Šta je novo?

Ефикасније кретање у саобраћају

drum1

Higher intermediate
Učlanjen(a)
19.05.2010.
Poruke
1.329
Pohvaljen
247
Lokacija
Београд
Мислим да би веома помогло саобраћају у Београду и свим градовима када бисмо кампањама и рекламама формирали друштвени концензус:

Да са семафора или из стајања у колони крећемо готово идентичном брзином у идентичном тренутку као и аутомобил испред нас. А онда при убрзању да полако правимо безбедну раздаљину испред нас, а не да прво пустимо да он оде,па онда убрзавамо, јер тако смо у међувремену одложили кретање свих иза нас и смањили број возила који је прошао кроз раскрсницу (или повећали време да прођу сви што одлаже пропусност другог правца).

Такав концензус би драстично смањио а понегде и укинуо свакодневне гужве (нпр аутопут кроз БГ где је то једини узрок) и драстично повећало пропусност свих раскрсница и саобраћајница. Колико сам разумео тако је у (северној?) Италији. Барем још коју деценију док не стигну самовозећи аутомобили и забране људске возаче.

Ево и примера и објашњења у овом видеу који сам нашао прошле године. Види се и како успоравање једног човека може да траје сатима без да ико има потребу да успорава.
https://www.youtube.com/watch?v=iHzzSao6ypE
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iHzzSao6ypE[/youtube]

Погледајте.

Чини ми се да је најбоље да направим тему да не гушим остале, а ако админи мисле да треба да се преспоји у нпр саобраћајну сигнализацију, извињавам се на грешци.
 
Ja mislim da je to apsolutno nebezbedno. I nemoguće dok kolima upravljaju ljudi, a ne kompjuteri. Jel postoji igde u svetu da se to tako radi?
 
Četiri minuta smislene priče i analize da bi se na kraju sve opet svelo na dobro staro ''ljudi nisu stvoreni da voze. Ajde da isteramo ljude iz saobraćaja i zamenimo ih mašinama''.


Al što se zaustaviti tu? Ajde da zamenimo sve ljude mašinama. Nema ljudi, nema problema.

P.S.

Ohoho! Sad tek vidim ko je sponzor videa i sve mi je još jasnije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494462#p494462:8qlpvj37 je napisao(la):
Kokos » 21 Нов 2017 10:50 am[/url]":8qlpvj37]Ja mislim da je to apsolutno nebezbedno. I nemoguće dok kolima upravljaju ljudi, a ne kompjuteri. Jel postoji igde u svetu da se to tako radi?

Написао сам у ОП да је тако у Италији и Риму, чуо сам то са више страна.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494470#p494470:31sk07rn je napisao(la):
Bender Rodriguez » 21 Нов 2017 11:07 am[/url]":31sk07rn]Četiri minuta smislene priče i analize da bi se na kraju sve opet svelo na dobro staro ''ljudi nisu stvoreni da voze. Ajde da isteramo ljude iz saobraćaja i zamenimo ih mašinama''.


Al što se zaustaviti tu? Ajde da zamenimo sve ljude mašinama. Nema ljudi, nema problema.

Тема је предлог је да направимо концензус ради ефикасније вожње, а не компјутери и остатак те приче.
 
Ne postoji konsenzus u ovakvoj pojavi. Ljudi su organska bića koja greše i prave propuste. Tako je oduvek. I biće tako sve dok jednog dana gospodin Sponzor i njemu slični ne izdejstvuju da nam se svima ugrade veštačke oči, mozgovi i čipovi. E onda neće biti nagomilavanja, nepažnje ili bahatosti jer ćemo svi biti mrtve bezlične mašine.

Dotad moramo da naučimo da se nosimo sami sa sobom, ovakvi kakvi smo. Naravno, postoje rešenja koja to mogu da ublaže, ali tek do neke mere. Lupati glavu oko toga zašto ljudi ne voze savršeno i kako ih naterati da voze kao mašine je ravno lupanju glave oko toga zašto jedna reklamna kampanja radi odlično a druga ne, iako su po teh. kriterijumima identične. Jednostavno tako je. Ljudi su savršeno nesavršeni i nepredvidivi. Na kraju krajeva, to i jeste ono što nas čini ljudima. Sad, te nesavršenosti se peglaju tamo gde je to moguće i razumno, jelte. Al postoji granica preko koje ne treba ići. Ako će život da nam se svodi na to da precizno kalkulišemo svaki naš potez u toku dana, i da nam mozak svake sekunde bude u turbo režimu, da slučajno ne bi usporili onog iza, ili da slučajno nekoga ne zablokiramo hodajući trotoarom, ili tako neki primer... onda to nije život nego pretvaranje u mašinu.
 
