Šta je novo?

Rekonstrukcija Francuske ulice

stanislaw

Higher intermediate
Učlanjen(a)
13.09.2011.
Poruke
1.787
Pohvaljen
1.595
BG: Niče traka - sklanjaju parking i trotoare
Beograd -- Francuska ulica biće proširena za još jednu saobraćajnu traku, a kroz nju će od Trga republike do Cara Dušana prolaziti bar još šest trolejbuskih linija.

IZVOR: BLIC SREDA, 26.10.2016. | 15:46

Ono što je ranije najavljivano sada se sprovodi u delo pa je raspisan tender za izradu tehničke dokumentacije za Francusku ulicu, a sve zbog iseljavanja okretnice na Studentskom trgu, kao i pretvaranja dela Trga republike u pešačku zonu.

Po ovom planu automobilski i autobuski saobraćaj će se iz Kolarčeve preusmeravati Makedonskom i Braće Jugovića do Francuske, dok će trolejbusi prelaziti preko popločanog dela Trga republike do Francuske, a zatim se preko Venizelosove slivati do nove okretnice čija bi gradnja uskoro trebalo da počne u Dunavskoj.

Problem je to što bi Francuska mogla da postane usko grlo. U njoj je već sada priličan haos kada prolaze četiri autobuske linije, te minibus E2, a planirano je da opslužuje i trolejbuse, a možda čak i autobusku liniju 31, koja sada okreće na Studenkskom trgu.

Kako bi koliko-toliko regulisali saobraćaj, nadležni su isplanirali proširenje Francuske za još jednu traku, tako što bi "uštinuli" malo trotoara s obe strane, odnosno ukinuli prostor gde se sada parkiraju automobili. U tom slučaju trotoari bi ostali za pešake, a u igri su čak i biciklističke staze.

Ukupna širina kolovoza predviđeno je da bude 12 metara, odnosno dve trake od po 2,75 i 3,25 u oba smera. I tako sve od Narodnog pozorišta do Donjeg Dorćola, od Braće Jugovića do Dunavske, u dužini od 1.010 metara.

Pre nego što počne rekonstrukcija Francuske, biće završena trolejbuska okretnica u Dunavskoj ulici. Ovaj posao je na tenderu dobila grupa od šest ponuđača koju predvodi Beograd put.

Zanimljivo je da planeri razmišljaju u pravcu preseljenja trolejbuskog koridora iz Dobračine u Francusku ulicu. To bi bila prva izgradnja potpuno nove kontaktne mreže u Beogradu posle više od 25 godina (jer postojeći paralelni pravac kroz Dobračinu ne može biti ukinut pre dovršetka novog pravca, zbog veze sa garažom).
Ipak nisam siguran koliko je to dobra ideja. Kao što sam već pisao na temi o Trgu republike, previše se plašim uskog grla između ulica Makedonske i Braće Jugovića, u koji su zamislili da sabiju sav saobraćaj iz pravca 29. novembra - Terazijski tunel, kao i Francuska-Terazije.
Čak i ako trolejbusi budu "kratili" preko pešačke zone na Trgu Republike, očekujem tolike gužve niz celu Francusku ulicu zbog ulivanja saobraćaja iz 29. novembra ka Terazijskom tunelu, da bi to bilo strašno. Rekonstruisana Francuska sa četiri trake može naravno dobiti i par žutih traka za gradski prevoz, ali sumnjam da će biti dovoljno. Možda bi pametnije bilo ostaviti trolejbuse u Dobračinoj, ionako je potrebna samo jedna stanica (na uglu sa Cara Dušana) između okretnice u Dunavskoj i Trga Republike.
 
Problem Francuske kao i Beogradske je picerija Bucko, odnosno vozaci koji parkiraju na ulici "samo dok pojedu parce". Nikada mi nije bilo jasno zasto policija tolerise ovu pojavu. Namece se odgovor da Bucko nekome placa za ovo tolerisanje.
 
Potpuno mi je nejasna ova rekonstrukcija.
 
Pa da se poveca prohodnost francuske ulice jer ce njom prolaziti trolejbusi preusmereni sa Studentskog trga na buducu okretnicu u Dunavskoj plus mozda autobus 31.
 
