Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.325
Pohvaljen
5.354
Lokacija
Fruška gora
PRUGA BEOGRAD-BAR NAJZNAČAJNIJI PRAVAC POSLE KORIDORA 10

Pruga Beograd-Bar je najznačajniji pravac posle Koridora 10, izjavio je Tanjugu generalni direktor Železnica Srbije Milanko Šarančić povodom sutrašnje proslave 31. godišnjice postojanja te pruge i najavio dalja ulaganja u taj deo železničke infrastrukture.

On je istakao da je italijanska vlada veoma zainteresovana da u saradnji sa našom obezbedi sredstva za dalje ulaganje, kao i da će projekat vredan 350 miliona evra zajednički raditi institut CIP i italijanski Evrofer.

'Ukoliko Vlada Srbije obezbedi potrebne garancije, narednih godina ćemo imati investicije koje će pomoći da se otklone deonice sporih pruga i prošire tuneli, što će otvoriti nove mogućnosti za prevoz', rekao je direktor.

On je podsetio da se pruga do sada pokazala značajnom u putnom i teretnom saobraćaju kao i da je nedavno osposobljena i za prevoz kontejnera koji pristižu brodovima u Barsku luku.

Šarančih je ocenio da je pruga od značaja i za 14.000 italijanskih preduzeća koja posluju u Rumuniji, jer će se njenim korišćenjem rasteretiti saobraćajna gužva na severu Italije.

Kada je reč o Srbiji, višedecenijsko funkcionisanje pruge pokazalo se važnim u privrednom i turističkom smislu, jer povezuje Beograd, Valjevo, Požegu, Užice i Bijelo Polje, a za turiste je veoma značajan i pravac Mokra Gora sa Šarganskom osmicom, podsetio je Šarančić.

Pomoćnik crnogorskog ministra saobraćaja Srđan Vukčević rekao je Tanjugu da je održavanje, rekonstrukcija i unapređivanje uslova saobraćanja na pruzi Beograd-Bar na prvom mestu prioritetnih projekata koje će Vlada Crne Gore realizovati u narednih deset godina.

On je istakao da se pruga posmatra kao jedinstvo sa lučkim sistemom, odnosno Lukom Bar, što na ovom prostoru čini najbolju vezu prekomorskih destinacija sa čitavim regionom.

Vukčević smatra posebno značajnim što je pruga zajedno sa Lukom Bar uvrštena u Sporazum o stabilizaciji i asocijaciji sa Evropskom unijom [EU] kao ruta od značaja za čitav region.

On je kazao da je procena Vlade Crne Gore da bi ulaganje u rekonstrukciju pruge na crnogorskoj teritoriji, da bi se ona dovela na projektovani standard, trebala da budu oko 100 miliona evra.

'U gruboj kalkulaciji, isti zahvat bi Srbiju za njen znatno duži deo pruge koštao dvostruko više, tako da bismo zajedno, sa oko 300 miliona evra, mogli da dovedemo čitavu prugu do projektovanih brzina i tehničkih standarda', smatra Vukčević.

On kaže da će u finansiranju projekta rekonstrukcije i revitalizacije pruge Crna Gora ići na kreditno zaduživanje.

'Međutim, to kreditno zaduživanje treba značajno da se olakša uvođenjem više operatora koji će plaćati naknadu za trase, tako da će to smanjiti budžetska davanja za tekuće i investiciono održavanje', objasnio je Vukčević.

Gradnja pruge Beograd-Bar pocela je 1966. godine, a završena je 27. novembra 1975. godine kada su spojene šine desetak kilometara južno od Kolašina.

Pruga je dugačka 476 kilometara i prolazi kroz tri države - Srbiju, Republiku Srpsku u BiH i Crnu Goru.

Na barskoj pruzi je izgrađeno 250 tunela, ukupno dugačkih 115 kilometara. Najduži je tunel Sozina - 6.170 metara.

Podignuto je 206 betonskih i 28 čeličnih mostova, dugačkih 15 kilometara. Most iznad Male Rijeke je najviši u Evropi, visok je 200 i dugačak 500 metara.

Tom železničkom trasom sada dnevno saobraća 12 putničkih vozova. Godine 2006. 8.100 vozova prevezlo je 750 hiljada putnika.

