Potez Kalemegdan Slavija

Razvoj gradske infrastrukture, rekonstrukcija ulica, gradnja novih bulevara i slične teme

Moderator: Igor

Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1966
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2628
Pohvalio: 3443

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Karlo del Ponte » Sre Dec 28, 2016 1:45 am

Управо то! Дуги трамваји са већим интервалом би били знатно ефикаснији од онога што имамо сада. Уз то, мањи број полазака у односу на аутобусе и тролејбусе значи мање узнемиравања пешака. Довољне би биле свега 3 линије:
- Узун Миркова - Васина - Коларчева - Теразије - Краља Милана - Булевар ослобођења - Аутокоманда - Војводе Степе - Трошарина - Насеље Степа - Кумодраж 2.
- Узун Миркова - Васина - Коларчева - Теразије - Краља Милана - Булевар ослобођења - Устаничка до Живка Давидовића.
- Коларчева(шлус) - Теразије - Краља Милана - Београђанка - Ресавска - Немањина - Савска - Живојина Мишића - Хиподром - Пожешка - Трговачка - Ибарска магистрала - Петлово брдо.
Евентуално пустити зглобни електробус 29 са Дорћола кроз Краља Милана за Медаковић 3.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 1
Вожд
Expert
Postovi: 5632
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6906
Pohvalio: 6577

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Вожд » Sre Dec 28, 2016 1:57 am

Мало подсећање..

slavija-4.jpg
slavija-4.jpg (60.2 KiB) Pogledano 8748 puta
Pohvale za post: 2
Drakche
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2294
Pridružio se: Čet Avg 19, 2010 11:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1471
Pohvalio: 1660

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Drakche » Sre Dec 28, 2016 9:38 am

Ovaj projekat je ipak od onih za koje se moze reci da je dobro sto nisu ostvareni.
Sem, mozda, ovog bloka tornjeva.
Mnogo bi sumorno izgledalo danas.
Pohvale za post: 2
Bumbarevo brdo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 877
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 2:59 pm
Lokacija: NBG
Kontakt:
Pohvaljen: 1908
Pohvalio: 1575

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Bumbarevo brdo » Čet Jan 12, 2017 9:23 pm

Svako normalan ko razmislja o nekakvom razvoju donjeg dorcola (koji je danas slepo crevo), dunavskog priobalja i eventualnih novih mostova u nastavku tadeusa koscuska i francuske, ni u ludilu ne bi pomislio o zatvaranju za saobracaj ovako vaznog pravca trg-slavija, jer bi u tom slucaju ceo sev deo starog beograda kolabirao. Zasto je bas toliko zapelo da se ova velika arterija zacepi? Zar nije dovoljno da se sve ulice između kalemegdana, brankove, trga i vasine (zajedno sa njom) pretvore u veliki pesacki kvart kao jedna istorijski najvaznija celina grada? Da li beograd treba zauvek da ostane turska kasaba ('najruzniji grad na najlepsem mestu') ili bi jednakomerni razvoj u svim pravcima bio pozeljniji? Da i od te nesrecne krnjace jednom bude nesto, jer ima potencijal kao nekad novi beograd. Izgradise se tolika naselja po sumadijskim brdima, jos malo pa cemo se sa kragujevcem spojiti, a treci beograd, koji je na pljucomet, ostaje takav kakav jeste. Izgleda da u glavama mnogih dorcol predstavlja city limit, a nije bas tako. Ali pre svega, i pre te krnjace iz 22 veka, zatvaranje ovog pravca svakako da ugrozava razvoj cele dunavske obale.
Tролебус или тролеЈбус, друже колекторе?
Испред зареза не иде размак, друже колекторе!
Празна лименка највише звечи, друже колекторе!

Бео-Зoo-Koнц-Логор - Врт туге и безнађa!

НапрДНО - до победе - алек муслиу.
Pohvale za post: 4
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1966
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2628
Pohvalio: 3443

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Karlo del Ponte » Čet Jan 12, 2017 11:44 pm

Ту се поставља питање зашто је у овом делу града уопште потребно да се обезбеђује максимални капацитет и квалитет за оно што се погрешно користи назив "саобраћај", а исправно је саобраћај приватних друмских возила?

