Šta je novo?

APS - Autoputevi Srbije

KimIlSin":l0ccivba je napisao(la):
koje će biti ugašeno čim koridor 10 kroz Srbiju bude izgrađen
znači skoro :D

super, znači imaćemo 3 preduzeća za izgradnju i upravljanje putevima. ludnica :rolleyes:
 
Jok, 2 preduzeca, jerbo ce APS da zameni privremeno preduzece Koridor 10.
 
Jedno novo preduzece za svaki km autoputa i bog da nas vidi
 
Vlada osniva kompaniju Autoputevi Srbija
08. April. 2010 | 09:48, Izvor : Fonet

Preduzeće Koridor 10 biće ugašeno a za izgradnju oko 290 kilometara međunarodnog puta kroz Srbiju biće formirana kompanija Autoputevi Srbije, piše Blic.

Vlada se na taj korak odlučila kako bi nastavak izgradnje Koridora 10 bio neopterećen dugovima i lošim radom Puteva Srbije, preduzeća koje će sa predvodničke uloge u projektu ostati bez ikakve nadležnosti.

Novo preduzeće tako će biti treće, u nizu za svega godinu dana, kome Vlada poverava gradnju najvažnije srpske saobraćajnice. Do februara prošle godine za izgradnju koridora 10 bili su zaduženi Putevi Srbije, ali zbog njihovih loših rezultata Vlada je osnovala preduzeće Koridor 10, koje je bilo zaduženo da ubrza taj proces i učini ga efikasnim i transparentnim.

Sada, godinu dana kasnije, ukida se Koridor 10, koji je trebalo da radi sve do završetka izgradnje te saobraćajnice, i osnivaju se Autoputevi Srbije, koji će, kako kaže izvor lista, direktno odgovarati Vladi, a biće zaduženi za projektovanje, eksproprijaciju i izgradnju autoputeva na teritoriji cele zemlje.
Izvor: Studio-B
 
Да треба да се уведе ред, треба. Надјамо се само да ће и аутопутеви да се тако изграде.
 
Naši političari, u svojoj neograničenoj mudrosti, su se dosetili još jednog genijalnog načina da probleme gurnu pod tepih i uhvate krivinu:

- ne možeš da rešiš nagomilane probleme u javnom preduzeću
-osnuješ novu firmu koja će da radi isti posao
- staru ne gasiš

Za samo nedelju dana:

1. Putevi Srbije ----> Autoputevi Srbije
2. Jat Airways ----> Jat Air
3. ?
 
Vračar":1opumvn9 je napisao(la):
Nadam se da će novo preduzeće konačno sprovesti renumeraciju svih naših puteva. :grand:
Па ваљда ће им и то бити у опису посла. Ред је да добијемо А- и друге ознаке, сви су одавно то урадили.
relja":1opumvn9 je napisao(la):
1. Putevi Srbije ----> Autoputevi Srbije
Па ваљда се онда стара фирма гаси???
relja":1opumvn9 je napisao(la):
2. Jat Airways ----> Jat Air
Е, за овај бисер нисам знао. :bash:
 
Zasto je ovo sa Jatom "strasno"? To je zapravo jedini nacin da se ta kompanija ne zatvori potpuno i da se nadje neki kupac. Jat je trebalo da ode u stecaj odavno. Ako se ovo desi, stari "Jat Airways" ce biti likvidiran.
 
relja":1ijijo6g je napisao(la):
Naši političari, u svojoj neograničenoj mudrosti, su se dosetili još jednog genijalnog načina da probleme gurnu pod tepih i uhvate krivinu:

- ne možeš da rešiš nagomilane probleme u javnom preduzeću
-osnuješ novu firmu koja će da radi isti posao
- staru ne gasiš

Za samo nedelju dana:

1. Putevi Srbije ----> Autoputevi Srbije
2. Jat Airways ----> Jat Air
3. ?
Mislim da si pogrešio kod prve stavke.
Trebalo bi da stoji 1. Koridor 10 ---> Autoputevi Srbije

Dakle gasi se preduzeće Koridor 10 a ne Putevi Srbije

A što se tiče Jat Airways-a mislim da je to jedino logično rešenje.
 
Bojim se da ne gledamo isto na stvari:

- ne možeš da rešiš nagomilane probleme u javnom preduzeću - to su "Putevi Srbije"
-osnuješ novu firmu koja će da radi isti posao - tj. tzv. "Koridor 10", da šefuje "Putevima Srbije", jer je menadžent nesposoban. Pošto su u "Koridoru 10" sve partijski kadrovi, ni ta firma ne završava posao, a naš (i njhovi) problemi se povećavaju. Predlaže se osnivanje nove firme "Autoputevi Srbije", a svi znamo kakav kadar će tamo da se zaposli.
- staru ne gasiš - "Putevi Srbije", od koje je sve počelo.


Što se JAT-a tiče, to nije baš tako - prećutane su obaveze JAT-a, koje neće nestati gašenjem firme i prebacivanjem "svega što valja" u novu. Zašto privatnici, koji moraju da plaćaju poreze državi, vraćaju kredite, i koje država gazi i cedi i ne subvencioniše kao JAT, ne mogu da rade isto, i još da stalno zapošljavaju nove radnike ?

I Staljin je navodno rekao: "Čovek ti stvara problem. Nema čoveka, nema ni problema". Jes', voleli bi i oni, ali malo teže.

Naši "rukovodioci", iz svog ogromnog iskustva stečenog pozitivnim rešenjima problema :bash: , su bacili u javnost probnu kosku, pa da vide kako će javnost da reguje. Više vole da saznaju iz novina da li je neka njihova zamisao izvodljiva ili ne, nego da zaposle pametne ljude koji znaju da rade posao za koji su dovedeni. Mnogo opasno.

