Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

Nepopravljivi optimista
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1000
Pridružio se: Pon Dec 19, 2011 10:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1418
Pohvalio: 1897

Re: Modernizacija železnice

Postod Nepopravljivi optimista » Sub Dec 01, 2018 12:46 am

Na slici 5 od 8 naručenih :D


Slika
Pohvale za post: 13
Dalmatinac
Intermediate
Postovi: 227
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 9:24 am
Kontakt:
Pohvaljen: 394
Pohvalio: 388

Re: Modernizacija železnice

Postod Dalmatinac » Sub Dec 01, 2018 1:39 am

Koja je Vmax ove lokomotive?
Sta se desava sa Kinezima u Kostolcu jesu li u upotrebi?
Sta je sa stedlerom koji je iskocio na probnoj voznji?
Ima li ista novo vezano za navodni projekat pravljenja srpskih lokomotiva za velike brzine?
milanobelgrade
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 592
Pridružio se: Sre Feb 24, 2010 3:10 pm
Lokacija: Звездара
Kontakt:
Pohvaljen: 396
Pohvalio: 796

Re: Modernizacija železnice

Postod milanobelgrade » Ned Dec 02, 2018 11:12 am

Fake news , sto bi reko cika Tramp

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/kada- ... za/krf33zw

Ako je negde u svetu objavljena informacija da je u Srbiji iskočio iz šina voz koji se kretao manje od 20 kilometara na sat, verovatno je dočekana kao lažna ili satirična. Ali vest je istinita i govori o jadnom stanju srpskih pruga.

Iako bi mnogi koji ne poznaju prilike na srpskim prugama pomislili da je autor te vesti možda progutao jednu cifru iz broja koji označava brzinu kretanja voza, ta informacija je verodostojna i bez grešaka, a jedini njen povoljan deo je da nema stradalih i povređenih. Incident se dogodio na pruzi Despotovac-Markovac kada je na putnom prelazu između Svilajnca i Grabovca, prekjuče oko 17.30, iz šina iskliznulo nekoliko vagona teretnjaka koji je prevozio agregatni kamen. Mašinovođa je izjavio da je vozio manje od 20 kilometara na sat.



Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока
#сви ми који не желимо да се од наших пара прави линија метроа Макиш-Миријево
Pohvale za post: 3
Dusko
Novice
Postovi: 29
Pridružio se: Sub Nov 04, 2017 12:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 37
Pohvalio: 57

Re: Modernizacija železnice

Postod Dusko » Ned Dec 02, 2018 5:18 pm

Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6026
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5115
Pohvalio: 13008

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Ned Dec 02, 2018 11:45 pm

Ништа чудно, дешавало се често на Шабац-Зворник пре ремонта.
Pohvale za post: 1
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1124
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1805
Pohvalio: 1401

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Pon Dec 03, 2018 12:48 am

Pruga Markovac-Svilajnac-Despotovac-Resavica je u tako lošem stanju da je prava sreća da vozovi ne ispadaju sa šina svaki dan. Pruga koja je pravljena na šljaci bez i grama tucanika. Pa kada padne malo jača kiša sve se omekša i svi uslovi za iskliznuća su tu.Čak i kada je gradjena korišćen je polovan materijal. Kad svemu tome dodamo višedecenijsko neulaganje dobija se ovo što sad imamo.
Deonica od Markovca do Svilajnca je u malo boljem stanju zbog Termoelektrane ali je i tu brzina 20km/h.
Pohvale za post: 4
hiavata
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 423
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 364
Pohvalio: 1442

Re: Modernizacija železnice

Postod hiavata » Pon Dec 03, 2018 11:53 am

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/koci- ... st/7mtqpm8

Natpis na nivou Srbija Danas, ali situacija - jeza..
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6026
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5115
Pohvalio: 13008

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Pon Dec 03, 2018 1:08 pm

Реформа железнице са поделом на 3 предузећа на делу. И увек ме је интересовало зар није могуће уградити неку комуникацију између диспечера и машиновођа у возовима?
orjen
Intermediate
Postovi: 435
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 700
Pohvalio: 124

Re: Modernizacija železnice

Postod orjen » Pon Dec 03, 2018 1:13 pm

Jel neko od postovanih zeleznicara zna koje herbicide su korisceni sa strane Jugoslavenskih Zeleznica. Trazim podatak, a mislim da je mozda ovako moguce ga dobiti. Znam da su Zeleznice radili po sekcijama, interesuje me sekcija Beograd.
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1124
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1805
Pohvalio: 1401

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Pon Dec 03, 2018 1:28 pm

Дошљак » 03 Dec 2018 12:08 pm napisao:Реформа железнице са поделом на 3 предузећа на делу. И увек ме је интересовало зар није могуће уградити неку комуникацију између диспечера и машиновођа у возовима?

