Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

shmeksi

Advanced
Učlanjen(a)
24.10.2007.
Poruke
3.189
Pohvaljen
7
Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra (na potezu od Vukovog spomenika do Cvetkove pijace)


Dužina poteza rekonstrukcije: 2.5 km

Vrednost ukupnih radova: 700.000.000 dinara (7.400.000 €)
od toga
Rekonstrukcija samog Bulevara: 400.000.000 dinara (4.200.000 €), nosilac projekta Agencija za investicije
Zamena toplovoda u samom Bulevaru: 300.000.000 dinara (3.200.000 €), nosilac projekta Sekretarijat za komunalno-stambene poslove


Budući izgled ulice (presek)

2hqxxl4.jpg


15nm8lu.jpg


csxti.jpg


Širina tramvajske baštice: 7.5 metara
Širina kolovoznih traka: 6.5 metara
Širina tramvajskog stajališta: 3 metra
Širina trotoara: minimum 3 metra
Širina parking mesta: 2 metra za podužno i 5 metara za koso parkiranje
Širina niše za bus: 3 metra

Planira se zadržavanje trasa tramvajskih i autobuskih linija

Horizontalna, vertikalna i svetlosna signalizacija projektovaće se da obezbedi pravo prvenstva prolaska tramvaja.

Prilikom rekonstrukcije će biti uklonjeno 400 stabala, a biće zasađeno 500 novih.



Jesam malo (par meseci) požurio sa otvaranjem ove teme, ali smo na već nekoliko mesta spominjali razne stvari vezano za nju pa bi bilo zgodno da ipak objedinimo sve informacije ovde. Informacije o ciframa uzeti za rezervom, ali znati da su ipak potekle iz zvaničnih dokumenata.
 
Zanimljivo,na prvi tren me podseti na most na Adi.

Dobro je sto ce da rade toplovode,stari su x godina..
 
Super ce to izgledati radice i vodovodne instalacije ,nevidim nigdje trecu sinu hvala bogu :p samo jos kad bi saznali kakva ce podloga i motiv biti na trotoaru i na tramvajskoj bastici ja bi sto se tice na trotare stavio ploce kao kod vuka uz obavezne taktilne ploce za slijepe a nebi imao nista protiv i bicklisticke staze . A po meni poduzno parkiranje je bezveze . :kk:
 
lepo deluje. evo ja se obavezujem da fotkam kad počnu pošto živim na bulevaru i svakim danom idem preko njega u vojsku :)
 
Wile E. Coyote":2w64sydn je napisao(la):
direktor":2w64sydn je napisao(la):
nevidim nigdje trecu sinu hvala bogu :p
То што не видиш, још увек ништа не значи, не заборави на важећи ГУП...
Tako je,fucking GUP,za sada imam samo losa iskustva sa njime jer se uvek pozivaju na njega kada im ispadnu sve ostale karte iz ruku.

Drzim finge da dobro prodje rekonstrukcija,koliko cujem sredinom februara ili krajem ce poceti.
 
Mislim da bi ova rekonstrukcija bila više nego dobra prilika da grad (ili Alma quattro) smisle neke nove nadstrešnice za tramvajska stajališta.

Nažalost imam osećaj da ćemo nažalost prisustvovati sledećem scenariju. Svaka tramvajska baštica će imati žuto-crnu zaštitnu ogradu, pa onda 20 cm razmaka i standardno tramvajsko stajlište sa metalnom klupicom, ovaj scenario smo već videli na stajlištu na vrhu Nemanjine/Slavija gde je stajalište u smeru ka železničkoj stanici jedno od najdebilnije moguće rešenih, a o iskorišćenosti već malog prostora da ne pričam. Mislim da bi projektanti morali ozbiljno da se zamisle i sjedine u jednu stvar i tu zaštitnu ogradu i nadstrešnicu, klupice kao i mesto za bilborde. To bi moglo da da jednu mnogo lepšu dimenziju od onoga što nas čeka.
 
Sedam i po milki, nije skupo, ustvari. Metro bi koštao oko 20 puta više.

shmeksi,.. postoji li neka mapa gde će biti profil 5-5, gde 6-6, a gde 7-7?
 
