Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Влада

Advanced
Učlanjen(a)
21.12.2006.
Poruke
2.423
Pohvaljen
24
Lokacija
Дорћол
Ево нове теме па изволите
INTERVJU: Miloš Janković, izvršni direktor JKP "Beograd put"
Nova asfaltna baza za gradske putare
Kruna ovogodišnjih velikih investicija biće kupovina nove asfaltne baze, koja će biti izgrađena na novoj lokaciji, i zadovoljavaće najstrožije ekološke standarde. "Beograd put", u toku 2006. godine oborio sve proizvodne rekorde

Javno komunalno preduzeće "Beograd put", prošle godine je, prema svim statistikama, oborilo sve proizvodne rekorde, i nastavilo "tradiciju" rasta produktivnosti koja je počela 2001. godine. Proizvedeno je 369.458 tona asfaltne mase što je za 10 odsto više nego u 2005. godini, dok je za čak petinu povećana proizvodnja livenog asfalta. Najveći skok, od čak 50 odsto, zabeležen je kod polimer-modifikovanog bitumena, sa napravljenih 3.500 tona. U svim delovima prestonice može se videti najmodernija mehanizacija "Beograd puta", kakve se ne bi postideli ni najrazvijeniji glavni gradovi sveta, a nabavka novog kontigenta savremenih mašina je u toku. Ovim povodom, razgovarali smo sa Milošem Jankovićem, izvršnim direktorom "Beograd puta".

Posle privatizacije gradske luke, "Beograd put" će morati da iseli svoj proizvodni pogon sa ove lokacije. Janković otkriva da je predlog za izbor novog sedišta u toku, i da će uskoro biti raspisan tender za nabavku dva velika mobilna postrojenja za proizvodnju livenog asfalta. Kruna ovogodišnjih investicija biće kupovina nove asfaltne baze, koja će biti izgrađena na novoj lokaciji, gde će inače biti preseljeni svi pogoni gradskih putara.
- U ovom segmentu očekujemo pomoć Grada. Ukoliko ovo ulaganje bude izvesno, realizacija bi trebalo da se poklopi sa preseljenjem postojećih proizvodnih kapaciteta sa Vilinih voda, na novu lokaciju. Zemljište na kojem su se više od pola veka nalazila proizvodna postrojenja promenilo je vlasnika i namenu, tako da su razgovori sa predstavnicima Skupštine Grada o preseljenju u toku. Važno je dodati da će nova asfaltna baza, u skladu sa aktuelnim svetskim standardima, zadovoljavati najstrožije ekološke standarde, dok će vizuelno predstavljati arhitektonski ukras.

Da li se zna gde će biti ta nova lokacija?
- Trenutno smo u fazi izbora lokacije. Postoji nekoliko predloga ali je suviše rano govoriti o tome. Bitno je da će na novom mestu biti objedinjena proizvodnja asfaltne baze, zimska služba, magacini i stovarišta, kao i upravna zgrada.

Koliki je godišnji obim proizvodnje i kolika je bila vrednost nabavki u prošloj godini?
- JKP "Beograd put" ima godišnji obim proizvodnje od oko pet milijardi dinara. U prošloj godini imali smo oko 200 postupaka javnih nabavki, vrednosti oko tri milijarde dinara (oko 35 miliona evra). Raduje što Uprava za javne nabavke nije poništila nijedan tender "Beograd puta".

Ranijih godina, sugrađani su se žalili na raskopane i nepristupačne ulice koje su neretko mesecima čekale da ih se "neko seti", da li se sada nešto promenilo?
- "Beograd put" je uvek svoj deo posla završavao najbrže što je mogao, a tako je i sada. Međutim, često se dešava da posle završetka našeg dela posla u nekoj ulici, sa radovima nastave neka druga komunalna preduzeća, a da građani to ne znaju. Sugrađani koji vide ogromnu glodalicu sa natpisom "Beograd put" u raskopanoj ulici, odmah pomisle da naše komunalno preduzeće, primera radi, jednu ulicu popravlja tri meseca. Međutim, ne treba zaboraviti da je naše preduzeće samo izvođač radova čiji je osnivač Grad Beograd, a asfaltiranje nastupa tek kada se završe svi radovi.

