Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

Dart
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 844
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 929
Pohvalio: 8

Re: Modernizacija železnice

Postod Dart » Pet Feb 14, 2020 1:35 pm

Za strance tu nema ekonomskog interesa, a za nas je suludo dole slati voz (bar ne bez dobrog kasko osiguranja).
Tako da je to najverovatnije još jedno mrtvo slovo na papiru...
tragac
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5094
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2871
Pohvalio: 5415

Re: Modernizacija železnice

Postod tragac » Pet Feb 14, 2020 1:40 pm

Isto kao što i Air Serbia treba da obavlja letove ka tamo....teško da će dati Srbija Vozu i Trainkosu da obavljaju ovu liniju.

@Dart - dodatno što se ne pominje jedini trenutno mogući vozni put preko Kraljeva, već samo onaj preko Merdara. A albatrosi su sa svoje strane demontirali celu prugu.
Stop nejednakom razvoju grada. Rakovica Independent!
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3221
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2433
Pohvalio: 2395

Re: Modernizacija železnice

Postod DzonTravolta » Pet Feb 14, 2020 2:03 pm

Dart » 14 Feb 2020, 12:35 napisao:Za strance tu nema ekonomskog interesa, a za nas je suludo dole slati voz (bar ne bez dobrog kasko osiguranja).
Tako da je to najverovatnije još jedno mrtvo slovo na papiru...

Koji je interes Lufthanze/Eurowings-a da obavlja, realno, neprofitabilan let Beograd-Priština?
Ekonomski interes proističe iz političkog interesa: Amerikancima je jasno da, da bi rešili pitanje Kosova, moraju da ulože keš-lovu-novac-pare.
Nagađam da će oni investirati u obnovu pruge, sada, videćemo da li iz smera Kraljeva, ili potpunu obnovu iz smera Niša preko razrušenog tunela u Merdaru.
A operateri ćemo biti mi i kosovski Albanci.
The odds are never in our favor
Pohvale za post: 1
Dart
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 844
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 929
Pohvalio: 8

Re: Modernizacija železnice

Postod Dart » Pet Feb 14, 2020 2:15 pm

Eurowings pravi hub u Prištini, ali baš i ne shvataju balkanski inat. Mada to nužno ne mora biti lose, jer u okolini Pristine živi sličan broj Srba kao i na severu KiM.
tragac
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5094
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2871
Pohvalio: 5415

Re: Modernizacija železnice

Postod tragac » Pet Feb 14, 2020 2:28 pm

ma daj ko ce iz Gracanice i Lapljeg Sela se mlatiti do Jasharija. Bez codeshare ugovora na BEG ova linija nikad nece biti profitabilna.

On topic, osim mozda u Svajcarskoj, profitabilni putnicki vozovi nigde ne postoje.
Stop nejednakom razvoju grada. Rakovica Independent!
Pohvale za post: 1
Dart
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 844
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 929
Pohvalio: 8

Re: Modernizacija železnice

Postod Dart » Pet Feb 14, 2020 2:37 pm

Svakako je bolje nego da se mlati u busu do Beograda
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1369
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2500
Pohvalio: 2047

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Pet Feb 14, 2020 3:14 pm

Прле » 14 Feb 2020 09:01 am napisao:
mvbg1 » Пет Феб 14, 2020 9:46 am napisao:Nema od toga ništa.
Toliko. :kafa:


Од надвожњака или од затварања пруге?

Od zatvaranja pruge. Nadvožnjak se radi.
Pruga kao što je rečeno neće imati ni jedan P. P. u nivou.
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 12787
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 13991
Pohvalio: 16431

Re: Modernizacija železnice

Postod Igor » Pet Feb 14, 2020 3:18 pm

Vratimo se temi ;)
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 611
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 581
Pohvalio: 742

Re: Modernizacija železnice

Postod Прле » Pet Feb 14, 2020 3:36 pm

Па и мени је логично да се пруга не затвара због надвожњака. Сећам се кад су радили у Панчеву надвожњак према Јабуци, (Панчевачки Сакадар на Бојани). Тек на крају, кад је требало раити неке маниплације изнад пруге радили су у ноћним сатима...
Pohvale za post: 2
drumstep
Korisnikov avatar
Novice
Postovi: 14
Pridružio se: Pon Feb 03, 2020 2:55 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 37
Pohvalio: 1

Re: Modernizacija železnice

Postod drumstep » Pet Feb 14, 2020 7:27 pm

=nikola= » Čet Feb 13, 2020 3:43 pm napisao:
WLABmz » Pet Dec 27, 2019 1:46 am napisao:ETCS je vrlo koristan ne samo kod vozova za brzine preko 160 km/h, nego i kod teretnih vozova. A ETCS je ugrađivan i u Mađarskoj i u Grčkoj, pa evo već 10-15 godina nije u funkciju stupio. Mogu misliti kako će to kod nas izgledati, gde je pruga najunosniji izvor robe sakupljačima sekundarnih sirovina...


