Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 979
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1296
Pohvalio: 83

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Sre Apr 10, 2019 3:22 pm

Пантограф » Uto Apr 09, 2019 3:08 pm napisao:Изгледа Кинези притисли Мађаре:

Konzorcijum za rekonstrukciju dela pruge Budimpešta-Beograd u Mađarskoj biće izabran do kraja aprila?
Mađarski ministar finansija Mihalj Varga rekao je da bi do kraja aprila mogao da bude izabran konzorcijum za rekonstrukciju železničke pruge Budimpešta - Beograd, koju finansira Kina.

Posle razgvora u Pekingu sa predstavnicima kineske Eksim banke, koja velikim delom finansira projekat, Varga je rekao da će rekonstrukcija pruge koja treba da bude završena do 2023. omogućiti Mađarskoj da ostane konkuretna u trci za transportne rute za kineske kompanije koje dopremaju robu u Evropu.

Mađarska Vlada je u decembru najavila da će raspisati novi tender za projekat pošto su početne ponude bile 20% više u odnosu na procenjeni trošak od oko 1,8 mlrd EUR za deonicu kroz Mađarsku.


Извор: еКапија
Линк: https://www.ekapija.com/news/2465955/ko ... izabran-do


Optimističan prevod sa mađarskog na srpski. Mađari kažu da će krajem aprila tek biti izabrana glavna kompanija koja treba da odradi sve planove i dobije sve dozvole, a radovi bi tek 2020. mogli da krenu.
SlikaSlikaSlika
hiavata
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 490
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 443
Pohvalio: 1670

Re: Modernizacija železnice

Postod hiavata » Sre Apr 10, 2019 3:32 pm

Za nase pojmove to je relativno brzo :D
Pohvale za post: 1
spatiotecte
Professional
Postovi: 10109
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6773
Pohvalio: 1618

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sre Apr 10, 2019 8:17 pm

E a mogu da zamislim madjare kako pricaju eto Srbi vec postavljaju sine na odredjenim deonicama a mi jos nismo ni poceli radove.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 979
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1296
Pohvalio: 83

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Sre Apr 10, 2019 9:14 pm

spatiotecte » Sre Apr 10, 2019 8:17 pm napisao:E a mogu da zamislim madjare kako pricaju eto Srbi vec postavljaju sine na odredjenim deonicama a mi jos nismo ni poceli radove.


Kod njih je mnogo aktuelnija priča zbog čega se gradi pruga od 2 milijarde evra kroz najređe naseljeni deo Mađarske, umesto da se trasira preko Kečkemeta, Kiškunfeleđhaze i Segedina.
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 2
spatiotecte
Professional
Postovi: 10109
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6773
Pohvalio: 1618

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sre Apr 10, 2019 10:41 pm

Pa to je njihov problem sto nisu trasirali prugu tamo gde je njihov licni interes.
Mogli smo i mi za 2 milijarde evra da pravimo prugu preko Zrenjanina i Sente umesto Novog Sada i Subotice, ali ipak nismo tolike budale da brza pruga zaobidje drugi i peti najveci grad u Srbiji.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
Pohvale za post: 3
NSB
Novice
Postovi: 4
Pridružio se: Sre Maj 02, 2018 10:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7
Pohvalio: 22

Re: Modernizacija železnice

Postod NSB » Ned Apr 14, 2019 9:02 pm

„Инфраструктура железнице Србије“ у понедељак, 15. априла, почиње реконструкцију регионалне пруге Марковац – Ресавица, чија дужина износи 53 километара.

Планирано је да радови на реконструкцији пруге Марковац – Ресавица буду завршени до краја 2019. године.

Радови у понедељак почињу између железничких станица Свилајнац и Деспотовац.

Укупна вредност реконструкције пруге Марковац – Ресавица износи око 2,3 милијарде динара, а радови ће се одвијати током дана, док ће ноћу бити организован саобраћај теретних железничких композиција.


Овом пругом саобраћају само теретни возови, док је путнички железнички саобраћај на овој деоници обустављен још 1998. године.

Између Марковца и Ресавице тренутно просечно месечно саобраћа 120 теретних железничких композиција.

Ова пруга изграђена је пре 85 година и од тада није реконструисана. Због тога је брзина возова ограничена на 10-30 км/сат. Због лошег стања железничке инфраструктуре само током прошле године на овој прузи догодило се седам исклизнућа теретних вагона.

