Stari železnički most

Razvoj gradske infrastrukture, rekonstrukcija ulica, gradnja novih bulevara i slične teme

Moderator: Igor

spatiotecte
Professional
Postovi: 11652
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9425
Pohvalio: 2249

Re: Stari železnički most

Postod spatiotecte » Ned Sep 13, 2020 3:41 pm

Tramvajem u 22 vek.
Pohvale za post: 2
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1193
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1337
Pohvalio: 1290

Re: Stari železnički most

Postod Прле » Ned Sep 13, 2020 11:25 pm

Дошљак » Нед Сеп 13, 2020 3:52 pm napisao:Превише је то компликовано пре свега бирократски.



Не могу да схватим. У чему је проблем?
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 11786
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 13954
Pohvalio: 33022

Re: Stari železnički most

Postod Дошљак » Pon Sep 14, 2020 12:20 am

Већ замишљам први проблем са препарцелисањем трасе за трамвај. Онда брдо проблема око надлежности, одржавања и сл.
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1618
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 823
Pohvalio: 1543

Re: Stari železnički most

Postod Siniša » Pon Sep 14, 2020 12:33 am

Perkan » 12 Sep 2020 09:37 pm napisao:Dobro bre tramvajdžije... je li može neko da mi objasni kako bi tramvaj iz Mišića došao do mosta i obrnuto, kao i sišao sa mosta na NBG strani i obrnuto.

Hajde ovako za početak:

Ukoliko bi to bila nova 11-ica,ne bi išao u vojvode Mišića, već u Vilsonov bulevar i Nikolaja Kravcova pa u Savsku. Druga opcija čitavim Vilsonovim bulevarom i u Karađorđevu.

Što se tiče NBG, direktno iz Milankovićevog bulevara na bivši železnički nasip koji bi se malo proširio i napravila rampa.

Ako ima neko drugačiju i bolju ideju, slobodno neka iznese.
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 11786
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 13954
Pohvalio: 33022

Re: Stari železnički most

Postod Дошљак » Pon Sep 14, 2020 12:37 am

На десној обали је то много кривина и скретања са главног правца, што иначе и гуши трамвај посебно у кругу двојке.
Pohvale za post: 2
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6717
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13216
Pohvalio: 10826

Re: Stari železnički most

Postod Bender Rodriguez » Pon Sep 14, 2020 8:45 am

Forumaši za čuvanje SŽM u fazonu:
Slika
Pohvale za post: 2
Perkan
Higher intermediate
Postovi: 732
Pridružio se: Pet Maj 12, 2017 10:10 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1531
Pohvalio: 193

Re: Stari železnički most

Postod Perkan » Pon Sep 14, 2020 10:18 am

Siniša » Pon Sep 14, 2020 12:33 am napisao:
Perkan » 12 Sep 2020 09:37 pm napisao:Dobro bre tramvajdžije... je li može neko da mi objasni kako bi tramvaj iz Mišića došao do mosta i obrnuto, kao i sišao sa mosta na NBG strani i obrnuto.

Hajde ovako za početak:

Ukoliko bi to bila nova 11-ica,ne bi išao u vojvode Mišića, već u Vilsonov bulevar i Nikolaja Kravcova pa u Savsku. Druga opcija čitavim Vilsonovim bulevarom i u Karađorđevu.

Što se tiče NBG, direktno iz Milankovićevog bulevara na bivši železnički nasip koji bi se malo proširio i napravila rampa.

Ako ima neko drugačiju i bolju ideju, slobodno neka iznese.


Realno, tvoj predlog ima veoma mnogo mana:
- na NBG teško da može da kupi dovoljno putnika, jer Milankovićev bulevar nije baš mesto koje hvata dosta putnika u startu
- problematičan prilaz mostu, pitanje je i da li je izvodljivo
- nemogućnost dvosmernog saobraćaja na samom mostu što veoma ograničava upotrebljivost.
- čak i da nekako "provučemo" dva tramvaja preko mosta paralelno, postavlja se pitanje može li na nasip na NBG da se stavi dvosmerna pruga bez ozbiljnog proširenja nasipa
- curik sa mosta preko Vilsona i Kravcova, da bi se sekla Savska i nekako uklopio saobraćaj za Banovo Brdo - zvuči vrlo nepraktično sa velikim obilaženjem
- ko bi tu liniju koristio, ja stvarno ne znam...

Uglavnom: tramvaj preko SŽM ima smisla samo ako bi nekako iz Gagarina na elegantan način, dvosmerno, popeo tramvaj, prešao Savu, a onda smotao DESNO prema Banovom Brdu... negde... nekako, a da ne ukočiš saobraćaj u Mišiću... takva 11ka ima smisla... sve ostalo je natezanje reda radi, bez praktične vrednosti za sam saobraćaj.

