Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3017
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1647
Pohvalio: 2663

Re: Modernizacija železnice

Postod RioBL » Sub Okt 21, 2017 7:58 pm

Пантограф » Sat Oct 21, 2017 10:16 am napisao:
RioBL » 20 Oct 2017 07:32 pm napisao:
Sto se toga tic, to bi nesumnjivo bilo gradjevinski puno lakse i sigurnije...ali samo gradjevinski. Da li si ti negdje mvbg vidio stepenicu na peronu?
Ovakvim spustanjem napravila bi se stepenica a da li je to bezbjedno...cisto sumnjam. Sta ako neko promasi stepenicu i podleti pod voz?


https://en.wikipedia.org/wiki/Boileau_premetro_station

При чему је у нашем случају потребно знатно мање спуштање.


U nasem slucaju je potreban samo jedan stepenik sto je puno opasnije nego 5 kao na tramvajskoj stanici u Briselu. No dobro, buducnost ce pokazati sta ce se tu desavati.

P.S. zanimljiva stanica a svidja mi se i ideja premetroa. :kk:
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8598
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3558
Pohvalio: 5314

Re: Modernizacija železnice

Postod JohnnyLee » Sub Okt 21, 2017 9:33 pm

управо тако као на тој станици треба урадити и на Вуковом споменуку, дакле спустити само део ка шинама, а централни део да остане на садашњој висини. пар степеништа и једна рампа, завршен је посао
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
aspazija80
Novice
Postovi: 1
Pridružio se: Ned Okt 22, 2017 4:45 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Re: Modernizacija železnice

Postod aspazija80 » Ned Okt 22, 2017 5:00 pm

Jel zna neko zasto trasa pruge Beograd-Budimpesta ide preko Fruske gore?Pruga Beograd-Novi Sad vec postoji i ide preko S Karlovaca jer tu je i teren mnogo jednostavniji.Ovamo se hvale kao grade neke preskupe tunele...
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... pruge.html
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 859
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1031
Pohvalio: 75

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Ned Okt 22, 2017 5:49 pm

aspazija80 » Ned Okt 22, 2017 5:00 pm napisao:Jel zna neko zasto trasa pruge Beograd-Budimpesta ide preko Fruske gore?Pruga Beograd-Novi Sad vec postoji i ide preko S Karlovaca jer tu je i teren mnogo jednostavniji.Ovamo se hvale kao grade neke preskupe tunele...
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... pruge.html


I nova pruga ide preko Sremskih Karlovaca! Sadašnja trasa od Beške do Sremskih Karlovaca je krivudava i ne dozvoljava brzine veće od 70 km/h, te se gradi nova "ispeglana" deonica sa parametrima za 200 km/h. Taj tunel ne ide kroz središte Fruške Gore već je kod Čortanovaca i dužine 1100 m. Čak i stara deonica ima nešto kraći tunel Čortanovci!
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 6
Kolega2357
Higher intermediate
Postovi: 559
Pridružio se: Čet Avg 27, 2015 5:24 am
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 156
Pohvalio: 12

Re: Modernizacija železnice

Postod Kolega2357 » Pon Okt 23, 2017 2:01 am

WLABmz » Sun Oct 22, 2017 5:49 pm napisao:
aspazija80 » Ned Okt 22, 2017 5:00 pm napisao:Jel zna neko zasto trasa pruge Beograd-Budimpesta ide preko Fruske gore?Pruga Beograd-Novi Sad vec postoji i ide preko S Karlovaca jer tu je i teren mnogo jednostavniji.Ovamo se hvale kao grade neke preskupe tunele...
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... pruge.html


I nova pruga ide preko Sremskih Karlovaca! Sadašnja trasa od Beške do Sremskih Karlovaca je krivudava i ne dozvoljava brzine veće od 70 km/h, te se gradi nova "ispeglana" deonica sa parametrima za 200 km/h. Taj tunel ne ide kroz središte Fruške Gore već je kod Čortanovaca i dužine 1100 m. Čak i stara deonica ima nešto kraći tunel Čortanovci!