A могли су само 31 да претерају у Француску, а тролејбусе да продуже од Студентског трга Узун Мирковом па десно у Тадеуша Кошћушка до Дунавске.
 
Razumem ja sta nacelno oni zele, ali mi nije jasan nacin na koji ce to da postignu.
Ako ce da naprava 2+2 saobracajne trake, od kojih ce 1+1 biti zute trake, onda kapiram i u tom slucaju donekle ima smisla, ali ako ce da naprave 2+2 trake za sva vozila, onda mi i nije bas najjasnije.

Dalje ono sto mi nije jasno, sta se desava sa ulicama izmedju Francuske i Skadarske, da li se one zatvaraju za saobracaj?
Sta ce se desavati sa Dobracinom ulicom i hoce li se u tom slucaju skidati kontaktna mreza?
Sta ce se desavati sa levim skretanjima iz Francuske, hoce li se ukinuti?
 
Umjesto kosog parkinga pod 45 stepeni mozda ostane paralelno sa jedne strane eventalno
Zuta traka bi bila odlicno rijesenje vec sad poslije rekonstrukcije obavezno
Problem picerija i brze hrane moze da se rijesi za par dana ako se hoce
 
Dakle, planiraju da ide 10 ili 11 linija gradskog prevoza kroz Francusku.Francuska ne može da se meri sa bulevarom vojvode Mišića i NBG Bulevarima koji imaju toliko linija.

Jednom rečju sumanuto. Polako razumem i ideju za tunelom iz bulevara despota Stefana koji delom služi da rastereti i raskrsnicu Francuske sa Vasinom jer će semafor morati da bude neprekidno zelen kako bi se kroz Francusku ulicu "poterao" dvocifren broj linija GSP-a.
 
Žuta traka je najbolje rešenje za problem ugostiteljstva tipa Bucko. Zato što se strogo kažnjava, a jednom kad je nacrtana može i GSP da traži asistenciju policije i tada već teško da će jedan ugostitelj sa svojim mitom biti jači.

Drugi je problem što je neko uvrteo u glavu da natrpa preko deset linija u Francusku: 19,21,22,24,26,28,29,31,37,41,44.
Nije realno, pametnije je da trolejbusi ostanu u Dobračinoj. To bi omogućilo i da ostane stanica javnog prevoza ispred narodnog muzeja i pozorišta, što je opet dobro.
 
Не знам али ако хоће да направе како треба (3+3, са све дрворедом, паркингом и ширим тротоаром) има да пукну велику лову само на експропријацију и рушење и то неколико вишеспратница.

Више ме брине дугорочни план да се троле окрећу на Славији е бајо јел сте нормални то једино да ураде потпуну реконструкцију целог града да нема везе са постојећим стањем па да може.
 
Oвим скретањем тролејбуса у Француску само погоршавају постојећу ситуацију и од две како-тако функционалне ствари праве једну скроз нефункционалну. Троле треба само продужити право, па доле ка Дорћолу низ Тадеуша Кошћушка, ту и онако нема гужви као у Француској што има већ данас.
 
Trebali bi da koriste i Francusku i Dobracinu, na taj nacin bi mogli da podele linije trolejbusa i smanje guzve u Francuskoj.
 
Не треба уопште гурати нове линије у Француску. Васину и онако планирају да задрже отвореном за саобраћај због будуће гараже, а спорна окретница се и онако сели, много је ефикасније само још продужити тролејбусе да прођу Узун Мирковом ка Дунавској доле. Васина и онако ни данас није оптерећена аутомобилима. Можда једино 31 пребацити у Француску.
 
U slučaju havarije/ pucanja cevi/ sudara bla bla bla ovo rešenje će se pokazati kao najlošije. Toliki broj linija koji će prolaziti kroz tako malu ulicu je previše. Faktički ćemo opet dobiti auto-put u centru grada, to je loša stvar jer se time automobili ne sklanjaju iz centra nego se njihovo kretanje samo pospešuje.
Jednostavnije, jeftinije i lepše bi bilo da se trolejbusi produže do Kalemegdana, pa dole do Dorćola i posle da se vraćaju Dobračinom. Trg bi u tom slučaju bio sa podeljenim saobraćajem, takva rešenja sa pešačkim zonama po kojima se kreću vozila javnog prevoza postoje u mnogim gradovima i nije nikakvo izmišljanje tople vode, samo je potrebno iskopirati dobra a ne loša rešenja.
 
