Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3014
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1636
Pohvalio: 2659

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod RioBL » Pet Mar 16, 2018 7:58 am

Sam-2 » Wed Mar 14, 2018 12:37 am napisao: Zahvaljujuci fotografima Austrougarske vojske imamo ove dokumente iz 1917.g.
AT-OeStA_KA_BS_I_WK_Fronten_Serbien,_2334.jpg

U pocetku je jos nesto zidina i bedema sa kulom Vodene kapije i ostalo. Svi ovi bedemi i kule ce uskoro nestati zbog pruge


Kako su to bedemi i kule nestali zbog pruge? Bas na fotografijama koje si okacio se vidi da su bedemi i pruga postojali zajedno pred prvi svetski rat. I sta se onda desilo? Prosao voz prugom i bedemi se srusili?

Desila su se dva svjetska rata. Vanjski bedem, vidljiv s lijeve strane stradao je od austrijskih granata u prvom ratu a bastion s desne strane od americkih bombi 1944. Poslije je preko srusenog bastiona nasuta zemlja i izgradjen tzv bulevar a izgradjena je i brana na Djerdapu kojom je podignut nivo Dunava pa je i onaj ostatak vanjskog bedema potopljen.

Meni su fografije koje si okacio odlicne jer pokazuju upravo to da bedemi i pruga mogu postojati zajedno. Na ovom forumu su iznosene i odlicne ideje o tram/train vozilima koja bi koristila prugu.
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Sam-2
Intermediate
Postovi: 162
Pridružio se: Sre Feb 14, 2018 9:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 432
Pohvalio: 152

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Sam-2 » Pet Mar 16, 2018 1:49 pm

:laugh:
Ako neko ne vidi da je pruga PROSEKLA zidine (a na fotosu 1. je stanje 1917), da su zidovi postojali i 1918,

a (foto 3) vec 1930 nije bilo nicega ,pomozi Boze onima koji tu videse americku avijaciju 1944.... :cry:

Donji Kalemegdan JESTE bio popriste rata 1914/ 15,a nakon povlacenja srpske vojske tamo nije bilo ratnih dejstava.

Fotografije prokazuju stanje 1917, 1920, i oko 1930. i dokazuju da su bedemi PREZIVELI WW-1 i da su nestali
najverovatnije tokom izgradnje drugog (duplog) koloseka od pristanista.

Samo da dodam da tokom WW-2 , na Kelemegdanu nije bilo ratnih dejstava ......
USAF je bombardovao stanicu, most na Savi , od 1943.

P.S. PROCITAJTE DOBRO pre komentarisanja......
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3014
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1636
Pohvalio: 2659

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod RioBL » Pet Mar 16, 2018 4:06 pm

Sam-2 » Fri Mar 16, 2018 12:49 pm napisao::laugh:
Ako neko ne vidi da je pruga PROSEKLA zidine (a na fotosu 1. je stanje 1917), da su zidovi postojali i 1918,
a (foto 3) vec 1930 nije bilo nicega ,pomozi Boze onima koji tu videse americku avijaciju 1944.... :cry:


Uticaj americke (kao i njemacke avijacije) tokom drugog svjetskog rata su dobro dokumentovani. Ako hoces, mogu ti poslati PDf sa tekstom beogradskog arheologa Marka Poppovica o istorijatu, nacinu rusenja i mogucnosti rekonstrukcije Sava kapije i bastiona koji je bio uz nju a unisten 1944.

Da ne idem mnogo u detalje, evo jednog poredjenja koji se moze napraviti gledajuci stare fotografije i sadasnje stanje. Na primjer...

Fotografija A (nastala negdje oko prvog sv rata) i vazdusni snimak iz 1914-te otkrivaju neke detalje o sudbini savske obale.

poredjenje A.jpg


poredjenje.jpg


Kao sto se moze vidjeti iznad, zeljeznicka pruga je imala najmanji uticaj na devastaciju ovog prostora ali je jako zgodno okriviti zeljeznicu i ukloniti ju. Na ovom prostoru su postojali vanjski bedem (uz Savu, a kog vise nema) i unutrasnji koji je jos djelimicno vidljiv. Prostor izmedju dva bedema je sluzio za kretanje vojske i snabdjevanje a kasnije je iskoristen za polaganje zeljeznickog kolosjeka. Vanjski bedem je nemoguce rekonstruisati zbog porasta nivoa rijeke i izgradnje obaloutvrde, odnosno pristanista. Medjutim moguce je rekonstruisati unutrasnji bedem i sruseni bastion ali tek nakon sto se iz prostora donjeg grada ukloni txv bulevar Vojvode Bojovica. Bulevar a ne pruga.

Druga stvar koja je mozda i vaznija u zamahu uklanjnja zeljeznice iz Beograda i tzv spustanja grada na rijeku je sta je to tako dobro sto ce Beograd dobiti uklanjanjem ovih kolosjeka? Jos jednu pjesacku i biciklisticku stazu? Pruga nije smetnja vec prednost na obali.

