Šta je novo?

Stari železnički most

Most je u 'prioritetima do 2021.' u najnovijim 'Izmenama i dopunama prostornog plana' Beograda.
 
STARI ŽELEZNIČKI MOST ČEKA NOVAC

U „Železnici“ kažu da njihova „Direkcija za infrastrukturu“ redovno predlaže objekte gornjeg i donjeg stroja
za hitnu sanaciju u narednoj godini, a u okviru izrade plana poslovanja preduzeća. I dodaju da je u skladu sa
tim potrebno da se sanira 11 čvornih limova i šest dijagonala sprega donjeg stroja na mostovskoj konstrukciji.
Zatim treba izraditi pokretne skele za preglede mosta, kao i skele platforme za rad, a onda i da se pristupi
zameni mostovskih pragova, šina i dilatacione sprave, kao i sigurnosnih šina i čeličnih i drvenih patosnica.

Međutim, realizacija ovih poslova zavisi od obezbeđivanja potrebnih finansijskih sredstava i utvrđivanja prioriteta
– ističu u ovom preduzeću. - Funkcionisanje saobraćaja preko mosta odvija se bezbedno i redovno, pa njegova
rekonstrukcija ne predstavlja prioritetan zadatak. Tim pre što su prethodnih godina već urađeni neophodni radovi
i rekonstruisani pojedini delovi mosta.

Iako nisu potvrdili, u „Železnicama“ nisu ni demantovali da će ova železnička trasa iznad Save u budućnosti biti
u službi „Beograda na vodi“. U saradnji sa gradom Beogradom i Republikom Srbijom utvrdićemo buduću namenu
mosta, posle izmeštanja glavne železničke stanice i realizacije projekta „Beograd na vodi“ - bili su kratki u ovom.
http://www.kombeg.org.rs/aktivnosti/udr ... veza=13172
 
Да ли је стари мост између два рата изгледао другачије?
 
Naš najstariji most, definitivno će ga pretvoriti u pešačko-biciklistički.
 
Sada kad je most u "prioritetima do 2021" radi izgradnje BnV, naći će se i para za rekonstrukciju.
 
Izmedju dva rata most je imao lukove:
 
Баш на тај детаљ сам и мислио. Фотографије из тог међуратног периода су веома ретке, а пар њих на које сам наишао, где је срушен мост, мислио сам да се ради о Панчевцу. Хвала пуно на овој фотографији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479294#p479294:z2qyodvm je napisao(la):
Дошљак » 21 Sep 2017 05:33 am[/url]":z2qyodvm]Баш на тај детаљ сам и мислио. ... мислио сам да се ради о Панчевцу....
Pančevac je bio vrlo sličan, ali mnogo veći sa više stubova.
 
Prosto je nevjerovatno (zalosno) da se o najstarijem mostu u Beogradu tema otvara tek sada. Mislim da to pokazuje da su beogradjani ovaj most davno otpisali i izgubili svaki interese za njega pogotovo kao dio zeljeznicke infrastrukture. Vjerovatno ce se interes probuditi sa razvojem BNV i otvorenim opcijama za konverziju mosta.


Iako nisu potvrdili, u „Železnicama“ nisu ni demantovali da će ova železnička trasa iznad Save u budućnosti biti
u službi „Beograda na vodi“. U saradnji sa gradom Beogradom i Republikom Srbijom utvrdićemo buduću namenu
mosta, posle izmeštanja glavne železničke stanice i realizacije projekta „Beograd na vodi“ - bili su kratki u ovom.

Ovakve izjave ostavljaju malo nade u upotrebu mosta za sinski saobracaj i u buducnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479447#p479447:2bcdb22k je napisao(la):
RioBL » Čet Sep 21, 2017 8:46 pm[/url]":2bcdb22k]Prosto je nevjerovatno (zalosno) da se o najstarijem mostu u Beogradu tema otvara tek sada.

Hm, sadašnji stari železnički most je izgrađen po završetku Drugog Svetskog rata u okviru ratne reparacije, a Savski most (tramvajski) 1942. tako da i nije baš najstariji...
 
У разумним друштвима, на железничке мостове се стављају конзоле за пешаке и бициклисте, никако да се ради тога вади колосек. Имам слике из Дордрехта, али више не знам који сервер је безбедан за качење слика.

