Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

milos.tro
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9393
Pridružio se: Uto Dec 24, 2013 11:42 pm
Pohvaljen: 12291
Pohvalio: 5329

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod milos.tro » Pet Jan 31, 2014 11:19 am

Restrukturiranje "Železnica Srbije" počinje 1. juna 2014.
Petak, 31. 01. 2014.|08:58 | Izvor: Beta
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... turiranje-Železnica-Srbije-počinje-1-juna-2014

Generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović izjavio je danas da bi 1. juna trebalo da krene proces restrukturiranja tog preduzeća.

On je novinarima kazao da je rukovodstvo "Železnica Srbije" ponudilo rešenje Vladi Srbije, što se dešava prvi put, jer je do sada bilo obrnuto, odnosno Vlada Srbije je nametala rešenje za "Železnice Srbije".

- Mi smo naše rešenje poslali Vladi Srbiji i ona sada treba da se izjasni da li prihvata model koji mi nudimo kao stručnjaci - naglasio je Simonović.

Prema njegovim rečima, Vladi Srbije je predloženo da se "Železnice Srbije" podele na dva nezavisna preduzeća, od kojih će jedno biti za pruge i sve oko pruga, a drugo za prevoz robe i putnika.

Simonović je objasnio da bi preduzeće koje bi se bavilo prevozom robe i putnika radilo dok se ne ojača kargo i tretni saobraćaj, koji bi se onda odvojio od putnika i išao na tržište, dok bi se putnički saobraćaj najvećim delom obezbeđivao iz budžeta.

- I Unija železnica Evrope kazala je da je zadovoljna ovakvim načinom restrukturiranja i da će dati pozitivno mišljenje. I ova Unija naglašava da bi Vlada Srbije trebalo da finasira infrastrukturu i prevoz putnika koji je za njih interesantan, a da prevoz robe ide na tržište - kazao je on.

Direktor "Železnica" je dodao da model koji predlaže to preduzeće predviđa da postoje vozovi koje finasira lokalna samouprava i grad, ali i država jer ti vozovi nisu rentabilni, ali zbog državnih interesa treba da voze.

- Imaćemo i vozove koji ni za lokal, ni za grad, ni za državu nisu interesantni, ali za "Železnice Srbije" jesu i mi ćemo to da to finasiramo - kazao je Simonović.

On je dodao i da bi 10. marta trebalo da počnu prvi radovi na deonici Beograd - Pančevo, koji se finansiraju iz ruskog kredita od 800 mil USD za "Železnice Srbije".

Prema njegovim rečima, radove na ovoj deonici će voditi domaće firme i njihova vrednost je procenjena na 69 mil EUR, od kojih je 9 mil EUR obezbedila država, dok su ostalo sredstva iz ruskog kredita.

Simonović je istakao i da bi do kraja februara "Železnice Srbije" trebalo da potpišu Aneks dva ugovora o ruskom kreditu za finansranje radova na još šest deonica na železničkom Koridoru 10, a sledeće godine bi trebalo da se rade druge tri deonice na tom koridoru.

On je naveo i da bi već u martu mogli da se nastave radovi na Prokopu u Beogradu jer će 24. februara biti otvorene ponude za tender za nastavak izgradnje Prokopa, kao i da je za oslobađanje savskog amfiteatra, odnosno iseljenje pruge, 200 skretnica, desetina raskrsnica biti potrebno 2,55 mil EUR i da bi taj posao mogao trajati tri do šest meseci.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7980
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2670
Pohvalio: 4018

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod JohnnyLee » Pet Jan 31, 2014 5:55 pm

едит: нашао сам

JohnnyLee napisao:predlog za organizaciju železnica:

Slika

u osnovi, organizacija regionalnog putničkog saobraćaja i vozni park se prebacuju sa centralnog na lokalni nivo. Novi Sad, Niš i Požega su glavna čvorišta i sedišta lokalnih nivoa
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
orion
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1928
Pridružio se: Čet Sep 11, 2008 11:17 am
Lokacija: Beograd
Pohvaljen: 614
Pohvalio: 0

