Šta je novo?

Veliki broj starih automobila biće sklonjen sa ulice

trialin

Advanced
Učlanjen(a)
20.11.2008.
Poruke
3.082
Pohvaljen
4.709
Tehnički pregled vozila biće dosta pooštren od 5. jula i svi automobili stariji od 15 godina moraće dva puta godišnje na proveru, a u AMSS-u kažu da apsolutno podržavaju te novine, jer će povećati bezbednost saobraćaja.

U AMSS-u su rekli Tanjugu da je prosečna starost voznog parka u našoj zemlji oko 16 godina i da će zbog primene novog Pravilnika o tehničkom pregledu vozila veliki broj vremešnih četvorotočkaša biti sklonjen sa ulice.

Direktor Centra za motorna vozila AMSS-a Milan Božić kaže da ima i starih dobro održavanih automobila koji će moći bez problema da prođu tehnički pregled.

Napomenuo je da kod nas problem što vozači malo ulažu u održavanje automobila.

"Na primer, Francuska kada je uvela rigorozan tehnički pregled, svi stari modeli renoa, spaček i slično su istog sekunda sklonjeni sa ulice, jer nisu više mogli da se registruju. Pretpostavljam da će se i kod nas desiti nešto slično".

Na tehničkom će kontrolor fotografisati automobil sa svih strana, a predviđeno je da se za tri godine umesto toga kamerom snima pregled.

"U Srbji imamo problem da vozila čak i ne dolaze na tehnički pregled", dodao je Božić.

On je istakao da je sasvim opravdano da neko kaže vozačima neispravnih vozila - ti više ne možeš ovo da voziš dok ne popraviš.

Naglasio je da novi propisi u toj oblasti kod nas idu ka povećavanju nivoa tehničke ispravnosti vozila odnosno ka izjednačavanju sa tehničkim pregledima u Evropi.

"Ni u Evropi ne postoji jedinstven sistem nego svaka zemlja ima svoju regulativu, ali postoje minimalni zahtevi definisani evropskom direktivom, a svaka zemlja je dužna da prema svojim potrebama napravi propise koji će biti stroži od toga. Prema tome i naša zemlja je odlučila da poostri ta pravila", rekao je Božić.

Objašanjava da se neke stvari kod nas malo razlikuju od onoga što je u većini evropskih zemalja, na primer, novi automobil kod nas mora da ide na tehnički, dok u većini zemalja u prve dve godine, a ponegde i četiri godine, ne mora.

"Kada je reč o starijim vozilima u većini zemalja je potrebno dva puta godišnje da idu na tehnički pregled", dodao je stručnjak AMSS-a.

Prema njegovim rečima, naši propisi za tehnički pregled nisu mnogo menjani od osamdesetih godina prošlog veka, kao i da su još tada bile predviđene detaljne provere tehničke ispravnosti, ali da se nisu striktno primenjivale.

Po novom pravilniku tehnički pregled će trajati do 35 minuta i neće moći da ga prođu automobili sa korozijom, oštećenom šoferšajbnom, neispravnim trapovima, lošim gumama, ako nemaju filtere i slično.

"Mali procenat korozije je dozvoljen. U evropskim zemljama, na primer, u Nemačkoj, ako je auto korodirao majstor uzme šrafciger i lupa po automobilu i ako prođe kroz limariju ne može da prođe tehnički. Korodiran auto nigde u Evropi ne može da prođe tehnički pregled, pa zašto bi ovde prolazio", naveo je Božić.

Ističe da i sada na tehničkom treba da se provere pneumatici, da li brzinska karakteristika odgovora tom vozila ili njihova nosivost.

"To su osnovni elementi koji se moraju gledati na tehničkom pregledu. Ako imate auto koji može da ide 200 na sat i gume za brzine do 160 kilometara, taj auto ne može da ima te gume. Isto je i za proveru izduvnih gasova, ispravnosti kočnica i drugo", rekao je Božić.

AMSS dva puta godšnje sprovodi akciju Ispravno vozilo - bezbedno vozilo, na više od 200 linija u Srbiji i da na tim proverama bude 30 do 40 odsto neispravnih vozila, iako je reč o ljudima koji proveravaju ispravnost svojih vozila.

Gotovo trećina od tih vozila koja su neispravna imaju neispravne kočnice, što je vrlo ozbiljan problem, dodao je Božić.

Tehnički pregled sada košta između 1.200 i 1.500 dinara, a firme koje se bave tehničkim pregledima su u medijima iznosili da bi tehnički pregled po novim pravilima trebalo da košta oko 3.500 dinara.

Država tek treba da odredi minimalnu cenu tehničkog pregleda. Ako vlasnici automobila starijih od 15 godina obave registraciju posle 5. jula prvi šestomesečni pregled će imati od sledeće godine.

