Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Razvoj gradske infrastrukture, rekonstrukcija ulica, gradnja novih bulevara i slične teme

Moderator: Igor

Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 11301
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9187
Pohvalio: 9655

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Igor » Uto Jun 14, 2016 12:25 pm

Granicom plana obuhvaćen je deo teritorije gradskih opština Stari grad, Savski venac i Palilula, deo centralnog gradskog tkiva Beograda, potez od Ulice Karađorđeve na Savskoj padini do Bulevara despota Stefana sa okolnom uličnom mrežom na Dunavskoj padini. U obuhvatu Plana izdvajaju se tri zone:
1.zona portala tunela na Savskoj padini - obuhvata Kameničku ulicu i delove dva bloka na njenoj neparnoj strani, na potezu između ulica
Karađorđeve i Lomine.

2.zona portala na Dunavskoj padini – obuhvata ulice u kojima se planiraju portali kao i ulice kojima se ostvaruju saobraćajne veze portala
sa mrežom u okruženju: Bulevar despota Stefana, Cvijićeva, Dunavska, Poenkareova i Jovana Avakumovića. Dva portala planirana su u Bulevaru despota Stefana (u zoni Botaničke bašte i u zoni raskrsnice sa Ulicom Jovana Avakumovića) a jedan je planiran u Cvijićevoj ulici (potez između Poenkareove i Bulevara despota Stefana).

3.zona tunelskih (podzemnih) deonica - trase tunela planirane su od Ulice Gavrila Principa do Bulevara despota Stefana/Cvijićeve
i pozicionirane su u pravcu jugozapad – severoistok.

Varijanta 1A
trasa01.jpg

Varijanta 1B
trasa02.jpg

Varijanta 2
trasa03.jpg
Pohvale za post: 7
Пантограф
Expert
Postovi: 5769
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6445
Pohvalio: 4176

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Пантограф » Uto Jun 14, 2016 12:49 pm

Једино "двојка" прихватљива за даљу будућност. Варијанта са плитким укопом испод Деспота Стефана у супротности са ГУП-ом, који предвиђа метро испод булевара. Трећа варијанта са порталом код Ботаничке баште - очај.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 11301
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9187
Pohvalio: 9655

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Igor » Uto Jun 14, 2016 12:58 pm

Slazem se drugo resenje tj 1B je bolje kako zbog metroa a tako i zbog manjeg presecanja postojeceg kolektora i kolektora Venizelosova - mostarska petlja
Pohvale za post: 1
Mair
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1390
Pridružio se: Uto Jan 28, 2014 9:17 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 681
Pohvalio: 570

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Mair » Uto Jun 14, 2016 1:01 pm

Čisto da bi predloge nazivali istim imenom, ovde se vidi kako se koji predlog zove.
Predlozi varijanta 1a. i 1b. su dve različite stvari, a treći predlog pod nazivom varijanta 2. je ukrštena varijanta prva dva predloga, ali sa jednom saobraćajnom trakom po smeru.
Prikaz i dokumenta:

Tunel-Varijanta_1.jpg
Tunel-Varijanta_1.jpg (131.63 KiB) Pogledano 8360 puta


Tunel-Varijanta_2.jpg
Tunel-Varijanta_2.jpg (135.82 KiB) Pogledano 8360 puta
Pohvale za post: 3
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 11301
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9187
Pohvalio: 9655

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Igor » Uto Jun 14, 2016 1:06 pm

Odlicno uneo sam iznad prikaza i nazive varijanti da bule preglednije ;)
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 5769
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6445
Pohvalio: 4176

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Пантограф » Uto Jun 14, 2016 1:11 pm

И - наравно - тунел до дна Француске улице је знатно краћи, а та разлика се мери - десетинама милиона евра. У плановима који прате ове три варијанте види се како је амбициозно замишљена Дунавска улица, а управо је она та која би примила главни ток саобраћаја ако би улаз био у Француској. То је, по мени, много боље од буџења Булевара деспота Стефана, у којем друмски саобраћај заправо треба примирити и смањити.

П. С. Изем ти Урбанистички завод у чијим документима пише "Улица Булевар деспота Стефана". Неписмени људи са дипломама, а на њих сам алергичан.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 4
Mair
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1390
Pridružio se: Uto Jan 28, 2014 9:17 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 681
Pohvalio: 570

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Mair » Uto Jun 14, 2016 3:35 pm

Mislim da bi varijanta 2. definitivno izazvala gužve u Karađorđevoj ulici na početku tunela, jer bi se kolona automobila u jednoj traci po smeru protezala dužinom celog tunela od Bulevara Despota Stefana.

