Šta je novo?

Crne tačke beogradske •••••

CASTELBIANCO

Higher intermediate
Učlanjen(a)
17.12.2011.
Poruke
1.285
Pohvaljen
1.430
Dragi forumaši,
Kako se bliži 16. novembar, međunarodni dan sećanja na žrtve saobraćajnih nesreća, mislio sam da bi bilo lepo, a nadam se i korisno obeležiti crne tačke beogradske, kako bi se iste predupredile i što manje na njima dešavale saobraćajne nesreće sa tragičnim posledicama.
Možda bi bilo dobro da se one obeleže na mapi uz neke napomene, kako su se dogodile i šta bi trebalo da saobraćajna inspekcija odradi.
 
a9c4e37fbd5eeeaebe8f13a4a25631a9.jpg

7cd9c335633974fc5cf44b744e040538.jpg

f2aca1d6220d6981dc54f88ea04b0556.jpg

7c064fb72eea2674e1811aaa5cfbd027.jpg

b2c0476ba48a25b2ab03e1101be6adac.jpg

Ovo su nesto stariji podaci, ali ni sajt republicke agencije za saobracaj, kao ni sajt gradskog sekretarijata za saobracaj, nisu publikovali skorasnju statistiku o pokazateljima stanja bezbednosti saobracaja.
 
http://blic.rs/i/513279
Izgubljena jos tri mlada zivota. Nazalost i na nesrecu ovog grada i svih nas. Nepromisljenost, delikvencija, mladost ludost, uticaj narkotika alkohola. Sve su to problemi koji nisu resivi u projektom birou, saobracajnom institutu, gradskoj upravi. Ali ono sto jeste je u ovom slucaju recimo to da je trebala postojati rampa, nemogucnost prilaza keju, osvetljenost, table upozorenja. Mozda ne bi to spasilo neciju ludu glavu, ali bi se makar znalo da je krivica sistema svedena na minimum.
 
http://blic.rs/i/519042
Razmisljao sam da li ce iko stavitibilo kakav znak upozorenja, bankinu na kraju T raskrsnice, bilo kakav znak upozorenja. I pretpostavio sam da nece. Nazalost ovo je dok se ne obelezi defonitivno jedna od crnih tacki.
 
Zatvorili put posto je divlji tako kaze studio v
 
Ma nek urade bilo sta samo da niko vise ne pogine zbog nepostojece signalizacije i fizickih prepreka kojih nema. Ima mnogo takvih crnih tacki u bgu
 
Da li neko zna da li neko javno preduzece ili ustanova ima malo ozbiljniju bazu podataka o saobracajnim nezgodama, ukljucujuci i podatke o mestu i vremenu nezgode, za teritoriju cele Srbije?
 
@Транспортни ратниче,
Наравно да постоји та база података. Ради је и има је Агенција за безбедност саобраћај и та база ће до јуна месеца ове године бити успостављена. Можеш, ако ти треба , да се и лично распиташ о томе у самој Агенцији.

Божовић: До jуна jединствена база података о незгодама
Танјуг | 02. мај 2015. 15:40 | Коментара: 3
Jединствена база података о саобраћаjним незгодама, коjа ће унапредити управљање саобраћаjем у Србиjи, биће успостављена до jуна, наjавио jе в.д. директора Aгенциjе за безбедност саобраћаjа Mилан Божовић
“Након успостављања те базе моћи ћемо да се посветимо праћењу промена у безбедности саобраћаjа и сагледамо резултате одређених мера, како би направили основ за управљање тим системом”, рекао jе Божовић Танјугу.
База података ће бити у "веб гис" апликациjи, што jе и наша обавеза према Eвропскоj комисиjи и домаћем Закону о безбедности саобраћаjа на путевима, обjаснио jе он.
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%BC%D0%B0


Ова "веб гис" апликација је набављена још прошле године:

Реализован пројекат набавке софтвера за ГИС са уносом доступних база података о саобраћајним незгодама
Датум објаве: 30.07.2014.
http://www.abs.gov.rs/vesti/vest/300720 ... -nezgodama


База података
Агенција за безбедност саобраћаја је обавезна на основу члана 9 става 2 тачке 1 Закона о безбедности саобраћаја на путевима (Сл. гласник РС, бр. 41/2009, 53/2010, 101/2011) да анализира, прати и унапређује стање безбедности саобраћаја (развија и користи јединствену базу података од значаја за безбедност саобраћаја). Јединствена база података коју поседује Агенција за безбедност саобраћаја садржи следеће податке:
http://www.abs.gov.rs/gis-baza
 
Video sam da imaju GIS bazu i neke analize. Pokusavam da nadjem neobradjene podatke, za sta cu ih kontaktirati licno. Svakako, hvala puno na odgovoru. :sesir:
 
Na ovoj raskrsnici se često dešavaju sudari kada ne radi semafor.