Zasto ETCS u Madjarskoj i Grckoj vec 10-15 godina nije stupio u funkciju?

Jel postoji jeftinija alternativa za ETCS u vidu starijih sistema? LZB, TVM...? I ima li uopste smisla ugradjivati starije sisteme? Ima li ETCS buducnost kao zajednicki Evropski standard?


Ne znam sta ima u Grckoj i Madjarskoj a da ne radi... Ima i u Hrvatskoj od 2009 ali je iskljucen. LZB je zastareo sistem koji su nemci poceli menjati jos od 80ih godina tamo gde je ETCS isplativ i obavezan. Kod nas, bez ETCS-a nema brzine preko 160kmh, mislim da se neka druga alternativa ne ugradjuje. Tezi se ka tome da se koridori povezuju ETCS-om, tako da bi bilo dobro da ta praksa bude od samog starta i kod nas.
drumstep
Korisnikov avatar
Novice
Postovi: 14
Pridružio se: Pon Feb 03, 2020 2:55 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 37
Pohvalio: 1

Re: Modernizacija železnice

Postod drumstep » Pet Feb 14, 2020 7:29 pm

Прле » Pet Feb 14, 2020 2:36 pm napisao:Па и мени је логично да се пруга не затвара због надвожњака. Сећам се кад су радили у Панчеву надвожњак према Јабуци, (Панчевачки Сакадар на Бојани). Тек на крају, кад је требало раити неке маниплације изнад пруге радили су у ноћним сатима...



Nema zatvaranja.., od Beograda do Novog Sada nece biti ni jednog putnog prelaza.
Pohvale za post: 2
NSB
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 46
Pridružio se: Sre Maj 02, 2018 10:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 204
Pohvalio: 153

Re: Modernizacija železnice

Postod NSB » Sub Feb 15, 2020 9:05 pm

Rekonstruisano 33 i po kilometra pruge Subotica - Senta





Između Stare Pazove i Novog Sada položen 31 km pruge za velike brzine

Pohvale za post: 15
Tikvica
Higher intermediate
Postovi: 571
Pridružio se: Sre Okt 10, 2018 10:31 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3495
Pohvalio: 129

Re: Modernizacija železnice

Postod Tikvica » Ned Feb 16, 2020 12:57 pm

Evo malo sličica Zemun Polje,Plavi Horizonti i Zemun.SlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlika

Послато са SM-J530F помоћу Тапатока
Jedna slika govori više od hiljadu reči,a dve slike...
Pohvale za post: 15
NSB
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 46
Pridružio se: Sre Maj 02, 2018 10:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 204
Pohvalio: 153

Re: Modernizacija železnice

Postod NSB » Ned Feb 16, 2020 9:13 pm

Тунел Чортановци
Prikačeni fajlovi
85061333_1513666152132410_539819613207134208_o.jpg
Pohvale za post: 17
kojekude
Beginner
Postovi: 69
Pridružio se: Sre Nov 07, 2018 10:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 113
Pohvalio: 6

Re: Modernizacija železnice

Postod kojekude » Uto Feb 18, 2020 9:55 am

Stanica Zemun Polje i trafo stanica ispred nje.
Ako je planirano rušenje svih stanica i izgradnja novih zgrada da li se zna šta će biti sa ljudima koji žive u ovoj zgradi? Na spratu je jedan ili dva stana, tu žive ljudi već godinama...
20200218_064450.jpg


Pragovi, pragovi, pragovi, pragovi...
20200218_064414.jpg
20200218_064420.jpg


Stari pragovi, pogled ka Zemunu. Koloseci 1 i 2 su demontirani. U prvom planu je kolosek 3, u daljini se nazire i 4, a postoji i kolosek 5 koji je potpuno zarastao u korov, deluje kao da nikad nije ni bio u upotrebi
20200218_064439.jpg
Pohvale za post: 7
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1166
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1777
Pohvalio: 93

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Uto Feb 18, 2020 7:05 pm

Konačno je krenulo postavljanje koloseka između Beograd Centra i Novog Beograda. 2020. godina, drveni pragovi... :bash: Ne bi me čudilo da su opet šine S49 umesto UIC60...

https://www.facebook.com/100012511502980/videos/868176893609353/
SlikaSlikaSlika
edgeman
Intermediate
Postovi: 462
Pridružio se: Sub Mar 26, 2011 11:13 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 203
Pohvalio: 106

Re: Modernizacija železnice

Postod edgeman » Uto Feb 18, 2020 7:17 pm

WLABmz » 18 Feb 2020 06:05 pm napisao:Konačno je krenulo postavljanje koloseka između Beograd Centra i Novog Beograda. 2020. godina, drveni pragovi... :bash: Ne bi me čudilo da su opet šine S49 umesto UIC60...

https://www.facebook.com/100012511502980/videos/868176893609353/


Možda zbog mosta mora drveni, zbog težine. E sad za šine ne znam. Ma to je još i najmanji problem. Ići će se na projektovanu brzinu i to je to.
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1166
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1777
Pohvalio: 93

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Uto Feb 18, 2020 7:28 pm

edgeman » Uto Feb 18, 2020 7:17 pm napisao:
WLABmz » 18 Feb 2020 06:05 pm napisao:Konačno je krenulo postavljanje koloseka između Beograd Centra i Novog Beograda. 2020. godina, drveni pragovi... :bash: Ne bi me čudilo da su opet šine S49 umesto UIC60...

https://www.facebook.com/100012511502980/videos/868176893609353/


Možda zbog mosta mora drveni, zbog težine. E sad za šine ne znam. Ma to je još i najmanji problem. Ići će se na projektovanu brzinu i to je to.


