Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 26142
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12210
Pohvalio: 5053

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod direktor » Uto Apr 15, 2014 6:45 pm

Slika
koliko je samo bilo vagona na jednom vozu
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8837
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 3034
Pohvalio: 12562

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Somi303 » Uto Apr 15, 2014 9:21 pm

Ја у животу нисам видео домаћи воз са више од 3 вагона :cry:
"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 11360
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9340
Pohvalio: 9911

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Igor » Uto Apr 15, 2014 9:24 pm

Znaci mlad si :)

Ja eto nesto stariji pamtim bg-ploce voz bese jedna lokomotiva napred a jedna pozadi koliko je dugacak bio i po koliko zahtenoj pruzi je isao. Od za mene novijih bg-bar
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8642
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3600
Pohvalio: 5420

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod JohnnyLee » Uto Apr 15, 2014 11:33 pm

ја се сећам Бар-Београд са две локомотиве, 10-12 путничких и 3-5 ауто вагона
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
spatiotecte
Expert
Postovi: 9917
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6493
Pohvalio: 1557

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod spatiotecte » Sre Apr 16, 2014 12:23 am

Ja sam putovao Simplon Express-om, direktna linija Pariz-Beograd 88,89,90te godine tada je voz imao i do 13 vagona.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
loyola
Higher intermediate
Postovi: 1867
Pridružio se: Uto Dec 10, 2013 3:35 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1101
Pohvalio: 1007

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod loyola » Sre Apr 16, 2014 12:41 am

Proslo leto BG-Bar 15ak vagona sigurno, a mozda vise.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 26142
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12210
Pohvalio: 5053

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod direktor » Sre Apr 16, 2014 3:27 pm

Dioklecijan ekspres 15 vagona i 2 za kola ako se nevaram prosao sam zadnjim pred rat , a od novijih bg bar 8 plus 2 za kola
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 26142
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12210
Pohvalio: 5053

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod direktor » Pet Apr 18, 2014 7:16 pm

Slika
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1114
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1785
Pohvalio: 1389

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod mvbg1 » Pet Apr 18, 2014 9:03 pm

Pancevacka manevarka iskoriscena da skokne do Bgd spoljne.
milos.tro
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10203
Pridružio se: Uto Dec 24, 2013 11:42 pm
Pohvaljen: 15902
Pohvalio: 6811

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod milos.tro » Pon Apr 21, 2014 10:47 am

ponedeljak 21.04.2014.
Vozom od Beograda do Soluna od 9. maja
Izvor: Tanjug

Putnički voz na relaciji Beograd-Skoplje-Solun, pod nazivom "Hellas", ponovo će redovno saobraćati od 9. maja, najavile su Železnice Srbije.
http://www.b92.net/putovanja/vesti.php? ... _id=838863 (ceo tekst)
spatiotecte
Expert
Postovi: 9917
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6493
Pohvalio: 1557

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod spatiotecte » Pon Apr 21, 2014 10:53 am

napokon jedna dobra vest!
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 26142
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12210
Pohvalio: 5053

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod direktor » Pet Apr 25, 2014 4:57 pm

Voz Romantika ponovo na prugama
Tanjug | 25. april 2014. 11:35 | Komentara: 2
Muzejski voz Romantika će od danas, nakon tri godine pauze, ponovo saobraćati do Sremskih Karlovaca
Slika
http://www.novosti.rs/vesti/turizam.90. ... na-prugama
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1944
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2556
Pohvalio: 3394

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Karlo del Ponte » Pet Apr 25, 2014 10:11 pm

Somi303 napisao:Ја у животу нисам видео домаћи воз са више од 3 вагона :cry:

И дан данас имамо возове са преко 3 вагона. То су:

1)Авала, Београд-Праг, ујутру из Београда око 7, увече из Будимпеште пристиже око 21. Обично 8 вагона.
2)Дневни воз Београд-Бар са 4-5 вагона. Ујутру из Београда око 9, увече из Бара стиже око 20.
3)Београд-Скопље/Софија из Београда иду по три вагона за Софију и Скопље око 21:50.
4)Ноћни Београд-Будимпешта у 22 из Београда, и долази око 6 ујутру у Београд, уобичајено 4 вагона.
5)Ноћни воз за Бар са директним колима из Суботице, из Београда полази око 20 и ретко када има мање од 10 вагона, али све је то јадно.
6)Моторни возови, четвороделни, који повремено долазе врло пуни.

Наравно, све је то јадно. Београд би требао да буде чвориште најмање 6 брзих међуградских линија, на којима возови иду сваких 120 минута или чешће са по 6 и више вагона. Оних 21 Стедлеров воз је капацитет 63 вагона, што је ништа. Србија би за неки полуозбиљни железнички саобраћај требала послати на велики оправак са модернизацијом једно 50-60 вагона са једно 10-так локомотива намењених за те возове, наравно, део у део тих вагона уградити управљачнице, за "пуш-пул".
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
milos.tro
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10203
Pridružio se: Uto Dec 24, 2013 11:42 pm
Pohvaljen: 15902
Pohvalio: 6811

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod milos.tro » Pet Apr 25, 2014 10:41 pm

četvrtak 24.04.2014. | 13:45
Bicikl brži od pruge BG-Budimpešta
Izvor: Beta
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=840202

Novi Sad -- Pruga Budimpešta-Beograd značajna je i za putnički i teretni saobraćaj, ali sada po brzini može da se takmiči samo sa biciklistima. :bash:

To je izjavio državni sekretar za spoljne poslove Mađarske Peter Sijarto.

Sijarto je rekao da postojeća pruga duga 374 kilometara trenutno ne omogućava moderan saobraćaj izmedju dve prestonice i potrebno je više od sedam sati za taj put, što se u 21. veku može uporediti samo sa putovanjem biciklima, preneo je danas portal Vojvodina danas (Vajdasag Ma).

Kako je naglasio, Mađarska planira investicije u tu prugu, za koju je rekao da će prema planovima pratiti sadašnji pravac, ali da se razmišlja i o tome da se u prugu uključi i Segedin.

Dodao je da će se tokom realizacije te investicije ipak voditi računa da bude izabran najkraći put, jer je pruga značajna kao tranzitni pravac za robu iz istočne Kine, koja iz grčkih luka treba da bude prevezena u Zapadnu Evropu.

Generalni direktori Mađarske državne železnice (MAV) i Železnica Srbije potpisali su u maju prošle godine izjavu o namerama da će između dve prestonice izgraditi elektrifikovanu prugu sa dva koloseka za maksimalne brzine od 160 kilometara na sat.

Time će vreme putovanja između Beograda i Budimpešte biti skraćeno na tri sata.

O saradnji u cilju rekonstrukcije ove pruge sporazum su postigli i visoki predstavnici Kine, Mađarske i Srbije tokom razgovora na samitu zemalja Srednje-istočne Evrope i Kine.
Гага
Expert
Postovi: 8991
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 7955
Pohvalio: 14462

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Гага » Pon Apr 28, 2014 12:28 am

Једна занимљива вест и чланак у Новостима.

Вечерас је у Србију ушла прилично дугачка композиција са контејнерима ткз. "контејнерски воз". То је композиција која иде из Грчке за Чешку, а пролази кроз Македонију, Србију, Мађарску, Словачку. Има и видео снимак (11 минута) те композиције кад је кренула из Грчке (из Пиреја) и има, није ме мрзело да бројим, 40 вагона, од тога су 38 са контејнерима, два су празна, а композицију вуку две дизелке. Значи ако је један вагон дужине 7-8 метара, онда је укупна дужина композиције +/- 320 метара. Иначе ови контејнери се превозе за кинеску компанију Коско.

Једно питање за Карла дел Понтеа: по твом мишљењу, куда би ова композиција требало да прође кроз Београд ? Да ли рецимо онај део трасе пруге који "прати" добар део путне обилазнице ?

Ова композиција ће бити интересантна и за сликање и снимање !

Вечерас у Србију стиже први контејнерски воз из Пиреја
Танјуг | 27. април 2014. 17:41 | Коментара: 0

Први контејнерски воз који је кренуо из грчке луке Пиреј, и саобраћа до Чешке, стићи ће вечерас између 18 и 19 сати у Србију, у железничку станицу Прешево, саопштиле су данас Железнице Србије

Теретна железничка композиција синоћ је кренула из Пиреја и преко Македоније, Србије, Мађарске и Словачке, саобраћа за Чешку.

Slika

Реч је о пробном теретном возу између Пиреја и Чешке, у чијој организацији саобраћаја учествују и Железнице Србије, а контејнерска композиција превози робу за потребе кинеске компаније КОСКО (Кинеска океанска транспортна компанија), која је у грчку луку уложила око 750 милиона долара, како би она постала главна лука јужне Европе.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%98%D0%B0
Pohvale za post: 1
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1377
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 306
Pohvalio: 827

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Siniša » Pon Apr 28, 2014 3:53 am

Nisu vagoni dugi 7-8 metara. Teretni vagoni su najmanje dugi 12 metara, a u proseku nekih 15 metara, tako da je dužina kompozicije znatno veća.
Гага
Expert
Postovi: 8991
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 7955
Pohvalio: 14462

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Гага » Uto Apr 29, 2014 12:31 am

Значи 500 метара најмање !
Гага
Expert
Postovi: 8991
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 7955
Pohvalio: 14462

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod Гага » Uto Apr 29, 2014 12:42 am

Контејнерски воз протутњао кроз Србију


Kontejnerski voz kroz Srbiju za rekordnih 14,5 sati

Tanjug | 28. 04. 2014. - 21:16h | Foto: Profimedia.rs | Komentara: 8

"Železnice Srbije" saopštile su da su danas prevezle prvi kontejnerski voz, koji je saobraćao iz grčke luke Pirej za Češku, kroz našu zemlju u rekordnom roku, za svega 14,5 sati, što je 5,5 sati manje nego što je to bilo predviđeno redom vožnje.

Na taj način srpske železnice skratile su i prosečno vreme putovanja između Preševa i Subotice za čitavih osam sati u odnosu na prosečno putovanje teretnih vozova na ovoj relaciji.

http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/461414 ... h-145-sati
laki72
Expert
Postovi: 7800
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6891
Pohvalio: 1683

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod laki72 » Uto Apr 29, 2014 12:54 pm

meni sad ovde nesto nije jasno, pa bih voleo da neko ko je upuceniji da pojasnjenje.
Naime, saopsteno je da je voz prosao za 14,5 sati sto je skracenje putovanja za citavih 8 sati u odnosu na prosecno putovanje teretnih vozova kroz nasu zemlju.
Dal to znaci da je sve ostalo na toj relaciji `stalo` da bi ovaj voz postigao ovakav rezultat, ili su zeleznice na neki nacin unapredile upravljanje pa je to uzrok ovog rezultata ?
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8642
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3600
Pohvalio: 5420

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod JohnnyLee » Uto Apr 29, 2014 4:22 pm

сигурно су зауставили неке возове да би он прошао, јер не верујем да има места где би он могао да чека друге возове. ипак је дугачак преко 500 м
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1114
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1785
Pohvalio: 1389

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod mvbg1 » Uto Apr 29, 2014 5:10 pm

Upravo to Jonny. Sklanjali su sve ispred njega samo da ne bi negde slucajno stao. On jeste prosao za 14. sati ali na ustrb 'ubijanja' svih ostalih vozova. :kafa:
laki72
Expert
Postovi: 7800
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6891
Pohvalio: 1683

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod laki72 » Uto Apr 29, 2014 11:59 pm

Toga sam se i bojao. Onda to njegovo 'postavljanje rekorda' i nije nikakav plus, vec naprotiv minus za ceo sistem koji je trpeo zbog 1 jedinog voza...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
laki72
Expert
Postovi: 7800
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6891
Pohvalio: 1683

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod laki72 » Sre Apr 30, 2014 5:42 pm

Simens i američka kompanija GE nastoje da preuzmu francuski Alstom.

Slika

Šef kompanije Alstom, Patrik Kron i šef američkog Dženeral elektrika (GE), Džefri Imelt već su skoro bili postigli dogovor: GE jedna od vodećih svetskih kompanija u sferi tehnologije, trebalo je da preuzme francusku kompaniju za skoro deset milijardi evra. Međutim, kompanije su račun napravile bez političara.

„Odbijamo da se taj nacionalni simbol proda iza leđa akcionara, zaposlenih i francuske vlade. Privredni i industrijski interesi Francuske će se braniti“, saopštio je francuski ministar privrede Arno Monteburg na Tviteru.

Opsirnije:
http://www.dw.de/alstom-simbol-francuskih-problema/a-17602145
hazard
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2462
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:51 am
Kontakt:
Pohvaljen: 224
Pohvalio: 234

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod hazard » Pet Maj 02, 2014 12:34 pm

Malo su promašili sa ovom slikom vozova na DW. GE i Simens žele da kupe Alstom Energie, deo firme koji proizvodi za energetska postrojenja, a ne Alstom Transport, koji se bavi proizvodnjom vozova. BBC:

Alstom, whose power business generated $15bn in sales last year, said it would use the proceeds of a GE deal to concentrate on the other side of its business, which makes TGV high-speed trains.


http://www.bbc.com/news/business-27217339
hazard
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2462
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:51 am
Kontakt:
Pohvaljen: 224
Pohvalio: 234

Re: Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Postod hazard » Pet Maj 02, 2014 12:42 pm

mvbg1 napisao:Upravo to Jonny. Sklanjali su sve ispred njega samo da ne bi negde slucajno stao. On jeste prosao za 14. sati ali na ustrb 'ubijanja' svih ostalih vozova. :kafa:


A ček ček, zar je zaista toliki napredak da voz nekih 580 km putuje 14,5 sati? To je u proseku jedva 35,5 km/h, i to za voz koji se nigde ne zaustavlja. Zar to nije, pa ono, sporo? Vrlo sporo? Kapiram da teretni vozovi svugde idu dosta sporije od putničkih, ali ipak...

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: NS arhitekt i 2 gosta