Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ovo označavanje bici staza u Ruzveltvoj mi je odvratno. Popločavanje i farbane linije mi ne idu zajedno uopšte.

Par slika sa https://twitter.com/uzbbgd

(da ne ulazim u funkcionalne probleme - to je tek posebna priča. Ne može se na brzaka napraviti bici staza. Potreban je projekat za to koji će da uradi neko ko se razume u to, a ne samo da se ubudži bici staza na trotoar)

Pogledajte prilog 1

Evo jedno rešenje iz NS koje može mnogo da pomogne biciklistima na semaforima. Svako ko je vozio zna koliko mu fali nešto ovakvo kada stoji.

Pogledajte prilog 2
 
Taman sam htjeo da stavim par fotki eto preduhitri me
Prva fotka ne vidim nista sporno staza ce se u nekom trenutku nastaviti ne moze sve od jednom
Druga fotka uletio im malo hidrant traljavost i ne kordinacija stara boljka
Sto se tice ovog u ns mislim da je preglomazno i ako je potrebno postoje elegantnija rijesenja
Drzaca koji se u komponuju sa semaforskim stubom ili banderom npr.
Sto se tice linija na granitu to je naj jeftinije rijesenje nekima je to ok
Moglo se rijestii samim poplocabanjem da je granit drugacije okrenut ili druge boje crvene
A linije su mogle da idu od kocke bjelog kamena
Takodje u djelu od zire do bogoslovije staza je mogla ici sa jedne strane ulice dvosmjerno
Samo da su se projektanti iscimali a ne radili obicno prepakivanje
 
Pa to. Potrebno je malo uključiti mozak ili konsultovati neko bici udruženje. Ali to košta (mada verujem da bi biciklisti to za džabe uradili).
 
I onaj frizider bi morao da leti, mozda i cela trafika, inace teramo pesake na "bici stazu".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499373#p499373:3txet0n6 je napisao(la):
roger34 » 09 Dec 2017 04:40 pm[/url]":3txet0n6]I onaj frizider bi morao da leti, mozda i cela trafika, inace teramo pesake na "bici stazu".
pešaci se sami teraju na bici stazu. pogledajte kakvo je stanje na novoj stazi od hrama do veterinarskog. pešaci očigledno misle da je to crveni tepih, da ne pominjem kartonske tezge u blizini autobuske stanice...
 
Jedno je kad ima prostora da covek normalno hoda (moj stav je bar dvoje ljudi jedno pored drugog, no o tome se vec moze diskutovati), a ne pazi kuda ide. Taj problem se (bar delimicno) resava vremenom i vecim brojem biciklista, pa ljudi shvate da im je lakse da se drze svog dela, posto ce ih inace stalno neko pomerati i zvoniti im. Rekao bih da se to na primer na dobrom delu NBGa popravilo (mozda ce me biciklisti demantovani), osim u delovima gde se bici staza svaki cas ukrsta sa pesacima ili postoje prepreke koje po pravilu naprave prekid na pesackom delu.

Potpuno je drugo kad udari u prepreku (bilo da je frizider, kontenjer, ili ulicni prodavac) i zbog toga mora da skrene na stazu. Prvo je problem pesaka, drugo je problem za vlasti. Koji nivo vlasti, i da li je u pitanju neka sluzba, javno preduzece ili nesto trece nas ne bi trebalo mnogo da interesuje. Mnoge od ovih problema bi bilo moguce izbeci ili popravti, samo da onaj ciji je to posao ima bar malo iskustva kao pesak (idealno i kao biciklista) i da malo proseta trasom.
 
Problem ukrstanja je normalna stvar za grad, i biciklisti bi morali da shvate da su na biciklistickim stazama u velikom gradu, a ne na biciklistickoj magistrali.

Ostale primedbe stoje, a zajednicko za sve je manjak svesti.

Svest se gradi edukacijom i kaznama za one koji ih ne postuju.
Kod nas je i jedno i drugo slabo.

Posledicno, trafike, reklamni panoi, stajalista, ulicne tezge (...) se postavljaju na biciklistickim stazama, ali isto tako i na trotoarima.

Pesaci idu kao "muve bez glava", biciklisti kao da su na 'giro de italia', a vozaci (bolje da ne trosim reci, post ce biti predugacak).
Zajednicko svima je da spominju majku ostalim ucesnicima u saobracaju i smatraju da oni zasluzluju vise prostora i veca prava od ostalih.
Ja bih to nazvao bahatoscu.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Apsolutno tačno.