Posle završetka radova, ko je dužan da raskopanu ulicu vrati u prvobitno stanje?
- Onaj ko raskopa ulicu, mora i da je vrati u prvobitno stanje. "Beograd put" ima ugovor sa "Beogradskim toplanama" i "Beogradskim vodovodom i kanalizacijom", ali taj ugovor ne znači da mi automatski krpimo rupe po završetku radova pomenutih preduzeća. Da bismo to radili moramo biti pozvani.

Dorćol je jedan od mnogobrojnih delova Beograda u kojima su trotoari presvučeni asfaltom koji im daje izgled "do pola urađenog" posla?
- Reč je o novoj vrsti podloge, takozvanom livenom asfaltu koji se koristi isključivo za trotoare, a pravi se mešavinom asfalta i sitnih kamenčića. Nova smesa je mnogo postojanija, rastegljivija, ali i skuplja od tzv. valjanog asfalta, koji se do sada, uz asfaltiranje ulica, uglavnom koristio i za asfaltiranje trotoara.

NAJSAVREMENIJA OPREMA ZA RADNIKE
U "Beograd putu" su pozitivno reagovali na tekst Glasa javnosti, u kome je, između ostalog, ukazano na to da pojedini radnici nerado nose zaštitnu odeću. Miloš Janković kaže da su radnici "Beograd puta" dobili najsavremenije radne uniforme i zaštitnu opremu.
- U interesu preduzeća je da svi naši radnici budu propisno odeveni i snabdeveni sredstvima zaštite na radu. Trudimo se da radnicima obezbedimo adekvatnu odeću i obuću za rad, a takođe redovno putem interne kontrole gledamo da li se radnici pridržavaju propisa o nošenju zaštitne odeće na radnom mestu - kaže Janković koji je čak emotivno reagovao na tekst Glasa, rečima da jednostavno nije fer da se za zaposlene u "Beograd putu" piše da ne nose HTZ opremu, jer je ogroman napor učinjen upravo u obezbeđivanju kompletne opreme za radnike.

USKORO INFO CENTAR
"Beograd put" je veliku pažnju posvetio novom imidžu koji će ih u svakom trenutku učiniti prepoznatljivim kod građana. Osim natpisa sa imenom firme koji se vide na odelima radnika, mašina, postoji i časopis, kao i sajt na kojem građani u svakom trenutku mogu dobiti informacije gde se i šta radi i gde u stvari idu pare svih poreskih obveznika. Pored informativne službe preduzeća, u toku je formiranje i velikog info centra, gde će građani moći da saznaju sve iz domena rada "Beograd puta".
извор Глас јавности
линк http://www.glas-javnosti.co.yu/danas/srpski/bg07040903.shtml

Novo lice trotoara
N. V. BRKOVIĆ, 10. april 2007
Predlog programa uređenja ulica za ovu godinu nije usvojen, ali je "Beograd put", u saglasnosti sa Direkcijom za puteve, započeo radove. Putari su ovih dana angažovani na pedesetak lokacija, a prema rečima Tomislava Bogetića, direktora ovog preduzeća, uradiće se 25 do 35 odsto posla više nego prošle sezone. Za radove biće obezbeđeno oko šest milijardi dinara.
- Planirano je 3,8 milijardi dinara za sanaciju i adaptaciju - objašnjava Bogetić. - U signalizaciju će biti uloženo 920 miliona, dok je za održavanje mostova, prolaza i drugih putnih objekata predviđeno 1,22 milijarde dinara.

Bogetić najavljuje i saradnju sa Direkcijom za gradsko građevinsko zemljište za koju će "Beograd put" izvoditi radove u vrednosti od oko 280 miliona dinara u bloku 62 na Novom Beogradu. On dodaje da će se tokom 2007. godine biti dosta posla i u Grockoj, što će biti finansirano delom iz opštinskog, a delom iz gradskog budžeta, koji tek treba da bude usvojen.

U narednom periodu najviše će biti popravljani trotoari, zbog čega će mehanizacija "Beograd puta" dobiti dve nove mašine za liveni asfalt. Takođe, vozni park očekuje modernizacija, jer je u planu nabavka oko 25 kamiona kipera.

50 ULICA
PUTARI trenutno sređuju Dubrovačku, Drvarsku, Vojvode Dojčina, Milovana Šaranovića, Braće Kovač, Vladimira Tomanovića, Pariske komune, Staro sajmište, Vojvode Micka, Dunavski breg, Marijane Gregoran, Nebojšinu, Petra Kočića, Jovanke Radaković, 16. oktobra, Trajka Stamenkovića, Beogradskog bataljona, Lazarevački drum, Udbinsku, Oplenačku i Rasinsku ulicu. U pripremi je i obnavljanje tridesetak saobraćajnica u naselju Altina, u kojem je veći deo ulica završen u toku prošle godine. Ekipe rade i u Ljutice Bogdana, Jajincima, Bulevaru Mihajla Pupina, Tvorničkoj i Ljubljanskoj.