I ja sam čuo da je tako u Italiji.

Realno, i ja tako vozim, tj, krenem kada krene vozilo koje vidim ispred vozila ispred mene.

Ljudi su sebični i gledaju samo da oni stignu brže. Bio je neki video (mislim čak i ovde na forumu) kako je u mravljem svetu i kako njihov "saobraćaj" uvek tako teče da svi stignu što brže.
 
Mravi nisu evoluirali milionima godina. A za svoju zajednicu, svaki od njih je samo potrošna roba. Robot. Beznačajan i bezličan.

Sebičluk je za mene kad neko sav usporen ili zamišljen čeka da se auto ispred odmakne 10 metara pa da tek onda da gas. A kašnjenje od jednu ili dve sekunde nije nikakav sebičluk nego normalan rezultat ljudske nesavršenosti, u svakom smislu te reči.

Ako je to sebičluk, onda su primera radi sebični i svi ljudi u prodavnici koji put do kase ne koriste da malo vežbaju matiš i izračunaju tačnu cenu svega što su kupili i ne spreme u dinar tačan iznos dok dođu do kase. Ili ljudi koji u banci pre obavljanja nekog posla pitaju za stanje na svom računu (jer ne misle 24/7 o tome koliko tačno dinara i koliko para imaju nego imaju neku okvirnu sliku) pa onda time uzimaju dragocenih par sekundi vremena službeniku i drugima iza sebe.

Mislim ako ćemo da krenemo tom logikom, onda ćemo kad tad zaista doći do zaključka da je najbolje da se svi lepo zamenimo robotima.
 
A da se prvo dogovorimo da ne blokiramo raskrsnice (problem #2), to bi bar trebalo da je lako :)

Inace, stvari nisu bas tako crno-belo. Ljudi urade veliki deo priprema za kretanje (ako ne gledaju u telefon, kroz prozor i slicno) kad vide da se semafor promenio (ili da kolona krece), a samo za konacno kretanje cekaju auto ispred (ako imas bar par godina staza u voznji, obrati paznju i videces da si uglavnom vec "na kvacilu" u trenutnku kad auto ispred tebe krene).
Ovo znam posto sam davno slusao predavanje na tu temu, gde nam je predavac dao prosecno vreme koje je potrebno da vozac obavi sve pripremne radnje i krene da vozi, a potom pitao da izracunamo koliko je potrebno vremea da peti-sesti u kolini krene. Ispostavilo se da je u pitanju neki susludi interval koji ocigledno nije realan, a objasnjenje je upravo da ljudi itekako gledaju i semafor/kolonu vise vozila unapred.
Naravno, preciznijom sinhronizacijom bi moglo jos dosta vremena da se ustedi.

EDIT: A sebicluk... Joj kad vidim na bankomatu one sto dva puta ubacuju karticu, prvi put da vide stanje, drugi put da podignu pare :rant: (sala naravno)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494471#p494471:3zn822na je napisao(la):
drum1 » 21 Nov 2017 11:08 am[/url]":3zn822na]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494462#p494462:3zn822na je napisao(la):
Kokos » 21 Нов 2017 10:50 am[/url]":3zn822na]Ja mislim da je to apsolutno nebezbedno. I nemoguće dok kolima upravljaju ljudi, a ne kompjuteri. Jel postoji igde u svetu da se to tako radi?

Написао сам у ОП да је тако у Италији и Риму, чуо сам то са више страна.

Потврђујем, Италијани углавном крећу са семафора готово у истом тренутку, као у таласу. Бар је тако било раније; сада, са овим старт-стоп системима у колима, не знам да ли и тамо чекају зелено па да убаце у прву... Нисам био одавно.
 