Varijanta 1b. izgleda dobro, nego ne znam kako se tu izboriti sa padinom Takovske ulice i uticajem atmosferskih padavina na Takovsku ulicu. Koliko to utiče na mogće plavljenje tunela u varijanti 1b. ispod Takovske ulice?
Пантограф
Expert
Postovi: 5769
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6445
Pohvalio: 4176

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Пантограф » Uto Jun 14, 2016 3:54 pm

Мислим да би нам два километра метроа кроз центар била доста неопходнија од овога.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 5
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16349
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 2250
Pohvalio: 408

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod vucko » Uto Jun 14, 2016 4:12 pm

Zašto je ovaj tunel prioritet odjednom?

@Panto
Valjda si i sam svestan da nema ništa ni od prve linije a kamoli druge. Ovo je samo da nam stave do znanja.

P.S. Ako izuzmemo metrolika naricanja ovo znači da je UMP mrtav u starom delu BG-a.
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
Pohvale za post: 1
Mair
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1390
Pridružio se: Uto Jan 28, 2014 9:17 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 681
Pohvalio: 570

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Mair » Uto Jun 14, 2016 4:52 pm

Neuporediov je sa UMP, jer ovaj tunel pre svega omogućuje rasterećenje saobraćaja preko Brankovog mosta i u samom centru grada. Dok UMP uvek ostaje kao opcija sa Pančevačkog mosta pomoću koje se izbegava centar grada, Savski amfitetar i auto put. Takođe UMP spaja Karaburmu preko autokomande sa Banovim brdom.
Пантограф
Expert
Postovi: 5769
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6445
Pohvalio: 4176

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Пантограф » Uto Jun 14, 2016 5:16 pm

И ово ти спаја Карабурму са Бановим брдом.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Mair
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1390
Pridružio se: Uto Jan 28, 2014 9:17 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 681
Pohvalio: 570

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Mair » Uto Jun 14, 2016 5:23 pm

Jel preko autokomande?
UMP kao što sam napisao rasterećuje i Savski amfiteatar, tačnije Savsku ulicu i Sajam po @Pantograf varijanti od Karaburme do Banovog brda.
entero11
Intermediate
Postovi: 145
Pridružio se: Pet Apr 01, 2016 10:51 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 59
Pohvalio: 4

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod entero11 » Uto Jun 14, 2016 5:31 pm

Cekaj na 500m od buduceg elitnog naselja i 50m od Ekonomskog fakulteta ti pravis tunel.Taman da se naduva pola faxa sa sve profanima.
Пантограф
Expert
Postovi: 5769
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6445
Pohvalio: 4176

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Пантограф » Uto Jun 14, 2016 5:33 pm

Баново брдо - Радничка - Мостар - Сарајевска - Гаврила Принципа - нови тунел - Деспота Стефана - Вишњичка - Војводе Мицка - Маријане Грегоран - Карабурма.

Петнаест минута у шпицу. Може да одложи део "УМП" ("Источну тангенту") ако се направи преко реда.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Mair
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1390
Pridružio se: Uto Jan 28, 2014 9:17 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 681
Pohvalio: 570

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Mair » Uto Jun 14, 2016 5:48 pm

Meni je ovaj novi tunel ispod Terazija odličan i kao takav u varijanti kada je izgrađen Savski amfiteatar - Beograd na vodi ta ruta koju si naveo i bilo koja u zoni Savske i Sarajevske ulice postaje opterećena. Tako da će UMP u svojoj sadašnjoj trasi biti obavezan deo svakog budućeg GUP-a kao što je obilaznica oko Beograda.
Zato kažem da se ovaj tunel neće ukinuti UMP ni u jednom njegovom delu, niti mu je to i cilj, već će omogućiti bolji saobraćaj u budućem trgovačkom, poslovno, stambenom centru grada "Beograd na vodi". Zbog toga se i planira sada, ali evo, @Vucko to nije spojio sa budućim vremenom, pa je postavio pitanje. Zašto sada? Dok sam ja samo pokušao da mu objasnim.
laki72
Expert
Postovi: 7760
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6817
Pohvalio: 1683

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod laki72 » Uto Jun 14, 2016 8:54 pm

super je sve to samo nez novog `starog`(zaricevog) mosta, cela prica nema pravog smisla...
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5725
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4674
Pohvalio: 12156

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Дошљак » Uto Jun 14, 2016 10:26 pm

Људи како бих ја угурао у тај тунел трамвај са подземном станицом Теразије и још пар станица. Али ме та идеја плаши да би главоње рекле "ето вам метро" и одустали од правог метроа.
Pohvale za post: 2
KartmenBG
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 955
Pridružio se: Čet Feb 18, 2016 4:17 am
Lokacija: Belgrade, Serbia
Kontakt:
Pohvaljen: 959
Pohvalio: 483