Vec sam pisao ovde u nekoj drugoj temi kada je brzina 200 km/h tu nema teretnog saobracaja vec samo putnicki. Ako nameravaju idu vozovi onda neka ostave staru prugu za njih.
Vocar
Intermediate
Postovi: 363
Pridružio se: Čet Nov 29, 2007 4:23 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 186
Pohvalio: 41

Re: Modernizacija železnice

Postod Vocar » Pon Okt 23, 2017 9:26 am

Može li prugom koja je projektovana za brzine 200km/h voz da se kreće 80km/h? Ili mora da ide maksimalnom brzinom?
Na auto-putu je 120km/h ograničenje, ali ja nekad vozim "solo rabadžijski" pa sam tu oko 90-100 km/h.

Druga je stvar da li, a sigurno da da, teretni vozovi opterećuju konstrukciju pruge pa iz tog razloga nije preporučljivo da idu tim šinama.
Пантограф
Expert
Postovi: 5767
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6442
Pohvalio: 4173

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Pon Okt 23, 2017 9:58 am

Рекло би се да човек тролује: пруга се гради за мешовити, путничко-теретни саобраћај, и за максимална оптерећења која одговарају теретном саобраћају.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 859
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1031
Pohvalio: 75

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pon Okt 23, 2017 12:25 pm

Kolega2357 » Pon Okt 23, 2017 2:01 am napisao:
Vec sam pisao ovde u nekoj drugoj temi kada je brzina 200 km/h tu nema teretnog saobracaja vec samo putnicki. Ako nameravaju idu vozovi onda neka ostave staru prugu za njih.


Čoveče, ne troluj, pruge za do 200 km/h sa mešoviti saobraćaj!
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 3
voz
Beginner
Postovi: 42
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 12:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 22
Pohvalio: 16

Re: Modernizacija železnice

Postod voz » Pon Okt 23, 2017 2:45 pm

Kolega2357 » 23 Oct 2017 01:01 am napisao:
WLABmz » Sun Oct 22, 2017 5:49 pm napisao:
aspazija80 » Ned Okt 22, 2017 5:00 pm napisao:Jel zna neko zasto trasa pruge Beograd-Budimpesta ide preko Fruske gore?Pruga Beograd-Novi Sad vec postoji i ide preko S Karlovaca jer tu je i teren mnogo jednostavniji.Ovamo se hvale kao grade neke preskupe tunele...
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... pruge.html


I nova pruga ide preko Sremskih Karlovaca! Sadašnja trasa od Beške do Sremskih Karlovaca je krivudava i ne dozvoljava brzine veće od 70 km/h, te se gradi nova "ispeglana" deonica sa parametrima za 200 km/h. Taj tunel ne ide kroz središte Fruške Gore već je kod Čortanovaca i dužine 1100 m. Čak i stara deonica ima nešto kraći tunel Čortanovci!


Vec sam pisao ovde u nekoj drugoj temi kada je brzina 200 km/h tu nema teretnog saobracaja vec samo putnicki. Ako nameravaju idu vozovi onda neka ostave staru prugu za njih.


Kao dodatak vec napisanom u vezi mesovitog saobraaja...stara pruga izmedju stanice Indjija do stanice Karlovacki Vinogradi nece vise postajati. Na tom delu se vrsi "peglanje" trase. (Karlovacki Vinogradi-Sremski Karlovci se pretvara u manipulativnu prugu)
voz
Beginner
Postovi: 42
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 12:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 22
Pohvalio: 16