PROFITABILNI
- AKO nastavimo ovim tempom, za tri do četiri godine bićemo jedna od najbolje stojećih firmi u Srbiji - uveren je Bogetić. - Nema razloga da se sa procesom privatizacije žuri i siguran sam da taj postupak neće biti pokrenut tokom 2007. godine. Prema njegovom mišljenju "Beograd put" je profitabilna firma i u interesu je Grada da što duže ostane javno preduzeće.
извор Новости
линк http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=102272&datum=2007-04-10
 
Smatram da je pozitivno sto se obnavljanje ulica i trotoara odvija ovim tempom. Setimo se kako su nam izgledale ulice pre samo 6-7 godina (ustvari, mozda je i bolje da se ne secamo...) a pogledajte kakve su danas. OK, moze to uvek bolje, jos uvek ima jako puno da se radi, ali neosporno je mnogo bolje nego sto je bilo.

Medjutim, glavni problem nije u obimu radova nego u KVALITETU radova. Ono sto je stara boljka nase gradjevinske operative, jos od devedesetih godina proslog veka, jeste relativno los kvalitet radova. Let's face it: asfalt je sjajna stvar za pranje para, zar ne? Sam ministar Kapitalac onomad rece: "pa koji bi ja to bio ministar da ne mogu da ukratim koji kilometar (!) puta..."... bas lepo.

Dakle, najavljena povecanja u obimu obavljenih radova, kilometrima novog asfalta i signalizaciji ne moraju nuzno da znace i znacajno poboljsanje saobracajnica. Ako se recimo u sezoni dva puta asfaltira isti put (sto nije tako redak slucaj) ili se jedna saobracajnica uradi, ili bolje receno "uradi" a zatim u roku od godinu dana dva puta krpi, onda definitivno imamo uludo trosenje novca i radnih resursa, a ne kvalitetnu i efikasnu izgradnju...

Uprkos svemu, smatram da trebamo biti optimisti, ali ne bih previse obracao paznju na "suve brojeve" asfaltirane kilometraze - mislim da je mnogo bitnije KAKO ce se pomenuti radovi obavljati
 
Нове плоче и асфалт за Светогорску
Поплочавање градских тротоара траје пуном паром, а следећа улица која ће добити нове „коцке” је Светогорска и тај посао ће почети данас заједно са асфалтирањем коловоза, сазнајемо у Градској дирекцији за путеве. Осим тога, у току је постављање плоча на читавом сплету улица на подручју горњег Дорћола.

Према речима Александра Радојичића, директора Градске дирекције за путеве, нови, поплочани изглед добиће и Чика Љубина улица, Улица Ивана Милутиновића, као и једна од најлепших градских улица, Крунска...
N_FOtTalZFpCBEmffqdkTM9W8PxwFbAC7oDUc.jpg
извор Политика
цео текст http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=25164
 
^^ Voleo bih da Cika ljubina dobije iste ploce kao sto su i na trgu,... nadam se da nece biti crvene
 
Beogradski trotoari su decenijama bili asfaltirani i to oni u vaznijim ulicama. Od pre nekoliko godina umesto asfalta se postavljaju lepe ploce raznih boja što ostavlja vrlo prijatan vizuelni utisak. Medjutim, te pločice (ploče) su dosta lošeg kvaliteta. Ja nisam stručnjak ali imam utisak da su pravljene od presovanog peska što je valjda najjeftiniji materijal za ovu namenu. Na malo veću tezinu one se droge i pucaju. Nakon toga treba vremena dok ih zamene. Kad bih predlozio kvalitetnije ploče sigurno bi mi rekli da su one mnogo skuplje. Mislim da je za uredjenje trotoara bolje koristiti kvalitetniji materijal u svakom smislu pa makar manje trotoara odnosno sporije uredili. Govori se o proširenju pešačkih zona. Kako bi bilo dobro kad bi one, kao Knez Mihajlova, bile pokrivene granitom. Ali, naravno to je veoma skupo. Samo jedna je Knez Mihajlova. Ipak mislim da Beograd to zasluzuje. Znači sporije ali kvalitetnije, pa negde i luksuznije, uređenje ulica. Biće nam zahvalne buduće generacije.
 