U poslednjih nekoliko godina 'Železnice Srbije' rekonstruisale su i modernizovale više deonica na pruzi.
RTS : http://www.rts.co.yu/jedna_vest.asp?belong=&IDNews=187774
 
Gradnja pruge BB nikako nije započela 1966 već mnogo ranije. Pre rata su radjeni samo planovi a ozbiljniji radovi su počeli 1952. Pedesetih godina su završene i puštene u saobraćaj deonice Beograd - Vreoci i Titograd - Bar. Nakon zastoja od par godina radovi su nastavljeni i pruga je, iz pravca Beograda, stigla do Valjeva 1968 a do Titovog Uzica 1972. Ove deonice su odmah puštane u saobraćaj. I konačno, ova veličanstvena pruga, retka u svetu, u redovan saobraćaj je puštena 1976 da bi nakon 2 godine bila elektrificirana. Za rabni saobraćaj nije mnogo rentabilna pošto se penje čak na nadmorsku visinu od 1000 metara što jako poskupljuje eksploataciju. Ali je zato njen značaj ogroman za putnički saobraćaj kako Srbije tako i Crne Gore
 
“Neophodna obnova srpskih pruga”
Beograd -- Proces modernizacije kompletnog zelezničkog saobraćaja u Srbiji biće završen u narednih pet do sedam godina.

Sredstva iz kredita EIB i SB neće biti dovoljna, potreban je i NIP, kaže Šarančić
Sredstva iz kredita EIB i SB neće biti dovoljna, potreban je i NIP, kaže Šarančić
Direktor Železnica Srbije Milanko Šarančić je rekao da u Srbiji postoji oko 400 kolometara sporih pruga u čiju je rekonstrukciju neophodno uložiti značajna sredstva. Projektovana brzina na ovim prugama nakon njihove rekonstrukcije trebalo bi da bude između 140 i 200 kilometara na sat.

Šarančić je rekao da je to preduzeće počelo pregovore sa Svetskom bankom o dobijanju kredita vrednog 150 miliona dolara, koji će biti iskorišćen za modernizaciju srpske železnice. Polovina te sume, odnosno 75 miliona dolara, je namenjena obnovi železničke infrastrukture, a očekuje se da će pregovori trajati do kraja godine.

Tokom sledećeg meseca trebalo da bude potpisan i ugovor za kredit Vlade Španije, vredan 32,5 miliona evra, namenjen obnovi putničkog saobraćaja.

"Sredstva iz kredita evropske i svetske banke neće biti dovoljna, potrebna su i državna ulaganja iz Nacionalnog investicionog plana" kazao je Šarančić i napomenuo da je neophodno razviti deo železničkog sistema Srbije koji pripada Koridoru 10.

Šarančić kaže da je velika šansa za razvoj železničkog saobraćaja to što je drumski saobraćaj u ovom delu Evrope prenatrpan, pre svega kamionima iz Turske. "Usluge železnice su jeftinije i ekološki manje štetne od drumskih", dodao je Šarančić i rekao je da je od početka godine renovirano ukupno 20 železničkih stanica, a u toku je i rekonstrukcija stanica u Kikindi, Vršcu i Valjevu.

Govoreći o nabavci 1.100 novih teretnih vagona, za šta su Železnice prošle godine dobile 80 miliona evra kredita Evropske investicione banke, Šarančić je objasnio da je tendersku dokumentaciju za njihovu nabavku do sada otkupilo 19 kompanija.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=06&dd=16&nav_id=251637

Mozda moze post da se stavi pod Regionalni razvoj...
 
Лепо, лепо, време је да се поправи стање у железници, да заживи и железнички путнички саобраћај (поред теретног) који је много бржи (бар је тако у нормалним земљама), удобнији, чистији и јефтинији од друмског саобраћаја... Надам се да ће једног дана да преотме примат аутобусима...
 
Kako posluju Železnice
Beograd -- Inženjeri Železnica upozoravaju da teretne kompozicije nikada nisu bile u lošijem stanju. Ministar kaže da Železnice odlično posluju.

Železnice Srbije će ove godine dobiti najviše novca iz budžeta u svojoj istoriji. Iako u budžetu piše da su ta sredstva pomoć, ministar Velimir Ilić tvrdi da je u pitanju mnogo manje novca za subvencije, odnosno samo za plate zaposlenih. Ilić je pohvalio i rad direktora Milanka Šarančića i tako odgovorio na najnovije optužbe inženjera Železnica Srbije.

Železnice Srbije će ove godine dobiti oko 10,6 milijardi dinara, što je tri puta više nego što je namenjeno za Bezbednosno-informativnu agenciju ili Narodnu skupštinu.

Svakog meseca građani Srbije odvajaće za pomoć Železnici 11 miliona evra, što je ukupno 10,6 milijardi dinara godišnje, koliko je predviđeno novim budžetom. Ova pomoć namenjena je javnom preduzeću od kojeg se, inače, očekuje da se samo izdržava.

Ministar za infrastrukturu Velimir Ilić kaže da građani ne treba da brinu kako će se novac trošiti, iako je B92 tokom prošle i ove godine izveštavao o mnogim nezakonitim nabavkama u tom javnom preduzeću.