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod KartmenBG » Uto Jun 14, 2016 11:22 pm

ovim tunelom stice se uslov za ukidanje magistrale oko kalemegdana i ostanak samo tramvajskog saobracaja kroz karadjordjevu , da izgleda kao Zagrebacka Ilica :D
Pohvale za post: 4
Earthmoving
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2817
Pridružio se: Pet Jan 22, 2016 11:32 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 4065
Pohvalio: 2748

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Earthmoving » Uto Jun 14, 2016 11:28 pm

Jel ovo kreće da se radi , ima li nekih rokova , ko finansira?
Govori istinu i dobro barataj lukom i strelom
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 11301
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9187
Pohvalio: 9655

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Igor » Uto Jun 14, 2016 11:36 pm

Tesko da bi u nekoj optimisticnoj varijanti tunel mogao da krene pre 2018-2019. Ove godine da se usvoji plan i krene sa izradom projekta pa onda tender a finansiranje da ne pominjem :)
Pohvale za post: 1
KiD
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1850
Pridružio se: Sub Dec 16, 2006 5:33 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 66
Pohvalio: 45

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod KiD » Sre Jun 15, 2016 7:11 am

Ako bi nekako zamislili da je nema nikakvih problema, metro je izgradjen, saobracaj je rasterecen, razvija se prostor luke…najbolje resnje bi bio hibrid varijanti 2 i 1b, u despota Stefana kao predlog 1b, dok bi drugi portal bio izmesten dalje izmedju Poenkarove i Dunavske(nema pruge, sektor c gotov itd..)
Tako bi im bar stajao proklamovani cilj “povezivanja dve padine”. Distribucija saobracaja, manji tuneli, lokalni znacaj, ali ne…hoce zamenu za metro, zato nam treba jos jedan autoput ispod grada.
"...svaka generacija mora da zavrsi svoj dnevni mars na putu napretka..."
tzoran1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1405
Pridružio se: Čet Nov 21, 2013 2:38 pm
Lokacija: negde u Beogradu
Kontakt:
Pohvaljen: 1849
Pohvalio: 181

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod tzoran1 » Sre Jun 15, 2016 8:54 am

Igor » Tue Jun 14, 2016 10:36 pm napisao:Tesko da bi u nekoj optimisticnoj varijanti tunel mogao da krene pre 2018-2019. Ove godine da se usvoji plan i krene sa izradom projekta pa onda tender a finansiranje da ne pominjem :)

Nista ja ne verujem dok ne vidim maketu :)
Mnogi nesposobni ljudi su daleko dogurali. Ko je nesposoban moze raditi sve. Sposobni rade samo ono sto umeju.
Jedan deo Save uliva se u Dunav tek kod Vinče. To je ponornica, koja se u gornjem delu zove Vodovod, a u donjem Kanalizacija.
Beogradjani volite Beograd, on nema nikoga osim vas!
Pohvale za post: 3
Earthmoving
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2817
Pridružio se: Pet Jan 22, 2016 11:32 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 4065
Pohvalio: 2748

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Earthmoving » Sre Jun 15, 2016 8:58 am

Hvala Igore. Dobro, i usvajanje plana i izrada projekta je nešto :) Ali u konkurenciji UMP-a, SMT-a, BnV, proširenjem Tošinog Bunara do Zemuna, proširenjem Mekenzijeva-Žička, čak i bez započinjanja metroa... moraćemo biti veoma bogati da bi sve to istovremeno realizovali, pošto su svi ovi projekti najavljeni u sličnom vremenskom periodu :wink:
Govori istinu i dobro barataj lukom i strelom
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 11301
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9187
Pohvalio: 9655

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Igor » Sre Jun 15, 2016 10:30 am

Izvor: Beobuild.rs

Razvojno raskršće
Slika

Izgradnja tunelske veze između savske i dunavske padine dobila je nekoliko planskih varijanti, a rani javni uvid u ove dokumente biće moguć od 20. juna do 4. jula u zgradi Uprave grada Beograda. Projekat je zamišljen kao magistralna saobraćajnica između dva amfiteatra, odnosno veza zone velikih gradskih transformacija i alternativa tranzitnom saobraćaju za prolazak kroz uže gradsko jezgro. Na savskoj strani ulazno-izlazni portal nalazio bi se u nastavku Starog savskog mosta, u Kameničkoj ulici, a tunel bi se dalje kretao ispod Terazijskog grebena do zgrade MUP-a u Bulevaru despota Stefana. U zavisnosti od varijante dužina tunelskih cevi varira od 1400 do 2000 metara. Ponuđene su tri varijante sa razlikom u delu trase tunela, kao i poziciji izlazno-ulaznih portala na dunavskoj strani:

1. Prva varijanta (1a) podrazumeva uključivanje tunela ispod Bulevara despota Stefana u nivou Gundulićevog venca, odakle bi trasom bulevara nastavio do zgrade MUP-a gde bi se nalazio 212 metara dugačak ulazno-izlazni portal.
2. Druga varijanta (1b) takođe završava na istoj poziciji kao i prva, ali je razlika u trasi tunela. Dok bi se prva varijanta spuštala kod Gundulićevog venca, druga nastavlja trasom Takovske ulice sve do Cvijićeve ulice.
3. Treća varijanta (2) isto pretpostavlja odvojene tunelske cevi, ali sa podzemnim ukštanjem i distribucijom pravaca na dva izlazno-ulazna portala na dunavskoj strani. Prvi bi se nalazio u Bulevaru despota Stefana kod Botaničke bašte, dok bi druga tunelska cev terminisala bočno u Cvijićevoj ulici.