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... ulice.html
 
Ponavljam treći put na ovom forumu: smanjite cene goriva a povećajte cene registracija - da se stimuliše upotreba vozila umesto posedovanja.
 
Volim kad kao primere navode Nemacku i Francusku...
 
Klasičan primer šabanizma i tupavosti na delu. U većini zemalja EU tehnički pregled se obavlja jednom u dve godine. Kod nas se, po mojoj proceni, najmanje jedna trećina do jedne polovine vozila registruje, bez da uopšte dolaze na tehnički pregled preko raznih agencija koje to rade, a da to sve država u suštini zna i toleriše i tako će se i nastaviti.

Državna železnica je uništena nemarom, neodržavanjem, reorganizacijom i odsustvom ideja i ulaganja. Metro se ne gradi, GSP je u veoma lošem stanju. Ljudima su automobili ostali jedina opcija i većinom ljudi danas voze automobile zbog puke potrebe za egzistencijom. Auto je danas neophodan većini ljudi za skoro bilo koji posao, kao i za život porodice i dece. Uostalom i država lepo prihoduje od akciza i PDV na gorivo, kao i vlasništva od 49 posto naftne kompanije, ali sad kobajagi licemerno pokušava da trenira strogoću i najviše će da zaplate pošteni i siromašni koji nemaju novca za skuplje i novije automobile, a koje će razni mamlazi na na tehničkim pregledima drndati za razne sitnice ne bi li iskamčili kakav manji mito, sada dva puta godišnje, dok će capani nastaviti da registruju bez tehničkog pregleda uopšte.

Staro vozilo ne znači da je loše i neodržavano, kao što ni novija vozila ne moraju da budu u dobrom stanju uopšte. Znam veliki broj primera ljudi koji besprekorno održavaju svoje 15 godina stare automobile i viđao sam aute stare po 3 do 5 godina koji su u poluraspadnutom stanju. Ali to prosečnom Srbinu ne možeš da dokažeš, jer većina samo zna za neke marke i ceni automobile po godini starosti, jer ništa drugo o automobilima i mašinama ne zna.
 
nesto podrzavam, tipa to za gume i soferke, al da cepidlace za malo rdje :shock: :bash:
razumem da auto ne prodje tehnicki ako ima rdjavu konstrukciju, ali ako su mu malo rdjava vrata, koga briga, ako neko hoce ili mora da vozi takav auto, to je njegova stvar, ni priblizno ne ugrozava bezbednost kao neko sa istrosenim gumama

i katalizator razumem s jedne strane al sa druge strane na starija kola katalizator nije ni ugradjen, kolko posto srba i dalje vozi juga? (ja)
nek resavaju ekoloske probleme tako sto ce komunalci raditi svoj posao i kaznjavati bandite koji bacaju djubre gde stignu

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=537667#p537667:1rac7z5q je napisao(la):
trialin » Sub Maj 12, 2018 7:37 pm[/url]":1rac7z5q]
"Ni u Evropi ne postoji jedinstven sistem nego svaka zemlja ima svoju regulativu, ali postoje minimalni zahtevi definisani evropskom direktivom, a svaka zemlja je dužna da prema svojim potrebama napravi propise koji će biti stroži od toga. Prema tome i naša zemlja je odlučila da poostri ta pravila", rekao je Božić.

ovo je nas klasicni eu-filni idiotizam: uvodi zakone eu, ma ne moras da gledas dal to odgovara stanju u srbiji, koga briga, ako prosecan nemac ima para da auto menja na svakih 5 godina, onda uvali srbinu da ne moze da vozi star auto, ko ga sljivi, ima i on para ko nemac, samo se folira, sramota nas je kolko nam dobro ide
 
Poenta je da se uzme lova. Da su hteli da zaista povećaju bezbednost, mogli su da stave pravi tehnički pregled na dve godine (dobar deo vozila koji se trenutno vozi u Srbiji bi po evropskim normama odavno bio van upotrebe) ali gde je tu interes države. Ovako lepo plati registraciju, plati dva tehnička pregleda i vozi šta god hoćeš.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CzcPBMqb4Us[/youtube]
 
Ко жели може да потпише и петицију против техничког прегледа возила на сваких шест месеци за возила старија од 15 година.

