Šta je novo?

Avijacija - razno

relja

Professional
Učlanjen(a)
13.12.2006.
Poruke
16.450
Pohvaljen
17.344
bigvlada":1hctmqdo je napisao(la):
@relja
umeš da primetiš razliku između Spitfajera II, V, IX i XIV ? Ja sam mislio da je jedina razlika snažniji motor i što su sa mitraljeza u potpunosti prešli na topove. :)
ohohoo ooooooooooooffffffff topic

Široka interesovanja u različitim periodima života, šta ćeš...
RR Merlin-u je stalno pojačavana snaga, izduvne cevi su menjale oblik, mk V je imao 3 vrste krila (u istom krilu mitraljezi cal .303 i 20 mm top). Za prepoznavanje: IX ćeš najlakše prepoznati tako što liči na mk V ali ima duži nosni deo zbog jačeg Merlina, 4-kraki propeler, 2 otvora za hladjenje ispod krila umesto jednog, kasnije varijate mk IX kao ova na slici imaju malo "špicasto" kormilo pravca...
Bilo mi je sumnjivo, na prvi pogled nije mi delovao kao pravi. Malo mi je bilo neverovatno da su pomešali tip i boje i oznake. Ipak, proverio sam na netu, ovo je maketa-replika 1:1...Pitanje je i koji mark treba da predstavlja.
Bez obzira na sve, vrlo pohvalno za njih...
 
Зато ми имамо правог :)
SpitV01.jpg
 
Mi imamo pravog, oni imaju 20-tak u letnom stanju :D

Super je restauriran, čitao sam članak o restauraciji. Motor je "vrteo" na akumulatoru (bez ubrizgavanja goriva) svi mehanizmi i uredjaji su popravijeni. Na kraju su se polomili da mu utvrde identitet, na njemu je kao 99.9% tačan serial.
Sad, neki kritikuju izbor nijansi, kao nisu pogodili RAF-ove boje...Ima crno-bela slika iz rata na kojoj je ceo u sivo- zelenoj "kontinentalnoj" šemi, a samo je kormilo pravca u pustinjskoj kombinaciji oker-braon... Čak i kad se stoji pored, deluje da to nisu baš te nijanse...ali koga briga.
 
bigvlada":d1tltqkr je napisao(la):
@relja
Ne znam da li si i ti fanatik za makete, ali si posle ovakvih komentara veoma sumnjiv. :)
Što bi rekao por. Toper Harli: Once prehaps :p ... ne fanatik, milsim da je to pogrešna vrsta strasti, ako me razumeš :cool:

Super hobi, ako uopšte imaš vremena za hobi, ja sam posle prešao na neki "uradi sam" fazon, ali je bilo vrlo korisno.
Već tri godine mi je "u radu" jedan P-47D JRV u 1/72 i jedan IK-3 u 1/48, skupljam marteijal za neku buduću kolekciju VVKJ aparata, a ovo od ranije poklanjam klincima...
 
Ja imam jedan Do-17 nightfighter i jedan Ju-188 u 1:72, više sam sklapao ww2 kopnene snage. Imam jedan američki 150mm howitzer, Pzkpfw 38t, nebelwerfer, američki m24, opel blitz, jedan poluguseničar sa lakim protivavionskim topom iz sastava Afrikakorps-a, nemačku tenkovsku posadu i britanske komandose :)

btw. jedan sjajan sajt na temu - http://www.luft46.com/

Ovo je sa njihovog homepage-a

During WWII, German aircraft designers put forth many aircraft project ideas, which ranged from the
practical to the bizarre. Some of these ideas were ahead of their time and reached a more advanced
design stage, and even affect aircraft today. Within the pages of Luft '46 you will find descriptions of
these aircraft projects, illustrated with three-view drawings, model photos and custom color artwork....

Gledajući sve te projekte, ispada da je 90% aviona napravljenih u zadnjih 60 godina kopija nekog od ovih projekata.

Preporuka za sve koje ovo interesuje - skinite free program htttrack website copier 3.41 ili noviji. U njemu otvorite novi projekat i skinite ceo luft46.com. Onda možete na miru da offline pregledate sve projekte i da povremeno skidate update sajta.

par sličica, čisto da vam pođe voda na usta :D

Amerika bomber
http://www.motionmodels.com/ww2luft/sangerbomber.jpg

http://www.luft46.com/ksart/kswsf-1.jpg
http://www.luft46.com/roart/ro14-11.jpg
http://www.luft46.com/duart/duf42-1.jpg
http://www.silvamultimedia.com/Nazi/jet_Fighters/Focke_Wulf_Triebflugel_6.jpg
http://www.luft46.com/vaart/ns283-1.jpg
http://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum16/nowy_obraz__mapa_bitowa.jpg
http://www.luft46.com/vaart/stent-4.jpg
http://www.luft46.com/vaart/ml108-5.jpg
http://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum21/me3291.jpg
http://img150.imageshack.us/img150/6441/ju187wwwluft46com8cs.jpg
 
Ih, ja se ponadao da je ovo prava tema za mene, kad vi se razmahali o RV :) Meni više leži civilstvo.
 
guimaraes":1psvwy43 je napisao(la):
Ih, ja se ponadao da je ovo prava tema za mene, kad vi se razmahali o RV :) Meni više leži civilstvo.
I ja sam više za civilnu :) BTW, da li neko zna više info o novom Suhojevom Superjetu? Navodno bi Aeroflot posle kupovine JAT-a obnovio avione upravo tim modelima.
 