Kolosek nije vezan za konstrukciju, postavljen je na tucanik. Most je remek delo Hajdina, prvi železnički most sa kosim zategama u vreme izgradnje, i kao takav projektovan da izdrži veliko opterećenje i smanji nivo buke uz pomoć zastora celom dužinom mosta. Jedini razlog za ovo može biti ušteda novca.
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 3
dex87
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 308
Pridružio se: Pet Maj 06, 2016 10:37 am
Kontakt:
Pohvaljen: 143
Pohvalio: 47

Re: RE: Re: Modernizacija železnice

Postod dex87 » Uto Feb 18, 2020 7:33 pm

NSB napisao:Rekonstruisano 33 i po kilometra pruge Subotica - Senta





Između Stare Pazove i Novog Sada položen 31 km pruge za velike brzine

A te "velike brzine" su EU prosek ?



Jel se na 120 ili 160kmh misli?

Sent from my Nokia 7.1 using Tapatalk
Hleba i IGARA
Пантограф
Expert
Postovi: 7604
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10444
Pohvalio: 6624

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Uto Feb 18, 2020 7:58 pm

Na 200.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
tragac
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5094
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2871
Pohvalio: 5415

Re: Modernizacija železnice

Postod tragac » Uto Feb 18, 2020 9:08 pm

Hoće li postavljati bukobrane oko pruge na Nbg? Ima li to nekogsmisla?
Stop nejednakom razvoju grada. Rakovica Independent!
Pendolino
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 481
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 406
Pohvalio: 334

Re: Modernizacija železnice

Postod Pendolino » Uto Feb 18, 2020 9:18 pm

...za to vreme:

U EU raste važnost železnice
Dok vlade zemalja-članica EU debatiraju o budžetu, evropska komesarka za saobraćaj Adina Valean očekuje velika ulaganja u elektrifikovanu železnicu kao ekološki najčistije sredstvo transporta.

https://www.dw.com/sr/u-eu-raste-važnos ... a-52408963
drumstep
Korisnikov avatar
Novice
Postovi: 14
Pridružio se: Pon Feb 03, 2020 2:55 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 37
Pohvalio: 1

Re: Modernizacija železnice

Postod drumstep » Uto Feb 18, 2020 9:49 pm

WLABmz » Uto Feb 18, 2020 6:05 pm napisao:Konačno je krenulo postavljanje koloseka između Beograd Centra i Novog Beograda. 2020. godina, drveni pragovi... :bash: Ne bi me čudilo da su opet šine S49 umesto UIC60...

https://www.facebook.com/100012511502980/videos/868176893609353/



stavljaju drvene pragove zbog opterecenja na most, brzina ce svakako biti 100kmh.. sine ugradjuju tip 60E1/UIC60
Pohvale za post: 6
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1369
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2500
Pohvalio: 2047

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Sre Feb 19, 2020 5:24 pm

WLABmz » 18 Feb 2020 06:28 pm napisao:

Kolosek nije vezan za konstrukciju, postavljen je na tucanik. Most je remek delo Hajdina, prvi železnički most sa kosim zategama u vreme izgradnje, i kao takav projektovan da izdrži veliko opterećenje i smanji nivo buke uz pomoć zastora celom dužinom mosta. Jedini razlog za ovo može biti ušteda novca.

Kako ti nije više dosadno da izmišljaš stvari?
Odakle ti ideja da su drveni pragovi jeftiniji od betonskih?
Većini tvojih komentara se slatko ismejem, života mi.
Milion puta sažvakana priča oko toga da kada se prilikom rekonstrukcije, remonta neke pruge ugrađuju na nekim deonicama drveni pragovi.
U Evropi postoji brdo primera gde se na prugama do 160km/h ugrađuju bez problema drveni pragovi.
Stvarno te ne razumem. Čemu komentarisanje u negativnom kontekstu svega i svačega bez nekog valjanog argumenta?
Prvo se malo raspitaj, edukuj o problematici, pa onda komentariši.
Ovako ti se ljudi smeju na skoro svaki tvoj nebulozni komentar.
Pohvale za post: 13
spatiotecte
Professional
Postovi: 10999
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8187
Pohvalio: 1923

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sre Feb 19, 2020 6:24 pm

Mvbg1, iskuliraj, čovek je teški negativac...
Pohvale za post: 1

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Google [Bot] i 12 gosta