^^Mislim da je problem velika nesavesnost beogradskih vozaca. Mnogo njih vozi preko trotoara ili se penje na iste i zbog toga dolazi do pucanja tih ploca. Trotoari su za pesake a kola na ulice!
 
^^ Неко од градских оца, чини ми се Ненад Богдановић, је после критика упућених поводом брзог пропадања плоча у Краља Милана и њиховог квалитета рекао : "Колико пара толико музике"
 
Mislim da je daleko veći problem što vezivna masa nije čist cement, već mešavina istog i peska, a pesak provlađuje. Za ovo sam potvrdu dobila od čoveka koji radi u garađevinarstvu i koji je pretpostavio šta će se događati kada je saznao koje preduzeće je zaduženo za popločavanje (konkretno smo pričali o Bulevaru, čini mi se).
Razlika se, naravno, trpa u džep.
 
jelenabg":2antaqoa je napisao(la):
Razlika se, naravno, trpa u džep.
Upravo je to poenta cele ove diskusije. Korupcija nas razara i odliva ogromne kolicine novca. Sto kaze nas gradski otac "...koliko para toliko i muzike...". E pa da se manje krade bilo bi vise para i za bolje plocnike i kvalitetniji asfalt na ulicama. Po nekim procenama stranih agencija cak do 30% cene manjih projekata odlazi na korupciju(naravno radi se o projektima koji su najbolji za kradju upravo kao sto je asfaltiranje ulica).To bi onda bilo ovako - na svake 4 sredjene ulice nama ukradu para za jos jednu.I tako godinama i kilometrima...

Mislim da ce pravi dokaz za to biti upravo poplocavanje Cika Ljubine. To je ulica koja je vec par decenija zatvorena i spremna za poplocavanje u pesacku zonu. Ako bude prikljucena zoni Knez Mihajlove i poplocana granitnim plocama onda mozemo reci da je tu uradjen dobar posao onako kako je planirano. Ako ne onda znamo u cemu je rec.Platicemo da se poploca 'trotoar' u zatvorenoj ulici najjeftinijim plocama i imacemo nesto sto ce samo da ceka neka bolja vremena da bi bilo uradjeno kako treba, a sto su pare vec potrosene....pa....
 
jelenabg":b75214rg je napisao(la):
Mislim da je daleko veći problem što vezivna masa nije čist cement, već mešavina istog i peska, a pesak provlađuje. Za ovo sam potvrdu dobila od čoveka koji radi u garađevinarstvu i koji je pretpostavio šta će se događati kada je saznao koje preduzeće je zaduženo za popločavanje (konkretno smo pričali o Bulevaru, čini mi se).
Razlika se, naravno, trpa u džep.
Nazalost tacno. Podloga koja je postavljena pre samo godinu-dve pocinje da se kruni i rastace. Posao koji je recimo odradjen u Njegosevoj je katastrofalan - trotoari su korozivni, bankine razvaljene a asfalt na kolovozu ispucao. Plus, malo malo pa nesto kopaju i tek sredjene ulice izgledaju kao da su prozivele svetski rat :mad:
 
Zaista sve je to vrlo zalosno. Toliko smo se radovali uređenju trotoara lepim bojenim kockama a sad se ispostavlja da je to "bofl" krajnje lošeg kvaliteta i da je u pitanju korupcija. Pa zar ne postoji neka inspekcija i kontrola utrošenih sredstava. U korupciju ove vrste mora biti uključen veći broj ljudi a ona je nemoguća bez znanja radnika na samom terenu. Iskusan radnik zna kakvu ploču ima u rukama. Ovo nije korupacija onog tipa gde učestvuju samo dvojica i gde je princip "ja tebi ti meni". Pogotovo mi je krivo što ova zločinačka korupcija nanosi štetu samom gradu. Još kad je rekonstruisana ulica Makenzijeva (od Slavije ka Vračaru) čuo sam da je u pitanju velika kradja novca od strane izvođača. Tada nisam hteo odmah da verujem ali sada vidim da je to bilo istina. Šezdesetih godina korupcije nije bilo, nismo znali šte je to.
 
Trotoari u četiri boje
svetogorska.jpg

Trotoari u centru grada biće „našminkani“ do kraja godine. Na njima će biti postavljene male i velike betonske ploče različitih boja. Projekat za popločavanje trotoara je radio Arhitektonski fakultet, a svi radovi biće završeni do kraja građevinske sezone.