Ovde je saobraćajac neophpodan kada semafor ne radi, a evo i dokaza (slika je sa Fejsa, kažu da je bilo trpćuće žuto juče u špicu)



U pitanju je raskrsnica Bulevara Milutina Milankovića i Omladinskih brigada (slikano sa "Mercedesa")
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430195#p430195:3m7j1dab je napisao(la):
Михаило » 26 Jan 2017 01:50 pm[/url]":3m7j1dab]Ne treba tu saobraćajac, ni semafor, nego kružni tok...
Tačno. To se vidi i iz mercedesa i iz drona i iz aviona i sa satelita. :grand:

Ceo Novi Beograd je zreo za ozbiljnu saobraćajnu master rekonstrukciju, ubacivanje kružnih tokova na bar 10 raskrsnica počev od baš ove.
 
Ne treba nista. Zakon kaze da ovako ide po vaznosti: saobracajac, semafor, znak, pravilo desne strane.

Ovde koliko vidim postoji znak ,,STOP,, u Đorđa Stanojevica. Znaci Ulica Omladinskih brigada ima prednost. Čak i da nema, postojalo bi pravilo desne strane i bilo bi regulisano.

A sa ove slike koju je kolega prilozio, jasno se vidi da je vestacki izazvana guzva ljudskim faktorom, nepostovanjem znaka. Ovog puta nije kriva premala saobracajnica, koja nema kapacitet da primi trenutni saobracaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430200#p430200:2maq8yvd je napisao(la):
Blade » Čet Jan 26, 2017 2:08 pm[/url]":2maq8yvd]
Ovde koliko vidim postoji znak ,,STOP,, u Đorđa Stanojevica. Znaci Ulica Omladinskih brigada ima prednost.
To nije ulica Đorđa Stanojevica, već Bulevar Milutina Milankovića. Svejedno, i on ima znak STOP.

Kružni tok je savršen za ovako velike raskrsnice, posebno ako ima dovoljno mesta okolo, kao što je ovde slučaj. Saobraćaj bi se mnogo brže odvijao nego sada, ja se nadam da će neka buduća vlast prepoznati prednosti kružnih tokova.
 
Ako mene pitate ja bih posadio kružne tokove na većem delu NBG-a. Savršeni su uslovi, ravan teren, čak bih i one sa tramvajima tako regulisao, samo što bi tramvaj išao kroz sredinu raskrsnice preko ostrva.
 
Bice da si u pravu i napisao je kolega, nego nisam citao. Otisao sam raskrsnicu dalje! :)

Ali to ne menja sustinu mog posta. Ne slazem se da je kruzni tok bolje resenje iz jednog razloga, a to je sto vecina ljudi ne zna da vozi u kruznom toku, tj. kruzni tok se ne uklapa u nas mentalitet. Pocev od toga sto kada voze u unutrasnjem krugu, ne umeju da daju migavac, kako bi ja, kao neko ko je spoljnom, video sta on hoce, a ne da moram da procenjujem. Mada sam na to vise oguglao. Kruzni tok kod opštine NBG je slika i prilika onoga sto pricam. Secam se dok sam cesto prolazio tuda, ne svaki, ali svaki drugi dan cukanje.

A ove guzve, koju na slici vidimo, moglo je da ne bude da se postovao znak. Zna se ko ima prednost i kraj price. A ovde se ne zna ni ko pije ni ko placa, kako kazu nasi stari.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430226#p430226:3o73h70g je napisao(la):
Blade » 26 Jan 2017 03:14 pm[/url]":3o73h70g]Bice da si u pravu i napisao je kolega, nego nisam citao. Otisao sam raskrsnicu dalje! :)

Ali to ne menja sustinu mog posta. Ne slazem se da je kruzni tok bolje resenje iz jednog razloga, a to je sto vecina ljudi ne zna da vozi u kruznom toku, tj. kruzni tok se ne uklapa u nas mentalitet. Pocev od toga sto kada voze u unutrasnjem krugu, ne umeju da daju migavac, kako bi ja, kao neko ko je spoljnom, video sta on hoce, a ne da moram da procenjujem. Mada sam na to vise oguglao. Kruzni tok kod opštine NBG je slika i prilika onoga sto pricam. Secam se dok sam cesto prolazio tuda, ne svaki, ali svaki drugi dan cukanje.