Ali potvrdi i da italijani imaju najvise iscukanih prednjih i zadnjih branika od svih evropljana.
:D
To njihovo "ostro" kretanje je vise posledica temperamenta nego icega drugog

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pod sebičlukom mislim prvenstveno na nepropuštanje autobusa, blokiranje rasrsnice (ti jedan blokiraš cele kolone) i slične stvari.
 
Овакав консезус је за нас научна фантастика, мада ме збуњују Италијани јер по мом утиску они су дисциплиновани колико и ми.
Ми не можемо да се договоримо ни много једноставније ствари, попут не блокирати раскрсницу него сачекати да се у излазној улици отвори простор, чак ни у оним мрежасто означеним раскрсницама за које је предвиђена казна.
Када је покушано да се успостави правило да се у возила градског превоза улази само на предња врата у БГ само што рат није избио.
Да не набрајав више. Свакако да је предлог интересантан, и да је то већини возача сигурно пало на памет, али на жалост неоствариво.
 
Aman
niko nije ,,upustio,, u gace sto mu je wc daleko... vec zato što je kasno krenuo

ili ti jednostavno i naj osnovnije

za efikasnijie kretanje u saobracaju treba krenuti na vreme
a ne u zadnji minut
jer time dobija se i strpljenje za druge, a i bahata voznja postaje izlišna
ima se vremena ispoštovati i saobracajne znake i propise i trenutne uslove stanja saobracajnice
vako...
kad svi krecu u zadnji minut.... sigurno kasne uz koje-kakav pičvajz usput.... pa se razmišljamo o nekakvoj efikasnosti
:sesir:
 
Ja trenutno zivim i radim u Baku-u. Baku je grad koji ima vise stanovnika od Beograda na mnogo manjoj povrsini. Od kad se dogodio naftni bum u zemlji grad je sa 8 spratova max dostigao nivo od 20 plus spratova po stambenoj jedinici. Sve ulice i bulevari su konstruisani za kretanje u oba pravca, i do 2012 su guzve u samom gradu bile za Beogradske prilike apsolutno nezamislive. Da stvar bude jos gora, popularni modeli kola su dzipovi (koji cine 70% voznog parka u Baku-u). Unjamili su neku kompaniju iz Juzne Koreje i pretvorili su sve dvosmerne ulice kao jednosmerne uz dobru sinhronizaciju semafora saobracaj se pokrenuo sa mrtve tacke. Na osnovu vidjenog primera mogu slobodno da kazem da je Beogradu upravo to potrebno za bolju cirkulaciju saobracaja. Sad realno ako razmislimo na sekund i postavimo situaciju 2+2 da se pretvori u 3+zuta u nekoj kruznoj trasi kroz centar Beograda. Verovatno ima strucnih ljudi na forumu koji bi mogli da daju i strucne prednosti i mane na ovu ideju i drago bi mi bilo da ih cujem )))
 
Pa nema prostora za 3 + zuta po smjeru sarevska je jednosmjerna nema guzve
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496445#p496445:3pme6g68 je napisao(la):
direktor » Uto Nov 28, 2017 1:00 pm[/url]":3pme6g68]Pa nema prostora za 3 + zuta po smjeru sarevska je jednosmjerna nema guzve

Hteo sam da kazem ako je ulica imala 2+2, onda je moguce isto pretvoriti u 3+1. Ono sto sam primetio u Baku-u je da su jednosmerne ulice imaju kruzni tok kroz odredjenu teritoriju grada.
Primer na slici dole je jedan krzuni profil ulice obelezene zutom i plavom su takodje jednosmerne ulice drugih pravaca.....
 
Ovde je sam pomen jednosmerne ulice 'jeres' za koji se spaljuje na lomaci...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Meni je asocijacija na jednosmerne ulice Solun (od ekskurzije 90-ih).

Bio sam kolima pre par godina u Solunu, i čini mi se da taj sistem funkcioniše.