Ja razumem da kod nas biciklisti još uvek nisu neki faktor, ali pešaci i vozači moraju da shvate da od sada jednačina ima 3 nepoznate i da imamo 3 glavne grupe u saobraćaju (motorna vozila, bicikli i pešaci).

Ja lično prezirem bicikliste koji kada idu po stazi gde ima i dosta pešaka non stop isteruju pravdu i zvone non stop. Zvoniti treba samo onda kada pešaci zauzmu i bici stazu i trotoar, tj, kada ne možeš nikako da ih obiđeš.

Čak je svrsishodnije ići tiho iza pešaka par metara dok ne ukapira da nekoga ima iza i da gazi po bici stazi, a ne da ih zvoncetom prestraviš.
 
Ova staza je potpuna glupost, dobro je što je napravljena jer će je barem neko koristiti i bolje da ima bilo kakva nego da je nema ali je diletantski isprojektovana. Zamislite d avi idete na posao bajsom svako jutro i da od Bogoslovije do Vuka 3 puta prelazite ulicu prateći stazu, provlačite se između stubova, bandera, hidranata, trafika... i uz sve to vozite slalom jer je staza i po x i po y osi izlomljena kako im je odgovaralo. Uz sve to gde im je odgovaralo samo su prekinuli stazu da ne bi smišljali kako da zaobiđu prepreku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499562#p499562:2ujkbn3p je napisao(la):
astrodule » Ned Dec 10, 2017 9:45 am[/url]":2ujkbn3p]
Ja lično prezirem bicikliste koji kada idu po stazi gde ima i dosta pešaka non stop isteruju pravdu i zvone non stop. Zvoniti treba samo onda kada pešaci zauzmu i bici stazu i trotoar, tj, kada ne možeš nikako da ih obiđeš.

Čak je svrsishodnije ići tiho iza pešaka par metara dok ne ukapira da nekoga ima iza i da gazi po bici stazi, a ne da ih zvoncetom prestraviš.
Upravo! I ja tako radim. Mislim da nije bilo slučaja u kome sam tako postupio, i gde me je neko spazio, a da se nije pomerio. Ljudi prosto reaguju drugačije, čak nekad krenu da se ''cimaju'' i beže u stranu, ne bi li se sklonili što pre i dali mi više prostora. U tim slučajevima ubacim i usputno ''hvala''. I lepo meni, lepi njima. Umesto da se svađamo i gunđamo jedni na druge. Jes da ume nekad da potraje al bože moj. Ako smo na trotoaru, oni imaju prednost i ja ću to uvek ispoštovati.

A slično se ponašam i kad sam na kolovozu. Jednom sam napravio grešku, i na mestu suženja ulice uleteo između taksija i ivičnjaka u momentu kad je ovaj ubrzavao. Usporio sam i pustio ga da me prođe. Posle na semaforu prođem pored i dok se dižem na trotoar u prolazu mu kažem kroz prozor ''izvinite za ono malopre, moja greška''. Čovek mi je samo refleksno klimnuo glavom ali mislim da se narednih 10 minuta čudio. :lol: Ajd što je dočekao da mu se Srbin u saobraćaju izvinjava, nego što je uz to i biciklista! :mrgreen:


A što se tiče ovih staza u Ruzveltovoj, lele majko ovo ispade gore nego što sam očekivao. :shock: Debilizam.
 
Hvala se podrazumeva. Lepa reč (mada nekada i ironično rečena) mnogo utiče na ljude. Jbg, došli smo u stadijum da se ljudi zamisle što im je neko lepu reč uputio ili kada im se izviniš.
 
ca07e9f93f7389e547f2cc32aa8da302.jpg


Dobro resenje iz Budimpeste


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Budimpesta ima toliko dobrih resenja da bi ovi nasi mogli prvo malo da se ugledaju a ne da nebuloze koje kupuju sa aliekspresa proglasavaju naj boljim i naj lepsim u evropi.Mobilijar Bp je po meni jedan od naj lepsih generalno.
 
Ruzveltova je kriminalno loša, kao da su napravili lokalni primer KAKO NE GRADITI BICIKLISTIČKE STAZE.

Ovo je sindrom gradova početnika u smislu razvoja biciklističkog saobraćaja i Beograd je milioniti grad koji pravi identične greške, mogli su u Sofiju, Zagreb, Tiranu da vide iste gluposti. Ne mogu da verujem da baš mora tim putem.

Prihvatam kompromisna rešenja u doba kada još toliko nema biciklista na ulicama, ali rešenja koja ništa ne poboljšavaju su besmislena - bolje da nisu ni označavali stazu, neki biciklisti bi vozili trotoarom, neki kolovozom.