"To nije novac za Železnice, to su subvecije koje se daju Železnicama svake godine u budžetu. I mi svake godine, po projektu restrukturiranja javnih preduzeća, smanjujemo. Prethodnih godina je bilo osam milijardi, to su subvencije za plate, a sada je sedam milijardi i nešto jer se broj zaposlenih smanjio", kaže ministar Ilić.

Ministrovo objašnjenje da sada treba verovati direktoru Šarančiću jer novac ide za plate, ipak ostavlja mogućnost da se istražuje kako će direktor raspolagati ostatkom novca od tri milijarde dinara, koliko godišnje dobijaju i Skupština i BIA.

150 stručnjaka iz Društva inženjera železničkog saobraćaja Srbije upozorilo je već na teško stanje u kojem se nalaze Železnice.

Jedan od njih, dugogodišnji radnik tog preduzeća, Nenad Kecman, tvrdi da je za tri godine smanjen broj putnika i prevezene robe, a da će uskoro ostati i bez osnovnih sredstava za rad.

"Samo smo prošle godine odbili oko 180.000 zahteva za prevoz, kad se to preračuna, to je gubitak od 25 miliona evra. Nije bilo dovoljno teretnih kola. Recimo, za tri godine je značajno smanjen broj terenih kola, oko 16 odsto", kaže Nenad Kecman.

Za propast Železnica Kecman optužuje direktora Milanka Šarnčića, koji, kako tvrdi, za ljude od poverenja postavlja samo članove Nove Srbije.

U pres-službi tog preduzeća rečeno je za B92 da direktor ne može da odgovara na pitanja jer je na službenom putu. U saopštenju koje je dostavljeno redakciji B92 piše da su Železnice prošle godine zabeležile gubitak od oko 7,2 milijarde dinara, ali i 39 odsto više od planiranih prihoda.

Oni tvrde i da lošu sliku o Železnicama stvaraju ljudi koji nisu stručni za finansijsku oblast.

Kao i posle afere sa kupovinom švedskih lokomotiva od firme koja prodaje garderobu, ali i pokušaja da kupi državni stan, ministar Ilić i od najnovijih kritika brani svog stranačkog kolegu Šarančića.

"Železnica u poslednjih 10-15 godina nikad nije u boljem položaju, po pokazateljima koji su relevantni, i to samo zlonamerni kažu. Dokaz tome je, evo, da tri godine nije bio nikakav štrajk na železnici, a prethodnih godina bio je štrajk, nema, svakog meseca. Prema tome, evo tri i po godine nismo imali nijedan štrajk, nijednu nesuglasicu sa sindikatima, sve funkcioniše, Železnica nikada nije ostvarivala veće prihode nego ove godine", rekao je Ilić.

Ipak, Društvo inženjera železničkog saobraćaja ne odustaje od svojih namera. Oni su poslali pismo Vladi Srbije, u kojem zahtevaju da na javnom konkursu za direktora i menadžment tog preduzeća izabere kadrove po stručnosti, a ne po stranačkoj pripadnosti.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=06&dd=25&nav_category=11&nav_id=252724

Jeziva me tuga hvata kada citam ovo. Dok god su ovakvi ljudi na celu zeleznice nema nista od boljitka. Bruka!!!
 
Ne bih se u potpunosti slozio da je stanje u zeleznici toliko ocajno kako sto neki govore. Da je lose, to sigurno stoji, no izvesni napredak u proteklim godinama ipak je postignut. Vise desetina lokomotiva je proslo kroz potpuni remont, planira se nabavka novih za godinu dana a rade se i popravke na nekim pruznim pravcima. To nikako ne opravdava los menadznment ZSa (aka Veljino "kraduckanje" :mad: ), ali ako nista drugo, stanje je bar malo bolje nego pre 2000.
 
Имам прилику често да идем возом, конкретно на линији БГ-НС. Оно што је позитивно је што возови иду све редовније и све мање касне. Заправо, из Београда редовно крећу на време, а дешава се да касне кад иду из Суботице... Рецимо да је пре две године потпуно реконструисана деоница Петроварадин - Чортановци, где су раније возови ишли 30 на сат. Данас туда иду од 80-120, иако је та деоница на обронцима Фрушке Горе са много кривина... Само зује...
Ишао сам у мају за Црну Гору, возови су у оба правца кренули на време и на крајње станице стигли са мање од сат закашњења!!! Сећам се да се раније само у поласку чекало по неколико сати...
Чини ми се да се реконструише и деоница код Велике Плане, и да се све више "спорих вожњи" укида... Све у свему, стање се поправља и драго ми је што је тако...
 
Postoji tu jedan veliki sukob interesa!