A ove guzve, koju na slici vidimo, moglo je da ne bude da se postovao znak. Zna se ko ima prednost i kraj price. A ovde se ne zna ni ko pije ni ko placa, kako kazu nasi stari.
Da ne gulim oko prednosti kružnih tokova koje sam bar 10 puta elaborirao, ali daj mi jedan primer ovakve raskrsnice sa po tri trake, koja je uspešno regulisana saobraćajnim znakom! Ovako velike raskrsnice moguće je regulisati semaforom, kružnim tokom ili denivelacijom. Semafor je skuplje, sporije, nebezbednije i ekološki neprihvatljivije rešenje od kružnog toka.
 
Idealna lokacija za kružni tok.

Slična je frekvencija saobraćaja kao kod Opštine gde kružni tok odlično funkcioniše (osim onog dela, ali koji svi znamo kako rešiti bez previše ulaganja).

Kod Opštine se nikada ne čeka duže od 30 sekundi, što se ne može postići ni jednim semaforom. Na ovoj i sličnim NBG raskrsnicama je uvek čekanje.

Zaista bi bila šteta da se ovde ne napravi kružni tok kada ima toliko mesta (za sada)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430234#p430234:25cvne77 je napisao(la):
GOJE » Čet Jan 26, 2017 3:19 pm[/url]":25cvne77]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430226#p430226:25cvne77 je napisao(la):
Blade » 26 Jan 2017 03:14 pm[/url]":25cvne77]Bice da si u pravu i napisao je kolega, nego nisam citao. Otisao sam raskrsnicu dalje! :)

Ali to ne menja sustinu mog posta. Ne slazem se da je kruzni tok bolje resenje iz jednog razloga, a to je sto vecina ljudi ne zna da vozi u kruznom toku, tj. kruzni tok se ne uklapa u nas mentalitet. Pocev od toga sto kada voze u unutrasnjem krugu, ne umeju da daju migavac, kako bi ja, kao neko ko je spoljnom, video sta on hoce, a ne da moram da procenjujem. Mada sam na to vise oguglao. Kruzni tok kod opštine NBG je slika i prilika onoga sto pricam. Secam se dok sam cesto prolazio tuda, ne svaki, ali svaki drugi dan cukanje.

A ove guzve, koju na slici vidimo, moglo je da ne bude da se postovao znak. Zna se ko ima prednost i kraj price. A ovde se ne zna ni ko pije ni ko placa, kako kazu nasi stari.
Da ne gulim oko prednosti kružnih tokova koje sam bar 10 puta elaborirao, ali daj mi jedan primer ovakve raskrsnice sa po tri trake, koja je uspešno regulisana saobraćajnim znakom! Ovako velike raskrsnice moguće je regulisati semaforom, kružnim tokom ili denivelacijom. Semafor je skuplje, sporije, nebezbednije i ekološki neprihvatljivije rešenje od kružnog toka.

Konkretno ova situacija je mogla da ne bude ovakva da se postovao saobracajni znak. Ovde se svako utpavao da se ugura, pa su na kraju svi za..bali sami sebe, a ponajmanje postigli cilj koji su hteli (da sto pre prođu kroz raskrsnicu). I guzva je SAMO iz tog razloga. Kruzni tok je kao kruzni tok odlicno resenje i on nije problem. Problem je sto nas narod ne zna da vozi u kruznom toku i zato je on nebezbednije resenje od semafora. A sve ovo drugo sto si rekao je na mestu. Zalecu se na kruzni tok, pa onda naglo koce. I time iscimavaju one koji su vec u kruznom toku. Ne znaju da daju migavac kada hoce da se iskljuce. Ne znaju da puste one koji hoce da se iskljuce i ako im uredno signaliziraju.

Kruzni tok je vrhunsko resenje, samo ako postujes pravila voznje u njemu. Kao sto vecina vozaca kod nas ne postuje.

Za moj pojam, a da bude kompatibilno sa vozacima na ulicama Srbije je denivelisana raskrsnica.
Kada se semafor, stvara se guzva iza semafora.
Kada je znak, stvara se guzva u samoj raskrsnici.
Saobracajac je resenje za diskusiju.
Pravilo desne strane tek niko ne zarezuje.
Kada je kruzni tok, ljudi ne znaju da voze u njemu.
 
Denivelisana raskrsnica mnogo mesta zauzima i nije joj mesto u gradu već na Ibarskoj magistrali.

Nisu naši vozači toliko loši u kružnim tokovima. Problem je kada se potrefe dva loša vozača u kružnom toku, a to nije tolika česta situacija.

Ali zato kada otkaže semafor - e tu nastaje pičvajz.

Naravno da su ljudi napravili gužvu jer nisu poštovali STOP, ali na ovakvim raskrsnicama sa po tri trake u svakom smeru je teško proći ako omaš STOP.

Poslato sa telefona
 
Vrh