Šta je novo?

Balkanska ulica

jentevoz

Novice
Učlanjen(a)
17.07.2011.
Poruke
13
Pohvaljen
9
Cao ljudi! Prvi put pisem ovde,,i zanima me sta mislite o Balkanskoj ulici....da li se naslucuje neko sredjivanje bar neke od fasada?Da li ce se mozda iskoristiti dva trzna centra ,koja su skroz ne iskoriscena? i da li grad planira da obnovi dve kuce(koje su pod zastitom drzave) i koje su,koliko ja znam, jedne od najstarijih u Beogradu ?Pozdrav svima.....
 
Neće, :kafa: Jedino rešenje da ne se ne brukamo pred strancima koji stižu u Beograd vozom i dolaze u centar kroz Balkansku je da se završi Prokop.
 
2012":3mat6era je napisao(la):
Neće, :kafa: Jedino rešenje da ne se ne brukamo pred strancima koji stižu u Beograd vozom i dolaze u centar kroz Balkansku je da se završi Prokop.


Pa valjda stvari radimo prevashodno zbog nas samih, ljudi koji živimo u ovom gradu. Ako uradimo da nama nama lepo i funkcionalno, biće i našim gostima lepo.
 
Tako bi trebalo da bude,,,ja se slazem. Ja volim Balkansku kakva je danas. Trebalo bi samo da se potrudimo da bude bolja....jer bi u svakom slucaju moglo......a ima potencijala..
 
Dobro je da je neko pokrenuo ovo pitanje, jer Balkanska je zaista posebna, ali zaboravljena vrednost Beograda.

U cemu je vrednost Balkanske, u njenoj zanimljivoj krivudavoj brdovitoj putanji koja mirise na orijent isto kao i preostala poslasticarnica sa orijentalnim poslasticama koja je jedna od samo desetak zanatskih radnji preostalih u ovoj ulici.

Potrebno je zatvoriti ulicu za vozila, obnoviti izgled zgrada, zasaditi drvored bar na jednoj strani ulice sa travnatom basticom duz njega i cvetnim lejama.

Trebalo bi vratiti zanatske radnje ovoj ulici i Beograd bi dobio jos jedno mesto gde bi rado dolazili i Beogradjani i gosti grada !
 
Glas prirode":3xxh4mn4 je napisao(la):
Potrebno je zatvoriti ulicu za vozila, obnoviti izgled zgrada, zasaditi drvored bar na jednoj strani ulice sa travnatom basticom duz njega i cvetnim lejama.
Или засадити дрворед и поставити велике жардињере на средини, као у Кнезу.
 
Meni je Beogradska danas jedna od najodvratnijih ulica. Onom kaldrmom su kao hteli da joj zadrze `autenticnost`, a upotrebom bitumena izmedju kocki su postigli efekat, da se u letnjim mesecima on topi (usled nedostatka drvoreda), pa zatim automobilima razvlaci po ulici i dobija se efekat nevidjene prljavstine i stroke.

Ne treba je celu zatvoriti za saobracaj, vec samo deonicu od Gavrlila principa do Kraljice Natalije. Ali, u ovom slucaju, izbaciti i parking. Ulicu nanovo poplocati novom kaldrmom (mozda cak vratiti i tursku).
 
a kako onda doći kolima iz sarajevske do kraljice natalije? kojim putem? moralo bi da se ide preko brankovog mosta pa polukružno pa nazad u stari grad u brankovu ulicu pa odatle desno. zatvaranje tog dela ulice je nemoguće.
 
Ja sam isto razmisljao o tome da se ukloni saobracaj,ali kad bolje razmislim to je mozda neizvodljivo...U svakom slucaju,sto se tice parkinga isto je problem,,jer gde bi se onda stanari parkirali,kad je i tako u centru problem parkirati se. Ja mislim da bi trebalo da se urede odredjene zgrade,tj,da se srede fasade,isto tako i ulicna rasveta bi mogla da se poboljsa,recimo da stave neko lepse osvetljenje,stubove npr. Sto se tice prodavnica i onih tipicnih koje su ostale,mislim da nije toliko bitno sta se prodaje u njima,mada bi mozda bilo bolje da postoje vise suveni prodavnica,kao i jos neka poslasticarnica,a da se uklone *jeftine*kineske radnje.......sto se tice *odvratne* ulice,*(ako se misli na Balkansku,posto je napisano Beogradska)to nikad ne bih mogao da kazem,prvo zato sto je to jedna od najstarijih u gradu,drugo sto to ne bih mogao ni da pomislim,jer realno nije,i treba je samo malo poboljsati.
 
