, 2018 10:06 am

Бендер, са генералним твојим закључком се сасвим слажем. Подржавам форсирање развоја ЕВ али не и нагло и неопрезно увођење у масовну експлотацију. Повећање удела ЕВ у сабораћају треба да буде постепено, а сматрам да ни дугорочно СУС мотори неће бити потпуно избачени нити треба да буду. Када се смањи удео СУС мотора до одређене мере, али и употреба фосилних горива у индустрији укупне залихе више неће бити критичне.
Што се тиче утицаја на екологију ЕВ против СУС, сматрам да је, ако нисмо навијачки настројени, јако тешко створити објективну слику, јер моћни лобији трују научна истраживање. Имамо чак и универзитетска истраживања која су апсолутно различита. Док једни покушавају да минимизирају утицај производње струје, батерија и одлагања истих а потенцирају емисију гасова самих возила, друти апсолутно стављају акценат на ове факторе а заборављају да није битна само укупна емисија штетних гасова (приликом производње и експлоатације) без обзира да ли је она концетрисана у градским језгрима или ван њих (разне електране). Такође заборавља се и на девастацију земљишта у околини нафтних бушотина, а да не помињемо еколошке катастрове попут оне у Голфском заливу коју смо имали пре пар година. Такође транспорт фосилних горива представља већи ризик по екологију него транспорт струје (превртање бродова, удеси цистерни, проблеми на нафтоводима ...). Свакако и транспорт струје има својих еколошких проблема, попут разник машинских уља која се користе у трафо станицама, девастација земљишта због изградње далековода, недовољно испитана зрачења истих...
Дакле, сматрам да је укупан еколошки утицај одређен јако компликованом једначином са много параметара, а самим тиме и подложан манипулацијама разним лобијима.
У сваком случају код нас ће још дуго пресудан бити економски фактор, тако да ми не треба да се плашимо експанзије ЕВ годинама.
Pohvale za post: 2
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4326
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2184
Pohvalio: 3912

Re: Automobilska industrija

Postod tragac » Pet Nov 09, 2018 10:44 am

Rešenje je delom i u lokalnoj proizvodnji struje na nivou kuće ili zgrade /ulaza...od vetra, gasa gde postoji, sunca...tu ne postoji problem prenosa, struja nije možda uvek dostupna jer vetra i sunca nema uvek, ali kad ima onda dosta rastereti mrežu.
Gradonačelnik Beograda je zamenik svog zamenika.
Pohvale za post: 1
nensav
Higher intermediate
Postovi: 667
Pridružio se: Čet Jan 16, 2014 6:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 202
Pohvalio: 185

Re: Automobilska industrija

Postod nensav » Uto Nov 13, 2018 12:54 pm

tragac » Fri Nov 09, 2018 9:44 am napisao:Rešenje je delom i u lokalnoj proizvodnji struje na nivou kuće ili zgrade /ulaza...od vetra, gasa gde postoji, sunca...tu ne postoji problem prenosa, struja nije možda uvek dostupna jer vetra i sunca nema uvek, ali kad ima onda dosta rastereti mrežu.


Ovo je dobar predlog. baterija e autmobila može da bude skladište električne energije koje se proizvodi u kući pomoću obnovljivih izvora. Ipak, nije to kompletno rešenje. potrebno ej imati gustu mrežu stanica za napajanje, ne može se uvek pouzdati u ovakvu proizvodnju.
Zamasovnu upotrebu električnih vozila je ipak potrebno još vreme i razvoj tehnologije, utidak je da se stagnira iako su vodeće auto kompanije , bar na rečima, podržale njihov razvoj i svi imaju posebne departmane za električne automobile.
Malo i države koče, benzin je svuda oporezovan, akcize, porez za ovo za ono, ne može se dozvoiti da se ceo sitem jednostavno sruši, mora se izgraditi alternetiva
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 450
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 693
Pohvalio: 9355

Re: Automobilska industrija

Postod nekianonimnilik » Uto Nov 13, 2018 1:24 pm

mene zapravo tu najvise plasi da ce u nasoj divnoj i normalnoj zemlji uvesti posebna brojila u kuce za punjace gde ce struja biti 10 puta skuplja jer "taksa za luksuz"

ne kazem ja da (dugorocno) treba da bude jeftinija struja za punjenje, nego samo da treba da kosta realno, tj isto kao normalna struja
isto zato mi je mnogo glup sistem crvena tarifa i to, pa covek kolko potrosi treba da plati, ako potrosi duplo treba da plati duplo a ne petostruko

Povratak na “Relax”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: GOJE i 6 gosta