Biciklističke staze

Razvoj gradske infrastrukture, rekonstrukcija ulica, gradnja novih bulevara i slične teme

Moderator: Igor

KartmenBG
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 858
Pridružio se: Čet Feb 18, 2016 4:17 am
Lokacija: Belgrade, Serbia
Kontakt:
Pohvaljen: 733
Pohvalio: 423

Re: Biciklističke staze

Postod KartmenBG » Pet Nov 03, 2017 5:00 pm

Evo mape koje se ulice i mostovi najvise koriste za bicikliste :D

ima raznih opcija tipa koje su rute najvise koriste za trcanje i tu se mogu videti neiskoriscene tacke kao na primer aktivnosti na reci , zimske aktivnost koje grad pruza, ispostavlja se da jedino ada nudi te neke zimske aktivnosti

https://labs.strava.com/heatmap/#13.41/20.44840/44.80076/bluered/ride
Pohvale za post: 1
astrodule
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5439
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 3672
Pohvalio: 718

Re: Biciklističke staze

Postod astrodule » Pet Nov 03, 2017 5:24 pm

Problem sa Stravom i drugim aplikacijama je što je najviše koriste vrlo aktivni rekreativci. Za biciklističke staze je potreban bolji uzorak, a to su obični ljudi koji ne uključuju aplikaciju svaki dan kada idu na posao.

Realno, šta saznajemo iz ove mape?
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Biciklistkinja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 787
Pridružio se: Sre Jul 23, 2014 1:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 672
Pohvalio: 163

Re: Biciklističke staze

Postod Biciklistkinja » Pet Nov 03, 2017 8:15 pm

Mada i ovi podaci mogu biti merodavni u određenom slučaju jer pokazuju da se ljudi najviše kreću velikim ulicama što je i logično jer je njihova putanja spajanja krajnjih tačaka najekonomičnija i jer je prolazak takvim ulicama brži. I ljudi koji idu na posao pre koriste velike i prave ulice nego da idu kojekakvim krivudavim ulicama.
"Nemam kad da razmišljam na raskrsnici,
Mogu stići jedino kudgod u blizinu."
Pohvale za post: 1
PIGLET
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 511
Pridružio se: Sre Jun 13, 2007 10:13 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 149
Pohvalio: 18

Re: Biciklističke staze

Postod PIGLET » Pon Nov 06, 2017 9:49 pm

Slika Slika Slika Slika
Da se vratimo na trenutak na "farba inzenjering" gradske vlasti.
Goce Delčeva na deonici od zemunskog keja do ovog Pravnog fakulteta (Luja Adamiča )ima najkomforniju, najuslovniju, najprivlačniju bici stazu u gradu, koju su samo trebali da nastave u istom profilu izmedju ovih drvoreda sve do Pariske komune, ali nee...."farba inzenjering" je morao da pobedi...
Na fotki se odlicno vidi zasto se ne " crta" bici staza na pešačkoj površini. Kladim se da ova Mama uopste nije bila svesna da je na bici stazi!
Pohvale za post: 3
astrodule
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5439
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 3672
Pohvalio: 718

Re: Biciklističke staze

Postod astrodule » Pon Nov 06, 2017 10:34 pm

Tako je.

Ovo farbanje je samo dokaz da se rade najjeftinija rešenja.

Uvek sam se pitao zašto od Dunava do Pariske komune nije celom dužinom dupli trotoar. Čak je i ostavljen prostor između drvoreda od Otona Župančića do Pariske komune. Tu u startu je bila neka muljačina (60-ih godina kada se ovaj deo verovatno gradio).

A bila je prilika baš skoro jer su kroz drvored celom dužinom menjali neke cevi. Tada sam se i ponadao da će tu raditi stazu, ali džaba.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Pohvale za post: 1
PIGLET
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 511
Pridružio se: Sre Jun 13, 2007 10:13 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 149
Pohvalio: 18

Re: Biciklističke staze

Postod PIGLET » Uto Nov 21, 2017 12:44 am

EEE, kakva staza-biciklistički Autoput!!
ima samo jednu manu--ima je svega 200m :(

Ali je dokaz da se može ako se hoće-ovaj profil je odličan primer kako treba raditi bici staze-da je i najzakoreliji automobilista poželi koristiti ;)

Slika



Slika
Poslednja izmena od PIGLET u Uto Nov 21, 2017 12:56 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Pohvale za post: 1
PIGLET
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 511
Pridružio se: Sre Jun 13, 2007 10:13 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 149
Pohvalio: 18

Re: Biciklističke staze

Postod PIGLET » Uto Nov 21, 2017 12:52 am

rl=https://postimages.org/]Slika[/url]


Slika
Početak poprilično konforne staze u Bulevaru Oslobodjenja.Svidja mis e rešenje-pešacima ploče bicklistima asfalt-samo fali nek markacija da bi pešaci bili svesni kada kroče na stazu...