Sezona asfaltiranja i uređenja važnih saobraćajnica je počela. Pre dvadesetak dana je završena rekonstrukcija gornjeg dela Nušićeve ulice, a u nedelju su počeli radovi u Svetogorskoj. Sa trotoara i iz jedne kolovozne trake je skinut asfalt.
- Prema planu, Svetogorska ulica treba da bude gotova za tri nedelje. Radi se trotoar, a zatim prelazimo na kolovoz. Za taj projekat smo bili spremni još krajem prošle godine, ali smo se plašili oštre zime - kaže Aleksandar Radojičić, direktor Direkcije za puteve.

Do kraja godine i drugi trotoari u centru grada biće popločani i prošarani bojama. Ploče na trotoarima crne, crvene, sive i bele boje dobiće Dobračina i Zmaj Jovina ulica, kao i Krunska, Ivana Milutinovića i Čika Ljubina. Nove granitne ploče kao što su u Knez Mihailovoj dobiće i ulice oko nje, tako da će taj deo grada da izgleda kao pešačka zona.

Prema Radojičićevim rečima, nisu još svi projekti gotovi tako da se ne zna tačan raspored i dinamika radova, ali će se Direkcija u svakom slučaju truditi da pešački i automobilski saobraćaj budu što manje poremećeni. Takođe, u Direkciji obećavaju da će rekonstrukcija ulica, odnosno popločavanje trotoara, u minimalnoj meri uticati na smanjenje broja parking mesta.
- Kao što smo radili u Jovanovoj i Hilandarskoj ulici, radićemo i u ostalim. Pravićemo niše za automobile - kažu u Direkciji.

Manje parking mesta
U „Parking servisu“ kažu da će popločavanje trotoara smanjiti broj parking mesta u gradu. U Svetogorskoj će ih biti za oko 25 manje.
- Jedini način da se to reši je da se prave „fast-parkovi“, dok Grad ne obezbedi finansije za izgradnju posebnih garaža, što ćemo mi raditi na svakoj mogućoj lokaciji. Apelujemo i na privatnike da sami finansiraju izgradnju garaža prilikom gradnje stambenih objekata, jer je to jedan od načina da se reše problemi parkiranja u centru - kažu u „Parking servisu“.
Autor: Sunčica Tasić | 27.04.2007 - 13:11
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=2512
 
Влада":2ceafjbz je napisao(la):
Do kraja godine i drugi trotoari u centru grada biće popločani i prošarani bojama. Ploče na trotoarima crne, crvene, sive i bele boje dobiće Dobračina i Zmaj Jovina ulica, kao i Krunska, Ivana Milutinovića i Čika Ljubina. Nove granitne ploče kao što su u Knez Mihailovoj dobiće i ulice oko nje, tako da će taj deo grada da izgleda kao pešačka zona.
Sta je na kraju sa Cika Ljubinom? Granitne ili obicne ploce? Pretpostavljam ovo drugo posto Cika Ljubina jos nije predvidjena za potpuno zatvaranje. A za godinu, dve skidaj sve i stavljaj granit (ili mozda ga uopste i ne stave)?
 
milos":issmiyn4 je napisao(la):
Влада":issmiyn4 je napisao(la):
Do kraja godine i drugi trotoari u centru grada biće popločani i prošarani bojama. Ploče na trotoarima crne, crvene, sive i bele boje dobiće Dobračina i Zmaj Jovina ulica, kao i Krunska, Ivana Milutinovića i Čika Ljubina. Nove granitne ploče kao što su u Knez Mihailovoj dobiće i ulice oko nje, tako da će taj deo grada da izgleda kao pešačka zona.
Sta je na kraju sa Cika Ljubinom? Granitne ili obicne ploce? Pretpostavljam ovo drugo posto Cika Ljubina jos nije predvidjena za potpuno zatvaranje. A za godinu, dve skidaj sve i stavljaj granit (ili mozda ga uopste i ne stave)?
Vrlo je moguce da budu granitne ploce, zadnja ulica do kneza koja je bila rekonstruisana skoro je rajiceva koja je dobila isto granitne plocice i izgleda predivno :)
 
Steva":2d1ujymt je napisao(la):
Vrlo je moguce da budu granitne ploce, zadnja ulica do kneza koja je bila rekonstruisana skoro je rajiceva koja je dobila isto granitne plocice i izgleda predivno :)
Rajiceva stvarno izgleda odlicno. Nadam se da ce tako uraditi i sa Cika Ljubinom. Bice neophodno reorganizovati parkiranje u bocnim ulicama (uglavnom za potrebe ambasade Australije i onih par automobila koji stoje parkirani u Cika Ljubinoj), tj. umesto uzduznog parkiranja, parkiranje pod 45 stepeni, ali to nije nista zahtevno.
 