Ovde podela preduzeća nema nikakvu ulogu. Na Barskoj pruzi od kada je napravljena i puštena u saobraćaj RDV(radio dispečerska veza) postoji na delu od Resnika do Požege.A od Požege do Vrbnice( državna granica sa CG) komunikacija dispečera(otpravnika vozova) i voznog osoblja se obavlja putem pružnih telefona ugradjenih kod glavnih signala i onih koji su postavljeni duž pruge na tačno odredjenim mestima koje su označena.
Većina dizel vučnih vozila nema ugradjen Radio Dispečerski Uredjaj(RDU) tako i zadnje nabavljeni dizelmotorni vozovi serije 711 od kojih je jedan učestvovao u ovom VD-u. Što znači da je pruga i bila pokrivena signalom RDV-a ništa se ne bi moglo uraditi.
Zahvaljujući brzom i pravovremenom intervencijom TK dispečera iz Požege koji se setio da putem mobilnog telefona može stupiti u kontakt sa masinovodjom je sprečena ogromna tragedija.
Pohvale za post: 2
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8711
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3690
Pohvalio: 5536

Re: Modernizacija železnice

Postod JohnnyLee » Pon Dec 03, 2018 1:48 pm

Dalmatinac » 01 Дец 2018, 00:39 napisao:Koja je Vmax ove lokomotive?


ови модели за Карго су 160 км/х

Dalmatinac » 01 Дец 2018, 00:39 napisao:Sta se desava sa Kinezima u Kostolcu jesu li u upotrebi?


у употреби су

Dalmatinac » 01 Дец 2018, 00:39 napisao:Sta je sa stedlerom koji je iskocio na probnoj voznji?


мислим да возе сви Штедлери

Dalmatinac » 01 Дец 2018, 00:39 napisao:Ima li ista novo vezano za navodni projekat pravljenja srpskih lokomotiva za velike brzine?


тај пројекат је постојао?
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 4
Pendolino
Intermediate
Postovi: 280
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 158
Pohvalio: 152

Re: Modernizacija železnice

Postod Pendolino » Sre Dec 05, 2018 1:17 am

DVA VOZA DIREKTNO IŠLA JEDAN NA DRUGI Ko je odgovoran za nezapamćenu DRAMU NA SRPSKOJ PRUZI
Šta je umalo dovelo do tragedije na barskoj pruzi, kada su se u mestu Uzići između Požege i Užica u istom koloseku zadesila dva voza koja su direktno išla jedan na drugi, i ko je odgovoran za taj incident, još nije poznato.Tragedija izbegnuta za nekoliko sekundi

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/dva-v ... oj/nmq606k
Pohvale za post: 1
arapski investitor
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 669
Pridružio se: Sub Feb 07, 2015 1:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 544
Pohvalio: 1596

Re: Modernizacija železnice

Postod arapski investitor » Sre Dec 05, 2018 2:41 am

moze li dan da prodje bez havarije na barskoj pruzi?
rusticus expectat, dum defluat amnis
Pohvale za post: 1
mario94
Beginner
Postovi: 57
Pridružio se: Pon Feb 05, 2018 11:10 am
Kontakt:
Pohvaljen: 41
Pohvalio: 82

Re: Modernizacija železnice

Postod mario94 » Sre Dec 05, 2018 8:56 am

Ne može, a neće ništa biti poduzeto dok jednom nedaj bože voz ne iskoči iz šina i padne u provaliju i desi se neka tragedija.
Hvale se tu kako su obnovili 200 km pruga, pa će još 300 bla bla, što je najbolje oni kada uzmu da rade prugu npr. od Šapca do Loznice od 70km oni poprave 30-40 km onih najgorih dionica, ostalo ne pipnu i onda kažu eto obnovili smo 70 km pruge, pokvareno do srži, laganje konstantno.
Zašto se ne obnavlja opasna dionica pruge od Užica do Crne Gore, jednostavno zato što tu niti jedan kilometar pruge nevalja i moralo bi se vaditi o kompletno rekonstruisati svih 120 km ili koliko već ima, plus mostovi itd, zato što ns toj pruzi nije moguće od 120km rekonstruisati 30 za 2 mjeseca pa reći eto obnovili smo 120 kilometara pruge bla bla
Pohvale za post: 4
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1966
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2628
Pohvalio: 3443

Re: Modernizacija železnice

Postod Karlo del Ponte » Pet Dec 07, 2018 9:07 am

milanobelgrade » 02 Dec 2018 10:12 am napisao:Fake news , sto bi reko cika Tramp

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/kada- ... za/krf33zw

Ako je negde u svetu objavljena informacija da je u Srbiji iskočio iz šina voz koji se kretao manje od 20 kilometara na sat, verovatno je dočekana kao lažna ili satirična. Ali vest je istinita i govori o jadnom stanju srpskih pruga.