Ja takav potencijal za SŽM ne vidim.
A prepreka ima dosta.
Pohvale za post: 1
GOJE
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4362
Pridružio se: Uto Apr 15, 2008 10:35 am
Lokacija: Dort Yol
Kontakt:
Pohvaljen: 9477
Pohvalio: 4675

Re: Stari železnički most

Postod GOJE » Pon Sep 14, 2020 10:28 am

Nadolazeća eksploziju malih električnih vozila može se sasvim fino amortizovati ovim mostom. Nama je preko potrebna magistralna nezavisna infrastruktura za bicikle, trotinete i buduća električna sporija solo vozila. Veoma solidna Infrastruktura postoji na Nbg, na potezu Ada-Dorćol može da se lako unapredi (linijski park, stara trasa pruge kroz savski amfiteatar... Ali, veliko usko grlo predstavlja i predstavljaće prelaz preko Save. Et voila.

Ne propagiram da mora da se uradi ovako, ali treba gledati malo unapred, otvoriti/stvoriti razne opcije. Najlakše je pustiti da propadne, pa baciti.
....Frizurica sređena, pomorandža ceđena...Brodski podovi, morski plodovi...Podno grijanje, intimno brijanje...
http://www.youtube.com/watch?v=qnPZy3vHmsA
Pohvale za post: 1
Perkan
Higher intermediate
Postovi: 732
Pridružio se: Pet Maj 12, 2017 10:10 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1531
Pohvalio: 193

Re: Stari železnički most

Postod Perkan » Pon Sep 14, 2020 10:52 am

Ok... slažem se.
Ono što ne mogu da uklopim je rešenje penjanja i silaska sa mosta na obe strane reke u scenariju korišćenja mosta za pešake, bicikle i mala elektro vozila.

kako bi ti to rešio?
GOJE
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4362
Pridružio se: Uto Apr 15, 2008 10:35 am
Lokacija: Dort Yol
Kontakt:
Pohvaljen: 9477
Pohvalio: 4675

Re: Stari železnički most

Postod GOJE » Pon Sep 14, 2020 11:10 am

Ne razumem šta je tačno problem u tom scenariju. Sa mosta je lako napraviti spuštanje na Bulevar Vudro Vilsona, koji je već projektovan sa širokom (magistralnom) bici stazom. Na NBG strani, već postoji nasip sa koga je moguće napraviti rampe u različitim smerovima. Biciklistima, trotinetima i e-mopedima ovo bi bilo izrazito korisno.
....Frizurica sređena, pomorandža ceđena...Brodski podovi, morski plodovi...Podno grijanje, intimno brijanje...
http://www.youtube.com/watch?v=qnPZy3vHmsA
Pohvale za post: 1
Perkan
Higher intermediate
Postovi: 732
Pridružio se: Pet Maj 12, 2017 10:10 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1531
Pohvalio: 193

Re: Stari železnički most

Postod Perkan » Pon Sep 14, 2020 11:18 am

Dakle, ti bi ostavio onaj gigantski nasip od nekoliko stotina metara na NBG strani samo zbog biciklista i trotineta?
Šta će ti, kad više nema ni voza, ni tramvaja, niti automobila?

Meni je to overkill... a nasip veoma smeta daljem razvoju tog dela obale... njegovim uklanjanjem oslobodilo bi se mnogo zemljišta, a penjanje na most bi moglo optimalnije da se reši odgovarajućom rampom.
GOJE
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4362
Pridružio se: Uto Apr 15, 2008 10:35 am
Lokacija: Dort Yol
Kontakt:
Pohvaljen: 9477
Pohvalio: 4675

Re: Stari železnički most

Postod GOJE » Pon Sep 14, 2020 11:35 am

Ne bih ja ostavio nasip uopšte, samo konstatujem da može da se napravi spuštanje bilo gde. Može i odmah, ne vidim da postoji ikakav problem.
....Frizurica sređena, pomorandža ceđena...Brodski podovi, morski plodovi...Podno grijanje, intimno brijanje...
http://www.youtube.com/watch?v=qnPZy3vHmsA
Perkan
Higher intermediate
Postovi: 732
Pridružio se: Pet Maj 12, 2017 10:10 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1531
Pohvalio: 193

Re: Stari železnički most

Postod Perkan » Pon Sep 14, 2020 11:46 am

Problem je kako će taj narod doći do Jurija Gagarina, s obzirom kakav je haos na NBG strani kad se siđe sa mosta...
Džungla, smeće, šut, betonjare... nema šta nema...

Može to naravno da se skarabudži, pa nek riljaju ljudi kroz blato i prašinu... ali nije to to, složićete se...

I najveći problem: kako taj novi silazak sa mosta uklopiti u buduće urbanističko rešenje tog dela obale, koje verovatno ni ne postoji... da ne bude posle ruši rampu, smeta... i ostale gluposti.

Komplikovana je jednačina... NBG kvari sreću... i zato ne vidim neko normalno rešenje ni za most dok se bar načelno ne odluči šta će i kako će u budućnosti sa NBG obalom...
Pohvale za post: 1
stf
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 11590
Pridružio se: Pet Jan 22, 2010 4:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10740
Pohvalio: 2454

Re: Stari železnički most

Postod stf » Pon Sep 14, 2020 11:47 am

Најлогичније је да мост постане бициклистичко-електротротинетистички.
Trenutno ne gledamo dovoljno daleko u buducnost ... treba gledati mnogo dalje ....da bi buducnost sto pre postala sadasnjost !!!
Pohvale za post: 3
solecar
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10074
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8522
Pohvalio: 15425

Re: Stari železnički most

Postod solecar » Pon Sep 14, 2020 8:04 pm

Perkan » 14 Sep 2020 11:46 napisao:Problem je kako će taj narod doći do Jurija Gagarina, s obzirom kakav je haos na NBG strani kad se siđe sa mosta...
Džungla, smeće, šut, betonjare... nema šta nema...

Može to naravno da se skarabudži, pa nek riljaju ljudi kroz blato i prašinu... ali nije to to, složićete se...

I najveći problem: kako taj novi silazak sa mosta uklopiti u buduće urbanističko rešenje tog dela obale, koje verovatno ni ne postoji... da ne bude posle ruši rampu, smeta... i ostale gluposti.

Komplikovana je jednačina... NBG kvari sreću... i zato ne vidim neko normalno rešenje ni za most dok se bar načelno ne odluči šta će i kako će u budućnosti sa NBG obalom...
Da li možete da se okanete te obale i ostavite je da bude obala? Ne želimo da svaki milimetar obale bude usvinjen novogradnjom, niti imamo želju da se mogu sa terase na kojoj sedimo, noge brčkati direktno u reci.
Slika

Slika
Pohvale za post: 3
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1618
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 823
Pohvalio: 1543

Re: Stari železnički most

Postod Siniša » Uto Sep 15, 2020 12:24 am

@Perkan

- na NBG teško da može da kupi dovoljno putnika, jer Milankovićev bulevar nije baš mesto koje hvata dosta putnika u startu
- problematičan prilaz mostu, pitanje je i da li je izvodljivo
- nemogućnost dvosmernog saobraćaja na samom mostu što veoma ograničava upotrebljivost.
- čak i da nekako "provučemo" dva tramvaja preko mosta paralelno, postavlja se pitanje može li na nasip na NBG da se stavi dvosmerna pruga bez ozbiljnog proširenja nasipa
- curik sa mosta preko Vilsona i Kravcova, da bi se sekla Savska i nekako uklopio saobraćaj za Banovo Brdo - zvuči vrlo nepraktično sa velikim obilaženjem

Bulevar M. Milankovića ima sasvim dovoljno putnika. U samom bulevaru se dosta gradi poslovnih zgrada, tako da bi imala putnika. Ali ja govorim o novoj trasi 11ice (Blok 45 - Kalemegdan) koja bi išla preko SŽM umesto zapetljanim putem preko mosta na Adi sa semaforima na svakom koraku. Linija 13 (Blok 45 - Banovo Brdo) bi ostala na istoj trasi. Možda bul. V. Vilsona i N. Kravcovo nije srećno rešenje, potez samo kroz bul. V. Vilsona prema Karađorđevoj bi bio ok i dalje za Kalemegdan.
Naravno da bi se nasip malo proširio, rampa uopšte ne bi bila problem, kao ni prelaz sa mosta u B.V. Vilsona.
Jednokolosečnost je veliki problem za ovaj post (pisao sam u prethodnim postovima), ali sama 11ica ima interval u vršnim časovima 21-22 minuta.

Uglavnom: tramvaj preko SŽM ima smisla samo ako bi nekako iz Gagarina na elegantan način, dvosmerno, popeo tramvaj, prešao Savu, a onda smotao DESNO prema Banovom Brdu... negde... nekako, a da ne ukočiš saobraćaj u Mišiću... takva 11ka ima smisla... sve ostalo je natezanje reda radi, bez praktične vrednosti za sam saobraćaj.

Nekada je postojala železnička trasa (jednokolosečna) sa SŽM koja je skretala ka Sajmu, koja nije dodirivala saobraćaj u B.V. Mišića. Trasa još postoji. Ali dokle...

Priznajem da ove moje ideje koje sam izneo u prethodnim posstovima nisu idealna, to je sve zbog ovog nesrećnog Beograda na vodi. Iako nisam protivnik razvoja i izgradnje ovog dela grada (naprotiv), ovde ima neke loše stvari vezano za njega:
- Potpuno izbavcivanje železnočkog saobraćaja. Naravno da je većinu koloseka trebalo ukloniti, ali mogla su ostati dva koloseka ka staroj žel. st. koja bi se koristila u sustemu gradsko-prigradske želenice. Zatrta je i opcija da trasa ide ukopano, ispod površine. Čak i ona pruga uz obalu se mogla iskoristiti za LRT. Postojale su određene ideje od članova ovog foruma.
-Čak i da pređemo preko ukidanja starog šinskog saobraćaja, u planu nije bilo nikakva alternativna opcija za neki novi šinski saobraćaj. Nisu imali ni viziju za bilo kakav javni gradski saobraćaj, pa ni za autobuski.
-Svaka dobronamerna kritika ili predlog za neku ideju šinskog saobraćaja u BnV sa ovog foruma ili bilo kog drugog portala je dočekana na nož od strane gradske vlasti sa arogantnim komentarima.

Lično, voleo bi da se most iskoristi za šinski saobraćaj. Ukoliko ne, krajnja opcija je pešačko-biciklistički most.
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6717
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13216
Pohvalio: 10826

Re: Stari železnički most

Postod Bender Rodriguez » Uto Sep 15, 2020 1:16 am

Iako ne moj prvi izbor, prepravljanje u pešačko-biciklistički most bi ipak bilo najracionalnije rešenje.
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1618
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 823
Pohvalio: 1543

Re: Stari železnički most

Postod Siniša » Uto Sep 15, 2020 7:38 am

U slučaju da postane pešačko-biciklistički most, trabao bi mu jedno dobro funkcionalno i estetsko osvetljenje.
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1193
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1337
Pohvalio: 1290

Re: Stari železnički most

Postod Прле » Uto Sep 15, 2020 10:04 am

Дошљак » Пон Сеп 14, 2020 1:20 am napisao:Већ замишљам први проблем са препарцелисањем трасе за трамвај. Онда брдо проблема око надлежности, одржавања и сл.


Све то постоји чак и у случају новонајваљених проширења траса/линија обичног трамваја.
Једина новина, коју ја видим, то је законска регулатива приликом коришећења железничке инфрастриктуре као и проблем што висина улаза у никоподни трамвај и воз није иста. Као и течника решења контаката две система.

Све остало постоји.

Bender Rodriguez » Пон Сеп 14, 2020 9:45 am napisao:Forumaši za čuvanje SŽM u fazonu:
Slika


Прави ли мост гужву и смета ли саобраћају? Не!

Јеидно што би можда ваљало да се удупла
Pohvale za post: 1
ink
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1024
Pridružio se: Uto Jul 07, 2009 5:13 pm
Lokacija: Beograd, Jugoslavija
Kontakt:
Pohvaljen: 795
Pohvalio: 800

Re: Stari železnički most

Postod ink » Sre Sep 16, 2020 2:27 pm

Jedina stvar koja sprečava SŽM da postane tramvajski most je taj jedan kolosek. Kad bi mogao da primi dva koloseka, svo povezivanje sa ostatkom tramvajske mreže bi bilo relativno jednostavno.

Ali na kraju krajeva, ja bih više voleo da on postane pešačko-biciklistički-elektrotrotinetski most.
Slika
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 11786
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 13954
Pohvalio: 33022

Re: Stari železnički most

Postod Дошљак » Sre Sep 16, 2020 3:39 pm

Није баш ни једноставно повезивање. Опет би смо имали укрштање са главним друмским правцима где би се губио такт због семафора.
ink
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1024
Pridružio se: Uto Jul 07, 2009 5:13 pm
Lokacija: Beograd, Jugoslavija
Kontakt:
Pohvaljen: 795
Pohvalio: 800

Re: Stari železnički most

Postod ink » Sre Sep 16, 2020 4:23 pm

Ne vidim to kao neki veći problem. Uostalom, moglo bi sve to da se smanji time što bi se kod petlje "Radnička" tramvajska linija bila spuštena do bivše pruge, uz koju može da ide sve do ukrštanja sa Savskom. Na Novom Beogradu, jedno malo ukrštanje tramvajske linije sa ulicom Vladimira Popovića neće značajno poremetiti saobraćaj. Drugim rečima, sve je ok osim toga što preko mosta može da pređe samo jedan kolosek. Baš kao što sam rekao.
Slika
MC_
Higher intermediate
Postovi: 847
Pridružio se: Uto Nov 14, 2017 11:51 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1479
Pohvalio: 259

Re: Stari železnički most

Postod MC_ » Sre Sep 16, 2020 4:37 pm

Mislim da ce "gradski oci" izabrati resenje koje odgovara tzv investitorima.
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1193
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1337
Pohvalio: 1290

Re: Stari železnički most

Postod Прле » Sre Sep 16, 2020 11:27 pm

И које је то решење?

Povratak na “Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: operic i 12 gosta