@ bigvlada
Kako ne bih znao znao za luft'46!
Od vozila sam radio samo TAM-ov spin off Opel Blitza u VOJIN konfiguraciji, ali je bio u 1:1, boja je bila u kanti 25L, nijansa JNA Olive Drab, tehnika hand-brush 80mm :D i mogao je da se vozi.....jedva. :p
Koja je to americka haubica 150mm? Da nije ipak neka 155mm?
 
Steva":3159u2k7 je napisao(la):
guimaraes":3159u2k7 je napisao(la):
Ih, ja se ponadao da je ovo prava tema za mene, kad vi se razmahali o RV :) Meni više leži civilstvo.
I ja sam više za civilnu :) BTW, da li neko zna više info o novom Suhojevom Superjetu? Navodno bi Aeroflot posle kupovine JAT-a obnovio avione upravo tim modelima.
Sukhoi Super Jet je nedavno imao probni let i sve je bilo ok. Proizvodnja naravno kasni, ali to je uobičajen slučaj sa izbacivanjem novih modela na tržište. I Airbus i Boeing imaju probleme sa A380 i sa 787, tako da to nije novo.

Inače, zaista kruži priča da bi Aeroflot doveo SSJ u Jat ukoliko bi ga kupio (Jat, ne JAT please). Ima logike, budući da je Aeroflot launch customer, a i Jatu je preko potreban neki regional jet, jer ga ovaj Load Factor ubi.
 
sada sam video, nije 150 već 105mm howitzer :)

Ono što će biti jako interesantno u bliskoj budućnosti su supersonični i STOVL business jet-ovi. Prvi jelte lete brže od zvuka dok drugi mogu da poleću i sleću kao Harijer. Onda ćemo stvarno moći da parkiramo avion u garaži. :D
 
bigvlada":2uvlv19i je napisao(la):
sada sam video, nije 150 već 105mm howitzer :)

Ono što će biti jako interesantno u bliskoj budućnosti su supersonični i STOVL business jet-ovi. Prvi jelte lete brže od zvuka dok drugi mogu da poleću i sleću kao Harijer. Onda ćemo stvarno moći da parkiramo avion u garaži. :D
Misliš STOL?
 
ne, mislim bаš STVOL (Short take off vertical landing).

Postoji jedan avion koji nije lovac a koji može vertikalno da sleće i poleće. U pitanju je nemački Dornier Do-31, jedini VTOL transporter.
Do-31_2.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_31

Za 1967. godinu sjajno, ali ipak neisplativo. Danas je situacija mnogo bolja, tj. postoji tržište koje bi kupilo takav avion.
 
samo dva prototopa Do 31 su ikada napravljena, Koncept letelice bio cisto vojni, za upotrebu sa nepripljemljenih delova autoputeva u slucaju rata koji se na srecu nikad nije desto. Dokazao da i transpoteri sa reaktivnim pogonom mogu da vertikalno polecu i slecu.
E, sad, za biznis-dzetove, mislim da je malo neisplativo, pre svega zbog sve vece cene goriva i potrosnje pri poletanju /sletanju. I Harrier i Osprey i buduci JSF se pune gorivom u letu, i zbog visecasovnih borbenih zadataka i zbog gutanja goriva u lebdenju. Ta moguca generacija VTOL, VSTOL i srodnih biznis letelica bi isto morala da se tankuje u letu, a tek pogotovo kada bi krstarile supersonicno. Mnogo velika cena da bi desetak ljudi poletelo sa krova jedne poslovne zgrade i sletelo na drugu na drugom kraju sveta. Da, ima par skorojevica koji bi i to platili, ali ozbiljni igraci bi dobro razmislili.
Tu su naravo i svi moguci problemi kod rada reaktivnih motora pri lebdenju u urbanim gradskim jezgrima ....- a ako se ne koristi u te svrhe, zasto onda ne koristi obicne aerodrome?

Cvrsto verujem da je takva masina napravljiva, ali ne verujem da je moguce u skorije vreme napraviti nesto sto bi bilo ekonomski isplativo.
 