Након реконструкције ове пруге, њена носивост биће повећана са 16 на 20 тона по осовини, што ће омогућити саобраћај дужих и тежих теретних железничких композиција.

Брзина теретних возова након реконструкције пруге биће повећана на 65 км/сат.

http://infrazs.rs/2019/04/infrastruktura-zeleznice-srbije-u-ponedeljak-15-aprila-pocinje-rekonstrukciju-regionalne-pruge-markovac-resavica/?fbclid=IwAR1M57-Rk0NaL6-6tu4-xs78ITF_-tQhiR6GJrcBaDD1h99SXO7V9ipKanA
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2022
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2831
Pohvalio: 3593

Re: Modernizacija železnice

Postod Karlo del Ponte » Ned Apr 14, 2019 11:04 pm

Somi303 » 07 Apr 2019 10:58 pm napisao:Живо ме занима кад и како је с*** успела да запиша овај комад инфраструктуре? :x
SlikaЗапишавање града by Somi303, on Flickr

Па људи имају фирму за то.
Наше услуге су веома флексибилне. Пројектоване су према потребама наших корисника, а применом најновијих технолошких решења, у могућности смо да у потпуности оправдамо Ваше поверење.
Опремљени смо за:
• Извођење грађевинских радова при изградњи објеката инфраструктуре (рушења, ископи, подбушавања, затрпавања са набијањем и обнављање порушених површина);

• Монтажне радове на инфраструктурним објектима;

• Спајања, мерења и израду мерних протокола на свим врстама телекомуникационих каблова (оптички, телефонски, УТП и коаксијални);

• Израду техничке документације.

Располажемо великим бројем возила, машина и камиона, који омогућавају извођење комплетних грађевинских радова на пољу телекомуникација, енергетике, водовода и гасовода.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 1
Гага
Expert
Postovi: 9169
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 8628
Pohvalio: 15267

Re: Modernizacija železnice

Postod Гага » Ned Apr 14, 2019 11:45 pm

Надам се да се нешто боље види цртеж, боље нисам могао :?
DSCF0354.JPG


Иначе су пробили цео потходник тј. ископали земљу до нултог нивоа. Нисам могао да прођем да сликам због блата, нисам био у мојим баканџама за блато :D . Надам се да се на овој слици и зумБираној види, барем колико се види. Слике су од данас-недеља,

IMG_20190414_132052_.jpg
IMG_20190414_132107_.jpg

а ова од јуче-субота

DSCF0346.JPG
Pohvale za post: 6
Гага
Expert
Postovi: 9169
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 8628
Pohvalio: 15267

Re: Modernizacija železnice

Postod Гага » Pon Apr 15, 2019 1:10 am

Док сам фотографисао цртеже потходника са табле, наишао је Оптима Експрес воз, нешто сам и читао о њему, који саобраћа на линији Аустрија – Турска и назад. Скоро па 15 вагончића, што скоро нисам видео толико путничких вагона, а сви су спаваћа кола, једна кафана :D -вагон ресторан и један вагон (први), вероватно за пошиљке и потрепштине за сам воз.

Колико сам видео на интернету, тај воз је и ауто воз, али сад није било вагона за аутомобиле, пошто се воз враћао за Аустрију (матична станица Филах). Вероватно сад пред католички Ускрс је воз према Турској имао ауто вагоне, а кад се буду турски гастарбајтери враћали, тада ће сигурно бити прикачени ти вагони. Иначе се путује 32 часа у правцу Турске, а назад 36 часова.

https://www.optimatours.de/fahrplan.php
https://www.optimatours.de/?lang=EN
https://forum.malezeljeznice.net/index. ... 752/page-3

Видео снимак Оптима Експрес композиције са вагонима (ауто воз), снимљено негде у Србији https://www.youtube.com/watch?v=f89_-WV ... kovi%C4%87

Јучерашње фотографије – недеља 14.април 2019.
IMG_20190414_131538_.jpg
IMG_20190414_131543_.jpg
IMG_20190414_131549_.jpg
IMG_20190414_131615_.jpg
IMG_20190414_131619_.jpg
IMG_20190414_131630_.jpg
IMG_20190414_131702_.jpg
IMG_20190414_131708_.jpg

И још две фотографије овог воза, снимљене у Србији са истог места од два различита аутора, пише на фотографијама.
33406468115_19f069a997_мж.jpg
26634909000_4de5f67152_мј.jpg
Pohvale za post: 15
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6963
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6480
Pohvalio: 15881