Nema mnogo dileme kada se posmatraju ove tri predložene trase, a druga varijanta se odmah nameće kao najbolje od ponuđenog. Prvi predlog realno je najjeftiniji, jer omogućava deonicu tunela u plitkom iskopu, ali isto tako podrazumeva i preko 650 metara tunela ispod Bulevara despota Stefana. Sa druge strane, treća varijanta predviđa dva tunelska portala na dunavskoj strani, sa distribucijom saobraćaja ka Bulevaru despota Stefana i prema Luci Beograd. To je kvalitetna ideja imajući u vidu dugoročni razvoj prostora luke, ali su ulazno-izlazni portali jako loše pozicionirani. Jedan je uz samu Botaničku baštu, a drugi unutar gustog stambenog tkiva i u blizini škola, što je takođe neprihvatljivo. Pored toga što je najskuplja, treća varijanta podrazumeva brojna ograničenja i povećava zonu negativnog ekološkog uticaja. Zbog toga je niža pozicija portala kod zgrade MUP-a i toplane najbolje rešenje, dovoljno daleko od gustih stambenih blokova, sa prostorom za integraciju saobraćajnih tokova i proširenja regulacione linije. Na savskoj strani nalazi se 63 metara dug ulazno-izlazni portal za dve tunelske cevi, međutim za gradnju prilaznih saobraćajnica potrebno je žrtvovati prostor na kome se trenutno nalazi park Luke Ćelovića.

Iznenadno pokretanje ovog projekta vođeno je pre svega budućim potrebama Savskog amfiteatra i projekta "Beograd na vodi", ali je njegov značaj mnogo veći za magistralne saobraćajne tokove i efekte direktnog rasterećenja Brankovog mosta, Brankove ulice i Terazijskog tunela. Isto tako, izgradnja ovog tunela usko je vezana za projekat širenja Starog savskog mosta. Ipak, nesporni pozitivni saobraćajni efekti moraju se posmatrati u odgovarajućem kontekstu. Velike i skupe investicije u transport privatnim vozilima i autobusima dolaze u sve veći sukob sa principima održivog razvoja, prioritetima velikog grada i javnim interesom.

Rasterećenje Brankovog mosta i Terazijskog tunela biće moguće tek sa metro linijom i u tom smislu, ovaj projekat zaista predstavlja nastavak pogrešnog i istrošenog modela. Tunel je odlična stvar, ali problem leži u loše postavljenim prioritetima. Pri tome, planiranje velikih podzemnih infrastruktura bez ikakve relacije sa budućim trasama metroa može da ispadne jako skupa greška. Da li se uopšte razmišlja kako će trasa tunela ispod Terazija ili ulazno-izlazni portali u Bulevaru despota Stefana uticati na GUP-om predviđenu trasu metroa? Da li se razmatra dokument koji je potencijalno u sukobu sa GUP-om 2021?

Transport u gradu ove veličine mora se zasnivati na efikasnom i visokokapacitetnom javnom transportu, tako da je izgradnja teškog metro sistema jedini relevantni prioritet. Beograd već plaća ogroman ekonomski danak neefikasnom javnom prevozu, ali se tema metroa uspešno ignoriše i novim projektima stalno beži od suštine problema. Uz planiranu gradnju Topčiderskog tunela, postavlja se i pitanje koliko će kilometara tunela biti prokopano za automobile, dok metro ostaje pusti san? Skupe investicije u automobilski transport nemaju nikakvog opravdanja, bar dok se Grad ne obaveže i konačno počne gradnju metro sistema.
Pohvale za post: 11
Пантограф
Expert
Postovi: 5769
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6445
Pohvalio: 4176

Re: Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Postod Пантограф » Sre Jun 15, 2016 10:58 am

Игоре, добар текст, али би било добро да избациш одредницу "тешки" испред речи метро, јер је њено коришћење у 2016. години баш потпуно депласирано, из технолошких разлога. Подсећам те, например, да у имену најновијег воза званог FLIRT, који саобраћа на "тешким" железницама Србије, слово L стоји за "Light".
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

Povratak na “Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: GOJE, Igor, solecar, Toni, партибрејкер, Вожд i 14 gosta