O da, ljudi rade na tome

Evo prvo par sličica od pionira VTOL aviona:

Hawker Siddley HS 140 business jet


Hawker Siddley HS 141 commuter jet


Pa onda malo supersonika:

Aerion SBJ
Aerion_SBJ.jpg


Sukhoi-Gulfstream S-21
Sukhoi-Gulfstream_S-21.jpg


QSST - Quiet Supersonic Transport
Qsst.jpg


Tupolev Tu-444
Tupolev_Tu-444_1.jpg


Slažem se da je mnogo skupo, ali sa napretkom nauke o materijalima, verujem da će najviše za 10 godina, bar jedan od ovih leteti (možda i na biodizel :) )
 
Slažem se sa Reljom da na recimo srednji rok, ova tehnologija neće zaživeti. Helikopteri tu sasvim lepo rade posao.

Btw, kako helikopteri lete? Tako što su toliko ružni, da ih Zemlja odbija od sebe :p
 
Helikopteri lepo lete, ruzni ili ne, rade pos'o... :lol:
Sto se VTOL putnickih aviona tice, zaboravite na to, danas, u modernom svetu nema veceg naselja koje je udaljenije od dva sata lagane voznje od nekog aerodroma...
 
Izgleda da je u planu izrada statičke replike IK-3?!?!

http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=31308

Oldtajmeri leteli iznad grada
|||| - 01.08.2008. - 23:48

VETERANI - Sa beogradskog aerodroma „Nikola Tesla” juče su uzletela dva „oldtajmera” - mlazni dvosed za obuku „soko G - 2A galeb” i laki borbeni avion „soko J - 20 kraguj”, čime je započet dvanaestogodišnji projekat „Eskadrila starih vazduhoplova”, u kojem će biti osposobljeno 12 starih domaćih aviona.

Cilj projekta je da bude izložena verna replika čuvenog lovačkog aviona „rogožarski IK - 3”.

Planirano je i osposobljavanje aviona „hidro Utva V - 52” za statičku izložbu na obalama Dunava, koja će biti organizovana na aero-mitingu u Beogradu 13. septembra.
Sa aerodroma „Nikola Tesla” juče je bio planiran let još jednog obnovljenog veterana - aviona za laki transport i vezu „utva - 66”, ali je otkazan zbog tehničkih razloga. Na stalnoj izložbenoj postavci u Muzeju jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva na aerodromu, nalaze se 32 aviona, tri helikoptera, sedam jedrilica, prototip rakete vazduh-zemlja, četiri bespilotne letilice, prvi moderni radar, simulator letenja... Dan avijacije biće obeležen na aerodromu Batajnica u subotu.
 
Gledao sam slike sa poslednjeg obelezavanja dana avijacije i moram priznati da mi se svidja kako farbaju avione sada sa crvenim repom i cetiri S. Lepo izgleda.
 
Super je to sto ih farbaju, a sta se desava sa tehnickom modernizacijom? Dzaba ti lepo okrecen avio ako nema ni radar, kao sto je to slucaj kod Orla.
 
vrachar":d9q9xdi7 je napisao(la):
Super je to sto ih farbaju, a sta se desava sa tehnickom modernizacijom? Dzaba ti lepo okrecen avio ako nema ni radar, kao sto je to slucaj kod Orla.
Pa da je bio zamisnjen kao lovac, mozda bi danas i imao radar. Ove 4 preostale 29-ke se kao nesto modernizuju, sa naglaskom na "kao".

Milance":d9q9xdi7 je napisao(la):
Gledao sam slike sa poslednjeg obelezavanja dana avijacije i moram priznati da mi se svidja kako farbaju avione sada sa crvenim repom i cetiri S. Lepo izgleda.Milance
Samo je ovaj jedan Orao, br 25207, ovako ofarban, i to u neke "promotivne" svrhe sad kad vojska vise nema akro grupu.
Super je, mnogo mi se svidja, ali ne mogu da im oprostim sto su "pobrkali" redosled boja na rondeli. :(
 
relja":380xl4kz je napisao(la):
Samo je ovaj jedan Orao, br 25207, ovako ofarban, i to u neke "promotivne" svrhe sad kad vojska vise nema akro grupu.
Zapravo, naredni Orlovi koji budu išli na remont će biti farbani na isti način.
Inače, avion je :kk::kk::kk: Najlepši "borbeni"avion na svetu :D
07_img_4776.jpg


 
Михаило":2tc3voo5 je napisao(la):
Zapravo, naredni Orlovi koji budu išli na remont će biti farbani na isti način.
Odakle ti to? Za farbanje 25207 je raspisan poseban konkurs, i samo za njega. Ostali dobijaju standardnu kamuflazu.
Imaš celu priću upravo na Airserbia-i (sa pravom ne daju linkovanje ka njihovim slikama), i to iz usta ljudi koji su upravo i osmislili ovo farbanje.
 
Pa čuo sam od ljudi koji su radili ovaj dizajn da su se ovi oduševili i da će najverovatnije i ostale avione tako da farbaju ;)
 
Vrh