Slika
Odavde počinje , ili završava staza koja vodi dalje duž Bulevara Oslobodjenja: ove divlje bašte (izvesno nelegalne) opasno smetaju bici saobraćaju.
PIGLET
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 511
Pridružio se: Sre Jun 13, 2007 10:13 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 149
Pohvalio: 18

Re: Biciklističke staze

Postod PIGLET » Uto Nov 21, 2017 1:20 am

Ruzveltova je primer nasilnog ubacivanja bici staze, verovatno da se kaže kako je ima, ali suštinski ovoj je primer kako ne treba raditi. Ozbiljni biciklisti neće koristiti ovu stazu jer je uska, u konstantnom su konfliktu sa pešacima. Bicklisti ne igraju školice da bi se bacakali levo desno sa jedne na drugu stranu ulice. Ako već suštinski nisu hteli da smanje broj traka za vozila i dodele ih biciklističom saobraćaju nisu trebali ni ovo da rade-ostavili bi makar komforan trotora pešacima. Ovako su dve najugroženije kategorije pešaci i biciklisti jedini oštećeni. U ozbiljnim gradovima sa visokom samosvešću prioriteti idu ovako tako da se izgradnjom infrastrukture pomaže pešacima, biciklistima, javnom prevozu pa tek onda automobilskom saobraćaju. :grand:

url=https://postimages.org/]Slika[/url]

Slika

Slika

Slika
STop Farba inženjeringu!! :notok:
Pohvale za post: 2
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1229
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1330
Pohvalio: 1292

Re: Biciklističke staze

Postod Bender Rodriguez » Uto Nov 21, 2017 2:27 am

Svako ko je pročitao bar 20 mojih postova na ovom forumu zna da poslednja stvar koju bih uradio u životu je da branim političare, a posebno ove sadašnje. Tako da se nadam da ovo neće biti shvaćeno kao politički motivisan post, nego kao uvid i u drugu perspektivu, u drugu stranu priče.

Kolko sam ja primetio čitajući između redova i analizirajući, logika iza uvođenja tih staza na uštrb postojećih trotoara nije (samo) da se posao smandrlja i da se biciklisti skinu s grbače, nego i da se na trotoarima koji još uvek nemaju mogućnosti za širenje a frekventni su, pešaci obaveste i naviknu da na tim deonicama treba da daju prostora biciklistima. Znači da ne bude onih situacija ''a šta ćeš ovde!? A gde da idem?! Pa idi na kolovoz!'' Pa onda na kolovozu opet isto ''A šta ćeš ovde!?'' i sve ispočetka. Nego ovako iscrtaju se staze i ljudima se da do znanja da je plan da tu deonicu i taj trotoar treba (masovnije) da koriste i biciklisti.

Dalje, iako meni nije drago što nemamo više deonica gde su bici staze odvojene, i od nule napravljene van trotoara, u odg. širini i sa odg. propratnim elementima... ovo je ipak jedan korak napred. Jjer se ljudi, javnost, vozači... privikavaju na to će u budućnosti biti više biciklista i bici staza po gradu, i da treba svi da imaju malo više obzira jedni prema drugima. Ako ništa drugo, na pešake se apeluje da se drže jedne strane trotoara, a biciklisti druge, ne bi li olakšali jedni drugima putovanje. I drugo, ovime se udaraju temelji za neke buduće poduhvate i planove, kada će se te skarabudžene staze pretvoriti u prave, odvojene i obezbeđene deonice. Npr kad se jednog dana bude širila neka ulica povlačenjem reg. linija, činjenica da tu već postoji improvizovana staza uticaće na to da se u sklopu novog trotoara ostavi jedan pojas i za pravu pravcatu stazu. Sad, istina, to ne ide dovoljno brzo i dovoljno efikasno koliko bi trebalo. Ali ipak se ide ka tome.

Tako da sve u svemu, iako ima nekih deonica gde je ovo vrlo loše rešeno, meni je drago što se ipak razmišlja u tom smeru, i što se pravi i pravni, i sociološko-društveni okvir da tako kažem, koji će jednog dana olakšati i omogućiti uvođenje još staza duž glavnih pravaca.
Treba ipak posmatrati problem iz oba ugla. Uvek može bolje, ali i mali pomak je bolji neko nikakav. Ja ovo posmatram kao neki među-korak, kao tranziciju ka nečemu što će vremenom postati bolje.
Pohvale za post: 1
astrodule
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5439
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 3672
Pohvalio: 718

Re: Biciklističke staze

Postod astrodule » Uto Nov 21, 2017 2:47 am

Samo što oni u startu prave grešku, a to je da dele trotoar s biciklistima, a biciklisti treba da budu deo kolovoza. Može na trotoaru, ali da postoji potpuno odvojena baštica (kao na Bežanijskoj kosi, ili na par postova gore u BnV)

Ako se neka ulica rekonstruiše CELOM širinom, tj i kolovoz i trotoar, onda bici staza mora da bude deo kolovoza i tako će se vozači polako navikavati na bicikliste u saobraćaju i to tako što će da stoje na semaforu jedni uz druge, pa će ovi u kolima da vide kako biciklisti brže prolaze pored njih, pa će i sami da razmisle o prelasku na bajs.