28. mart 2007.

Još dve saobraćajnice u privrednoj zoni Gornji Zemun

Direkcija je započela izgradnju saobraćajnica S-1 i S-6 unutar jedne od najznačajnijih privrednih zona. Saobraćajnice se pružaju duž autoputa Beograd-Novi Sad i predstavljaju putnu vezu unutar ovog područja, čime se stvaraju uslovi za otvaranje novih lokacija za investicije.

Servisna saobraćajnica S1 je paralelna Novosadskom putu. Ona počinje odvajanjem od saobraćajnice S3 i završava se priključenjem na saobraćajnicu S1. Ukupna dužina saobraćajnice iznosi 560 metara, a širine je 7 metara.

Saobraćajnica S-6 pripada sekundarnoj putnoj mreži i prostire se paralelno Novosadskom putu i povezuje saobraćajnice S-10 i S-11. Dužina saobraćajnice je 840 metara, širina 9,5 metara, a ukupna vrednost ugovorenih radova za obe saobraćajnice je 185 miliona dinara.

U ranijem periodu u ovoj zoni se odvijala prodaja poljoprivrednog zemljišta i stihijska izgradnja proizvodnih i skladišnih objekata koja nije bila praćena odgovarajućim ulaganjima u primarna postrojenja i objekte infrastrukture. Zato je Direkcija finansirala izradu Plana detaljne regulacije privredne zone Gornji Zemun, koja je u konceptu plana saobraćajnicama podeljena na četiri zone, a teritorija obuhvata površinu oko 270 hektara.

Direkcija je u privrednoj zoni do sada finansirala izgradnju pet saobraćajnica sa pratećom infrastrukturom i omogućila otvaranje proizvodnih i prodajnih centara kao što su „Metro“, „Polimark“ i fabrika limenki. Uređenjem infrastrukture i stvaranjem uslova za dolazak ovih investitora na lokaciju, Direkcija je pomogla otvaranje više destina novih radnih mesta za stanovnike Beograda.
070328_5.jpg


070328_1.jpg


070328_2.jpg


070328_3.jpg
izvor Direkcija za gradjevinsko zemljiste
link http://www.beoland.com/izgradnja/saobracajnice.asp?a=070328
 
Gledao sam pre neki dan u Hamburgu - za poplocavanje odredjenih delova trotoara (recimo biciklisticke staze) se koriste iste one crvene ploce kao i u Beogradu.
 
Асфалт у сваком сокаку
На Вождовцу смо у кратком року више пута асфалтирали две-три улице, али разлог за то је топлификација, јер тамо има доста станова, каже Томислав Богетић, генерални директор „Београд-пута”
N_q0ULDszhmXDftALO9iwR44AXhozXJcheepx.jpg

„Београд-пут” ове године планира да асфалтира 356 улица, уз великодушну помоћ из градске касе, која би, после усвајања буџета, ово јавно предузеће требало да дотира шест милијарди динара. Осим тога, како сазнајемо, Привредна комора Србије почетком године „Београд-путу” доделила је признање за најуспешнију фирму у области путарства. Радови на уређењу улица и изградњи инфраструктуре у последње две године узели су маха, па је јасно зашто и надлежни задужени за путеве имају пуне руке посла. А где има машина за асфалтирање које праве заглушујућу буку и дим, има и притужби грађана.

Томислав Богетић, генерални директор „Београд-пута”, две и по године налази се на челу предузећа. Он истиче да су последње две године биле рекордне, док се до краја 2007. очекује 30 одсто већи обим посла од прошлогодишњег.

Шта грађани могу да очекују у току овог лета што се путара тиче?
– Прошлу годину посветили смо преуређењу главних градских саобраћајница, док ћемо ове године више пажње посветити такозваним улицама другог приоритета, то јест попречним улицама. Очекује нас и наставак радова у Булевару краља Александра од Цветкове пијаце, као и наставак радова на централним градским улицама у Браће Југовић и у Страхињића Бана. Од већих послова, у јулу и августу доћи ће на ред и сређивање Главне улице у Земуну, Устаничке улице, Булевара Николе Тесле у Новом Београду, Патријарха Димитрија у Раковици, затим Пастерове у Савском венцу, Кнеза Вишеслава на Чукарици и Улице кнегиње Зорке на Врачару.

