Šta je novo?

Kružni tokovi

GOJE

Expert
Učlanjen(a)
15.04.2008.
Poruke
7.018
Pohvaljen
24.218
Lokacija
Dort Yol
Mislim da ova tema zaslužuje poseban odeljak, i molio bih moderatora da prebaci relevantne postove sa drugih tema (UMP i Vojvođanska).

Iz svega izloženog jasno je da su kružni tokovi daleko naprednije rešenje od semafora (tamo gde je to moguće naravno) jer:

- su daleko bezbedniji, usporavaju preterano brza vozila i drastično smanjuju ozbiljne nezgode.
- su daleko efikasniji, dramatično ubrzavaju tok saobraćaja, naročito na velikim raskrsnicama.
- se troši manje goriva i manje se zagađuje grad (i bukom i smogom)
- su jeftiniji od uvođenja i ordžavanja semaforske infrastrukture.
 
Molim i sve forumaše da napravimo kvalitetan spisak raskrsnica gde bi kružni tokovi mogli odmah da se uvedu, i da napravimo zajednički apel nadležnima:

Moj predlog:

Raskrsnica kod Kvantaša
Omladinskih brigada - Milutina Milankvića (III Bulevar)
Omladinskih brigada - Đorđa Stanojevića
Raskrsnice oko Arene
Milentija Popovića - Milutina Milankovića (uz nekakvu modifikaciju šina)
 
Slažem se potpuno, a mogli bi i da ocenimo ove postojeće:

Slavija = kružnom toku treba potpuna rekonstrukcija, prevazidjen obzirom na intenzitet i tipove vozila koja tu sve prolaze
Autokomanda = i nije pravi kružni tok
Topčiderska zvezda = sasvim ok, ali tu i nije neki jak saobraćaj
Opština Novi Beograd = sasvim OK, šteta što nema više ovakvih
Bogoslovija = rekonstruisati
Petlje/kružni tokovi kod Arene = za oduzimanje gradjanskih prava onome ko je ih je odobrio
 
GOJE":3jajff7x je napisao(la):
Milentija Popovića - Milutina Milankovića (uz nekakvu modifikaciju šina)
Propuštena šansa prilikom projektovanja novog železničog nadvožnjaka na početku Jurija Gagarina.
Da je nadvožnjak produžen za 20-tak metara bliže železničkoj stanici NBG, u taj kružni tok bi mogle da se uključe i Jurija Gagarina i Vladimira Popovića...eh...
 
Pre par godina sam citao da je bio predlog da se neke raskrsnice pretvore u kruzne tokove, medju njima i Gospodara Vucica-Vojislava Ilica.
Moj predlog bi bio:
-Vojislava Ilica-Ustanicka
-mozda Omladinskih brigada-Jurija Gagarina s tim da se denivelise tramvajska pruga, to bi bila skupa investicija.
 
Угао Булевара Краља Александра и Устаничке?
 
Raskrsnica kruznog i Smederevskog puta, sa izgradnjom saobracajnice ka Vinci:

2cgk5k9.jpg


Medjutim, izgradnjom objekata na raskrsnici, gotovo se izgubila svaka sansa da tako nesto bude izvedeno. Maksi diskont (zuto) i ELP pumpa (ljbicasto) i mogu nekako da se uklope u kruzni tok, ali Automoto savez (crveno) ne moze nikako.

Oduvek sam se pitao da li je moguce ovde ugurati jedan mali gruzni tok:

72um4x.jpg
 
То је и мени одмах пало на памет, ал' нисам хтео да паметујем, будући да нисам сигуран колико ту има места.
А иначе, и ја се слажем са идејом да Омладинских бригада добије кружне токове. Првенствено са Ђорђа Станојевића и Милутина Миланковића, мада не би било лоше ни са Јурија Гагарина (наравно, уз одговарајуће регулисање трамвајске пруге која би такође могла да прати кружни ток).
 
GOJE":3w4q026o je napisao(la):
Mislim da ova tema zaslužuje poseban odeljak....
Čestitam na otvaranju posebne teme foruma.
Valjda će se još neko uključiti na temu. Da ne budem jedini koji je protiv izgradnje raskrsnica sa kružnim tokom u gradu, a pogotovu protiv izgradnje novih raskrsnica sa kružnim tokom na Novom Beogradu.
 