Има ли у центру Амстердама иоле озбиљан обим саобраћаја приватним аутомобилима? Нема. Нема ни у Београду, али узурпирају готово сав јавни простор. Сви аутомобилски путници у Краља Милана могу стати у 5 пари полазака аутобуса/тролејбуса на сат. Дорћол јесте "слепо црево" у садашњем поретку, али ипак слепо црево на пешачкој удаљености од оних важних градских садржаја до којих већина путује. Још давно смо јавно предложили једноставно и јефтино решење приобалне лаке железнице, којом би се, поред свега и та врло интересантна подунавска зона оживела, и интегрисала са ширим подручјем.

А осим тога, једна од линија трамваја из Краља Милана, да ли из Кумодража или Коњарника може да се продужи Тадеуша Кошћушка доле на Дорћол, чиме би се добила брза, поуздана, једноставна, удобна и атрактивна веза и са централним делом Теразијског гребена.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 2
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2778
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade
Kontakt:
Pohvaljen: 2476
Pohvalio: 9167

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod zexland » Sub Jan 14, 2017 7:58 pm

Вожд » 28 Dec 2016 12:57 am napisao:Мало подсећање..

slavija-4.jpg

Slika


Grozno...dobro je sto nije proslo...
Live, Love & Create
Pohvale za post: 1
Bumbarevo brdo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 877
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 2:59 pm
Lokacija: NBG
Kontakt:
Pohvaljen: 1908
Pohvalio: 1575

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Bumbarevo brdo » Sub Jan 14, 2017 9:42 pm

Karlo del Ponte » Čet Jan 12, 2017 11:44 pm napisao:Ту се поставља питање зашто је у овом делу града уопште потребно да се обезбеђује максимални капацитет и квалитет за оно што се погрешно користи назив "саобраћај", а исправно је саобраћај приватних друмских возила...

Kompletan komentar obiluje dobrim idejama, ali ima jedan nedostatak, pokazuje dozu netolerancije za drumski saobracaj, posebno saob privatnih drumskih vozila. Licno prevozno sredstvo je pravo i licni izbor pojedinca, za koji placa poprilican iznos godisnjeg haraca. Izmedju masovnog javnog i pojedinacnog licnog, ipak, mora postojati ravnoteza, naravno sa prioritetom javnog prevoza koji mu obezbeđuju zute trake.
Beograd se ipak sastoji iz tri dela - sremskog, sumadijskog i tog nerazvijenog banatskog, i iako to mnogi ne primecuju, kalemegdan i dorcol nisu na kraju grada, vec u njegovom geografskom centru, a ulica kralja milana, kao nastavak bul oslobođenja, je glavna osovina pravca severozapad-jugoistok, kao sto su takovska i kneza milosa osovina pravca severoistok-jugozapad. Iz perspektive razvoja dunavske obale i banatskog dela beograda na tom severozap pravcu, potpuno je nezamislivo zatvoriti tako vazan pravac.
Sa stanovista da svako ima pravo na slobodan izbor(đonovi, auto ili javni prevoz), potpuno je irelevantno da li svi automobilski putnici mogu da stanu u 5 troleJbusa, ili da li je ceo dorcol na pesackoj udaljenosti od svojih zeljenih destinacija. Jedno je da necemu damo prioritet koji zasluzuje, a sasvim drugo je nesto potpuno ukinemo.
Takođe smatram da nijedna vrsta zeleznice (ne racunajuci tramvaj i striktno podzemni metro) nema sta da trazi u najurbanijim i najatrktivnijim delovima grada, kakvi bi trebali da budu priobalni delovi grada, koji su, vise od 100 god, najvece moguce ruglo upravo zahvaljujuci zeleznickoj trasi sajam-dunav stanica.
Razvoj nadzemne zeleznice, koja je vise nego neophodna ovom gradu iz razloga koje nam Vi ovde svaki put vise nego strucno i temeljno predocavate, treba da bude fokusiran na prigradsko-regionalne pravce na kojima bi (da smo normalno drustvo kao sto nismo) odavno trebala da ima potpuni prioritet u odnosu na drumski.
Tролебус или тролеЈбус, друже колекторе?
Испред зареза не иде размак, друже колекторе!
Празна лименка највише звечи, друже колекторе!

Бео-Зoo-Koнц-Логор - Врт туге и безнађa!