Kada Velja i Sarancic pricaju o Zeleznici, naravno da ce reci sve najbolje! I onda iznose one silne informacije sa procentima, kako se saobracaj povecava, kako se tranzitni vozovi vracaju u nasu zemlju, kako nam nedostaju vozila za bujnu privrednu aktivnost! Sve je to tacno!

Ali kada su Sarancicu jednom prilikom zamerili kako neke stvari ne funkcionisu, i on je sam izneo podatak kako se pruge raspadaju, kako on cini sve sto moze, i tako dalje...

Tako da, nije sve tako crno, ali ni tako belo kao sto Velja prica! Jos milijarde ce morati da se uloze u Zeleznicu. Gledam redovno slike i komentare na forumu railfan-belgrade.org i nisam mogao da verujem po kakvim sinama se na odredjenim deonicama saobraca - izgledaju kao iz doba Turaka!

Mislim da je generalno prilicno malo uradjeno za 7 godina! Koridor X je i dalje u velikoj meri jednokolosecan, posle remonta (koji se uglavnom lose odradi) se stavljaju table za sporu voznju posle relativno kratkog vremena itd.

Verovatno i nece biti nekih velikih pomaka dokle god se svi ti "kadrovi" rasporedjuju po stranacko/bratskom principu, a ne po obrazovanju i ostvarenim uspesima u karijeri!

Treba za sve te kljucne institucije raspisati medjunarodne konkurse, pa nek se jave ljudi koji sa visokom strucnoscu mogu da dovedu kompanije u red!
 
Ljudi na vrhu i u menadzmentu ZS apsolutno nisu sposobni i kompetentni da obavljaju funkciju na kojoj se nalaze. Razne afere iz proslosti su to i dokazale. Ide na bolje - da, ali kojom brzinom i kako. Da li postoji transparentnost u finansijama zeleznice - ne! Gde odlaze te silne pare? Na privatne racune? To je ono sto jeste jako jako crno.
 
Pa zato je Nova Srbija i insistirala da zadrzi Ministarstvo Infrastrukture. Svi projekti vezani za Zeleznicu (investicije bi trebalo da dostignu milijadru do dve evra za vreme mandata ove Vlade), pa puteve (oko 3 milijarde evra), pa luke itd, bi trebalo da prodju kroz njihove ruke!

Jedino sto moze da se kaze je: kuku nama!
 
Да, на путевима се најлакше краде... :o
 
U kakvom je stanju železnica?
2. jul 2007. | 14:15 | Izvor: B92
Beograd -- Nadležni u Javnom preduzeću Železnice Srbije demantuju optužbe Udruženja inženjera o teškom stanju u kojem je železnica.


Iako u tom preduzeću kažu da su sve tvrdnje inženjera tačne, oni navode da su im prihodi u poslednje tri godine povećani za 80 procenata. Podsetimo, železnički inženjeri upozorili su da u Železnicama Srbije nema dovoljno lokomotiva ni putničkih i teretnih kola i da će zbog lošeg poslovanja firma bankrotirati.

U jeku turističke sezone, kada se od Železnice očekuje da spremno dočeka putnike, u ovom preduzeću nastavlja se rat brojkama.

Na optužbe Udruženja inženjera o dotrajaloj tehnici i infrastrukturi, zamenik direktora Železnica Miroljub Jeftić nema zamerke, ali ih komentariše kao pokušaje da se zamagli prava slika stanja u železnici.

"Jesu li tačni podaci? Ovi podaci, koliko ja sada mogu da vidim, uglavnom su tačni, međutim, pitanje je šta je sporno - svi ovi podaci su izvučeni iz konteksta", kaže zamenik direktora Železnice Miroljub Jeftić.

U Železnicama su spremili podatke. Oni tvrde da su za tri godine prihodi povećani za 80 procenata, pa tako sada iznose 9,9 milijardi dinara, produktivnost rada porasla je za 90 odsto, a uvećani su i prihodi od prevoza robe na 8,8 milijardi.

Zamenik predsednika grupacije za železnicu Privredne komore Srbije, Stojan Petković, potvrđuje da je povećana količina prevezene robe, ali samo u međunarodnom saobraćaju.

"To znači da smo pustili saobraćaj iz Grčke za Bugarsku i Grčku, a unutrašnji smo ojadili. Za državu to je smanjenje za 700 hiljada tona i unutrašnju privredu uništavamo. Železnica se rapidno urušava i ide stravičnom brzinom ka samouništenju", kaže Stojan Petković, zamenik predsednika Grupacije za železnicu Privredne komore Srbije.

Petković kaže i da je prošle godine Železnica stranim upravama platila rekordnih 17,7 miliona evra zbog dužeg zadržavanja njihovih vozova i time izgubila i ono što je zaradila od tranzita.