Ovo bi bila prava prilika da se iskoristi obnova Bulevara Revolucije za izgradnju neke podzemne garaže kako bi se barem malo smanjile saobraćajne gužve i nedostatak mesta za parkiranje...
 
jovanovm":25wl3d2m je napisao(la):
shmeksi,.. postoji li neka mapa gde će biti profil 5-5, gde 6-6, a gde 7-7?
To će verovatno malo varirati kroz sam Bulevar, ali evo jedinog prikaza koji trenutno postoji, a odnosi se na deo kod Đerma. Sa te fotke možemo primetiti nekoliko zanimljivih stvari. Tramvajsko stajalište će biti pomereno ispred same pijace (trenutno se nalazi nešto niže kod lokalne pošte. Kada bi se krenulo u smeru ka Vuku primećujemo taksi stajalište.

jue051.jpg


desni klik na fotku pa "view image" za pun format
 
Na prikazu je navedena i pozicija kontejnera... jel će tu postaviti podzemne kontejnere o kojima se uveliko priča ili...
 
Dobro pitanje........................na koje ne znam odgovor :cool:
 
Dobro je sto se radi rekonstrukcija. Ali...

Iako je neminovno premestanje sina u sredinu, ulica ce izgubiti neki smek. Bar meni koji zivim u Bulevaru a i moje drustvo iz kraja isto misli. Mnogo mi je lepsi, intimniji deo od Vuka do Ustanicke. Bas zbog toga sto tramvaj ide uz trotoar. Razumem da zbog skretanja desno ima zastoja ali mi se cini (subjektivno misljenje) da tramvaj nije nista brzi od Vuka do Jata. A ruzna stajalista na sredini ulice su posebna prica. Neko kao argument moze da kaze da ima dosta zastoja tramvaja zbog parkiranja i izparkiravanja kola.

Mislim da bi to moglo da se resi zabranom parkiranja na Bulevaru. A i cini mi se da bi lepse izgledao bez parkinga. Tu mislim i na zaustavnu traku koju nameravaju da postave. Rekonstruisani deo Bulevara je bar meni ruzan na delovima gde su ostavljena mesta za automobile. Skucen i ne praktican trotoar. Licno bih zabranio i parkiranje i zaustavljanje.

Mozda sam sentimentalan ili sam navikao na ovakav Bulevar. Mislim da mu upravo kradu dusu..
 
nikola32":16j2wqc8 je napisao(la):
Tu mislim i na zaustavnu traku koju nameravaju da postave.
Da li bi malo pojasnio ovaj termin zaustavne trake? Mislim da si nešto pogrešno saznao ili razumeo, neće postojati nikakava zaustavna traka već podužna parking mesta (presek 5-5). Jedino ako si ti na nešto drugo mislio.

nikola32":16j2wqc8 je napisao(la):
Rekonstruisani deo Bulevara je bar meni ruzan na delovima gde su ostavljena mesta za automobile. Skucen i ne praktican trotoar. Licno bih zabranio i parkiranje i zaustavljanje.
Slažem se da je taj deo od Beogradske do Resavske katastrofalno rešen za pešake, ali kao što vidiš sa ovih preseka i iz teksta, širina trotoara nigde neće biti manja od 3 metra, a to je već u startu šire od 2 metra koja se nalaze na spornom delu Beogradska - Resavska.

Normalno, ovo sve lepo deluje kada bih samo gledao papire i dokumente, ali će realnost ipak biti takva da će se ljudi uparkiravati i na delu za pešake iako tu nije predviđen parking, onda raznorazne baštice kafića (naročito one malo iznad Tršćanske. Nadam se da će nekom glavnom i odgovornom pući mala sijaličica u glavi i da će napokon napraviti ulicu po meri jednog civilizovanog grada i pristojnih građana, a ne nešto nakaradno i po volji malograđana.
 
shmeksi":3fp8ty2a je napisao(la):
Da li bi malo pojasnio ovaj termin zaustavne trake? Mislim da si nešto pogrešno saznao ili razumeo, neće postojati nikakava zaustavna traka već podužna parking mesta (presek 5-5). Jedino ako si ti na nešto drugo mislio.
U pravu si, mislio sam na uzduzna parking mesta. Ja sam to shvatio kao zaustavnu traku.