Zaboravlja se da svi rekreativci, biciklisti, pjesaci i uopste korisnici obale moraju nekako doci do nje. Uklanjanjem zeljeznice uklanja se i mogucnost da korisnici obale i dodju do nje. Na tim kolosjecima je mogao biti i voz koji bi putnike dovodio i iz udaljenih dijelova Beograda. Ovako, oni iz udaljenijih krajeva prinudjeni su dolaziti automobilom kroz ionako zakrcene ulice i traziti parkirna mjesta kojih nema.
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Pohvale za post: 2
Sam-2
Intermediate
Postovi: 162
Pridružio se: Sre Feb 14, 2018 9:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 432
Pohvalio: 152

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Sam-2 » Pet Mar 16, 2018 5:52 pm

Ama ostavi se amerikanaca i WW-2.

Samo mi objasni KAKO je nastala pravilna rupa u bedemu vidljiva na fotosu A,.???
Da se nIje bedem samoinicijativno urusio da prodje pruga za klanicu 1900 te..???
Vide se podzidi kako se kamen sa probijenog bedema 1900.e, nebi urusavao na prugu.
Austougari sa ovim nemaju veze.
Amerikanci jos manje...
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3014
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1636
Pohvalio: 2659

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod RioBL » Pet Mar 16, 2018 6:47 pm

Kakav podzid? Na prvoj fotografiji to lijevo od pruge je vanjski bedem a desno je bastion. I jedno i drugo su stariji od pruge. Pruga je samo polozena u prostor između dva objekta koji je i ranije sluzio za kretanje vojnika i oružja. Da li je vanjski bedem i ranije zavrsavao tu gdje pokazuje fotografija ili je probijen za potrebe pruge ne znam. A to više nije ni bitno jer taj zid nie moguće obnoviti. Sad se nalazi pod tonama betona beogradskog pristaništa. I uklanjanje sto pruga ga nece vratiti.

Ono sto je moguće je organizovati sinski sistem za potrebe putničkog saobraćaja, ukloniti bulevar iz donjeg grada i obnoviti bastion i zidine desno od pruge.
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Sam-2
Intermediate
Postovi: 162
Pridružio se: Sre Feb 14, 2018 9:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 432
Pohvalio: 152

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Sam-2 » Pet Mar 16, 2018 7:24 pm

Veseli huncut.. Svaka tebi cast.. :sesir:
Ne znas tacno sta je , ali tvrdis da nije .. :lool:

A, da ...Ziveo sinski sistem podno Kalemegdana !!!! Amin..
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3014
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1636
Pohvalio: 2659

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod RioBL » Pet Mar 16, 2018 7:44 pm

Шта не знам тачно? Да ли је вањски бедем пробијен приликом трасирања пруге или је пролаз постојао и раније?
Наравно да не знам и зато не тврдим ни једно ни друго. Знаш ли ти? Не знаш, али те то не спречава да тврдиш да је тврђава срушена изградњом пруге а у бомбардовања Калемегдана не вјерујеш.

Информиши се ако те уопште било шта осим оцрњивања жељезнице занима.
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Sam-2
Intermediate
Postovi: 162
Pridružio se: Sre Feb 14, 2018 9:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 432
Pohvalio: 152

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Sam-2 » Pet Mar 16, 2018 8:22 pm

[quote="RioBL » Pet Mar 16, 2018 6:44 pm"
Наравно да не знам и зато не тврдим ни једно ни друго. Знаш ли ти?
[/quote]

Ovo si ti napisao u prethodnim postovima-
-- Prostor izmedju dva bedema je sluzio za kretanje vojske i snabdjevanje a kasnije je iskoristen za polaganje zeljeznickog kolosjeka.


Zasto prvo nesto tvrdis , a potom napises da ne znas ??

Da NE ZNAM kako je ostecen bedem, NE BIH ni otvarao pitanje istog.. ?
A o zeleznici sam informisan do te mere da mi i platu daju :lol: ...
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 25142
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11293
Pohvalio: 4427

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod direktor » Sub Mar 17, 2018 2:34 am

Platu ti daju a kolosjeke bi im sklanjo ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3014
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1636
Pohvalio: 2659

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod RioBL » Sub Mar 17, 2018 9:21 am

Mnogi dobijaju platu za uklanjanje pruga i zatvaranje stanica u Srbiji...

@Sam-2

Meni je zao ali ti ocito nisi razumio sta sam napisao...

Sam-2 napisao:[quote="[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525371#p525371]
Ovo si ti napisao u prethodnim postovima-
-- Prostor izmedju dva bedema je sluzio za kretanje vojske i snabdjevanje a kasnije je iskoristen za polaganje zeljeznickog kolosjeka.[/b]
Zasto prvo nesto tvrdis , a potom napises da ne znas ??