I još jedna stvar - koji je ovo po redu "strateški partner" JATa po redu? Pa svaki put kada im preti gašenje, nadju nekog novog.

Da se razumemo, ja sam veliki zaljubljenik u vazduhoplovstvo, ali nisam ni malo sentimentalan kada je JAT u pitanju.
Nije mi dovoljan argument da "država mora da ima nacionalnog avioprevoznika", samo da bi gomila nesposobnjakovića imala uhlebljenje.
Na tržište rada, kao i svi mi, pa da vidimo koliko vrede.
 
reljo, uopste ne sporim nista sto se tice slucaja oko preduzeca "Autoputevi Srbije". To je sve mucka ocigledno.

Jat je malo drugacija prica. Ovo ce zapravo biti privatizacija Jata kroz stecaj, kao sto je uradjeno sa Olimpikom u Grckoj (nekada drzavni Olympic Airlines -> sada Olympic Air u vlasnistvu Marfin grupe). Obaveze starog Jata namirice se kroz njegovu likvidaciju - naravno tu ce neko ostati kratak, ali tako je u skoro svakoj likvidaciji.

Ono sto je jasno je da je Jat zreo za stecaj - cak prezreo. Mislim da su ovi na vlasti to i shvatili. Ovo, ako se desi ovako, nije samo presipanje iz supljeg u prazno (tj. iz staroh drzavnog preduzeca u novo) vec ce u novoj firmi neki stranci (tipa Turkish) imati 51% udela. To vise nece biti poligon za udomljavanje politickih kadrova, osim mozda za 49% upravnog odbora, ali i to je vec napredak u odnosu na sadasnju situaciju.
 
Komsija koji radi u jatu rece da je to sa turcima sigurno,uzimaju ih zbog aerodroma,slotova i pilota.Komsija je obican radnik sa srednjom skolom pa se plasi da ce ostati bez posla ali kaze da ce to biti dobra firma jer je jat unistio menadzment iz stranaka.
 
Hazard, slažem se da je stečaj jedino rešenje. Sve ostalo mi je jedna velika dubioza.

Za kraj off topic-a o Jat-u, pošto postoji druga tema

Kartograf":3jgw5pj3 je napisao(la):
Kažu biće Air Serbia.
onda bi oznaka našeg ratnog vazduhoplovstva bila "ukradeni" logo web sajta "Maketorama" (pogrešno tumačenje oznaka Kraljevine Jugoslavije),
a nacionalna avio kompanija bi nosila ime drugog web sajta - "AirSerbia" :)
 
Ma nije problem nu u "Koridoru" ni u "Putevima" već u njihovim boss-ovima.
"Riba smrdi od glave"

Kao da je problem napraviti neki put.
1. uradiš generalni projekat
2. uradiš idejni projekat
3. izvršiš eksproprijaciju putnog zemljišta
4. uradiš glavni projekat
5. raspišeš tender i izabereš izvođača
6. napraviš put!!!!

Uz prtpostavku da imaš pare za sve to, ako nemaš možeš da se vrtiš kao mačka koja juri svoj rep i ne napraviš ništa!!!
 
PIGLET":1ruojf7s je napisao(la):
Ma nije problem nu u "Koridoru" ni u "Putevima" već u njihovim boss-ovima.
"Riba smrdi od glave"
My point exactly, što bi rekli drugovi Anglo Amerikanci.

A pošto je za očekivati da će iz istog kadra da se regrutije "novo" rukovodstvo APS, za očekivati je i da se sve nastavi po starom.
 
Kao za nasu drzavu,bila to srbija ili jugoslavija i dalje vlada ista bag** :)
 
Evo i razloga:
http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/184643/Sukob-Mrkonjica-i-Dacica-koci-gradnju-koridora-10

Sukob Mrkonjića i Dačića koči gradnju koridora 10
N. M. J. | 11. 04. 2010. - 20:00h | Foto: FoNet | Komentara: 13

Osnivanje "Autoputeva Srbije" kao preduzeća koje bi trebalo da zameni ranije osnovani "Koridor 10" posledica je želje u vladajućoj koaliciji da se izbegne spor između lidera SPS Ivice Dačića i njegovog partijskog kolege Milutina Mrkonjića, ministra za infrastrukturu, saznaje "Blic" u vrhu vladajuće koalicije.

Naime, naš izvor navodi da je i Mrkonjić nezadovoljan radom Zorana Drobnjaka, direktora "Puteva Srbije", ali da zbog toga što je partijski kadar ne želi da ga smenjuje. Sa druge strane, DS kao koalicioni partner vrši pritisak na lidera SPS da otkloni prepreke kako bi se do kraja meseca završio izbor ponuđača na tenderima za severni krak i deonicu ka Dimitrovgradu.


- Dačić ima mogućnost da traži od Mrkonjića da smeni Drobnjaka, ali to ne radi pravdajući se stranačkim izborima u septembru. Mrkonjić je vođa stare, tvrde struje u SPS i Dačić ne želi da ulazi u sukob sa njim do skupštine stranke. Nije tajna da radi na tome da smanji uticaj Mrkonjića na partijsko članstvo, a u tom pravcu ide i njegova ranija najava da su potrebni mlađi kadrovi - objašnjava naš sagovornik koji je želeo da ostane anoniman.


Pokretanje Mrkonjićeve odgovornosti za dosadašnji rad na koridoru 10 tako će morati da sačeka bar do stranačkih izbora u redovima socijalista. U Vladi su, da podsetimo, konstatovali niz propusta u projektovanju i na tenderima za izgradnju ovog puta kroz Srbiju.



Opširnije u izdanju za ponedeljak, 12. april 2010.
 
Vrh