Ovako su biciklisti sumanutom vertikalnom signalizacijom obavezani da budu na trotoaru, što samo može da uzrokuje time da izbegavam Ruzveltovu, što je jednako utvrđivanju te lokacije kao automobilskog raja. Ili da kršim zakon vozeći šinama, što ranije tu nije bio prekršaj.

Po trotoaru je gotovo nemoguće voziti zbog sumanutih prekida u vidu urbane opreme i ipak retardiranih prelaza - utapanje ivičnjaka nije dovoljno. Ali za biciklistički točak kao da ne važe isti zakoni fizike kao za automobilski točak, pa nivelacija terena za biciklistički točak nije nikakav faktor. To smo videli ranije u Ljubljani, pa eno i u Vojvođanskoj gde još uvek stoji.
 
Btw, sad sam ukapirao da sam jedino zadovoljan novim biciklističkim trakama, konkretno u Neznanog junaka mislim da je najbolji primer.

Gde god su strpali bicikliste na trotoar ne valja, čak ni u Pariske komune gde su sredili ivičnjake, ali su staze pune rupa i to jesenjih dana pod lišćem da sam se ponovo dobro ulupao vozeći tamo pre par meseci.

Jedine iole dobre staze uz pešačke su u delovima Savske promenade gde su ih odvojili od pešačka zelenilom, kao i u onom prototip bulevaru u Beogradu na vodi. Tako bi trebalo sve staze da izgledaju, posebno na Novom Beogradu, tamo gde ima manje mesta trake, tamo gde je saobraćaj suviše sumanut za tako nešto kompromisno rešenje.

U tom smislu, može se reći da je poslednje rekonstruisana deo Bulevara oslobodjenja na primer kompromisno rešenje, jer iako otežano ipak je funkcionalnije od npr. Ruzveltove koja je apsolutno kriminalno, nefunkcionalno i neprihvatljivo rešenje, ne samo za bicikliste, već i za sve ostale učesnike.
 
У Рузвелтовој нема места за бици стазу и не видим сврху гурања нечага на силу. Бици стаза је могла да се уради кроз паралелне улице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499792#p499792:3u7hw080 je napisao(la):
jlaki » 10 Dec 2017 11:02 pm[/url]":3u7hw080]Btw, sad sam ukapirao da sam jedino zadovoljan novim biciklističkim trakama, konkretno u Neznanog junaka mislim da je najbolji primer.

Gde god su strpali bicikliste na trotoar ne valja, čak ni u Pariske komune gde su sredili ivičnjake, ali su staze pune rupa i to jesenjih dana pod lišćem da sam se ponovo dobro ulupao vozeći tamo pre par meseci.

Eto, ali ja ću detetu oduzeti bicikl ako ga vidim da vozi tom stazom po kolovozu, a neću ako vozi stazom po trotoaru.
Dakle, što se mene tiče, u Srbiji - staze na trotoar.
 
Danas sam bio u "inspekciji" novih staza.

Putanja je bila Bogoslovija, Bulevar, Slavija (kroz Molerovu, Kneginje Zorke i Makenzijevu), pa do Banjice, pa do Pinka i Topčiderske zvezde.

Pogledajte prilog 1

Mije Kovačevića - odlično

Ruzveltova - vrlo dobro. Prekidi oko bus stanica nisu strašni. Nisam silazio sa bajsa jer se može provući, a i generalno, duž cele Ruzveltove se izbegavaju pešaci.

Uz laganu vožnju i izbegavanje pešaka, do Bulevara Kralja Aleksandra mi je trebalo 7.5 minuta.

Od Bulevara do Slavije (ili Bulevara oslobođenja) sam išao Molerovom, pa Kneginje Zorke. Po planu, bici staza treba da ide kroz Kneginje Zorke, ali mislim da je bolje da ide kroz Molerovu jer kroz Bulevar Kralja Aleksandra nema šanse da se ukrštaju pešaci i biciklisti, a u Knjeginje Zorke može da se skrene iz Krunske ili Njegoševe. I Molerova i Kneginje Zorke imaju dovoljnu širinu da se ubaci biciklistička staza, "samo" je potrebno ukinuti parkiranje na jednoj strani ulice, a to je oko 110 parking mesta. Tu se vidi koliki je problem sa parkiranjem, jer tih 110 mesta može da pokrije samo nova garaža u tom delu negde. Nova garaža u Baba Višnjinoj ima 350 mesta (čisto radi nekog upoređivanja).

Elem, od Bogoslovije do Slavije mi je trebalo 12.5 minuta.