On tvrdi i da putnici sve ređe koriste vozove, kao i da je sve manje ispravnih lokomotiva i teretnih kola. U Železnicama kažu da je manje putnika bilo samo u 2005. zbog sređivanja pruga.

"Razlog zašto je manje teretnih vagona je dugogodišnje neulaganje u opravku teretnih vagona i 2003. kada je rashodovano pa prodato 2.000 teretnih vagona i nijedan dinar nije uložen u obnovu", Miroljub Jeftić, zamenik direktora Železnice.

Inženjeri navode i podatak da je za dve godine bilo oko 50 otkaza ili premeštaja direktora na niža radna mesta. Jeftić ni ovo ne demantuje, već kaže da je ovo naporna utakmica u kojoj pobeđuje tim koji ima najdužu klupu i da se u Železnicama efekti rada povećavaju iz dana u dan.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=07&dd=02&nav_category=9&nav_id=253582
 
I jos malo!

Da li su Železnice Srbije, u nikad boljem položaju, kako tvrdi resorni ministar Velimir Ilić
Idilu kvare dugovanja i revolt radnika

Putnici još ne komentarišu stanje u Železnici: Letnje gužve uobičajene

Beograd - Izjava republičkog ministra za infrastrukturu Velimira Ilića da Železnice Srbije u proteklih 15 godina nikada nisu bile u boljem položaju izazvala je burne reakcije u stručnoj javnosti. Tom prilikom Ilić je izrekao dosta pohvalnih reči o generalnom direktoru Železnice Milanku Šarančiću, inače visokom stranačkom funkcioneru Nove Srbije, kome mnogi zameraju nestručnost i dovođenje preduzeća pred sami bankrot.
Nadležnima u Železnicama Srbije prijaju Ilićeve pohvale i podrška i veoma često ne krijući zadovoljstvo konstatuju da je u prošloj godini ostvareno 39 odsto više od planiranog prihoda i da tri i po godine nije bilo štrajka na železnici, dok se u vreme prethodnog rukovodstva štrajkovalo skoro svakog meseca. U Železnicama Srbije ističu i to da je u infrastrukturu investirano oko 3,4 miliona evra za modernizaciju magistralnih pruga, veći broj železničkih objekata i putnih prelaza. U naredna dva meseca se planira i završetak adaptacije ambulanti na nekoliko železničkih stanica širom Srbije. Šarančić poručuje da postoji zainteresovanost stranog partnera za izgradnju pruge Valjevo-Loznica.
Kritičari rada rukovodstva Železnica Srbije u potpunosti odbacuju Ilićevu tvrdnju o dobrom položaju tog preduzeća smatrajući da ono nije poslovalo nikad gore. Ako njihove zamerke da je Vlada Srbije odlučila da dotira Železnice sa 10,6 milijardi dinara mogu biti anulirane činjenicom da država subvencioniše železnice i u najrazvijenijim ekonomijama, podatak da je preduzeće u prošloj godini ostvarilo gubitak od 7,2 miljarde dinara ne može da se ospori.
- Železnice Srbije u ovom trenutku beleže gubitak od 88,8 milijardi dinara a duguje 649,2 miliona evra stranim i domaćim poveriocima. Na finansijskoj konsolidaciji železnice do danas nije urađeno ništa. Železnica svakog dana otplaćuje 125 hiljada evra, a zaradi 100 hiljada evra a reč je o otplati kredita još iz 1975. godine - priča za Danas Miroslav Jeremić, predsednik Sindikata železničara Srbije i dodaje da su u martu zarade železničara bile za 13,5 odsto niže od proseka privrede u Srbiji.
Radom menadžmenta Železnica Srbije nisu zadovoljni ni u Društvu inženjera železničkog saobraćaja koji tvrde da je preduzeće pred bankrotom i da nema dovoljan broj lokomotiva potrebnih za normalno funkcionisanje saobraćaja i ostvarivanje prihoda. Kao glavnog krivca za situaciju u preduzeću, inženjeri prepoznaju generalnog direktora Milanka Šarančića i zbog toga su u pismu upućenom Vladi Srbije zatražili njegovu smenu. G. Vlaović
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.co.yu/20070703/ekonomija1.html#0
 
^^Hm hm... ne znam zasto u svim javnim preduzecima u kojima rukovode gospoda iz N.S. (Putevi Srbije, ZS...) nesto ne stima. Mozda samo koincidencija.
 
@ Milance
Nije samo u javnim preduzecima, vec i u Gradovima (Nis) :)

Imperija uzvraca udarac! novi odgovor Zeleznice!