Re: Modernizacija železnice

Postod voz » Pon Okt 23, 2017 2:53 pm

Пантограф » 21 Oct 2017 10:23 am napisao:
DzonTravolta » 20 Oct 2017 11:54 am napisao:Mislim da se pruga ne pravi za te ruralne delove (koji nisu ništa bogatiji od naših ruralnih delova, da se ne lažemo), već da bi se veliki gradovi (aka. Atina, Solun, Beograd, Budimpešta, a verovatno i Prag i Beč) brže povezali. Teško da će taj voz stajati u nekoj Ferencšekerfekermekerdekervaroši


Мораће да стане понегде, јер воз који не стаје од границе до Пеште Мађари сигурно неће пустити у саобраћај. То се не ради. Возови Беч - Минхен, рецимо, стају у месту Санкт Пелтен. Постоје саобраћајни, просторни и економски разлози зашто је тако. Ипак ови наши балканско-средњоевропски градови нису Пекинг и Шангај да воз може да прескочи све што је између - чак и у случају поменута два града, то ради тек неколико возова дневно.

С тим у вези, није ми јасно зашто Мађари нису инсистирали на траси преко Сегедина.


Da ne gresim dusu, ali mi se cini da sam video negde resenje trase za tu prugu. Cim predje granicu, pruga ide prema Segedinu i dalje tim koridorom. Isto tako ispred Budmpeste takodje posotji novi deo trase. Onaj deo koji se odnosi na "da ne gresim dusu" je sto ne mogu da se setim o kom resenju je bilo rec niti mogu sad da ga "isceprkam" na kompu.
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 859
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1031
Pohvalio: 75

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pon Okt 23, 2017 2:57 pm

voz » Pon Okt 23, 2017 2:53 pm napisao:
Пантограф » 21 Oct 2017 10:23 am napisao:
DzonTravolta » 20 Oct 2017 11:54 am napisao:Mislim da se pruga ne pravi za te ruralne delove (koji nisu ništa bogatiji od naših ruralnih delova, da se ne lažemo), već da bi se veliki gradovi (aka. Atina, Solun, Beograd, Budimpešta, a verovatno i Prag i Beč) brže povezali. Teško da će taj voz stajati u nekoj Ferencšekerfekermekerdekervaroši


Мораће да стане понегде, јер воз који не стаје од границе до Пеште Мађари сигурно неће пустити у саобраћај. То се не ради. Возови Беч - Минхен, рецимо, стају у месту Санкт Пелтен. Постоје саобраћајни, просторни и економски разлози зашто је тако. Ипак ови наши балканско-средњоевропски градови нису Пекинг и Шангај да воз може да прескочи све што је између - чак и у случају поменута два града, то ради тек неколико возова дневно.

С тим у вези, није ми јасно зашто Мађари нису инсистирали на траси преко Сегедина.


Da ne gresim dusu, ali mi se cini da sam video negde resenje trase za tu prugu. Cim predje granicu, pruga ide prema Segedinu i dalje tim koridorom. Isto tako ispred Budmpeste takodje posotji novi deo trase. Onaj deo koji se odnosi na "da ne gresim dusu" je sto ne mogu da se setim o kom resenju je bilo rec niti mogu sad da ga "isceprkam" na kompu.


To je staro rešenje. Sadašnje rešenje ide trasom pruge preko Kelebije, Kiškunhalaša, Kiškereša. Velika se prašina digla oko toga u Mađarskoj, kako pruga ne prolazi ni kroz jedan značajniji grad u Mađarskoj.
SlikaSlikaSlika
Vocar
Intermediate
Postovi: 363
Pridružio se: Čet Nov 29, 2007 4:23 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 186
Pohvalio: 41

Re: Modernizacija železnice

Postod Vocar » Pon Okt 23, 2017 3:03 pm

Ima li negde detaljnija mapa područja Inđija-Karlovci sa unetim izmenama?
Пантограф
Expert
Postovi: 5767
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6442
Pohvalio: 4173