Znam da ce trotoar biti siri. Ali mi pricamo o Bulevaru. Siroka ulica velike prohodnosti i sirokih trotoara. Cini mi da bi trebali da budu siri od 3-4 m. Ipak ovo je trgovacka i ugostiteljka zona sa velikom frekvencijom pesaka. Parkinzi ne bi trebalo da tu budu ni u kakvom obliku. I zbog estetike a i funkcionalnosti. Sem nekolicine vlasnika automobila svi ostali su na gubitku. A kafici, po meni, ne bi trebali da imaju baste. Samo 1 red stolova na trotoaru, bez platformi ili zastakljivanja. :) Masta radi svasta.

Mada ja sve ovo pisem zbog premestanja sina u sredinu...
 
Морам признати да се мени свиђа што трамваји иду у средину. И нормално је што ће постојати уздужни паркинг. Забога, па ту живи и ради више хиљада људи, а немају све зграде гараже, нити ће - по свој прилици - бити јавне гараже, са секретаром за саобраћај каквог имамо. Надам се да ће и трамвајске баштице бити травнате.
 
А шта је с геноцидом над јадним платанима који најавише?
 
E meni je taj deo bulevara bio onako bas...smekerski, pogotovo voznja tramavjem od Lole do Cvetka. Slazem se da ce malo izgubiti na drazi rekonstrukcijom, i isto tako ni ja ne volim kad tramvaj ide po sred ulice, umesto uz trotoar. Ali isto tako priznajem da ce ovo doneti neophodno uredjenje tom delu bulevara i omoguciti mu dalji napredak.
 
Ako se pitaste zasto se ne renovira deo od cvetka nadalje to je jer moraju da sire bulevar i koliko vidim odluceno je sa desne strane da to rade,imaju 50tak kuca da ruse(znaci prvi red kuca do bulevara)+ mora da letii onaj trzni centar,delta sport sta li je,koji je kod mite ruzica.

Ko zna kada ce to raditi,evo i PDR-a za deo od mite ruzica do ustanicke dok onaj deo od cvetka do mite ruzica nije jos uradjen,to ce biti zanimljivo videti.

http://www.urbanizam.zvezdara.com/planovi.htm#62
 
i ja zivim u bulevaru i to bas u delu koji ce se rekonstruisati i meni je nekako oduvek bilo nejasno zasto i u ovom delu ulice shine nisu u sredini,... Mislim da ce sada ulica izgledati ozbiljnije i bolje , kao sto i deo od vuka do skupstine izgleda..bar meni po nekim estetskim principima koji mi se dopadaju.

nisam verovao da ce doci dan kada ce se ulica rekonstruisati, sada sam presrecan i jedva cekam da sve to krene. nadam se da ce se koliko toliko profi uraditi poplocavanje i da ce odabrati pravo drvece. Valjda ce se neko setiti i fasade da pocne da obnavlja
 
UMNJA U TENDER ZA OBNOVU BULEVARA
Prihvaćena skuplja ponuda

GORAN SVILAR | 22. 01. 2010. - 08:54h | Foto: V. Lalić | Komentara: 10
Na tenderu za rekonstrukciju Bulevara kralja Aleksandra pobedila je građevinska firma „Balkan gradnja“ iako za taj posao nije ponudila najnižu cenu. „Balkan gradnja“ ponudila je 1.7 milijardi dinara, a kako „Blic“ saznaje firma „Svitelski“, koja je ponudila najnižu cenu od 1.1 milijardu dinara, razmatra mogućnost podnošenja žalbe na tender. Međutim, u Gradskoj upravi kažu da kriterijum cene nije jedini uzet u obzir prilikom odabira izvođača radova.