Петицијом укидају дупли технички!
Е. Р. | 12. мај 2018. 22:02 | Коментара: 19
Грађани масовно потписују онлајн захтев за укидање обавезног шестомесечног прегледа аутомобила старијих од 15 година. Овакви апели у нашој земљи немају правно дејство
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%BA%D0%B8

Петиција: https://www.peticije24.com/ukidanje_dup ... _od_15_god
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JYd4wT3Oajo[/youtube]
 
Nisam zadnjih meseci redovan na BB...
Vidim i ovde se povela diskusija o novim merama koje se samo deklarativno odnose na bezbednost u saobracaju...
Tema je zapoceta sa skandaloznim LAŽIMA gospodina Božića iz 'agencije... ... AMSS'

Licno, u mojoj porodici su 2 automobila, oba starosti 8 godina.
Dakle, mene licno ovo ne pogadja.
Ali me pogadja nepravda!
-Idiotizam je da se tehnicki pregled radi na 6 meseci
-Idiotizam je da vam drzava naplati sve takse, a osiguravajuca kuca osiguranje, na 12 meseci, a vi nakon 6 meseci ne prodjete tehnicki pregled.
Mogu se kladiti da zakonski to nisu dobro regulisali i da iole dobar pravnik to moze dokazati.
Osiguravajuca kuca ne sme da osigura vozilo koje nema vazeci tehnicki pregled, te bi onda i polisa i sve takse morale biti na 6 meseci.
O apsurdu sa korozijom i "probijanjem" srafcigerom ne treba ni trositi reci!
To da je rekla necija baba, pa i ajde, ali da takvu traljavu i laicku izjavu da 'strucnjak'....

Dalje, kakva MINIMALNA CENA tehnickog pregleda?
Gde to u trzisno orijentisanom svetu drzava odredjuje minimalnu cenu neke usluge?
U austriji clanovi OMTC-a imaju besplatan (!) tehnicki pregled.

Nebuloza je i spominjanje brzinskog indeksa guma!
Najveca dozvoljena brzina u republici srbiji je 120km/h (najavljuje se povecanje na 130km/h) te je za bezbednost potpuno nebitno dal necije gume nose brzinski indeks do 190 ili do 220!

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Od tehničkih pregleda stiglo se do lekarskih pregleda automobila. :lol:

Automobili za mnoge i jesu živa bića, zar ne (?). :bg4:

Dakle, dijagnostika, pregledi i "lečenje" treba da budu na vrhunskom nivou. :mrgreen:
 
толико о томе:

Стефановић: Неће бити дуплих техничких прегледа

Министар изјавио да неће бити такозваних дуплих техничких прегледа за возила старија од 15 година

Неће бити дуплих техничких прегледа као што је најављено, већ ће они бити као и до сада на годину дана, изјавио је данас министар унутрашњих послова Небојша Стефановић.
 
Veliki ministars ukinuce zehnicki na 6 mjeseci za kola starija preko 15 god
 
Како су они добри. Прво нас уплашили па онда обрадовали. Ма није то манипулација, то је другарство, али отпозади.
 
Yugo sa neispravnim trapom sleće sa puta

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KNONpQ_wPpI[/youtube]
 
Samo rigorozan tehnički na dve godine ali nema ništa od toga. Neće se država tako lako odreći par stotina miliona godišnje koje inkasira za registraciju auta koja bi na ozbiljnom tehničkom pregledu bili trajno isključeni iz saobraćaja.
 
Gringo":eclnfyqi je napisao(la):
Како су они добри. Прво нас уплашили па онда обрадовали. Ма није то манипулација, то је другарство, али отпозади.
Nije to manipulacija vec logicna reakcija vlasti koja vidi ozbiljnu masovnu pobunu na neku odluku, pa odustaje od iste.
Mogu ja da volim ili ne volim ministra i stranku koja ga je postavila, ali ovo je sa stanovista politickog zivota i ocuvanja vlasti, mudra odluka.

A za mnogo rigoroznije kontrole na tehnickim pregledima mogu samo da dam podrsku. Zaista je svakakav otpad na ulicama.
(Kad kazem otpad, uopste ne mislim na godine, vec ba stanje vozila)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ipak, ukidanje šestomesečnih tehničkih pregleda ne znači da testiranje vozila neće biti strožije.

- Kako je i predviđeno pravilnikom, tehnički pregled će biti znatno detaljniji i duži. Za putnička vozila trajaće 30 minuta, a neće se tolerisati i najmanji kvar na upravljačkom i kočionom sistemu i dubinska korozija. Takođe, svako pregledano vozilo moraće da ima pet fotografija: sve četiri strane vozila i brzinometar. Na taj način želimo da stanemo na put fingiranju pregleda - ističu u saobraćajnoj policiji.