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod orion » Sub Feb 01, 2014 11:07 am

RestruktuRiranje je magicna rec. Elem zeleznica je oblast koja u osnovi treba da bude centralizovana, feudalizacija nista dobro doneti ne moze.
Železničar
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 330
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 4:00 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 89
Pohvalio: 293

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Železničar » Sub Feb 01, 2014 1:09 pm

Ne slažem se da treba da bude centralizovana.To nikako! Pa u današnje vreme Niš, Užice ili Novi Sad ne mogu ništa da urade bez Beograda tj. centrale u Nemanjinoj. To mora da se promeni!
Pohvale za post: 2
orion
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1928
Pridružio se: Čet Sep 11, 2008 11:17 am
Lokacija: Beograd
Pohvaljen: 614
Pohvalio: 0

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod orion » Sub Feb 01, 2014 2:07 pm

Ovakva organizacija ima smisla npr. u Rusiji pa i Nemackoj. Cuj posebno intersiti pa onda kao regionalno. Trenutni haos nije nikakvo opravdanje i to treba resavati.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7980
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2670
Pohvalio: 4018

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod JohnnyLee » Sub Feb 01, 2014 2:50 pm

знаш како, то сам цртао још пре три године, тако да интерсити може да се избаци, или да се споји са међународном железницом. у сваком случају, ту улазе сви међурегионлани возови. а децентрализација мора да се уради. овако, локалну железницу организују у београдској централи, без много знања о стварним потребама. ако пребациш на неки од та четири региона, имаћеш добро организовану локалну железницу, са редом вожње и линијама које одговарају свима. такође, сваки од ових региона сам набавља возна средства сходно својим потребама. централа ЖС служи само као гарант за кредите и за организацију тендера
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 22333
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8963
Pohvalio: 3428

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod direktor » Ned Feb 02, 2014 4:44 pm

U vijestima na rts simonovic govorio o mostu kod vince bila cak i animacija ,drumsko zeljeznickog mosta
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
milos.tro
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9393
Pridružio se: Uto Dec 24, 2013 11:42 pm
Pohvaljen: 12291
Pohvalio: 5329

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod milos.tro » Ned Feb 02, 2014 6:49 pm

Srpske i mađarske železnice dogovorile saradnju u modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta
Nedelja, 02. 02. 2014.|16:17 | Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... pe%C5%A1ta

Generalni direktori "Železnica Srbije" i "Mađarskih državnih železnica", Dragoljub Simonović i Ilona David, dogovorili su 31. januara u Segedinu zajednički nastup i strateško partnerstvo u modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta, koja će biti finansirana kineskim kreditom.

- Vreme putovanja vozovima između Beograda i Budimpešte biće skraćeno sa sadašnjih osam na svega dva do tri sata. Da bismo to postigli biće neophodna investicija od oko 1,5 mlrd EUR, od čega samo za trasu pruge kroz Srbiju oko 870 mil EUR - rekao je Simonović.

On je rekao Tanjugu da će se vozovi na toj pruzi kroz Srbiju kretati brzinama od 160 kilometara na čas, kao i da bi vozovi mogli na deonici od Novog Sada do Subotice da idu oko 200 kilometara na čas.

S obzirom na to da su Kinezi poznati po gradnji brzih pruga, procenjuje se da bi i deo kroz Srbiju, od Beograda do mađarske granice, mogli da završe za godinu dana, od početka radova.

Čelnici dve železničke uprave saglasili su se da je obostrani interes da se modernizacija ove pruge realizuje što brže, kako bi se smanjilo vreme putovanja vozovima između dva glavna grada, a putnicima i privrednicima ponudio brz, kvalitetan i jeftiniji transport.

- Imajući u vidu sve očekivane efekte od modernizacije ove pruge, ona za srpske železnice predstavlja prioritetan projekat i već je počela priprema neophodne dokumentacije - kazao je Simonović.