Nerodjena majka beogradskih krugotoka:

tokj.jpg


i muzej zeleznice u sredini :D
 
Jel ovde nekada bio u planu kružni tok?
Previše se uklapa u okolinu(građevinsku liniju okolnih zgrada) tek tako...
A sa zgradom stanice/muzeja u sredini podseća na Trijumfalnu kapiju iz Pariza.

Ovaj bi bio bar 2.5 puta veći od Slavije!!!
 
Pogledajte temu o uređenju tog dela grada sa zexlandovim postovima. Tu je priča o kružnom toku toliko nestvarno dobra!!!

@Milan

Jako bih voleo da čujem neke razloge zbog kojih se protiviš kružnim tokovima u gradu.
 
relja":1lf9tv3j je napisao(la):
Petlje/kružni tokovi kod Arene = za oduzimanje gradjanskih prava onome ko je ih je odobrio
Зашто? Петље су сјајне, на толико малом простору дају толико могућности, одлично функционишу... Сваки дан сам ту, и заиста мислим да бољу ствар на овој локацији нису могли да измисле. Једина замерка је укључење са петље на ону помоћну саобраћајницу, јер не постоји трака за убрзавање, али генерално, што се функционалности тиче, не видим никакав проблем...
 
Ја бих замерио и сливнике насред скретања са аутопута, како год возиш не можеш да их промашиш. Морало је то боље да се одради. Чињеница је да су петље мало непрегледне, али на малој површини тешко да је могло боље.

А стара Ж. станица са кружним током... лудило! Кад би се то стварно реализовало било би нестварно. :gobb:
 
Сад тек видех:
relja":2qyp0qmn je napisao(la):
Slažem se potpuno, a mogli bi i da ocenimo ove postojeće:
Заборавио си на кружни ток код ПИНК-а, који ИМО није баш сјајно организован.
 
relja":2le744rp je napisao(la):
Slažem se potpuno, a mogli bi i da ocenimo ove postojeće:

Slavija = kružnom toku treba potpuna rekonstrukcija, prevazidjen obzirom na intenzitet i tipove vozila koja tu sve prolaze
Autokomanda = i nije pravi kružni tok
Topčiderska zvezda = sasvim ok, ali tu i nije neki jak saobraćaj
Opština Novi Beograd = sasvim OK, šteta što nema više ovakvih
Bogoslovija = rekonstruisati
Petlje/kružni tokovi kod Arene = za oduzimanje gradjanskih prava onome ko je ih je odobrio
Dr. Ivana Ribara/Vojvodjanska
Bulevar kneza Aleksandra Karadjordjevica/Neznanog junaka

Ne secam ce da li ono bese kod Kalenic pijace ima jedan...

Da li je moguce da ih ima samo devet?

(edit: nasao jos jednu)
 
Postojeci kruzni tokovi u beogradu:

Slavija
slavija.jpg

Autokomanda
autokomanda.jpg

Topciderska zvezda
topciderskazvezda.jpg

Opstina Nbg
opstinanbg.jpg

Bogoslovija
bogoslovija.jpg

Arena (istocna petlja)
arenaf.jpg

Vojvodjanska
vojvodjanska.jpg

Neznanog junaka
neznanogjunaka.jpg


Predlozi za nove (na nbgu nije interesantno):

Savski trg
savskitrg.jpg

Geozavod
geozavod.jpg

Botanicka basta
botanicka.jpg

Balkanska
balkanska.jpg

Bulevar despota Stefana/Dzordza Vasingtona
14553979.jpg

I, jedan bas smeo predlog (znam, razlika u nivoima, ali valjda bi se nekako dalo namestiti)
Zelenjak
zelenjak.jpg


Sve je u istoj razmeri, primetite kako je kruzni tok kod arene ubedljivo najveci, mada u stvarnosti ne deluje tako (valjda zbog vecih brzina i opste novobeogradske sirine).
Takodje, primetite kako je autokomanda zaostala u razvoju (ili bar deluje tako).
 
Da bi pravi kruži tok pokazao svoje pozitivne osobine mora da se umiri saobraćaj i ne dozvoli uletanje velikom brzinom što je slučaj sa tokom kod Opštine NBGD. Ovo se postiže oblikovanjem uliva gde se vozač natera da smanji brzinu (da bi išao levo mora prvo malo da ide desno).

Petlje kod Arene su ispale bolje nego što sam očekivao, mana su otežana pešačka kretanja i verovatno je većina incidenta na tim petljama upravo zbog pešaka koji preskaču ogradu.