https://www.blic.rs/vesti/ekonomija/bli ... je/ffyqb83
 
A pare uzima i komunalna inspekcija protivno propisima koja kažnjava zbog „ostavljanja“ vozila na trotoarima, internim saobraćajnicama i slično shodno Odluci o komunalnom redu a nigde je nema u ZOBS jer im tim zakonom nisu povereni ovi poslovi. Da li je nepropisno parkiranje komunalna delatnost čime se bavi inspekcija . ZOBS ne prepoznaje izraz ostavljeno vozilo već samo zaustavljanje i prarkiranje. A ostavljena vozila su ona na dozvoljenim parking mestima ali su neregistrovana kao i zelenim površinama koje nisu saobraćajne pa bi samo to moglo da pije vodu što se tiče nadzora i kažnjavanja. Izmenama zakona ubacili su komunalne policajce ali ne i inspekciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538437#p538437:28tux3es je napisao(la):
trialin » Sre Maj 16, 2018 8:44 am[/url]":28tux3es]Ipak, ukidanje šestomesečnih tehničkih pregleda ne znači da testiranje vozila neće biti strožije.

- Kako je i predviđeno pravilnikom, tehnički pregled će biti znatno detaljniji i duži. Za putnička vozila trajaće 30 minuta, a neće se tolerisati i najmanji kvar na upravljačkom i kočionom sistemu i dubinska korozija. Takođe, svako pregledano vozilo moraće da ima pet fotografija: sve četiri strane vozila i brzinometar. Na taj način želimo da stanemo na put fingiranju pregleda - ističu u saobraćajnoj policiji.

https://www.blic.rs/vesti/ekonomija/bli ... je/ffyqb83

dobro je to, logicno da ne treba pustiti auto ni sa najmanjim kvarom kocnica i volana, mada to moze da bude relativno, tipa meni na jugu kocnica dalje i slabije hvata tj samo mora jace i dublje da se stisne, ali (za juga) odlicno koci, a pitanje je da li bi to njima bilo ok

isto i za volan, kad sam u auto skoli vozio punta, jedan cas mu otiso servo, posle pola sata se naviko i vozio par casova sasvim normalno bez serva, nikakav problem nisam imao da je imao lufta, bio labav itd, zapravo bio je gori sa servom, malo je krivudao levo desno
 
Треба народу омогућити да вози поуздане аутомобиле или, као што неко раније рече, да има опције јавног превоза. Код нас не постоји ефикасан јавни превоз. Дакле морају се куповати аутомобили.

Мало сам истраживао огласе. Тако се за аутомобил стар 5-8 година цена креће од 6-8000 евра и кад се врло поједностављено израчуна једно 50евра горива месечно, 200 евра сервиса годишње, технички од једно 300 евра годишње, комплет нових гума 300 евра (зимских или летњих, које недостају), и чињеница да се тај половни аутомобил мора продати после 4 године за трећину вредности за коју се купио (ето неких 2500 евра), и то се сабере добије се:
7000+4х12х50+4х200+4х300-2500=8900 као износ који се инвестира за 4 године поседовања аутомобила. Значи минимум је 8900:12:4=185евра месечно током те 4 године.

Онда је извесно да се не може имати поуздан аутомобил са 200 евра плате. Али исто тако, јасно је да 500 евра плате захтева финансијског виртуоза да се одржи поузданост аутомобила. Немојте ме одмах нападати за децимале. Ова моја рачуница је направљена за идеалан случај и као илустрација, нисам рачунао на гориво из фирме, нередовне и некомплетне сервисе, већу километражу и већу месечну потрошњу, путарине, прекршаје, годишње одморе, саобраћајне незгоде, да неко нешто украде са и из кола, итд.

Закључак.
Можемо да се трудимо колико хоћемо, али већина нашег народа једва саставља крај са крајем, штеди се на свему па и на безбедности аутомобила. Толико је лоша ситуација, да ће се ма колико ми то одбијали, технички пролазити са подмићивањем, број несрећа се неће видно смањивати, а држава ће увек наћи неки нови начин да убира харач од раје.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538421#p538421:3kx6hf0u je napisao(la):
laki72 » Sre Maj 16, 2018 4:54 am[/url]":3kx6hf0u] A za mnogo rigoroznije kontrole na tehnickim pregledima mogu samo da dam podrsku. Zaista je svakakav otpad na ulicama.
(Kad kazem otpad, uopste ne mislim na godine, vec ba stanje vozila)
Slažem se laki ali, šta ćemo da stanjem vozača? Jesu li oni i nakon 5, 10, 20, 30 godina u istom stanjuu kao i kada su polagali vozački ispit? Ako se stanje automobila menja, za očekivati je da se stanje i kod vozača menja, zar ne?
Mislim da bi u tom smislu moralo da se nešto preduzme i hitno, uz plaćanje minimalnih taksi i sve na jednom mestu, slično kao sanitarni pregled. Znači, revizija vozačkih dozvola.
 
Vrh