ZA PRVA CETIRI MESECA OD PREVOZA INKASIRANE TRI MILIJARDE DINARA
Beograd - Podatak da su Železnice Srbije u periodu od 2004. do danas više nego udvostručile svoj transportni prihod, a zarada od prevoza robe u prošloj godini bila je dva i po puta veća nego pre četiri godine, najbolji je pokazatelj da preduzeće posluje sa uspehom - kaže za Danas Mile Lokas, direktror Medija centra Železnica Srbije, preduzeća koje se ovih dana našlo u žiži interesovanja javnosti zbog kritika sindikalaca i železničkih inženjera na račun poslovodstva.
Lokas ističe da u Železnicama Srbije ne žele polemiku putem medija sa svojim kritičarima i napominje da je u periodu otkako je direktor preduzeća Milanko Šarančić, udvostručen obim rada u teretnom saobraćaju, a sve je to postignuto povećanjem broja elektrolokomotiva za 40 odsto.Takođe, dodaje on, prošle godine su Železnice ostvarile i transportne prihode veće od državnih subvencija, a zabeležen je i veći obim prevoza i prihoda.
- Železnice Srbije su u prva četiri meseca ove godine prevezla više od pet miliona tona robe, što je u odnosu na isti period prošle godine povećanje od 22 odsto. U tom periodu srpske železnice su od prevoza robe zaradile više od tri milijarde dinara, što je za 10,6 odsto više nego u istom periodu prošle godine - tvrdi Lokas i dodaje da je za to bilo potrebno iz godine u godinu poboljšavati stanje voznih sredstava i srpskih pruga i unaprediti kvalitet usluge. Zahvaljujući deviznim prihodima, koji su lane iznosili 48 miliona evra i bili za deset miliona evra veći nego 2005. godine, železnica je uspela da sve svoje obaveze uredno i na vreme izmiri. U infrastrukturu su u protekle tri godine investirana značajna finansijska sredstva. Iz međunarodnih kredita, namenskih sredstava resornog ministarstva i sopstvenih prihoda Železnice Srbije su finansirale modernizaciju pruga Čortanovci-Petrovaradin, zatim Niš-Dimitrovgrad, Beograd-Bar,Čačak-Kraljevo, kao i veći broj železničkih objekata i putnih prelaza širom Srbije. Obnovoljeni su mostovi preko Dunava između Bogojeva i Erduta i preko Save, kod Ostružnice, srušeni tokom bombardovanja 1999. godine.
- Trenutno imamo puno aktivnosti koje idu upravo u smeru približavanja standardima najrazvijenijih evropskih zemalja. Naša namera je da modernizujemo kompletan železnički saobraćaj za šta je potrebno mnogo napora i vremena. Verujemo, a i realne procene tako govore, da će u narednih pet do sedam godina železnički saobraćaj biti na približnom nivou evropskih standarda - zaključuje Lokas.
G. Vlaović
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Železnice Srbije počele sanaciju klizišta u Barajevu

Beograd - Javno preduzeće Železnice Srbije počelo je juče sanaciju klizišta u Barajevu, na pruzi Beograd-Bar, a vrednost ugovorenih radova je 8,5 miliona dinara. Generalni direktor preduzeća Milanko Šarančić izjavio je da je rok za završetak radova 15. septembar, kada se obeležava Dan železnice. "Radovima je predviđeno i produženje perona na železničkom stajalištu Barajevo centar, gde će se posle rekonstrukcije zaustavljati i vozovi koji idu do Bara", kazao je Šarančić i dodao da se sada u Barajevu zaustavljaju samo Beovozovi.

Komentarišući tender za nabavku 1.100 vagona, koji ističe 27. septembra, Šarančić je rekao da se prijavilo 20 evropskih kompanija. On je precizirao da bi do kraja godine posao trebalo da dobije pet ponuđača, i da je realno da domaći proizvođači konkurišu za taj posao najverovatnije u okviru konzorcijuma. Šarančić je dodao i da je povodom nabavke vagona za potrebe Železnice nedavno imao sastanak sa predstavnicima domaćih proizvođača i Sindikata metalaca Srbije i da, kako je naveo, "oni nisu imali dobru informaciju o uslovima tendera." Domaći proizvođači vagona i šinskih vozila i predstavnici Sindikata su pre mesec dana u više navrata isticali da su uslovi tendera takvi da na njemu ne može da učestvuje nijedno preduzeće iz Srbije. Beta
Danas
http://www.danas.co.yu/
 
Evo jos malo interesantnih vesti o ZS.

Za vagone konkurisalo 20 kompanija

Beograd -- Na tender za nabavku 1.100 vagona za potrebe Železnica Srbije, koji ističe 27. septembra, prijavilo se 20 evropskih kompanija.

Generalni direktor Železnica Milanko Šarančić je rekao da bi do kraja godine posao trebalo da dobije pet ponuđača i da je realno da domaći proizvođači konkurišu za taj posao najverovatnije u okviru konzorcijuma.