Ovim projektom predviđen je remont te pruge, a Saobraćajni institut CIP radiće pojedinačnu projektnu dokumentaciju po fazama.

Pruga Beograd-Subotica građena je od 1882. do 1884. godine, a poslednji remont urađen je 1980. odnosno pre punih 33 godine.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 22333
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8963
Pohvalio: 3428

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod direktor » Čet Feb 20, 2014 11:08 pm

Slika
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 9
Гага
Expert
Postovi: 8424
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 6533
Pohvalio: 12252

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Гага » Pet Feb 21, 2014 2:45 am

Директоре плусићћћ, баш лепа слика.
trialin
Higher intermediate
Postovi: 1465
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 3:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 780
Pohvalio: 101

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod trialin » Pet Feb 21, 2014 10:41 am

direktor napisao:Slika


Valjevo
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1773
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2067
Pohvalio: 2638

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Karlo del Ponte » Pet Feb 21, 2014 3:25 pm

direktor napisao:Slika

На том месту сам сугерисао стајалиште Ваљево Центар, послао сам Председнику општине Ваљево, и на мејлове две телевизијске станице. На једној од њих је у разматрању моје гостовање, али ништа није сигурно. Железничка станица Ваљево се налази километар ипо источно од овог места.
Pohvale za post: 1
milos.tro
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9393
Pridružio se: Uto Dec 24, 2013 11:42 pm
Pohvaljen: 12291
Pohvalio: 5329

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod milos.tro » Pon Feb 24, 2014 11:51 am

Srpske železnice organizuju prevoz od Pireja do Češke
Ponedeljak, 24. 02. 2014.|09:22 | Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... Ce%C5%A1ke

Slika

Početkom marta krenuće prvi, probni teretni voz između grčke luke Pirej i Češke, a u organizaciji prevoza učestvovaće "Železnice Srbije", u saradnji sa grčkim, makedonskim, mađarskim i češkim železnicama, najavio je generalni direktor tog preduzeća Dragoljub Simonović.

On je u izjavi za Tanjug, rekao da će vreme transporta na toj relaciji i zadržavanje vozova na granicama biti maksimalno skraćeno, kako bi se postigla i puna konkurentnost prevoza.

- U početku ćemo imati jedan do dva kontejnerska voza nedeljno, a u naredne dve godine bi mogli toliko vozova prevoziti dnevno, da bi u kasnijem periodu svakodnevno moglo da saobraća i do dvadesetak teretnih kompozicija - naveo je on.

U Pireju se nalazi oko četiri miliona kontejnera, a Kineska okeanska transportna kompanija (KOSKO) zainteresovana je da se njihov transport organizuje do Češke železnicom, precizirao je Simonović, istakavši da je dogovor o pokretanju prvog teretnog voza na toj relaciji postignut sa generalnim direktorom Grčkih železnica.

Prema njegovim rečima, saobraćaj će najpre biti organizovan tako, što će po dve železničke kompozicije saobraćati sa kontejnerima u pravcu Češke, a prazne ka luci Pirej. "Železnice Srbije" preduzeće aktivnosti da voz kroz našu zemlju prođe u najkraćem roku i da se vreme zadržavanja na granicama znatno smanji u odnosu na sadašnjih tri sata.

Simonović je rekao da će taj transport "Železnicama Srbije" doneti izuzetno značajne prihode, po teretnom vozu - oko 6.000 EUR.

KOSKO ulaže oko 750 miliona dolara, kako bi Pirej postao glavna luka južne Evrope. Transport robe preko Pirejske luke do Severne Evrope štedi nekoliko dana plovidbe brodom i ogromna finansijska sredstva kineskoj kompaniji, pa oni planiraju da u Pireju izgrade još jedno pristanište, kako bi kapacitete luke povećali na sedam miliona kontejnera godišnje.

To predstavlja ogromnu šansu da železnica na toj relaciji preuzme transportni primat, a "Železnice Srbije" ostvare velike prihode.