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Pon Okt 23, 2017 3:03 pm

Искрено, у праву су ти у Мађарској који дижу фрку. Сегедин је велики и важан град, и мимоићи га тако квалитетном пругом, на тако малом растојању, јесте глупо. И за нас би било боље да је траса преко Сегедина, јер би била обновљена запуштена пруга Суботица - Сегедин (чију су темељну модернизацију за око 150 милиона евра, да све буде још глупље, годинама гурали - Мађари).
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 1
voz
Beginner
Postovi: 42
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 12:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 22
Pohvalio: 16

Re: Modernizacija železnice

Postod voz » Pon Okt 23, 2017 3:14 pm

Vocar » 23 Oct 2017 02:03 pm napisao:Ima li negde detaljnija mapa područja Inđija-Karlovci sa unetim izmenama?

Prostorni Plan Indjije, vidi se stara i nova trasa http://gis.indjija.net/ppoindjija/map_f ... height=802
Isto tako potrazi za Sremske Karlovce

edit: Evo i karte Sremskih Karlovaca http://195.222.96.93:4000/system/files/ ... -Model.jpg
Pohvale za post: 2
Nikola NS
Intermediate
Postovi: 201
Pridružio se: Čet Okt 06, 2016 10:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 325
Pohvalio: 86

Re: Modernizacija železnice

Postod Nikola NS » Pon Okt 23, 2017 5:44 pm

Пантограф » Пон Окт 23, 2017 3:03 pm napisao:Искрено, у праву су ти у Мађарској који дижу фрку. Сегедин је велики и важан град, и мимоићи га тако квалитетном пругом, на тако малом растојању, јесте глупо. И за нас би било боље да је траса преко Сегедина, јер би била обновљена запуштена пруга Суботица - Сегедин (чију су темељну модернизацију за око 150 милиона евра, да све буде још глупље, годинама гурали - Мађари).


Било би добро да пруга пролази кроз Сегедин, али би траса била дужа и не знам како би уопште било могуће да воз пролази и кроз Суботицу и кроз Сегедин без промене смера. Додатно све компликује чеона станицу у Сегедину. Али свакако треба средити пругу Суботица – Сегедин за неку пристојну брзину и пустити ДМВ 711 који би имао везу са возовима у Суботици.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5704
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4635
Pohvalio: 12102

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Pon Okt 23, 2017 6:09 pm

Koмбиновани превоз, Сурчин.
Prikačeni fajlovi
kp.jpg
Пантограф
Expert
Postovi: 5767
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6442
Pohvalio: 4173

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Pon Okt 23, 2017 6:24 pm

Nikola NS » 23 Oct 2017 04:44 pm napisao:
Пантограф » Пон Окт 23, 2017 3:03 pm napisao:Искрено, у праву су ти у Мађарској који дижу фрку. Сегедин је велики и важан град, и мимоићи га тако квалитетном пругом, на тако малом растојању, јесте глупо. И за нас би било боље да је траса преко Сегедина, јер би била обновљена запуштена пруга Суботица - Сегедин (чију су темељну модернизацију за око 150 милиона евра, да све буде још глупље, годинама гурали - Мађари).


Било би добро да пруга пролази кроз Сегедин, али би траса била дужа и не знам како би уопште било могуће да воз пролази и кроз Суботицу и кроз Сегедин без промене смера. Додатно све компликује чеона станицу у Сегедину. Али свакако треба средити пругу Суботица – Сегедин за неку пристојну брзину и пустити ДМВ 711 који би имао везу са возовима у Суботици.