MilisaV":zt7uayn0 je napisao(la):
a kako onda doći kolima iz sarajevske do kraljice natalije? kojim putem? moralo bi da se ide preko brankovog mosta pa polukružno pa nazad u stari grad u brankovu ulicu pa odatle desno. zatvaranje tog dela ulice je nemoguće.
A зашто? :/ Који је то велики значај Балканске за саобраћај? Ако хоћеш на Зелени Венац, иди из Сарајевске кроз Гаврила Принципа, па Бранковом. Ако хоћеш у Кнеза Милоша, иде се десно кроз Адмирала Гепрата.

Постоје немогући предлози али ово није један од нјих.
 
@stf
Gavrila Principa pa Brankovom??? :lol: :lol: :lol: Kako? Preko NBGDa? :)
Evo ti i jedan primer... Hoću od železničke stanice do Terazija kolima. Jedini "normalan" put je Balkanskom, preko Zelenog venca i Prizrenskom. Nenormalan? Pada mi na pamet jedino Nemanjinom pa preko Slavije do Terazija.
 
nenad78":jdg3oivv je napisao(la):
@stf
Gavrila Principa pa Brankovom??? :lol: :lol: :lol: Kako? Preko NBGDa? :)
Ок, зајебах се, нема скретања у Бранкову, али се то лепо објасни а не да се тако некултурно смејеш некоме у лице. Извини што сам ти дирнуо у свети аутомобил, молим те!!! Некултура аутомобилиста је запањујућа! :rolleyes:

nenad78":jdg3oivv je napisao(la):
Evo ti i jedan primer... Hoću od železničke stanice do Terazija kolima. Jedini "normalan" put je Balkanskom, preko Zelenog venca i Prizrenskom. Nenormalan? Pada mi na pamet jedino Nemanjinom pa preko Slavije do Terazija.
Док ти одрадиш цео тај маневар, ја сам одавно на Теразије дошао пешке и пијем пићенце у башти Москве. А кола сам паркирао на паркингу код Економског или у некој од улица Савамале, где у свако доба дана има паркинг.
А ти паркинг тек треба да тражиш.....и ко је испао паметнији?
 
Wile E. Coyote":1dq1j0po je napisao(la):
Glas prirode":1dq1j0po je napisao(la):
Potrebno je zatvoriti ulicu za vozila, obnoviti izgled zgrada, zasaditi drvored bar na jednoj strani ulice sa travnatom basticom duz njega i cvetnim lejama.
Или засадити дрворед и поставити велике жардињере на средини, као у Кнезу.
Slažem se,i dodao bih da bi posle pretvaranja Balkanske u pešačku zonu,predlažem da se po sredini ulice koja je veoma strma da se napravi veštačka reka sa koja bi na nekim mestima postajala vodopad,pa česma za osveženje i sl
http://www.european-street-painting.com/images/giant-large-3d-picture.jpg
 
Balkanska je vrlo važna saobracajna ,,prečica,, u Bgdu
ozeleneti DA
povecati trotoare DA
podržati (lokale )starih zanata DA
zabraniti teretna vozila DA
zabraniti parkiranje, DA
živ saobracaj čini sastavni deo te ulice, a totalno ukinuti saobracaj NE
 
boca-ica":2khwa26i je napisao(la):
Balkanska je vrlo važna saobracajna ,,prečica,, u Bgdu
ozeleneti DA
povecati trotoare DA
podržati (lokale )starih zanata DA
zabraniti teretna vozila DA
zabraniti parkiranje, DA
živ saobracaj čini sastavni deo te ulice, a totalno ukinuti saobracaj NE

Balkanska odavno nema uopste nekakav ziv saobracaj, nema ni mnogo parkiranih vozila, nije ni vazna za povezivanje nekih delova grada.

Ali najvise od svega me cude kontroverzni stavovi ljudi koji se svakodnevno na forumy zalazu i pisu o unapredjenju prirode i cesto se u svemu slazemo, a onda napisu nesto poput ovog.

Uvodjenje rastinja umesto asfalta i betona na ulicama menja mikroklimu te ulice i stanari bi vrlo brzo osetili kako im vrelinu i smrad zamenjuje prijatna svezina i mirisi smokvi, magnolija i ruza sa njihove nove ulice. Zar bi onda bilo kome razumnom stalo da ostavi svoje vozilo ispred zgrade, ako moze da za nekoliko minuta od garaze dodje do svoje zgrade pesice. U blizini Balkanske postoje dve velike javne garaze i nekoliko fast parkinga, ali i garaze u dvoristima. Principova ul. ima puno prostora u kojima bi mogle da se postave javne garaze.

Hvala 2012 na lepoj dopuni mojih predloga i ostalima na ucestvovanju u ovoj raspravi !