НапрДНО - до победе - алек муслиу.
Pohvale za post: 3
Вожд
Expert
Postovi: 5632
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6906
Pohvalio: 6577

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Вожд » Uto Jan 24, 2017 4:01 am

s-l1600467467.jpg
s-l1600467467.jpg (113.38 KiB) Pogledano 7592 puta
Вожд
Expert
Postovi: 5632
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6906
Pohvalio: 6577

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Вожд » Ned Feb 05, 2017 1:35 pm

s-l1600hkj.jpg
s-l1600hnuk.jpg
s-l1600gjkhlj.jpg
Pohvale za post: 4
Вожд
Expert
Postovi: 5632
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6906
Pohvalio: 6577

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Вожд » Ned Feb 05, 2017 11:31 pm

9srt.JPG
Pohvale za post: 8
Вожд
Expert
Postovi: 5632
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6906
Pohvalio: 6577

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Вожд » Pon Feb 20, 2017 2:16 pm

7345363.jpg
7345363.jpg (56.34 KiB) Pogledano 6688 puta
Pohvale za post: 1
Вожд
Expert
Postovi: 5632
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6906
Pohvalio: 6577

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Вожд » Ned Feb 26, 2017 3:27 am

originalslika_BEOGRAD-UL-KRALJA-MILANA-NEKADA-126465855.jpg
Pohvale za post: 5
Galeks
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1784
Pridružio se: Čet Nov 17, 2011 4:20 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1087
Pohvalio: 445

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Galeks » Ned Feb 26, 2017 4:14 am

Sjajno :) +
Ћирилица :dil:
Pohvale za post: 2
Era
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 52
Pridružio se: Pet Dec 11, 2015 9:12 am
Kontakt:
Pohvaljen: 16
Pohvalio: 21

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Era » Pon Feb 27, 2017 2:42 pm

U koliko bi se postavile tramvajske sine na potezu Slavija - Kalemegdan, da li bi bili potrebni trolebusi na istom pravcu?
spatiotecte
Expert
Postovi: 9942
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6524
Pohvalio: 1562

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod spatiotecte » Pon Feb 27, 2017 3:06 pm

Вожд » 28 Dec 2016 12:57 am napisao:Мало подсећање..

slavija-4.jpg

Slika


Mislim da su SFRJ arhitekti bili fascinirani Star Wars-om.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4362
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2208
Pohvalio: 3958

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod tragac » Pon Feb 27, 2017 4:54 pm

Вожд » 28 Dec 2016 12:57 am napisao:Мало подсећање..

slavija-4.jpg

Slika

Jbt kakav je ovo marksistički pokušaj teškog urbicida?
Gradonačelnik Beograda je zamenik svog zamenika.
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 11460
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9594
Pohvalio: 10372

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Igor » Pon Feb 27, 2017 5:07 pm

U pitanju je arhitekta Sava Centra ;)
mekbejn
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4349
Pridružio se: Uto Jul 13, 2010 9:01 am
Lokacija: 44.835749,20.411082
Kontakt:
Pohvaljen: 1459
Pohvalio: 5406

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod mekbejn » Pon Feb 27, 2017 5:20 pm

@ tragac
dobar pokusaj :)
Пантограф
Expert
Postovi: 5878
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6656
Pohvalio: 4290

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Пантограф » Pon Feb 27, 2017 7:31 pm

tragac » 27 Feb 2017 03:54 pm napisao:
Вожд » 28 Dec 2016 12:57 am napisao:Мало подсећање..

slavija-4.jpg

Slika

Jbt kakav je ovo marksistički pokušaj teškog urbicida?



Последња адреса поменутог архитекте Стојана Максимовића, Јовиновог земљака и пајтоса, била је у Масачусетсу, САД, где је имао и пројектни биро. "Марксиста" навија за Њу Ингланд пејтриотсе...
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6026
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5115
Pohvalio: 13008

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Дошљак » Pon Feb 27, 2017 9:13 pm

Era » Пон Феб 27, 2017 1:42 pm napisao:U koliko bi se postavile tramvajske sine na potezu Slavija - Kalemegdan, da li bi bili potrebni trolebusi na istom pravcu?


Ја бих волео да остану заједно. Наравно све зависи да ли ће трамвај бити на глупо краткој траси само од Калемегдана до Славије, или ће ићи и даље, до Бањице.
Era
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 52
Pridružio se: Pet Dec 11, 2015 9:12 am
Kontakt:
Pohvaljen: 16
Pohvalio: 21

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Era » Pon Feb 27, 2017 9:42 pm

Дошљак » Pon Feb 27, 2017 8:13 pm napisao:
Era » Пон Феб 27, 2017 1:42 pm napisao:U koliko bi se postavile tramvajske sine na potezu Slavija - Kalemegdan, da li bi bili potrebni trolebusi na istom pravcu?


Ја бих волео да остану заједно. Наравно све зависи да ли ће трамвај бити на глупо краткој траси само од Калемегдана до Славије, или ће ићи и даље, до Бањице.