То је и пресудило у корист правца преко Кишкунхалаша. Да су мене питали, том пругом би слали теретни саобраћај, и она би била за 120 км на сат. Путнички возови би ипак ишли преко Szegeda - и у Пешти је чеона станица и мора да се окреће воз, па шта да радимо. Ако буду ЕМВ-ови, нема никаквих проблема.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 859
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1031
Pohvalio: 75

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pon Okt 23, 2017 10:19 pm

A takođe iz Segedina voz mora da ide na Nyugati stanicu, jer nema direktan ulaz u Keleti.
SlikaSlikaSlika
Пантограф
Expert
Postovi: 5767
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6442
Pohvalio: 4173

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Pon Okt 23, 2017 10:29 pm

А, има директна пруга Кечкемет - Пешта, неелектрификована, чијим правцем су могли да направе нову - сада брзи возови, на путу ка Пешти из Сегедина, скрећу ка истоку, па се укључују на двоколосечну пругу која води из Дебрецина.- Ту надограђену директну пругу су могли да споје некако са Келети станицом.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 859
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1031
Pohvalio: 75

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pon Okt 23, 2017 11:16 pm

Пантограф » Pon Okt 23, 2017 10:29 pm napisao:А, има директна пруга Кечкемет - Пешта, неелектрификована, чијим правцем су могли да направе нову - сада брзи возови, на путу ка Пешти из Сегедина, скрећу ка истоку, па се укључују на двоколосечну пругу која води из Дебрецина.- Ту надограђену директну пругу су могли да споје некако са Келети станицом.


Da, to je u dugoročnim planovima, ali se nema novca za to, kao ni za teretnu obilaznicu oko Budimpešte. Zato se i digla dževa oko skupocene kineske pruge koja prolazi kroz mađarska sela.
SlikaSlikaSlika
Пантограф
Expert
Postovi: 5767
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6442
Pohvalio: 4173

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Pon Okt 23, 2017 11:41 pm

Вероватно чекају и да дођу на ред неке паре из ЕУ, као што су Хрвати добили неповратна средства за директну пругу за Бјеловар.
У сваком случају, и ово је Мађарима била прилика.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
voz
Beginner
Postovi: 42
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 12:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 22
Pohvalio: 16

Re: Modernizacija železnice

Postod voz » Uto Okt 24, 2017 10:12 am

Samim tim planom, koji sam ja bio spomenuo bile su definisane promene kako u Segedinu tako i prilaz Budimpesti. Kod nas je taj plan podrazumevao da pruga izlazi iz Srbije gde i sad izlazi prema Kelebiji i onda paralelno sa granicom da se pravi nova pruga ka Segedinu (iako postoji vec postojeca, preko Horgosa....). Neko je spomenuo da je duza trasa....to produzenje trase je neznatno uzimajuci u obzir da bi bio koriscen deo postojeceg koridora koji je vec uredjen (Segedin-Budimpesta).
Ali da ne ulazimo u detaljnu raspravu za nesto sto nije aktuelno.
Pohvale za post: 1
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 859
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1031
Pohvalio: 75

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Uto Okt 24, 2017 11:08 am

Пантограф » Pon Okt 23, 2017 11:41 pm napisao:Вероватно чекају и да дођу на ред неке паре из ЕУ, као што су Хрвати добили неповратна средства за директну пругу за Бјеловар.
У сваком случају, и ово је Мађарима била прилика.


Ovo su ogromni projekti, za koje očigledno već godinama ne mogu da dobiju novac, tako da su sad rešili da u Budimpešti dograđuju koloseke na most preko Dunava (ili da grade paralelni most). Pruga za Bjelovar, tj. Žabno - Gradec je samo 12,2 km neelektrificirane pruge za 120 km/h, koja košta oko 26 miliona eur...
SlikaSlikaSlika
Вожд
Expert
Postovi: 5536
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6557
Pohvalio: 6314

Re: Modernizacija železnice

Postod Вожд » Uto Okt 24, 2017 4:31 pm

DSC_0008.JPG
DSC_0008.JPG (228.86 KiB) Pogledano 795 puta
Pohvale za post: 6
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3017
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1647
Pohvalio: 2663

Re: Modernizacija železnice

Postod RioBL » Uto Okt 24, 2017 8:39 pm

Je li ovo jedan od remontovanih u Zrenjaninu? Predivno izgleda.
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Pohvale za post: 2

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gosta