On je dodao i da je povodom nabavke vagona za potrebe Železnice nedavno imao sastanak sa predstavnicima domaćih proizvođača i Sindikata metalaca Srbije i da "oni nisu imali dobru informaciju o uslovima tendera."

Domaći proizvođači vagona i šinskih vozila i predstavnici Sindikata su pre mesec dana u više navrata isticali da su uslovi tendera takvi da na njemu ne može da učestvuje nijedno preduzeće iz Srbije.

U Samostalnom sindikatu metalaca Srbije je tada rečeno da domaće kompanije mogu da zadovolje potrebe Železnice, ali da sva preduzeća iz te branše zajedno nemaju toliki promet na računu koji je tenderom propisan za jedno preduzeće.

Šarančić kaže da su potrebe Železnica Srbije takve da bi sve domaće fabrike trebalo da rade u tri smene, a pitanje je da li one mogu da uposle svoje kapacitete i odgovore na te potrebe zbog višegodišnjeg odliva kadrova i radnika.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=08&dd=01&nav_id=257610
 
Za evropsku železnicu - tri milijarde evra
Utorak, 14. Avgust 2007.

-Da bi kompletno modernizovali železnički saobraćaj u Srbiji i njegov standard podigli na evropski nivo, potrebno je više od tri milijarde evra. Od toga, samo za modernizaciju Koridora 10 kroz Srbiju potrebno je još oko 1,25 milijardi evra, - izjavio je generalni direktor "Železnica Srbije" mr Milanko Šarančić i izrazio očekivanje da to može biti postignuto u narednih sedam godina.

- Prvi veći efekti u funkcionisanju saobraćaja i kvalitetu usluga osetiće se za četiri do pet godina. Naravno, modernizacija

železnice može biti ostvarena samo uz pomoć države i Vlade Srbije, koja, istini za volju, pokazuje izuzetnu spremnost da pomogne i suštinski krene u rešavanje strategije našeg razvoja, - ističe Šarančić.

Prema njegovim rečima, "Železnice Srbije" početkom 2001. godine imale su ukupan inostrani dug od oko 600 miliona evra. Nakon otpisa dela dugova Pariskom i Londonskom klubu, srpskim železnicama ostao je inostrani dug od oko 192 miliona evra, a zbog pristiglih starih i novih kreditnih obaveza, taj dug danas iznosi oko 232 miliona evra. Na osnovu inostranih dugova, srpske železnice očekuju redovna godišnja izdvajanja u narednih jedanaest i po godina.

- Prošle godine isplatili smo oko 33 miliona evra deviznih dugovanja, što znači da smo svakoga dana prosečno plaćali oko 107 hiljada dolara. Ove godine očekuju nas ukupne devizne obaveze na ime deviznih dugovanja od oko 42 miliona evra, odnosno prosečno dnevno 120 hiljada evra. Radi se uglavnom o obavezama iz osamdesetih i devedesetih godina, koje sada stižu na naplatu i moraju se izvršavati. Na primer, ovih dana dospeva na plaćanje četiri i po miliona dolara, na ime kreditnih obaveza železničkog čvora Kosovo Polje, iz perioda 1987-1989. godine. „Železnice Srbije“ svoje inostrane obaveze ne plaćaju iz državnih subvencija, već iz sopstvenih prihoda, pa uspevamo da ih izvršavamo najviše zahvaljujući zaradi od tranzita, - kaže Šarančić.

- Prošle godine ostvarili smo prihod od tranzita od 48 miliona evra, a u 2007. godini očekujemo 55 miliona evra. Poredjenja radi, "Železnice Srbije" su 2003. godine "uknjižile" devizni prihod od samo 2 miliona evra.

Šarančić je najavio da će se sa Vladom Srbije razgovarati o finansijskoj konsolidaciji železnice, koja bi obuhvatala da država preuzme inostrane obaveze naše kompanije, kako je to učinjeno u gotovo svim zemljama u tranziciji. Tako je, poredjenja radi, u Hrvatskoj država preuzela sve inostrane dugove železnice, a za pet godina u Hrvatske železnice investirano je oko dve milijarde evra.

Govoreći o finansijskoj situaciji na železnici, generalni direktor je istakao da je naše preduzeće lane po prvi put ostvarilo veće transportne prihode od državnih subvencija, ali i da sve efikasnije izvršavamo svoje redovne, tekuće finansijske obaveze iz poslovanja.