Po mome misljenju,tramvaj bi trebao da ide od Kalemegdana preko Slavije na Banjicu. Samo se pitam imali potrebe za trolejbusima na trasi Kalemegdan - Slavija i ako nema, kako bi se resio trolebuski saobracaj i depo?
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4362
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2208
Pohvalio: 3958

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod tragac » Uto Feb 28, 2017 1:19 am

Moj post nije imao nameru da ospori stručnost projektanata, a sam projekat izgleda fascinantno. Ono što sam osudio je neprikladnost da se to izvodi u istorijskom jezgru grada.
Gradonačelnik Beograda je zamenik svog zamenika.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 26315
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12421
Pohvalio: 5195

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod direktor » Uto Feb 28, 2017 1:30 am

Molim te definisi istorisko jezgro grada vagon gradnja u vojvode stepe
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3017
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1648
Pohvalio: 2663

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod RioBL » Uto Feb 28, 2017 2:17 pm

Bumbarevo brdo » Sat Jan 14, 2017 8:42 pm napisao:Takođe smatram da nijedna vrsta zeleznice (ne racunajuci tramvaj i striktno podzemni metro) nema sta da trazi u najurbanijim i najatrktivnijim delovima grada, kakvi bi trebali da budu priobalni delovi grada, koji su, vise od 100 god, najvece moguce ruglo upravo zahvaljujuci zeleznickoj trasi sajam-dunav stanica.


Moram pokusati da dam jedan komentar...
Nije pomenuti dio grada "najvece moguce ruglo" zbog postojanja pruge Sajam-Dunav st. vec zbog nacina na koji se ta pruga koristila. To je decenijama industrijska pruga namjenjena prevozu raznih vrsta roba i decenijama se prostor uz tu prugu i koristio za skladistenje i pretovar i sad kad je industrija propala, citav prostor je dobio ovakvu sliku kakvu ima.

Da bi se taj prostor revitalizovao, za sta se svi zalazemo, potrebno je ukloniti ili PRENAMJENITI postojece objekte. Ako se ima para i ekonomske racunice, onda se objekti ruse i grade se novi, drugacije namjene. No, obicno to nije slucaj pa se postojeci renoviraju i daje im se nova namjena.

Doslovno na isti nacin treba posmatrati i prugu.

Ako imamo dovoljno novca da izgradimo "podzemni metro" u pomenutom prostoru onda ajmo rusiti postojecu prugu i praviti "podzemni metro".
No sta ako nemamo? Ili nam ekonomija kaze da nam se to nece isplatiti. Onda trebamo raditi sto i sa "objektima visokogradnje". Rekonstruisemo prugu za drugu namjenu - za putnicki saobracaj.

Postoji mnogo uspješnih modela putničkog šinskog saobraćaja koji ne koristi ni skupe tunele ni podzemne stanice. Od običnog tramvaja do raznih varijanti "tramvaj-vozova", lakih metroa i gradske željeznice. No zajedničko svim tim modelima je da su daleko bolji od oslanjanja samo na drumski saobraćaj.

Jos jedna opaska...
Na temi o novom tržnom centru kod Ade pomenuto je da će se praviti pješačka pasarela iznad ceste a postojeći pješački prelaz biti ukinut. Kako je moguće da na tako nešto gledamo blagonaklono a na pasarele preko kolosjeka gledamo s gnušanjem!? Znamo li da ista pasarela preko pruge ima daleko veći značaj? Znamo li da je kapacitet jedne drumske saobraćajne trake 3,000 putnika/h a jednog kolosjeka 45,000 putnika/h? Jesmo li svjesni da podizanjem pasarele preko drumske saobraćajnice povećavamo kapacitet sa 2,500 na 3,000 a ukidanjem pasarele preko pruge na način da uklonimo prugu smanjujemo kapacitet saobraćajnice sa 45,000 putnika na 0?
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Pohvale za post: 1
Lurker
Intermediate
Postovi: 267
Pridružio se: Uto Avg 23, 2016 10:10 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 160
Pohvalio: 397

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Lurker » Sre Mar 01, 2017 7:40 am

spatiotecte » Pon Feb 27, 2017 9:06 am napisao:
Вожд » 28 Dec 2016 12:57 am napisao:Мало подсећање..

slavija-4.jpg

Slika


Mislim da su SFRJ arhitekti bili fascinirani Star Wars-om.


Možda Odisejom u svemiru 2001., ali ne i Star Wars-om. :vops:

Povratak na “Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gosta