Prema Simonovićevim rečima, pokretanje prvog međunarodnog teretnog voza iz Grčke za Češku, dogovoreno je na sastanku sa generalnim direktorom Grčkih železnica na međunarodnoj konferenciji SHIFT 2 RAIL, u Atini.

Konferencija je razmatrala buduće javno-privatno partnerstvo za modernizaciju železnice, u okviru kojeg će se upravljati sedmogodišnjim međunarodnim programom istraživanja i inovacija "Horizont 2020", za povećanje konkurentnosti železničkog sektora u Evropi.
MilisaV
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5148
Pridružio se: Sre Jan 12, 2011 12:03 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1296
Pohvalio: 1024

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod MilisaV » Pon Feb 24, 2014 12:06 pm

bolje od kanala na moravi.
borac za bolje sutra

bez splavova na rekama
Pohvale za post: 4
Železničar
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 330
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 4:00 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 89
Pohvalio: 293

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Železničar » Pon Feb 24, 2014 10:04 pm

I ja kažem da je bolje za taj novac, i još manje, urade prugu dolinom Morave.
ali oni hoće kanal jer bi sa sobom doneo i drugačiju geoploitičku situaciju.
Pohvale za post: 1
milos.tro
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9393
Pridružio se: Uto Dec 24, 2013 11:42 pm
Pohvaljen: 12291
Pohvalio: 5329

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod milos.tro » Uto Mar 11, 2014 3:42 pm

utorak 11.03.2014. | 13:59
BGD-Bar ruskim parama od 2016.
Izvor: Tanjug

Požega -- Rekonstrukcija i modernizacija pruge Beograd - Bar iz ruskog kredita počeće krajem 2015. ili početkom 2016, najavio je direktor Železnica Dragoljub Simonović
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=822291 (ceo tekst)
milos.tro
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9393
Pridružio se: Uto Dec 24, 2013 11:42 pm
Pohvaljen: 12291
Pohvalio: 5329

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod milos.tro » Pon Mar 24, 2014 7:12 pm

Radovi na pruzi Beograd-Pančevo kreću 25. marta
Ponedeljak, 24. 03. 2014.|15:28 | Izvor: eKapija

Prvi radovi finansirani ruskim kreditom od 800 mil USD, namenjenim železnici, počeće 25. marta na pruzi Beograd – Pančevo.
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... u-25-marta (ceo tekst)
milos.tro
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9393
Pridružio se: Uto Dec 24, 2013 11:42 pm
Pohvaljen: 12291
Pohvalio: 5329

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod milos.tro » Uto Mar 25, 2014 2:47 pm

utorak 25.03.2014. | 13:29
Za obnovu 15 km pruge - 960 dana
Izvor: B92

Beograd -- Deonica železničke pruge Beograd – Pančevo, čija je rekonstrukcija počela danas, duga je 15 kilometara i njena obnova trajaće 960 dana.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=828304 (ceo tekst)
zidar
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1785
Pridružio se: Uto Mar 23, 2010 10:16 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1484
Pohvalio: 391

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod zidar » Sre Mar 26, 2014 3:04 pm

Otvoren je konkurs za projektovanje Zeleznicke i autobuske stanice na NBGD:

http://www.urbel.com/blok42konkurs/

Slika
www.BelgradeMaps.com - mape gradskog prevoza
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
www.imamoplan.com - uticajna grupa
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Delija
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5762
Pridružio se: Ned Jan 03, 2010 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4211
Pohvalio: 1261

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Delija » Čet Mar 27, 2014 4:12 pm

5 000дин кошта конкурсна документација која је иначе контрадкторна. А висине награда су доказ да је и овај конкурс намештен и резервисан за подобне архитекте.
Чекајући метроа

"Вук на овцу своје право има ка тиранин на слаба човјека, ал тирјанству стати ногом за врат, довести га к познанију права, то је људска дужност најсветлија!"
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1773
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2067
Pohvalio: 2638

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Karlo del Ponte » Čet Mar 27, 2014 5:19 pm

Delija napisao:5 000дин кошта конкурсна документација која је иначе контрадкторна. А висине награда су доказ да је и овај конкурс намештен и резервисан за подобне архитекте.

