Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Пешачки прелази код Земунских капија
IMG_20210208_161707.jpg

IMG_20210208_161718.jpg
 
Слично има пешачки у Господара Вучића који води на травњак.
 
Dugo godina je tako bilo i u blizini tramvajskog stajališta kod Belvila, da bi u sklopu izgradnje autobuskog stajališta i taj problem bio rešenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820166#p820166:1ksq6yh5 je napisao(la):
Zezeljko » Čet Feb 04, 2021 1:11 am[/url]":1ksq6yh5]
Kad smo kod semafora u Ruzveltovoj, meni se čini da su oni pre par meseci nešto čačkali semafore u Mije Kovačevića i Ruzveltovoj, redovno se prave kolone vozila na potezu od Vatrogasne komande do Severnog bulevara, šanse nema da prođeš dva semafora u jednom ciklusu, na apsolutno svakom moraš da staneš i čekaš zeleno, dok čim se prođe ta raskrsnica kod Zire, dole ka Vuku nikakva gužva.
Ja danas prošao u oba smera Ruzveltovom i Mije Kovačevića i u oba smera sam uspeo da uhvatim zeleni talas. Možda zato što je nedelja (još pred praznik), pa nije bilo gužve, ali disinhronizacija koja je ranije postojala (i bila prilično iritantna) čini mi se da je sada bolja.
 
Pre neki dan sam se vozio sa 74 od Vukovog spomenika do Kneza Miloša. Na svakom semaforu u Bulevaru smo stali, a nije bila neka gužva. Na skretanju iz Bulevara i Kneza Miloša autobus iz drugog zelenog talasa uspeo da skrene, i to jedva, već počelo da se pali žuto.
 
zabrana parkiranja od znaka pa nadalje, a zabrana zaustavljanja i parkiranja do znaka
 
To niko živi ne poštuje. Koja glupost zabrana do znaka , odakle ?
Probao sam da razumem njihov zakon o bezbednosti pa to je tek gomila gluposti i paragarafa.

Kao i ova nelogičnost a ima ih puno, u blizini kuća (više kuća) ograničenje 70.

viber_slika_2021-02-22_22-45-19.jpg
viber_slika_2021-02-22_22-45-20.jpg
 
Ovo je sa dopunskim tablama, gde ima sa ovim oznaka na samom znaku ?
 
Ovo je u Nemačkoj i mislim da znači da je sa desne strane ulice zabranjeno parkiranje i zaustavljanje, dok je sa leve strane ulice zabranjeno samo parkiranje, a zaustavljanje je dozvoljeno
 
I meni ovo deluje kao oznaka za levu i za desnu stranu ulice. Po sredini je isprekidana linija i zato je logično da neko želi da stane i sa druge strane ulice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825647#p825647:3ng9ouye je napisao(la):
astrodule » Uto Feb 23, 2021 10:47 am[/url]":3ng9ouye]I meni ovo deluje kao oznaka za levu i za desnu stranu ulice. Po sredini je isprekidana linija i zato je logično da neko želi da stane i sa druge strane ulice.
ZOBS je bolje i bezbednije regulisano.
Kod nas znaju da kad vide prazno mesto uz levu ivicu koovoza (i ako nije po porpisu) da se ustreme i brga ih ako dolazi vozilo u susret da se pogrešno uparkiraju. Onda saputnici izlaze ne gledajući saobraćaj a još gore je kad žele da nastave vožnju pa se nespretno uključuju.

Član 64

Vozač koji zaustavlja ili parkira vozilo na javnom putu dužan je da ga zaustavi, odnosno parkira, neposredno uz desnu ivicu kolovoza, a na javnom putu na kome se saobraćaj odvija samo u jednom smeru, sme da ga zaustavi, odnosno parkira, uz desnu ili levu ivicu kolovoza.
 
nisam video da li se ovo pitanje pojavilo na nekoj drugoj temi pa pišem ovde:
Da li je još neko primetio da nema trepćućeg zelenog svetla na novim pametnim semaforima? I da li se zna da li je to trajno rešenje ili se nadležni organi™ uhodavaju
 
To je trajno rešenje, instruktor vožnje (on studira bezbednost saobraćaja) mi je rekao da je tako mnogo bezbednije jer ljudi kad vide da teperi zeleno i pali se zuto stisnu gas i ubrzavaju usled cega vrlo cesto dolazi do udesa. Sa sadašnjim rešenjem nema nikakvog ubrzavanja jer se odmah pali žuto svetlo i vozila usporavaju
 
Ima smisla, ja sam danas zamalo napravio sudar kada sam prošao kroz žuto nakon što sam ubrzao na zeleno treptuće. Umesto da stanem, pa da ga na zeleno malo razvučem do sledećeg semagora, ja sam požurio da prođem i onda opet polako iza ostalih. :bash:
Samo me zanima da li je i dalje prolazak kroz žuto ravan prolasku kroz crveno ili ima fora da ne moraš da staneš "ako nije bezbedno"?
 
"žuto svetlo označava zabranjen prolaz, osim u slučaju kada se vozilo ne može bezbedno zaustaviti ispred navedenog znaka".
Sve se svodi na slobodno sudijsko uverenje.
 
Prilikom projektovanja rada svetlosnih signala računa se da vozila smeju da prođu na žuto (u zaštitno vreme ne ulazi žuto svetlo), tako da je gotovo nemoguće napraviti udes prolaskom na žuto, ukoliko je naravno proračun dobro odrađen.
Ono što sam primetio je da su ugradili induktivne petlje (senzore) u trakama za leva skretanja u Bulevaru Zorana Đinđića i ukoliko se ne približite dovoljno liniji zaustavljanja neće vam se upaliti zeleno. Već sam par puta kao pešak morao da objašnjavam ljudima jer su umeli da propuste dva-tri ciklusa čekajući zeleno. Glupost je što, kad se ne upali zeleno za levo, ne uključuje onda ranije zeleno za suprotan smer pravo, već oni čekaju opet to neko vreme koje bi čekalo da je bilo zeleno za levo i na kraju se ništa ne postigne.
 
Ukidanje trepčućeg zelenog je velika glupost još gore je kad ubrzavaju kad se upali žuto. Ovo se ima dovoljno vremena da se ili lagano koči ili ako je dovoljno blizu nastavi vožnju tj malo ubrza.
Po meni je gore iznenadno gašenje zelenog i paljenje žutog , jednostavno te nekad stavi u nedoumicu da li da kočiš ili ubrzaš.
Ti semafori sa senzorima su promašaj. Promašaj jer moraš da staneš na senzor da bi se semafor otvorio, daleko bolja opcija kamera ili senzori postavljeni dalje od semafora kako bi bilo dovoljno vremena za promenu semafora bez stajanja.
Švabe nemaju treptače ali zato znaju da stave kamere iza semafora gde se brzo smenjuju svetla.
Ista stvar je sa semaforima sa senzorima, često ljudi necstanu iznad i onda čekaju dok im neko ne svirne.
Kamerice su daleko bolje rešenje.
 
Vrh