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Pon Apr 15, 2019 1:14 am

Да ли би било исплативо уводити такав воз за Србију?
Гага
Expert
Postovi: 9169
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 8628
Pohvalio: 15267

Re: Modernizacija železnice

Postod Гага » Pon Apr 15, 2019 1:24 am

Мислим да само по Србији , не. Али рецим, сличан воз од Београда до Бара (мада постоји), а може и од Суботице до Бара, а са оваквим условима какве нуди Оптима Експрес, то би већ могло !
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6963
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6480
Pohvalio: 15881

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Pon Apr 15, 2019 1:35 am

Ja сам мислио на некакв гастарбајтерски аутовоз-експрес, типа Немачка-Србија или Аустрија-Србија, са стајањима само у БГ и Нишу (за аутомобиле да се користе аутовагони са бочним излазом) и то у сезонама празника. И било би интересантно знати колико дуго путује овај воз од Аустрије до БГа.
Пантограф
Expert
Postovi: 6169
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7381
Pohvalio: 4672

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Pon Apr 15, 2019 9:13 am

А ја већ годинама предлжем ноћни експресни ауто-воз Београд - Солун у летњој сезони.

Ујутро си на солунској штајги, са својим маторим пунтом или корсом који ти дођу као рентакар на аеродрому. Ниси се гњечио у пунту целу ноћ и, (релативно) свеж, продужаваш за Халкидики.

Идеално за наше могућности.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 13
hiavata
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 490
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 443
Pohvalio: 1670

Re: Modernizacija železnice

Postod hiavata » Pon Apr 15, 2019 9:21 am

Takodje, to bi bila odlicna varijanta.
orjen
Intermediate
Postovi: 474
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 802
Pohvalio: 158

Re: Modernizacija železnice

Postod orjen » Pon Apr 15, 2019 5:49 pm

Velika frka u Nemackoj zbog nekonkurentnosti ICE avionskom saobracaju. Planeri 80ih tamosnjih zeleznica su radili projekte zeleznica za velike brzine za realne prosecne brzine od 120 do 160 km/h. Ovako DB danas nije konkuretna. Nemacke medije navode da je ICE daleko iza TGVa a daleko izostaje i sa zeleznicama u Spaniji i Italiji. Zanimljive analize u Spiegel u aktuelnom izdanju: https://www.spiegel.de/reise/deutschlan ... 59209.html

A u ovom clanku takode u Spiegel vidimo da DB ako hoce da bude konkorentna, mora da podigne brzine na makar 250 km/h (Hamburg-Minhen npr.).
https://www.spiegel.de/reise/aktuell/tg ... 60916.html

160 km/h malo za danasnje potrebe?
Prikačeni fajlovi
TGV Stuttgart Paris.JPG
TGV Stuttgart Paris.JPG (30.98 KiB) Pogledano 584 puta
ICE München Hamburg TGV Paris Marseille.JPG
ICE München Hamburg TGV Paris Marseille.JPG (53.53 KiB) Pogledano 584 puta
TGV NETZ.JPG
ICE Netz.JPG
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3947
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4171
Pohvalio: 1078

Re: Modernizacija železnice

Postod Žika » Pon Apr 15, 2019 6:02 pm

Pruge Nemacka.png
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 979
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1296
Pohvalio: 83

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pon Apr 15, 2019 9:42 pm

Domicil vagona Optima Expressa je Drjanovo - Bugarska. Ove vagone je Optima kupila od Bugarskih železnica. U pitanju su kušet vagoni i jedan vagon restoran.

Ova snimljena kompozicija je bez putnika - odlazak vagona iz Drjanova za Filah zarad pokretanje prvog voza iz Filaha u sezoni. Prvi, plavi vagon je salon/spavaći vagon Srbija Voza koji je iznajmljen Optimi - https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SRB/ZS_Salon-9980.php. On je u Rakovici uvršten u ovaj voz.
SlikaSlikaSlika
orjen
Intermediate
Postovi: 474
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 802
Pohvalio: 158

Re: Modernizacija železnice

Postod orjen » Uto Apr 16, 2019 7:49 am

Žika » 15 Apr 2019 05:02 pm napisao:
Pruge Nemacka.png

Slika

Citat za novoizgradenu trasu Minhen Berlin (600 km) u Spiegel: "Bisher, sagt er, habe die Bahn im München-Berlin-Verkehr einen Marktanteil von 20 Prozent. Etwa die Hälfte der Reisenden nutzten das Flugzeug, 30 Prozent das Auto. Dieses Verhältnis soll sich nun drehen: Fricke sieht die Bahn künftig als Marktführer bei 40 Prozent, das Flugzeug bei 35 und das Auto bei 25 Prozent.