Najveći argument za bici trake na kolovozu su skretanja automobila. Naime, bicikl je brži od pešaka, i ako je bici staza na trotoaru, vrlo lako može da se biciklista pokosi. Da je bicikl na traci na kolovozu, vozač automobila bi video biciklistu (jer vozač ne očekuje bicikl na trotoaru.

No dobro. Daleko od toga da ne podržavam ovakve staze. Trenutno su veći problemi prepreke na stazi u vidu onih stubića (rukohvata) i neoboreni ivičnjaci.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
roger34
Novice
Postovi: 26
Pridružio se: Pon Jun 05, 2017 11:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 16
Pohvalio: 1

Re: Biciklističke staze

Postod roger34 » Uto Nov 21, 2017 3:26 am

Problem ovakvih resenja je sto suzava trotar, sto postaje nezgodno kad se naidje na neko prirodno suzenje. Primer se vidi na ovoj poslednjoj slici gde jedva jedna osoba moze da prodje, a sta je npr. sa ljudima koji vode jedno ili dvoje male dece? Po NBGu su cesta mesta gde je suzenje toliko da ne moze ni da se prodje, a da se bar ramenom ne zahvati dobar deo bici staze, sto znaci da mora da se stane, pogleda, cesto i saceka... Prakticno "pesacki" u sred trotoara.

Zatim, pesacki prelazi se izvode tako da (bar deluje) da biciklisti imaju prednost nad pesacima.

(uz sve ovo da dodam i kraci rant ka onim bicklistima sa blickajucim svetlom, imam drugara koji je epilepticar i 2 puta je dobio napad od toga, kada je naleto na bicklistu na ovom spojenom trotoaru... mada ne znam koliko bi bila razlika da je bickl bio na saobracajnim trakama, mozda bi bio malo dalje, pa bi ga manje zabljesnulo. Nije neki argument vezan za staze, vec off-topic namenjen biciklistima, ako vozite uvece na mestima gde ima puno pesaka, ako je moguce prebacite ta svetla da stalno svetle).
Pohvale za post: 1
Bukira
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 794
Pridružio se: Čet Sep 03, 2015 9:35 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 4245
Pohvalio: 2590

Re: Biciklističke staze

Postod Bukira » Uto Nov 21, 2017 1:00 pm

roger34 » Uto Nov 21, 2017 2:26 am napisao:(uz sve ovo da dodam i kraci rant ka onim bicklistima sa blickajucim svetlom, imam drugara koji je epilepticar i 2 puta je dobio napad od toga...
...ako vozite uvece na mestima gde ima puno pesaka, ako je moguce prebacite ta svetla da stalno svetle).

Hvala ti što si skrenuo pažnju na ovaj problem, zaista mi nije palo na pamet da pulsirajuća svetla na biciklu mogu nekome toliko da smetaju. Definitivno ću isključiti to i koristiti samo kontinualno svetlo.
astrodule
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5439
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 3672
Pohvalio: 718

Re: Biciklističke staze

Postod astrodule » Uto Nov 21, 2017 2:49 pm

Smetaju vrlo, naročito u mraku i uperena na gore, a naročito ako su jaka. Meni iskreno nije jasno zašto se jaka svetla koriste kao treptač?

Ako već trepću, uperite ih na dole.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Дошљак
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3935
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2407
Pohvalio: 6612

Re: Biciklističke staze

Postod Дошљак » Uto Nov 21, 2017 7:10 pm

Што се тиче бициклистичке стазе у Булевару ослобођења, плашим се да неће бити баш најпроходнија, поготову код аутобуског стајалишта Карађорђев парк. Следеће проблематичне локације биће сужење тротоара и кривина код Инфективне клинике и улаз у Ветеринарски факултет где има доста пешака који често иду и бици стазом. У даљем делу трасе који није одрађен, од Ветеринарског факултета до Трга ослобођења критична места су ресторан Франш, где поред гужве од људи који чекају трамваје имамо и проблематичан илегалан паркинг самог ресторана, до ког његове муштерије често долазе возећи тротоаром од улаза у паркинг код железничког стајалишта Карађорђев парк што је често ризично и за пешаке. Проблематичне су и жардињере код Франша које исто сужавају пролаз и пешацима када се паркирају око њих. Један детаљ који сам приметио на пешачкој пасарели која иде паралелно уз трамвајски мост преко ауто пута јесте да су повисили ограду, предпостављам због ширења бициклистичке стазе. Остаје на крају као мало ризичан део где су башке кафића и кафана на самом Тргу ослобођења пре кружног тока.
Pohvale za post: 1
relja
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10982
Pridružio se: Sre Dec 13, 2006 3:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 3262
Pohvalio: 1366

Re: Biciklističke staze

Postod relja » Uto Nov 21, 2017 7:15 pm

I posle toliko godina na ovoj temi i dalje pišemo o istim greškama...
"Čovečuljci sa logaritmarima i računarima će naslediti zemlju." "Feniksov let" , 1965. g

Slika
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 21911
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8628
Pohvalio: 3257

Re: Biciklističke staze

Postod direktor » Sre Nov 22, 2017 12:03 am

Jbg ne citaju oni koji bi trebali
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.

Povratak na “Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 17 gosta