Staza od Slavije do Franša je OK, ali, veliki problem su pešaci preko puta Hrama. Tu nema šanse da svi stanemo bez problema, pa je potrebno ići baš lagano, a po potrebi i sići sa bajsa.

Od Franša do Autokomande je odlično, ima pešaka, ali nema neke gužve, pa se u laganom slalomu stiže do kružnog toka Autokomanda. Od Bogoslovije do Autkomande mi je trebalo 20 minuta.

Istakao bih da su svi prelazi rađeni "na nulu" i za to stvarno svaka čast. Kada sam prešao na Novi Beograd sam shvatio koliko mi je to značilo i koliko to vožnju čini prijatnijom bez obzira na slalom između pešaka.

Sledi poznati deo na kolovozu do Banjice to uzbrdo i meni kao utreniranom je trebalo 14 minuta od Autokomande do Banjice (Crnotravske).

ZNAČI OD AUTOKOMANDE DO BANJICE SE BICIKLOM STIŽE ZA 34 MINUTA (40-ak onim sporijima zbog uzbrdice)

Od Banjice sam išao nizbrdo pored VMA, Pinka i Kuće cveća. Uglavnom staza ide kolovozom. Šahtovi su tu, ali mogu da se obiđu i nema nikakvih problema tu. Ono parče staze ka Prokopu je vređanje inteligencije.

E sad, kod Ruda nam fali bezbedna veza sa Kneza Miloša ili Sarajevskom. Videćemo šta će uraditi kada budu rekonstruisali Kneza Miloša. Tu zaista nisam pametan šta i kako raditi.

Od Ruda ka Zvezdi staza ide trotoarom i tu zaista nema nikakvih problema.

Staza od Ade do Brankovog mosta je standardna, na nekim delovima neosvetljena (ispod Gazele).

Dobra vest je što je onih par stepenika od onog platoa uz Hercegovačku ka Branka Krsmanovića sklonjeno, pa se moža ta veza koristiti za bicikl. Taj plato je povezan sa šetalištem i stazom ka Adi, ali mora se izvršiti slalom uz onu ogradu oko pruge. To će značiti onima koji ne koriste lift na Brankovom mostu (koji inače i dalje ne radi).

E sad, Brankov most. Ja mislim da strana koja se trenutno ne radi i neće da se skoro renovira. Tako da će tu biti dosta truckanja uz slalom oko pešaka. Doduše, mene to ne kači previše, jer lift ne koristim, pa ću koristi stranu koja će biti završena do proleća.

Staza iza SIV-a je potpuno nova, glatka i bez pešaka i ona ide skroz do hotela Jugoslavija. Šteta je šzo nije spojena sa stazom u Goce Delčeva, ali trotoarom preko puta Juge se lako stiže do tamo i ima mesta da se tu iscrta staza.



I još jedna lepa vest je da su počeli potpuno na uklanjaju asfalt sa stare staze od Juge ka Ušću. Trenutno su sve raskopali do brod hotela, tako da će sigurno da rade novu stazu, a ne samo da presvuku asfalt.

Malo duži post, hvala svima koji su stigli do ovde.
 
Dobra je analiza mogla je jos koja fotka nis moro toliko da zuris
 
Ma svi delovi staza su već viđeni na forumu. Možda nije bio samo deo od Veterinarskog do Autokomande, ali tu su samo iscrtali dvosmernu stazu i ostavili pešacima pola metra.

A i mrzi me da stajem i slikam kad sam na bajsu :)
 
@astrodule,

Uknjižen plusić za reportažu (copyright Gaga). Onda se zna šta je sledeća investicija za opštu korist na forumu - GoPro!
 
@astrodule
Napisao si:

"ZNAČI OD AUTOKOMANDE DO BANJICE SE BICIKLOM STIŽE ZA 34 MINUTA (40-ak onim sporijima zbog uzbrdice)"

Mislim da si hteo da napišeš da se od Bogoslovije do Banjice stiže za 34 minuta, ako sam pažljivo čitao.
 
U pravu si. Od Bogoslovije do Banjice je 34 (40) minuta!
Od Autokomande do Banjice je 14 (20)

@Goje Mislio sam da snimim filmić od Brankovog mosta, ka Adi, do skretanja iza gradilišta i da ga uporedo prikažem sa snimkom (koji postoji na YT) stare staze. Baš sam se sinoć podsećao kako je nekada bilo, a kako sad. Doduše, nemam GoPro, ali snaći ću se nekako.

ps: Da li se zna kada će šetalište (pa samim tim i bici staza) nastaviti da se gradi ka Gazeli?
 
Vrh