Slavija je mnogo zakomplikovana jer kombinuje i trolu i tramvaj što se ne praktikuje kod ovih tipova raskrsnica.

Autokomanda je izrod, tu vladaju nepisana pravila, da nema pandura tamo bi bio haos. Misli da je rešenje pre rekonstrukcije uvođenje semafora.

Novi tok na Nbgd-u na kraju Vojvođanske je ok, šteta što nije do kraja završen-smer ka Surčinu je ostao improvizacija zbog one kućice.
 
@ Mihailo Meni se ne svidjaju, konačni rezultat je da su nepregledne, osim toga predvideli su tri koncentricne trake a u praksi se vozi ne trakama već po isprekidanim linijama (i to zbog bezbednosti) - znači vrlo neracionalno rešenje.
Rešenje za prelazak pešaka preko autoputa je kriminalno.
Petlje su očigledno bile zamišljene kao saobraćajnica u kompleksu Beogradske Arene, kao da im je glavna namena brzi izlazak sa parkinga na auto put i deo NBG sa suprotne strane auto puta.
Ne znam, meni se tako čini, kao da nisu napravili dobar kompromis izmedju svakodnevnog saobraćaja i pristupa Areni.
 
Meni su te petlje kod Arene pun pogodak, i za tu lokaciju pravo rešenje. Možda bi izmenama ograde (na providnu ili rupičastiju :) varijantu), i horizontalne signalizacije, mogla da se poboljša preglednost i definisanje traka. Jedina mana je loš kvalitet asfalta, koji se posle par godina raspada. Ali suština je odlično urađena, jer saobraćaj teče odlično.

Što se tiče Balkanske ulice, tu je problem sa velikim zglobnim autobusima, mislim da unutrašnji deo kružnog toka (onaj po kome se ne vozi), mora da bude velikog prečnika, a samim tim ostaje malo za saobraćaj. Verovatno postoje tačni standardi, koje neko iz struke mora da zna.

Generalno tramvaji predstavljaju problem kod kružnih tokova, a to važi i za Slaviju i za Autokomandu i a naročito za eventualne kružne tokove kod Jurija Gagarina i Milutina Milankovića. Ne znam kako bi se to dalo rešiti

@azbuki,

odličan prikaz, hvala (ja nisam imao živaca da vadim sličice).
 
Kao što je neko pomenuo, mislim da je ustanička/vojislava ilića idealan kandidat za kružni tok, otprilike ko na sledećoj fotki (pre/posle)

21excth.jpg
 
Podrzavam kruzne tokove!
Elem,evo blagog oftokipa,crkva Aleksandra Nevskog u Sofiji.

 
azbuki":1wvf8s26 je napisao(la):
Predlozi za nove (na nbgu nije interesantno):

Geozavod: ovde je kruzni tok vrlo nepotreban jer se kruzni tok zasniva na cinjenici ukrstanja veceg saobracaja, sto ovde nije slucaj. Tako dje bi bilo komplikovano uklopiti tramvaje na tako malom prostoru.
http://img229.imageshack.us/img229/4987/geozavod.jpg

Botanicka basta: ovde je ukrstanje manjih i delom jednosmernih ulica sa vecom ulicom. Takodje komplikacija zbog tramvajskih sina. Tok je apsolutno nepotreban.
http://img441.imageshack.us/img441/8970/botanicka.jpg

Balkanska: ovde bi tok lepo legao, ali mislim da nema dovoljno prostora, a i komplikovano bi bilo zbog duplih autobusa.
http://img81.imageshack.us/img81/2686/balkanska.jpg

Bulevar despota Stefana/Dzordza Vasingtona: ovde nikako ne bi mogao da se uglavi kruzni tok.
http://img403.imageshack.us/img403/5897/14553979.jpg

I, jedan bas smeo predlog (znam, razlika u nivoima, ali valjda bi se nekako dalo namestiti)

Zelenjak: ovde takodje nema potrebe za kruznim tokom. Ne znam sta se desilo sa onim planom da se ceo taj potes denivelise i da se napravi podzemna pocetna stanica za GSP.
http://img222.imageshack.us/img222/3668/zelenjak.jpg

Sve je u istoj razmeri, primetite kako je kruzni tok kod arene ubedljivo najveci, mada u stvarnosti ne deluje tako (valjda zbog vecih brzina i opste novobeogradske sirine).
Takodje, primetite kako je autokomanda zaostala u razvoju (ili bar deluje tako).
 
Vrh