Šta je novo?

Bulevar patrijarha Pavla

Znam da je to manje bitno u odnosu na ovaj i ovoliki nerad i kašnjenje, ali... zar nije bilo lakše da se
prvo postave šine, pa da se nakon toga postavljaju ovi ivičnjaci ? Posle će da se vrpolje i kukaju kako nema
dovoljno prostora za precizno postavljanje šina.
 
Naravno da je bilo lakše pogotovo što postoji mogućnost da pri postavci šina oštete ivičnjake.
 
Kako Bulevar sigurno neće da završe bar još dve godine, do Kneževca minimum ima još pet godina ako ovako nastave, bar ćemo moći da se "hvalimo" kako je ovaj projekat veći od tunela ispod La Manša za koga je trebalo manje od 6 godina da se prokopa i pusti u upotrebu sa sve šinama. Još je ovo uslovno i "lakši" deo pravca koji rade.

Za bici traku još uvek ne znam kada, gde, kako... a ako na ovom potezu nema potrebe za tom stazom onda nema potrebe nigde.

Mislim da nije loša ideja da se Bulevar nastavlja gde su šine iza stanice Topčider, mada bih ipak pokušao da sačuvam bar dva koloseka. Kako rade, molim se da nivelisanje na raskrsnici kod bivše pumpe nikada i ne počnu da rade.

Pokušavam da zamislim sledeće faze, odnosno od Košutnjaka do Kneževca, kao naravno uslov za puštanje tramvaja. Koliko vidim, biće prilike ponovo da se pomeraju brda.
 
Jedan od vaznijih projekata u Beogradu a dinamika radova je takva da radnici ako bi i vikendima radili bar zavrsili bi ga do sad. Ne znam zasto ovoliko odugovlače pa autoputeve koji su mnogo komplikovaniji brze gradimo nego ovaj gradski bulevar od 2,5 km. Sramotno je zaista pa projekat 4 bulevara zapoceli posle ovog a zavrsili ga sad a ovo razvlace kao slinu. Ja da sam neki faktor pa na kicmu bi im se popeo i isao u inspekciju svaki dan. Sramota je da se hvale kako na 2 km saobracajnice grade 4 km instalacija kao pravimo ukupno 4 kilometara tramvajskih šina kao narod da ne zna da racuna da je ovde potrebno 2x2km tramvajskih šina i takva bedna promocija dolazi od opstinskih celnika i mazu narod kao da je ovo wow poduhvat. Rakovica je totalno zakazala kao i vecina opstina. Ranije se na 4 godine menjao zavrsni sloj asvalta u celoj opstini a sad se hvale kad nanesu na tucanik sloj asvalta na Miljakovcu 3 kao neki wow poduhvat, nisu u stanju da pritisnu JKP javnu rasvetu da zameni po glavnim ulicama bar Natrijumsku rasvetu novom LED rasvetom (sijalica). Ne znam zaista jako tuzno .
 
Pa lepo, firma koja radi je u semi sa vlastima, rade x projekata sa sto manje radnika i mehanizacije i setaju to malo sa lokacije na lokaciju. Ko da im se popne na kicmu kada su ih ti isti doveli da rade taj posao.
 
Na kraju se opet vraćamo na politiku i koliko je kome šta bitno, važno...
 
Ne , politika je početak i kraj.
Kneževac i Rakovica dođu kao neko siroče koje konstantno kažnjavaju. Travmvaj više ne ide nego što ide.
Jednu ili više bandera što je jedan id*** pokosio sa BMW-om trebalo je par meseci da zamena a ovde se nagađa o kompetnom bulevaru.
Kako ih nije sramota velikog imena koje nosi bulevar ?
 
_20210412_141527.JPG
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838064#p838064:mly9v2w4 je napisao(la):
beobike » 03 Apr 2021 13:50[/url]":mly9v2w4]Na kraju se opet vraćamo na politiku i koliko je kome šta bitno, važno...

Нема мира моћи и просперитета граду и држави и народу док се све не почисти, у сваком смислу могућем и немогућем.

Кућа не може да се зида на лошем темељу, г*вно колико год да се полира то и остаје.
 
Danas se pojavila i finišerka na ovom gradilištu. Ko zna šta nas čeka u budućnosti kada i nju dočekasmo :D
 
Mislim da je spreman deo za asfaltiranje od železničkog mosta prema Topčideru. Tramvajske baštice su završene do garaže plavog voza, a za ostatak im ne treba više od mesec dana. Paralelno za završetkom baštica postavljaju se ivičnjaci i trotoar...Realno je da jednu stranu kompletno završe do polovine maja, osim ako opet ne uspore...
 