- U narednom periodu očekuju nas krediti Evropske banke za obnovu i razvoj od 60 miliona evra za za nabavku 1.100 novih teretnih vagona, kao i Evropske investicione banke od 80 miliona evra za modernizaciju Koridora 10, dok ćemo za elektrifikaciju 96 kilometara pruge Niš-Dimitrovgrad konkurisati za sredstva Nacionalnog investicionog plana. Pored toga, "Železnice Srbije" već u septembru očekuju 22 miliona evra od ukupno najavljenih 37,5 miliona evra iz Španskog kredita, što će omogućiti nabavku deset novih dizelmotornih garnitura.
Od Svetske banke očekujemo 150 miliona dolara, a od medjunarodne železničke banke "Eurofime" kredit od 60 miliona evra za modernizaciju voznih sredstava. Sredstva "Eurofime" bi bila operativna u prvoj polovini 2008. godine, i omogućila bi nabavku po deset manevarki, višesistemskih lokomotiva i putničkih garnitura. Ovih dana započeli smo i nove razgovore sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, o kreditnim linijama za modernizaciju dizel i elektro lokomotiva, - kaže Šarančić.

Zahvaljujući ovim sredstvima, uz povećanje transportnih prihoda same kompanije, do kraja 2008. godine broj teretnih vagona u saobraćaju sa danas nedovoljnih 3.700 približiće se brojci od 6.000 kola, koliko je potrebno za zadovoljavanje potreba privrede za prevozom robe železnicom, a sadašnji vozni park od 220 putničkih vagona biće značajno modernizovan i unapredjen. Uz to, nabavka 10 novih višesistemskih lokomotiva vrednih 35-40 miliona evra, 10 dizelmotornih garnitura i još 10 manevarki (uz 12 već nabavljenih novih manevarskih lokomotiva), kao i značajno povećan broj elektrolokomotiva na srpskim prugama na rekordnih 90 prosečno dnevno u saobraćaju nagoveštavaju značajnu modernizaciju srpskih železnica u narednih par godina i daju puno razloga za optimizam.

Šarančić je najavio i projekat elektrifikacije pruge Pančevo-Vršac. On je podsetio na veći broj projekata realizovanih u putničkom i teretnom saobraćaju, što je posebno unapredilo našu uslugu, posebno istakavši uvodjenje "Ro-La" vozova za prevoz kamiona železnicom (zbog čega je šest tunela na pruzi Niš-Dimitrovgrad moralo da bude prošireno) i putničkih vagona za prevoz invalida, u skladu sa evropskim standardima kvaliteta.
Izvor: Zeleznice Srbije
Link: http://www.zeleznicesrbije.com/syst...iewsingle/_params/newsplus_news_id/13161.html
 
^^ Tu pricu Sarancic prica vec 2 godine. Za modernizaciju pruga potrebno je mnogo vise od 3 mld. E jer se one nalaze u blago receno ocajnom stanju. Neke deonice su cak iz 19. veka! Ja se nadam da ce bar deo ovoga da se ostvari u dogledno vreme...
 
^^ Pa to ti je ono - kad nema nista novo, ti onda naglasi staro da bi mi svi mislili da se nesto desava. Vest o nabavci 1100 teretnih vagona mi se vise smucila - o tome balave vec o ho ho...

Ipak, Zeleznica se polako sredjuje. Nisam strucnjak pa ne mogu da ocenim da li je dinamika radova u redu ili ne, ali vidim da su neke zel. stanice obnovljene, kao i mnoge deonice. Za sve ostalo nam je potreban samo kapital, a za to cemo morati da sacekamo i malo bolja vremena. Ipak je zeleznica obelezje jedne visoko razvijene zemlje.
 
Evo par slika faktickog stanja preuzetih sa railfan-belgrade.org

"Remontovana" deonica Cortanovci - Beska:
7_IMG_0291_1.jpg

7_IMG_0293_1.jpg

*ovo 10 znaci 10km/h

133_Picture_042_2.jpg

nove a krive sine

Ovo nije nova deonica, ali izgleda kako da je pravi party voziti se ovuda :D
25_Picture_1842_1.jpg


Ovakvih primera ima na desetine, mozda i stotine. Toliko o rekonstrukcijii osavremenjavanju :rolleyes:
 
^^Gledao sam ove slike na Railfan.. Nisam mogao da verujem. Sve je to naravno placeno iz kredita koje cemo mi da nosimo na plecima.

Na zapadu nakon objavljivanja slicnih slika direktori, premijeri i predsednici odmah daju ostavke, a kod nas ih u najmanju ruku boli uvo!
 
Na stranu to sto ih boli uvo. Problem je sto ne postoji pravna drzava da ih se resi.
 
^^ Pa koja pravna drzava kada su upravo ti ljudi Drzava!? Ponasaju se kao svemocni bogovi..

No, latimo se teme pre nego sto zapenim :)
 
Zivela pravna drzava Srbija i Srpske Zeleznice!!!! Nek se g. Sarancic i dalje hvali kako obnavljaju pruge i kako ZS ide bolje nego ikad. Samo napred! :/
 
Vrh