Мени је ту парадокс, ако Наводни Београд већ не залази даље од колосека Стари мост-Топчидер, што исти колосек није остављен?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479447#p479447:5cmjfqf7 je napisao(la):
RioBL » 21 Sep 2017 08:46 pm[/url]":5cmjfqf7]Prosto je nevjerovatno (zalosno) da se o najstarijem mostu u Beogradu tema otvara tek sada. ..
Nikad nije kasno otvoriti temu, a vidim da su i neki mediji zato reagovali :

Stari železnički most postaje pešački do 2021.

Stari železnički most na Savi već godinama je u jako lošem stanju, a prema najnovijim planovima,
on će najkasnije do 2021. biti pretvoren u pešačko-biciklističku saobraćajnicu....

Ovaj kompletan projekat bi, prema zvaničnim spisima, trebalo da bude završen do 2021. godine.
Do tada je, osim obimnih i nimalo jeftinih radova, neophodno i izmestiti železnički saobraćaj, kako
putnički tako i teretni koji ide preko ove saobraćajnice.....
http://www.ekapija.com/news/1887534/sta ... 021-godine
 
Svašta bi se moglo napraviti sa tim mostom. Samo pitanje je u kakvom je stanju. Znam da i danas tu prolaze vozovi, ali to mora da sve škripa i vibrira.
Dali je spreman da primi stotine ljudi (kad su neke manifestacije).

Desna obala bi trebalo da bude donekle izgrađena do 2021. Ali za levu obalu (severno od mosta) nema nikakvih planova. Taj deo je trenutno divljina.
 
Zar predhodnih decenija nisu bile vec slične najave sa uradjenim skicama , pešački most sa mini prodavnicama sa strane ?

ko pre ufati vreme a iskopa iz starih novina , moze da okači ovdi :)
 
Evo i 'Bilc' je objavio tekst o ovom mostu i to sa slikama starog predloga
da budu i kafići na mostu, ali to će biti odlučeno tek planskim dokumentom.

Jedan beogradski most će do 2021. postati pešački

Stari železnički most na Savi već godinama je u jako lošem stanju, a prema najnovijim planovima,
on će najkasnije do 2021. biti pretvoren u pešačko-biciklističku saobraćajnicu, sa sve kafićima na njoj!
 
To je sjajna ideja sa kafićima. Malo je sa strane. Bilo bi bolje da je na sredini BNV.
 
Изгледа занимљиво, само питање је колико је могуће извести овако нешто?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479862#p479862:3faluf53 je napisao(la):
Дошљак » 23 Sep 2017 07:43 pm[/url]":3faluf53]..., само питање је колико је могуће извести овако нешто?
To će pokazati 'Studija izvidljivosti konverzije mosta' koja će prvo da se uradi.
 
Ovo je odlično rešenje sa kafićima, Beogradu nedostaju kafići i trebaju mi stotine novih. Ako bi mogli da ih posade i po ostalim mostovima, u sredini fntana, oko Narodne skupštine postaviti mobilne kafiće, umesto domova zdravlja koje treba srušiti izgraditi mega kafiće...
 
Iskreno, nisam oduševljen ovim predlogom. Izgleda mi kao divlja gradnja i nepotrebno budženje elegantne čelične konstrukcije kojoj treba nova farba i osvetljenje. Kakav bi pogled bio sa obale i sa drugih mostova na ove nakačene kafić-kućice na most? Mislim, jedino još kada bi mogli da naprave kafiće i na terasi kupole Hrama svetog Save. Preteruje se više sa tim. Zašto kod nas ne mogu nešto da urade jednostavno i funkcionalno, nego mora da se počne sa nekom megalomanijom poput budženja Starog savskog mosta, pa kad su videli da je to neizvodljivo, pravi se novi most. I pozicija ovog mosta nije najbolja za pešački koridor, bolje bi bilo kada bi stajao na sred Savskog amfiteatra.
 
Ma najbolje izgraditi dom zdravlja na ovom mostu za Biciklistkinju...
 
Ne, nego treba da pravimo frankenštajna od ovog mučenog starog mosta i to rušenog nekoliko puta. Ofarbati ga, osvetliti i dosta. Toliko prečih stvari treba uraditi u ovoj zemlji, a ne rasipati novac na gluposti. Uzgred, ko bi ovo finansirao? Arapi-sumnjam. Pre će biti da će ovo grad da rekonstruiše, a zakupci tih kafića na mostu će biti-da pogadjam ko...
 
Vrh