И поред тога, сматрам да би требало конкурисати, направити младу талентовану екипу, са квалитетним решењем. Овај простор је ипак празан и слободан, што пружа доста могућности. Ако би негде требало саградити солитерчине, то би требало у овом и неколико суседних блокова.
Pohvale za post: 3
zidar
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1785
Pridružio se: Uto Mar 23, 2010 10:16 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1484
Pohvalio: 391

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod zidar » Čet Mar 27, 2014 6:28 pm

Delija napisao:5 000дин кошта конкурсна документација која је иначе контрадкторна. А висине награда су доказ да је и овај конкурс намештен и резервисан за подобне архитекте.


I u svetu su konkursi cesto namesteni, a kod nas je to ocigledno pravilo.

Sto se troska tice em 5000 za ufur, em trosak za stampu, kasiranje podloga, isporuku.
A uz to je potrebno da tim predvodi lokalni licencirani ing. arh. sto automatski eliminise vecinu stranih timova koji bi pomislili da ucestvuju.

Svaki put se dvoumim da li da ucestvujem na ovakvim konkursima, sa jedne strane ne zelim da moje ucesce i rad sluze kao opravdanje za namesteni konkurs i nagradjivanje drugara a sa druge strane ipak je dobra prilika da se masta i crta a potom rezultat prikaze u javnom prostoru.

Dao sam onomad za beton halu 100€ da imam svoj rad okacen na Kalemegdanu i nije mi zao :)
Pa ni Slavije mi nije zao, tu je cak konkurs imao smisla, nakon konkursa postalo je toliko ocigledno da je gradsko resenje sumanuto da su se i sami postideli.
Konkurs za 3 trga sam preskocio.


Sve u svemu ovakvoj ponudi ipak ne mogu da odolim, Zeleznicka + autobuska i prazan blok na NBGD, milina :)
Uostalom poceo sam da crtam cim sam saznao za konkurs.
www.BelgradeMaps.com - mape gradskog prevoza
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
www.imamoplan.com - uticajna grupa
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Pohvale za post: 5
MilisaV
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5148
Pridružio se: Sre Jan 12, 2011 12:03 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1296
Pohvalio: 1024

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod MilisaV » Čet Mar 27, 2014 10:18 pm

drago mi je da ćeš da učestvuješ.


sa nestrpljenjem isčekujem tvoje rešenje.
borac za bolje sutra

bez splavova na rekama
hazard
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2462
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:51 am
Kontakt:
Pohvaljen: 221
Pohvalio: 234

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod hazard » Sub Mar 29, 2014 1:45 pm

Ja ne znam tacno koja je svrha ovakvih konkursa kada se nagradjeni radovi otkupe, pa se od njih pravi buckuris za konacno resenje, a grad za pravljenje buckurisa moze da angazuje koga god hoce? Nije li to u sustini izvrdavanje tenderske procedure?
milanche
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1214
Pridružio se: Sub Maj 28, 2011 1:33 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1241
Pohvalio: 599

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod milanche » Sub Mar 29, 2014 3:04 pm

Nije, 'tenderska procedura' u smislu arhitektonsko urbanistickih resenja je upravo konkurs. Jer samo tako se moze oceniti kvalitet resenja, prosto nije prodaja ili kupovina gde bi se u odnosu na ponudjenu cenu izabrao pobednik. Koliko god bilo namestanja konkursa, opet smatram da su oni dobri, jer na kraju svi ti radovi su na uvidu javnosti, kako strucnoj tako i 'obicnim' gradjanima.

Na nekim drugim temama i povodom drugih stvari je bilo primedbi zasto nije raspisan konkurs.....

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Bing [Bot], miki_ns i 6 gosta