Evo šta će se graditi u sledećoj etapi Bulevara patrijarha Pavla - Od Košutnjaka do Mosta na Adi niču novi most, tramvajska pruga i tunel, biciklističke staze...

bulevar_patrijarha_pavla_prva_etapa_220421_tw630.png

(Foto: CEP/Idejno rešenje, screenshot)

Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Beograda oglasio je javnu prezentaciju Urbanističkog projekta za izgradnju 1. etape saobraćajnice Bulevar patrijarha Pavla.

Kako je navedeno u idejnom rešenju koji je izradio Centar za planiranje urbanog razvoja – CEP, Bulevar patrijarha Pavla činiće vezu postojećeg autoputa preko Novog Beograda i mosta na Adi, (koji je deo magistralnog poluprstena), sa 2. etapom saobraćajnice Patrijarha Pavla na kojoj su radovi u toku, i dalje sa ulicom Patrijarha Dimitrija, odnosno kružnim putem, Ibarskom magistralom i obilaznicom oko Beograda.

Ovim idejnim rešenjem, ističe se u planu, obuhvaćena je 1. etapa od petlje Hipodrom, dužine oko 2 km i njeno uklapanje u 2. etapu saobraćajnice Patrijarha Pavla.

U projektu se podseća da je zbog promena u organizaciji železničkog saobraćaja u Beogradu ukinuta stara železnička stanica na Savskom trgu i puštena u rad železnička stanica Beograd centar – Prokop, zbog čega je sav železnički saobraćaj od železničke stanice Topčider – Putnička ka Beogradskom sajmu potpuno obustavljen, te su postojeći koloseci u Topčiderskoj dolini su izgubili funkciju i biće iskorišćeni za trasiranje 1. etape saobraćajnice Bulevar patrijarha Pavla.

Na ovoj etapi Bulevara patrijarha Pavla predviđene su tri raskrsnice, jedna trokraka i dve kružne, kao i jedan priključak, a tramvajska pruga ostaje na postojećoj trasi sve do postojeće okretnice u zoni tunela Košutnjak posle koje se uklapa sa trasom tramvajske pruge 2. etape Bulevara patrijarha Pavla.

- Kako trasa 1. etape saobraćajnice Bulevara patrijarha Pavla prati postojeći železnički koridor, novi drumski prelaz preko Topčiderske reke je na istom mestu gde je bio železnički most, a korito Topčiderske reke zadržava se u postojećoj regulaciji – ističe se u projektu.

Projektom je precizirano kuda će ovaj deo bulevara prolaziti i šta će biti potrebno od radova:

- Od petlje Hipodrom, trasa kolovoza se spušta prema raskrsnici sa Ulicom vojvode Mišića sa dve odvojene kolovozne trake za svaki smer i ujedno izmešta na koridor železničke pruge. Širina kolovoza je 2h7m sa razdelnim ostrvom od 2m i obostranim trotoarima od 2,5m.

Predviđena semaforizovana raskrsnica sa Bulevarom vojvode Mišića je trokraka bez predviđenog skretanja iz pravca vojvode Mišića prema Rakovici.

Spuštanjem na koridor železničke pruge, trasa saobraćajnice prelazi preko Topčiderske reke na mestu gde trenutno postoje dva čelična i jedan betonski most (za železnički saobraćaj), koji se ruše i umesto njih planira novi, jedinstven armirano betonski most, koji dalje nastavlja do prve kružne raskrsnice za vezu Pionirske ulice (u delu ka Topčiderskom groblju) i ulaza u kovnicu novca.

Od prve kružne raskrsnice železničkim koridorom trasa nastavlja do predviđene druge kružne raskrsnice u zoni tunela Košutnjak (postojećeg podvožnjaka ka Pionirskoj ulici), odnosno prema uklapanju u 2. etapu Ulice patrijarha Pavla. Ovo je raskrsnica kružnog tipa sa četiri kraka. Ukrštanje sa tramvajskom prugom je projektovano u dva nivoa. Zbog visokog nivoa podzemnih voda i denivelisanja tramvajske pruge u odnosu na saobraćajnicu, kružni tok je izdignut u odnosu na postojeći teren. Od ovog kružnog toka trasa saobraćajnice se uklapa u profil saobraćajnice kao u etapi 2, sa dve kolovozne trake širine 7m (sa po dve saobraćajne trake za svaki smer vožnje), tramvajskom bašticom u sredini saobraćajnice širine 7,5m, i obostranim trotoarima širine 2,5m. Izgradnjom ove kružne raskrsnice na železničkom koridoru postojeći tunel gubi svoju funkciju i može biti zatrpan. Ulica Topčiderska postaje slepa, sa okretnicama na krajevima.

Ističe se da tramvajska pruga zadržava trasu u celosti od petlje Hipodrom do tramvajske okretnice u zoni tunela Košutnjak.