Dass ein solches Ergebnis - wenn es denn dazu kommt - immer noch weit unter den Möglichkeiten eines modernen Bahnbetriebs bleibt, lässt Fricke unerwähnt. Zwischen München und Berlin liegen auf dem kürzesten Straßenweg nicht einmal 600 Kilometer. Eine solche Distanz in sechs Stunden zu bewältigen ist erbärmlich. Und auch vier Stunden sind unbefriedigend."
Clanak sa titulom - ICE trasa Berlin - MInhen: kakav promasaj
https://www.spiegel.de/spiegel/ice-stre ... 82450.html
Pohvale za post: 1
smirgla
Beginner
Postovi: 36
Pridružio se: Sub Mar 26, 2011 11:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 24
Pohvalio: 0

Re: Modernizacija železnice

Postod smirgla » Uto Apr 16, 2019 8:49 am

Poredjenje ne uzima u obzir vreme potrebno za odlazak/dolazak na aerodrom, sigurnosne kontrole i minimalno vreme dolaska pred let.
orjen
Intermediate
Postovi: 474
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 802
Pohvalio: 158

Re: Modernizacija železnice

Postod orjen » Uto Apr 16, 2019 10:11 am

Najbolji pokazatelj je udeo putnickog prevoza. Za Minhen Berlin je bio 50% avion, 20% zeleznica i 30% privatnom vozilo. Razlog: vreme putovanja. Uostalom i na zeleznicku stanicu se ide ranije i putuje se nekako. Sto se tice nemackih aerodroma, do njih uglavnom ide prgradski voz ili ICE. Avionska karta se moze i vaditi organizovano sa prevozom do aerodroma.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3947
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4171
Pohvalio: 1078

Re: Modernizacija železnice

Postod Žika » Uto Apr 16, 2019 10:49 am

smirgla » Uto Apr 16, 2019 7:49 am napisao:Poredjenje ne uzima u obzir vreme potrebno za odlazak/dolazak na aerodrom, sigurnosne kontrole i minimalno vreme dolaska pred let.


Na slici koju sam postavio uzima se upravo to neko vreme koje se gubi , npr. sam let Berlin-Frankfurt traje oko 1 h i 10-15 m dok je prikazano ukupno vreme 3 h 11 min.
orjen
Intermediate
Postovi: 474
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 802
Pohvalio: 158

Re: Modernizacija železnice

Postod orjen » Uto Apr 16, 2019 11:13 am

Ali za zeleznicu je uzeto samo neto putovanje od polazka do dolazka. Poredenje nije vrednostojno. I na zeleznice postoji taj bruto. Takode uzeti su samo najidealnije ICE polasci za pojedine relacije. Trebalo je uzeti prosek svih ICE vozova na tim relacijama.
hiavata
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 490
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 443
Pohvalio: 1670

Re: Modernizacija železnice

Postod hiavata » Uto Apr 16, 2019 11:18 am

Ne znam za ostale, ali ja bih pre isao zeleznicom pa makar i duze (naravno u razumnom odnosu). Neudobnost modernog putovanja avionom je dostigla vrhunac.
Pohvale za post: 3
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 27413
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13911
Pohvalio: 5812

Re: Modernizacija železnice

Postod direktor » Uto Apr 16, 2019 1:33 pm

Ja sam po dojclandu biro DB
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
orjen
Intermediate
Postovi: 474
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 802
Pohvalio: 158

Re: Modernizacija železnice

Postod orjen » Uto Apr 16, 2019 1:50 pm

U principu da, ali zeleznice DB nisu dovoljno pouzdane (kasnjenje, izostatak). Kad je zbog posla, onda je ta situacija nepodnosljivo. Zato je ovde sad i diskusija zbog malih brzina i nepouzdanosti (naravno se misli na poslovni svet koji kasni na sastanke i slicno). Kad je termin u Hamburgu ili Kelnu do kasno uvece, onda zeleznica koja putuje 6 sati nazad za Minhen i nije neka alternativa avionu.

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 10 gosta