Balkanska je posebna, ima i lepu vizuru nizbrdo ka Savi i neki orijentalni trag, zasluzuje da bude druga Knez Mihajlova i lepa veza sa buducim Savskim trgom i vrtnom i pesackom Karadjordjevom koju smo razmatrali u temi Savski amfiteatar.
 
mogla bi da se napravi alternativa jedino ako bi se kamenička ili zeleni venac otvorile za saobraćaj. trećeg nema. iz admirala geprata se ne može skrenuti levo u kneza miloša nego samo desno. zatvaranje balkanske bez neke alternative je neizvodljivo jer ulica ima ogroman značaj. ako se zatvori alternativa je bukvalno kilometarsko kruženje da bi se došlo do iste tačke.

uostalom pogledaj na raskrsnici narodnog fronta i balkanske kolko traje zeleno svetlo za one iz balkanske a kolko traje zeleno svetlo za ove iz narodnog fronta...
 
Za mene je vrlo važna saobracajna ,,prečica,, u Bgdu
prečica znači manje vreme u kolima , manje izduvnih gasova, manje zagušenja ostalih ulica, manje. . . .

Kad vec neki saobracaj mora da postoji, pa hajde da iskoristimo sve što minimizira njegove loše efekte
po nas i po prirodu ako se sagleda iz tog ugla onda nije kontraverzni stav :D

da banalizujem
Od tačke A do tačke B, ako ima izbor da auspuh radi 5 ili 15 minuta (puta br vozila) onda je
velika razlika u procentu zagađenosti, koju nece ni jedan dodatni drvored da proguta

smanjiti zagađenost u jednoj a povecati u susednoj ulici i nije neko dostignuce u Bgdu

Manji broj minuta rada auspuha jeste konkretno dostignuce :)
u tom kontekstu i jesu i oni semafori sa ,,satom,, za gašenje motora dok traje crveno svetlo.

Postoje još mnoge manje uličice dužine 20-30 metara koje izlaze na glavne tokove a jednostavno su zatvorene
i tako primoravaju ,,kruženjem,, da auspuh duže radi
a povecavanjem gustine saobracaja u glavnim tokovima se isti usporava,
što za rezultatat ima još duži rad auspuha....

Da li uvek mora baš tako... ( svaki štap ima dva kraja. . . .) :rolleyes:
 
Ja takođe mislim da za sada nema smisla potpuno zabraniti saobraćaj Balkanskom, već samo smanjiti protočnost sužavanjem kolovoza i uvođenjem zelenih barijera (princip koji je već primenjen u drugim, manjim ulicama u gradu).
 
Malo pazljivijom analizom, dolazi se do zakljucka da je stvarno nemoguce da se Balkanska zatvara za saobracaj. Tragedija je da je jedna takva ulica zapravo toliko znacajna za saobracaj.

Suzavanje kolovoza nije moguce, jer je on vec minimalan, a uzevsi u ozir njen saobracajni znacaj, nema smisla ni praviti ulicu usporenog saobracaja.

Balkanskoj fali ozelenjavanje definitivno. Kako je ono nemoguce u sadasnjem stanju, potrebno je ulicu reorganizovati.

Po mom misljenju, dva paralelna uzduzna parkiranja treba zameniti kosim sa samo jedne strane ulice. Time se dobija druga strana, kojoj se moze prosiriti trotoar i zasaditi drvored. Izmedju stabala postaviti klupe i zardinjere.

Naravno, trotoare ne raditi u behatonu, vec u kamenim kvadratnim plocama. Ulicu poplocati krupnijom kaldrmom.
 
ја бих волео да се и Балканска затвори за саобраћај, али на жалост од тога нема ништа
 
Glavni akcenat se odnosi na trotoare, drvored i obavezno anulirati ,,strminu,, kaskadnim rešenjem trotoara.
tako da svaki lokal ima ravan plato ispred sebe, što omogucava ,,izlazak ,, sadržaja lokala ispred, na ulicu

Taj ,,izlazak,, ističe i uvecava duh same Balkanske kao zanatske ulice zadržavjući stari duh
kao nekada da svaki prolaznik može da ,,opipa i omiriše,, izloženu robu. :) što jeste Balkanska bila oduvek

A kad ,,stigne,, onaj Zeksov projekat pa bice pravi doživljaj proci Balkanskom . . . :) do Karađorđeve. . . i Save


Otprillike ovakav ,,izlazak,, . . .

Parkiranje zabraniti , postoje okolne sporedne ulice, pa ni garaža u N. Fronta nije daleko. . . .
a ima i parking i garaža dole kod stanice.
 
Zamislite onda kad bi svako u Beogradu parkirao svoja privatna kola u gradskoj garazi...malo je nerealno ,zar ne? hehe,,,,,, :)
 
bilo bi sjajno kad bi neko ubacio neke sveze fotke balkanse za neizlecive beonostalgicare iz belog sveta.
 
Vrh