- Nova tramvajska pruga, koja je predmet projektne dokumentacije, radi se na deonici od postojeće tramvajske okretnice do uklapanja u 2. etapu, na km 1+940.00, a postojeća tramvajska okretnica se rekonstruiše. Idejnim rešenjem planirana je tramvajska pruga u nastavku postojeće trase sa kolosecima u izdvojenoj tramvajskoj baštici. Na delu ukrštaja sa saobraćajnicama od km 0+321.24 do km 0+413.02 tramvajska pruga je planirana u tunelu. Po izlasku iz useka pruga prelazi u sastav uličnog profila Bulevara Patrijarha Pavla. Saobraćajnica na stacionaži km 0+406.391 prelazi preko novoplaniranog armirano-betonskog polumontažnog mosta preko Topčiderske reke širine 21 metar, uključujući i pešačke staze od po 2,5 metara.

Tramvajski tunel projektovan je od km 0+327.103 do 0+399.446, na deonici na kojoj se trasa tramvajske pruge vodi ispod nivoa okolnog tla.

U planu je i rekonstrukcija postojeće raskrsnice petlja Hipodrom za potrebe izgradnje pešačke i biciklističke staze i njihovo uklapanje u novu saobraćajnicu.

Duž trase Bulevara patrijarha Pavla predviđeni su obostrani trotoari i posebni koridori biciklističkih staza na potezu od petlje "Hipodrom" do novog mosta preko Topčiderske reke, i na delu od raskrsnice postojećeg Bulevara patrijarha Pavla i Gardijske ulice do rasadnika "Srbija šume".

Na preostalom delu unutar obuhvata UP-a, biciklistička staza je, kako je navedeno, u regulaciji korita Topčiderske reke.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić je prošlog leta izjavo da će projekat za novu fazu izgradnje Bulevara patrijarha Pavla, od Košutnjaka do Mosta na Adi, biti završen do 1. aprila.

- Tada će biti raspisan tender. Rok za izgradnju je sedam meseci i do januara 2022. godine biće završena kompletna saobraćajnica koja silazi sa Mosta na Adi. Tada ćemo dobiti saobraćajnicu sa četiri trake koja zaobilazi Topčiderski park i koja izlazi direktno na Bulevar patrijarha Pavla, sve do Ulice Pere Velimirovića – rekao je Vesić, poručivši da će to biti ogromno olakšanje za sve građane Rakovice, ali i Beograda.

Podsetimo, izgradnja Bulevara patrijarha Pavla u Rakovici počela je u septembru 2019, a radovi su pri kraju.

B.P.

Izvor: https://www.ekapija.com/news/324981...u-sledecoj-etapi-bulevara-patrijarha-pavla-od
 
@Trejsi

Ovo je odlična vest. Evo detaljnijeg prikaza iz javne prezentacije.
 

Prilozi

  • Hipodrom-BPP-3.JPG
    Hipodrom-BPP-3.JPG
    401,8 KB · Pregleda: 2.095
  • Hipodrom-BPP-2.JPG
    Hipodrom-BPP-2.JPG
    382,1 KB · Pregleda: 2.094
  • Hipodrom-BPP-1.JPG
    Hipodrom-BPP-1.JPG
    432,6 KB · Pregleda: 2.096
  • Hipodrom-BPP-0.JPG
    Hipodrom-BPP-0.JPG
    225,7 KB · Pregleda: 2.093
Voda se sada skuplja ispod podvožnjaka pruge kod restorana Košuta a posle će da se skuplja u tunelu sa tramvajskim šinama.
 
Zar tu nije trebao da ide neki tunel/podvoznjak po prvobitnom planu umesto kruznog toka?
 
Da ali sada će biti denivelisan tramvaj.
 
Ау, па ово ће да протерају булевар дуж садашњих железничких колосека станице Топчидер??
 
Pa da saobraćajnica je pomerena na trasu nekadašnjih železničkih koloseka i time udaljena od zaštićene zone dok je tramvaj odvojen i ostavljen na svojoj staroj trasi. U suštini dobro rešenje pošto su razdvajanje tramvaja rešili denivelisano kod kružnog toka a ne u nivou kod petlje Hipodrom gde je po starom rešenju tramvaj išao po sredini pa uz ukrštanje je trebao da se prebaci desno ka potpornom zidu ispod koga je pruga..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844162#p844162:2ip7ypg0 je napisao(la):
Trejsi » Pet Apr 23, 2021 10:22 am[/url]":2ip7ypg0]
Rok za izgradnju je sedam meseci i do januara 2022. godine biće završena kompletna saobraćajnica koja silazi sa Mosta na Adi.

Podsetimo, izgradnja Bulevara patrijarha Pavla u Rakovici počela je u septembru 2019, a radovi su pri kraju.

hahahahaha rok 7 meseci za izgradnju tog drugog dela bulevara a ovo sve do sada traje od septembra 2019 :lol:
 
Ово онда мора да сачека завршетак станице Земун и пребацивање возова из Топчидера тамо као и уклањање пруге са контактном мрежом.
 
Vrh