Pošto su zainteresovane firme preuzele tendersku dokumentaciju, otvaranje ponuda urađeno je 10. novembra prošle godine. Iz ponuda koje su dostavljene gradskoj Agenciji za investicije, a u koje je „Blic“ imao uvid, jasno je da je najnižu cenu za rekonstrukciju Bulevara dala građevinska firma „Svitelski Baugelšaft“ (ponuda 1.099.491.924). Drugoplasirana po navedenom kriterijumu bila je firma “Por Tehnobau“ (1.106.572.526), a tek trećeplasirana „Balkan gradnja“ d.o.o Beograd (1.741.825.777). Odlukom tenderske komisije posao je ipak dobila „Balkan gradnja“ što praktično znači da će umesto 1,1 milijarde dinara, koliko je iznosila najniža ponuđena cena, za rekonstrukciju biti utrošeno oko 1,7 milijardi dinara. Predsednik tenderske komisije, Danka Šotra, u telefonskom razgovoru je kratko konstatovala da „nema odobrenje svog direktora za razgovor na ovu temu“.
U Gradskoj upravi, međutim, tvrde da nije samo ponuđena cena odlučila prilikom izbora izvođača radova. Osim najniže cene u konkretnom slučaju presudili su i minimalni kriterijumi kvalifikacije, koji se odnose na tehničke zahteve koje je pred zainteresovane postavio naručilac posla, Agencija za investicije Beograda.
- Grad Beograd sebi više ne može da dozvoli da radi sa firmama koje nemaju ni dovoljan broj zaposlenih, a kriju se iza stranih firmi jer ne mogu da ispune zahteve - kaže za „Blic“ Marko Blagojević.
Prema njegovim rečima, kompanija “Svitelski” nije ispunila zahteve iz konkursne dokumentacije koji se odnose na izričit zahtev da glavni izvođač radova mora da obavlja 60 odsto radova, odnosno da radovi koje će vršiti podizvođači ne smeju da pređu 40 odsto ukupnih radova.
„Blic“ saznaje da će građevinska firma „Svitelski“ narednih dana razmortiti mogućnost ulaganja žalbe na tenderski postupak.
- Očekujemo zasedanje borda direktora naše firme gde će biti doneta odluka o daljim koracima. Na sastanku treba da se razmatra da li su svi kriterijumi tendera vrednovani na adekvatan način ili ne. Odluka o podnošenju žalbe biće poznata u najskorije vreme - kažu u firmi „Svitelski Baugellshaft“ i dodaju da bez obzira na sve još ne odustaju od ovog posla.
Zakon o javnim nabavkama propisuje da postoje dva osnovna kriterijuma za ocenjivanje ponuda, a to su ekonomski najpovoljnija ponuda i najniža ponuđena cena. Inače, javna nabavka za ovaj posao, jedan od važnijih projekata Grada Beograda u 2010. godini, nije sprovedena po tom Zakonu već po pravilima o javnim nabavkama koje je propisala Evropska investiciona banka (EIB).
- Izvođenje radova na rekonstrukciji tramvajske pruge, kontaktne mreze, kolovoza, trotoara i infrastrukture u Bulevaru kralja Aleksandra od Vukovog spomenika do Ulice gospodara Vučića, predstavlja deo Projekta obnove grada Beograda koji se finansira delimično iz zajma EIB, a delimično iz budžeta grada Beograda. U skladu sa tim, procedura javne nabavke sprovedena je prema uslovima finansijskog ugovora o zajmu i pravilima EIB o javnim nabavkama, a ne u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama - navodi Marko Blagojević.
Nema odlaganja radova
Kako je ranije najavljeno, rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra trebalo bi da počne sredinom februara. Eventualno ulaganje žalbe može usloviti odlaganje početka rekonstrukcije, ali ovu opciju odbacuju nadležni u gradskoj upravi.
- Ne postoji mogućnost odlaganja početka radova - izričit je Marko Blagojević, direktor Agencije za investicije.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/173411/Prihvacena-skuplja---ponuda
 
Čekaj bre koliko je meni poznato taj Svitelski gde god je dobio tender kod nas uvek su radili fuš posao i probijali rokove.

p.s. Grad bi trebalo da napravi neku knjigu kompanija sa kojima je sarađivao, a nisu obavile posao na zadovoljavajući način i da takve kompanije nemaju pravo učešća na budućim gradskim poslovima u periodu od 5 godina.

p.s. Malo se i gospoda iz Grada prave nevešta sa javnim nabavkama koje nikako da razumeju i počnu normalno da ih sprovode. Nisam neki stručnjak, ali ne možeš da raspišeš tender po našem zakonu o javnim nabavkama, a posle da govoriš da je to po pravilima EIB-a (nabavka tramvaja). Pošto u budžetu grada stoji da će se uzeti dva kredita od domaćih banaka koji ukupno iznosi 700 miliona dinara, ne znam kakve veze ima EIB sa celom pričom, osim ako ćemo kupovinu 33km tramvajskih šina odjednom pre par godina (grad uštedeo 1.5 miliona evra tako) shvatiti kao učešće EIB-a.
 
Vrh