Da, napisao sam da je pruga trasirana u medjuprostor izmedju dva bedema koji je i ranije sluzio kao komunikacija a ono sto ne znam je u kom trenutku je spoljni zid, tzv kurtina, probijen. Da li ti je mozda palo na pamet da je taj zid mogao biti probijen i prije trasiranja pruge?

Iz pravca Savamale i Karadjordjeve, jedini ulazi u prostor Donjeg Grada vodili su kroz uske kapije (Sava Kapija i Mracna Kapija) koje su nastale jos u srednjem vijeku. One su tako namjerno napravljene uske jer je funkcija zidina i kapija da zastiti grad a ne da sluzi za transport veceg obima. Kasnije, u XIX vijeku ta funkcija je nestala a istovremeno se razvija prostor na Dorcolu pa se javlja potreba za pojacanom komunikacijom izmedju savske i dunavske obale. Da li je jos tad srusen dio zida da bi se olaksalo kretanje konjskim i volovskim zapregama a kasnije isti taj prolaz iskoristen za polaganje kolosjeka? E to je ono sto ja kazem da ne znam a ti kazes da "znas inace ne bi pokretao pricu".

U svemu ovom je najtragicnije da ti na onoj fotografiji vidis samo rupu u zidu sirine 4 metra a pojma nemas da vise nema ni zida lijevo od pruge (na kom je sad pristaniste) a ni bastiona s desne strane (gdje je sad tzv bulevar)

Evo jedne slike nastale u trenutku izgradnje pristanista i saobracajnice preko bastiona...

kalem.jpg
kalem.jpg (276.59 KiB) Pogledano 1682 puta


kad se uveca segment, moze se vidjeti svjeze nasuta zemlja preko bastiona, koja ce sluziti kao trasa za tzv bulevar i brod koji pobija sipove bas preko zida vidjenog na ranijim slikama radi izgradnje pristanista...

2018-03-17_081505.jpg


pri tome, pruga stoji na istom mjestu i ne ucestvuje u demoliranju tvrdjave
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Sam-2
Intermediate
Postovi: 162
Pridružio se: Sre Feb 14, 2018 9:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 432
Pohvalio: 152

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Sam-2 » Sub Mar 17, 2018 10:23 am

Ti ili ne citas ili NECES da citas !!!
Vrati se do mojeg prvog posta u ovom topicu...
Hronoloski sam poredjao tri stare fotografije i na trecoj oko 1930, pise '"Vise nema nicega"..

"-Vise nema nicega" valjda podrazumeva da nema ni spoljnog zida ni ostataka kapije jer to kazuje i foto,
osim ako ces sada napisati da je to greska u izradi fotosa ili neka senka, kao sto si pominjao amerikance,
a to famozno "bombardovanje Kalemegdana" nikada nije ni postojalo... Cak ni Nemci nisu tamo gadjali !

Za tebe i ostale link ka Military forumu prepunom USAF fotografija pogodaka pri bombardovanju..
Pazljivo gledajte i trazite pogodak Kalemegdana, a mozda bas to USAF namerno nije snimao :lol: da bi eto... :mrgreen:

https://www.mycity-military.com/Drugi-svetski-rat/Vazdusna-bombardovanja-na-teritoriji-Jugoslavije-u-WWII.html
Forum  My City  military.jpg


Zar je toliko tesko napisati- '"Jeste, pri gradnji pruge za klanicu, PROBIJEN je bedem i porusen deo Vodene kapije "??? :wink:
Nastavi sa objasnjavanjem neobjasnjivog, imas talenta...
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3014
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1636
Pohvalio: 2659

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod RioBL » Sub Mar 17, 2018 1:19 pm

Cjelokupno bombardovanje Beograda u drugom svj ratu stade u ovaj iscrpni izvjestaj od nekoliko redaka.

Nemam sta vise objasnjavati kad ne zelis da vidis. Po tebi su zidine i kule srusene zbog pruge cak i kad kacis slike na kojima se vidi da pruga prolazi izmedju zidina i kula a bombardovanje Kalemegdana se nije ni desilo...i to ce tako izgleda i ostati.

:sesir:
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Sam-2
Intermediate
Postovi: 162
Pridružio se: Sre Feb 14, 2018 9:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 432
Pohvalio: 152

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Sam-2 » Sub Mar 17, 2018 2:41 pm

Po obicaju -nece da cita ... :lol: i nastavlja proizvoljno, a zaglibljuje sve vise..

Lepo pise GDE SU BOMBE padale, a to sto ti ne znas GDE su koje ulice i delovi grada Beograda,
te ne sprecava da delis lekcije upornim ponavljanjem floskula koje potom ne mozes odbraniti..

Pregledaj makar deo stranica koje se otvaraju klikom na dati link ..Ima i slika ! I nadji pogodak Kalemegdana...
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 25142
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11293
Pohvalio: 4427

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod direktor » Sub Mar 17, 2018 3:54 pm

A cemu rasprava kolosjeci su tu kapije nema cemu plakanje za prosutim mljekom
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Google [Bot], gundeljbananko i 7 gosta