Београд је такав да кола морају кроз центар како год. Не треба их избацити и тиме упропастити већ никакав саобраћај у деловима уз центар него пројектовати улице тако да кола што брже прођу и да се не задржавају претерано
 
Meni nije jasna te fetišizacija pešačke zone od Narodnog pozorišta do Studentskog trga.

Takođe sam za Dobračinu, jer bi tako bili bolje pokriveni i fakulteti koji su u blizini.
 
Glupo pitanje, šta ćemo sa osobama sa posebnim potrebama? Ima studenata sa teškkoćama u kretanju, itd.

Jesam za širenje pešačke zone, ali mi se čini da nisu predvideli baš sve što uz to treba da ide...
 
Francuska ul. je na mestu nekadasnjih zidina starog grada, velika je greska sto tada nisu bili vidovitiji da naprave siri bulevar i formiraju "prsten", po praksi drugih evropskih gradova koji su rusili gradske zidine u 18. i 19. veku, posto je ulica jedna od zila kucavica centra grada.
 
Postoji li negde render da se vidi kako su zamislili da izgleda Francuska posle?

Pretpostavljam da drvoredi odose :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413401#p413401:2003ugcc je napisao(la):
Drakche » 29 Oct 2016 08:02[/url]":2003ugcc]Francuska ul. je na mestu nekadasnjih zidina starog grada, velika je greska sto tada nisu bili vidovitiji da naprave siri bulevar i formiraju "prsten", po praksi drugih evropskih gradova koji su rusili gradske zidine u 18. i 19. veku, posto je ulica jedna od zila kucavica centra grada.

Никад није прекасно (мада сад су се зај**** и има да пукну цео буџет ако хоће да ураде како треба а неће)
 
Пошто је отворена подтема о реконструкцији Француске улице, ево да пребацим овде моју поруку из подтеме "Пешачке зоне" о јавној набаци о реконструкцији Француске улице, можда ће добро доћи :) . Ту је и одговарајући цртеж.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412034#p412034:3rhrc9wq je napisao(la):
Гага » 22 Окт 2016 02:25 am[/url]":3rhrc9wq]Да овде поставим ову јавну набавку која је јуче објављена, а реч је о Француској улици, пошто се ова улица надовезује на реконструкцију Трга Републике.
Значи јавна набавка је за техничку документацију за реконструкцију Француске улице са припадајућом инфраструктуром. Техничка спецификација радова на странама од 61 до 74.


Позив за подношење понуда http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... 233-16.pdf
Техничка документација http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... 233-16.pdf
file.php
 
није ми јасно куда хоће да је прошире. само ће направити још већи хаос

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413169#p413169:2bfj81yz je napisao(la):
spatiotecte » 27 Окт 2016, 20:46[/url]":2bfj81yz]Trebali bi da koriste i Francusku i Dobracinu, na taj nacin bi mogli da podele linije trolejbusa i smanje guzve u Francuskoj.

има 6 линија торлејбуса, и свих 6 могу да гурну кроз Добрачину. ионако је већ развучена мрежа. 31 може или кроз Француску или кроз Добрачину

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413116#p413116:2bfj81yz je napisao(la):
Дошљак » 27 Окт 2016, 16:31[/url]":2bfj81yz]A могли су само 31 да претерају у Француску, а тролејбусе да продуже од Студентског трга Узун Мирковом па десно у Тадеуша Кошћушка до Дунавске.

мислим да је планирано да се Студентски трг затвори и буде пешачка зона
 
Да, сам трг да се затвори, а до њега да иде Васином саобраћај за гараже које праве испод трга. А веза тролејбуса до Студентског трга ипак значи, није ту окретница тек тако. Увек се може искомбиновати пешачка зона са тролејбусима и сл.
 
Vrh