Iako bi mnogi koji ne poznaju prilike na srpskim prugama pomislili da je autor te vesti možda progutao jednu cifru iz broja koji označava brzinu kretanja voza, ta informacija je verodostojna i bez grešaka, a jedini njen povoljan deo je da nema stradalih i povređenih. Incident se dogodio na pruzi Despotovac-Markovac kada je na putnom prelazu između Svilajnca i Grabovca, prekjuče oko 17.30, iz šina iskliznulo nekoliko vagona teretnjaka koji je prevozio agregatni kamen. Mašinovođa je izjavio da je vozio manje od 20 kilometara na sat.



Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока

Мислим да неки овде нису добро учили српски језик, да умеју да користе израз "не знам" уколико одређену материју не познају. Или је ту реч испрао алкохол преддрагсторским филозофима, који су већи Анштајни од Анштајна.

Железница је систем којим се управља по врло строгим правилима и ни у којој процедури не постоје песничке слободе. У то спадају и процедуре привременог и трајног смањења брзине. Ограничења брзине од 30 на сат и мање се прописују уколико је стање пруге такво да постоји опасност од испадања вагона из колосека услед претераних деформација шине, пуцања шине, размицања прагова... И зауставни пут и ударна сила су сразмерни приближно квадрату брзине, тако да су и једно и друго 25 пута већи при брзини 100км/с у односу на 20км/с. Одређена железничка возила попут вагона цистерни имају центар масе јако високо, тако да управо такви вагони лакше испадају из шина на лошој прузи. Конструкција вагона је тако робусна да при брзинама до 20км/с малтене никада не долази до већих оштећења самих вагона, а из преврнутих цистерни ништа не цури.

Односно, ниска брзина је уведена у сврху непрекидања саобраћаја, и минималних штета у случају искакања из шина уз чување људских живота.

Свака већа брзина захтева свој систем стандарда, и подједнако је у систему строгих процедура. За разлику од друма, брзину не одређује татин син у скупим колима, нити мајстор који је мало више попио. Потпуно је погрешно посматрати тим очима не само пругу, него и било коју иоле озбиљну ствар на свету.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 7
milanobelgrade
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 592
Pridružio se: Sre Feb 24, 2010 3:10 pm
Lokacija: Звездара
Kontakt:
Pohvaljen: 396
Pohvalio: 796

Re: Modernizacija železnice

Postod milanobelgrade » Pet Dec 07, 2018 11:51 am

Карло, нисам скапирао да ли се мени обраћаш са овим критикама али само као инфо, текст је пренет из Блица, линк је изнад текста.
#сви ми који не желимо да се од наших пара прави линија метроа Макиш-Миријево
teshke
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 179
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 7:12 pm
Lokacija: Belgrade
Kontakt:
Pohvaljen: 107
Pohvalio: 18

Re: Modernizacija železnice

Postod teshke » Pet Dec 07, 2018 12:35 pm

Zanimljiv projekat i mapa svih pružnih koridora u svetu:
https://www.openrailwaymap.org/

Iako neki sigurno znaju za ovo od ranije, ali delim na forumu za slučaj da nije tako. Meni je svakako olakšalo snalaženje gde je šta kod nas od pruga. Verujem da su jedino planirane rute ponegde možda sporne, s'obzirom da su ucrtane i tramvajska i potencijalne metro i dodatna železnička infrastruktura, ali fokus mi je bio na postojećem za pretragu, pa nisam proveravao validnost svega (pogotovo onoga što se "gradi" decenijama, ali samo na papiru).


edit: Vidim da se već pominjalo, ali ja nisam više često na forumu, pa sam prevideo (a pretragu uradih tek pošto sam postovao link: https://www.google.com/search?q=site%3A ... railwaymap tj. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... OGyn-lTkOb)
Svakako, nadam se da ne smeta link :)
Pohvale za post: 1
Darko78
Higher intermediate
Postovi: 646
Pridružio se: Pon Nov 06, 2017 12:35 am
Kontakt:
Pohvaljen: 860
Pohvalio: 469

Re: Modernizacija železnice

Postod Darko78 » Pet Dec 07, 2018 2:37 pm

Sta znaci ova izjava Sinise Malog da se u budzetu za 2019 nalazi stavka kupovina vozova!
Пантограф
Expert
Postovi: 5877
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6655
Pohvalio: 4289

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Pet Dec 07, 2018 3:52 pm

Veoma značajan dan za srpsku železničku industriju - uništenu od države, obnovljenu od veštog poslovnog čoveka:

Otvorena prva fabrika u MIND parku Kragujevac - AMM Manufacturing proizvodi delove za šinska vozila

U industrijskom kompleksu MIND park u Kragujevcu 7. decembra je otvorena prva fabrika - AMM Manufacturing, koja proizvodi delove za šinska vozila, a u vlasništvu je Bratislava Milanovića.