A čini mi se da funkcioniše i na potezu od Cara Dušana do Studenstkog trga gde mi se čini da problem predstavljaju automobili koji stanu "na sekund".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496480#p496480:34hr5o8q je napisao(la):
laki72 » Uto Nov 28, 2017 2:35 pm[/url]":34hr5o8q]Ovde je sam pomen jednosmerne ulice 'jeres' za koji se spaljuje na lomaci...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Mozemo onda ignorisati moj post ))
 
Систем једносмерних саобраћајница је могућ и логичан кад постоји растер паралелних улица, као у солуну или на Горњем Дорћолу. И на Новом Београду, али тамо нам не треба...
 
Na NBG nam treba više traka za levo skretanje, kao i uvek uslovno desno.

Baš sam gledao da li ima mesta da se ubudži još jedna traka za levo skretanje na Bulevar heroja sa Košara u smeru ka Adi, ali podvožnjaci ispod pruge smetaju jer su uski.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496496#p496496:1cguc4gj je napisao(la):
lukarts »[/url]":1cguc4gj]
Ja trenutno zivim i radim u Baku-u... i pretvorili su sve dvosmerne ulice kao jednosmerne ..... Na osnovu vidjenog primera mogu slobodno da kazem da je Beogradu upravo to potrebno za bolju cirkulaciju saobracaja....
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496480#p496480:1cguc4gj je napisao(la):
laki72 » Uto Nov 28, 2017 2:35 pm[/url]":1cguc4gj]Ovde je sam pomen jednosmerne ulice 'jeres' za koji se spaljuje na lomaci...

Mozemo onda ignorisati moj post

Ma nije tabu... :D

TAMO su njihovi ljudi shvatili da kolovoz postoji za voznju
te efekat ubrzanja saobracaja sa dvosmerne u jednosmernu postaje stvaran i efikasan

OVDI su naši ljudi shvatil da kolovoz je ne samo za vožnju vec za zaustavljanje i parkiranje
jer svako parče ,,viška,, kolovoza tj. saob.trake je idelno i obavezno za zaustavljanje i parkiranje
(vidi nam jedosmerne ulice :najobični parkinzi za provlacenje drugih vozila u pokretu )
te efekat ubrzanja saobracaja sa dvosmerne u jednosmernu postaje ne stvaran i ne efikasan

U Bgd uzaludni su saobracajni znaci, zabrane zaustavljanja i parkiranja, osim snažne velike fizičke barijere
one slabije i manje , lako lome, isčupaju... pojede ih mrak....

Efikasnost kretanja u saobracaju se prvo sprovodi u ,,glavi,, a taj deo baš OVDE ne funkcioniše jer je isključen :lol:

mada istoj osobi odlično ,,proradi,, čim izadje iz Bgda
a da ne spominjem kako se odmah jasno uključi i još ubrza kad predje ,,granu,,

Eto... zato je jeres i za džabe rabota

PS
ovog puta uvršteno DŽ u pisanije ... samo da oraspoložim Direktora :lol:
koj ce mozda jednog dana shvatiti koliko je Vuk S. Karadjiž debelo unazadio sve nas za vjek i vekova
 
Neka moja ideja za Stari Grad bi bila. Ulice obelezene crvenom da bude 2 + (parking na jednoj strani plus stajalista za prevoz). Iskljucivo moja ideja ali et ocisto da imamo nesto da diskutujemo )))
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495442#p495442:2iy22j0r je napisao(la):
paradox polje » 24 Нов 2017 01:12 pm[/url]":2iy22j0r]Овакав консезус је за нас научна фантастика, мада ме збуњују Италијани јер по мом утиску они су дисциплиновани колико и ми.
Ми не можемо да се договоримо ни много једноставније ствари, попут не блокирати раскрсницу него сачекати да се у излазној улици отвори простор, чак ни у оним мрежасто означеним раскрсницама за које је предвиђена казна.
Када је покушано да се успостави правило да се у возила градског превоза улази само на предња врата у БГ само што рат није избио.
Да не набрајав више. Свакако да је предлог интересантан, и да је то већини возача сигурно пало на памет, али на жалост неоствариво.

да.. и ја имам такав утисак о Италијанима. Слажем се и за блокирање раскрснице. Али ово је реалније јер ово радиш више за себе. крећеш одмах и брже пролазиш... хајде ми да кренемо тако? мислим ја сам почео да возим тако..
 
Vrh