Једном приликом изјавили сте да је ваш претходник предузећу оставио дуг од око 550 милиона динара домаћим компанијама и 4,5 милиона евра страним фирмама. Да ли су та дуговања измирена?
– Дугови према домаћим компанијама, пре свих према „Југопетролу”, који је био и највећи потражитељ, у потпуности су отплаћени. Што се страних предузећа тиче, већина дуговања настала је од већ уплаћених кредита за нове машине и трудимо се да на време отплаћујемо рате. Најважније је да ми можемо да користимо те машине за посао и то су била корисна улагања. Оно што бих могао да најавим јесте и тендер за измештање асфалтне базе са Вилиних вода, дакле из центра града, што је један од еколошких услова Европске уније. Очекује нас и још један велики конкурс за набавку асфалтних база које би биле смештене у центру града, али без штетних емисија гасова, такође по високим европским стандардима.

Једна од најчешћих притужби на ваш рад јесте што путари у веома кратком року поново долазе у исту улицу и асфалтирају је. Како објашњавате ову појаву?
– То је тачно, али треба имати на уму да у граду има пуно посла мимо путарских. На Вождовцу смо у кратком року више пута асфалтирали две-три улице, али, као што је познато, тамо има доста станова који се топлификују. Сличну ситуацију смо имали на Звездари. Чињеница је да свака асфалтирана улица има гаранцију од две године. Међутим, ако неко друго предузеће, рецимо „Електродистрибуција”, развија своју мрежу, то је корисно и за грађане. Град се развија и често не може да чека да прођу те две године.

Постоји још један проблем на који се грађани жале, а то је када путари раде само асфалтирање, без претходног учешћа других фирми, а делује као да за то не постоји потреба. Дакле, у ситуацији када нису у питању подземни радови и када нема никаквих видљивих оштећења.
– Да, и то се догађа, али опет, из најбољих намера. Грађанима се често само на први поглед чини да је улица у реду. Наши стручњаци обилазе терен и прегледају одређену улицу. Рецимо, ако утврде да постоје ударне рупе или улегнућа, могу да процене да ће улица бити у много горем стању за следећа два или три месеца, уколико се само закрпи. Корисно је да асфалтирају комплетни коловоз, чиме се ствара добра подлога без оштећења. То је дугорочно улагање. Примера ради, Улица 27. марта. Комплетно смо је пресвукли и већ годину и по дана нисмо имали интервенције.

Каква је сарадња са осталим комуналним предузећима? Проблем поклапања послова и непредвиђеног раскопавања улица био је доста чест у прошлости.
– Покушавамо да максимално синхронизујемо радове. Постоје ситнији проблеми у сарадњи. Има, наравно, и ситуација које су непредвидиве, а то је пуцање водоводних цеви или електромреже.

Какав је план за сређивање приградских коловоза?
– Сматрам да Градска дирекција за путеве има добар програм што се тога тиче. Трудимо се да не базирамо рад на само 10 основних градских општина. Добру сарадњу имамо са општинама Лазаревац, Сопот, у Барајеву смо радили доста, а очекујем да ћемо потписати и уговор о одржавању путева са Гроцком.

Први човек „Београд-пута” каже да ће до краја ове године бити постављено 2.000 нових саобраћајних знакова, а наставиће се и обележавање улица поступком хладне пластике који има рок трајања три до пет година.
Станко Стаменковић
[објављено: 18.06.2007.]
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=31812
 
I sve bi to bilo lepo kada bi se putari usaglasili sa ostalim komunalnim sluzbama. Dacu primer svoje ulice Koce Kapetana koja je cela bila potpuno sredjena i aslaftirana pre neke 2 godine. U medjuvremenu je kopan vodovod, toplovod, razne instalacije, i to nisu bili kvarovi vec mahom uvodjenje, tako da kolovoz a i trotoar danas izgledaju krpljeno kao neki bagdadski sokak a ne ulica iz sireg centra Beograda :mad:
 
Nikada nisam cuo za garanciju za put ili ulicu od dve godine! Pa i da je dve, zasto se onda nase ulice raspadaju posle 2 meseca?? Mislim da je ovo vezi vodovoda i toplovoda delimicno tacno, ali je i odlican nacim da se nadje dezurtno opravdanje za jedan visoki NEkvalitet!

Samo neka neko prodje Ustanickom ulicom (sredjena je pre dve godine) koja je u raspadu!
 
vrachar":3gn6ph8g je napisao(la):
I sve bi to bilo lepo kada bi se putari usaglasili sa ostalim komunalnim sluzbama. Dacu primer svoje ulice Koce Kapetana koja je cela bila potpuno sredjena i aslaftirana pre neke 2 godine. U medjuvremenu je kopan vodovod, toplovod, razne instalacije, i to nisu bili kvarovi vec mahom uvodjenje, tako da kolovoz a i trotoar danas izgledaju krpljeno kao neki bagdadski sokak a ne ulica iz sireg centra Beograda :mad:
Koce Kapetana? Sjajno! Ja sam u Baba Visnjinoj. Pozdrav za komsiju :D
 
Trotoari "pojeli" ulice
N. V. BRKOVIĆ, 21. jun 2007

SAOBRAĆAJNE površine u glavnom gradu, naročito u centralnoj zoni, u poslednje dve godine, pretrpele su niz izmena i prenamena. Međutim, popločavanje, širenje i izdizanje nivoa trotoara, kao i sužavanje pojedinih ulica, kojim je trebalo da pešaci dobiju sopstvene površine, automobili mesta za parkiranje u okviru kolovoza, a vozila koja se kreću svoje trake, očigledno nije opravdalo svoj cilj.

Bulevar kralja Aleksandra, gde se na pojedinim deonicama, na trotoaru ne mogu mimoići dečja kolica, a vozačima ni visoki ivičnjaci ne smetaju da svoj automobil ostave mimo parkinga, u kojem ploče, posle samo godinu dana, ispadaju iz ležišta i ugrožavaju bezbednost pešaka, samo je jedan je od primera koji potvrđuje, da nova rešenja Sekretarijata za saobraćaj i Direkcije za puteve, nisu efikasna.

S druge strane, trotoari "gutaju" parkinge i kolovoz. Automobili uzmiču pred pešacima u Kosovskoj ulici koja je široka svega 3,5 metara kod hotela "Union", pa je, bez obzira što je ulica jednosmerna, protočnost saobraćaja ugrožena. Vozačima je tesno i u Hilandarskoj, ali i na početku Kondine ulice.
Prema mišljenju Milutina Ignjatovića, direktora CIP, da bi saobraćaj u prestonici bio efikasniji neophodno je da se konsultuju stručnjaci koji će uraditi projekat za ceo grad. U suprotnom, ako se radi parcijalno, kao što se radi, kaže on,neće biti pozitivnog efekta.

- Besmisleno je sužavati ulice - kaže Ignjatović. - Da bi se povećala protočnost i rasteretio centar potrebno je da se uradi metro, da se sagrade još dva mosta, jedan za drumski drugi za železnički saobraćaj. Umesto što podižu nivo trotoara, da bi vozače sprečili da se parkiraju, trebalo bi da izgrade više garaža i parkinga.

Iako u Sekretarijatu kažu da je nova organizacija saobraćaja u prestonici rađena po uzoru na neke evropske metropole, Ignjatović se ne slaže.
- Svuda u svetu, saobraćajnice prošiuju, pa imaju po nekoliko kolovoznih traka, a kod nas se po ulicama vidi da smo 500 godina bili pod Turcima, jer ih projektuju na turski način - dodaje Ignjatović.

OBJAŠNjENjE
NADLEŽNI kažu, da je cilj izmena fizičko razdvajanje parkinga od trotoara postavljanjem visokih ivičnjaka čime se postiže višestruki efekat - trotoari su oslobođeni za pešake, a vozači automobile mogu da parkiraju u okviru kolovoza i da pri tom ne smetaju drugim šoferima koji voze. Istovremeno, sprečeno je oštećenje ivičnjaka i pešačkih prostora. Takođe dodaju da, su trotoari bili u lošem stanju upravo zato što je parkiranje praktično preseljeno na njih. Pošto svojom konstrukcijom ne mogu da nose toliko opterećenje, ivičnjaci su se deformisali, trotoari lomili, a popravka ovih oštećenja je veoma skupa.
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=105245&datum=2007-06-22
 
Vrh