Na otvaranju fabrike predsednik Srbije Aleksandar Vučić je istakao to što je u novom pogonu zaposleno 260 radnika, pored 600 već zaposlenih u pogonu Siemensa.

U okviru MIND parka poslovaće nemački Siemens, koji je početkom februara preuzeo preduzeće Milanović inženjering iz Kragujevca.

Izgradnja tog industrijskog kompleksa Bratislava Milanovića počela je aprila ove godine na površini od 150 hektara, i nalazi se na lokaciji Sobovica-Lužnice, 12 kilometara od Kragujevca.

Do sada je završena prva fabrika MIND grupe gde se obradjuje alumiijum, a počela je izgradnja druge, za obradu čelika, koja treba bude zavšena marta 2019.

U septembru je počela izgradnja fabrike Siemens, gde je će taj nemački investitor od jula 2019. godine proizvoditi tramvaje.

U izgradnji je i prva poslovna zgrada, koja bi trebalo da bude završena u avgustu 2019.

Industrijski kompleks u Kragujevcu je proglašen "projektom od nacionalnog značaja". Imaće i dečije obdanište, polikliničko-dijagnostički centar, sportske terene i multifunkcionalnu halu, kao i - aerodromsku pistu...

Vučić je dodao da je "zamolio gradonačelnika Beograda" da tramvaje iz kragujevačke fabrike najpre kupi glavni grad Srbije.


- Biće to naši tramvaji. Iz svih fabrika ovde će izlaziti šinska vozila, tramvaji, vagoni, a nadamo se i lokomotive. To će uticati na neuporedivo bolju budućnost Šumadije i cele Srbije - rekao je Vučić.


Izvor: eKapija
Link: https://www.ekapija.com/news/2334228/ot ... -delove-za
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 9
spatiotecte
Expert
Postovi: 9941
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6523
Pohvalio: 1562

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Pet Dec 07, 2018 9:05 pm

Podseca na pricu o srpskom mercedesu, ali dobro videcemo.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6026
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5115
Pohvalio: 13008

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Pet Dec 07, 2018 9:37 pm

Мало је озбиљнија прича пошто се ради о приватној фирми.
Nepopravljivi optimista
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1000
Pridružio se: Pon Dec 19, 2011 10:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1418
Pohvalio: 1897

Re: Modernizacija železnice

Postod Nepopravljivi optimista » Pet Dec 07, 2018 9:43 pm

Bice od ovoga nesto.

Kladim se u gajbu piva da ce prvi simens tramvaji iz kg biti na ulicama bg-a u
2020... i to u znacajnijem broju.

Ko prihvata opkladu ?

Sent from my Ektra using Tapatalk
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8711
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3690
Pohvalio: 5536

Re: Modernizacija železnice

Postod JohnnyLee » Pet Dec 07, 2018 10:49 pm

што ти је опклада...
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1966
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2628
Pohvalio: 3443

Re: Modernizacija železnice

Postod Karlo del Ponte » Sub Dec 08, 2018 6:13 pm

milanobelgrade » 07 Dec 2018 10:51 am napisao:Карло, нисам скапирао да ли се мени обраћаш са овим критикама али само као инфо, текст је пренет из Блица, линк је изнад текста.

Написао си конкретно:
milanobelgrade » 02 Dec 2018 10:12 am napisao:Fake news , sto bi reko cika
Iako bi mnogi koji ne poznaju prilike na srpskim prugama pomislili da je autor te vesti možda progutao jednu cifru iz broja koji označava brzinu kretanja voza, ta informacija je verodostojna i bez grešaka, a jedini njen povoljan deo je da nema stradalih i povređenih.

Одговорио сам на то конкретно. Можда сам био и преоштар, али сам против напамет извлачења закључака на основу податка као што је брзина. Чак и код друмског саобаћаја је при удару пешака брзином 20 на сат вероватноћа тешких повреда мање од 50%, а од 40км/с па навише је већином смрт. И у најразвијенијим земљама се далеко више искакања из шина дешава при маленим него при већим брзинама.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Mirođija
Novice
Postovi: 10
Pridružio se: Pon Feb 20, 2017 3:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5
Pohvalio: 61

Re: RE: Re: Modernizacija železnice

Postod Mirođija » Ned Dec 09, 2018 9:55 pm

Ne može. Meni je preksinoć voz za Užice stao u Požezi i bez preteranih objašnjenja rečeno da ne ide dalje, nema para da pošalju autobus, snalazite se.
arapski investitor napisao:moze li dan da prodje bez havarije na barskoj pruzi?


Послато са SM-J730F уз помоћ Тапатока

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta