Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8933
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3731
Pohvalio: 850

Re: Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Postod boca-ica » Čet Dec 03, 2020 12:06 am

Znaces i sam ....
Cim ti se poveca plata, a smanje porezi :)
karta za Corana cirkus nije jeftina a bice i doplate :mrgreen:

Mogu da zapocnu i sutra sto je NEvazno (vidi Prokop)
I kokoska zaceprka po celom dvoristu pa nista ne napravi :lol:
znaci
bitno je otvaranje-pustanje u rad ....
:sesir:
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Pohvale za post: 2
NoLimit
Intermediate
Postovi: 130
Pridružio se: Pet Mar 20, 2015 2:34 am
Kontakt:
Pohvaljen: 350
Pohvalio: 1606

Re: Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Postod NoLimit » Čet Dec 03, 2020 12:41 am

Uskoro... samo da provrtimo još par dogovora o tenderima za dokumentaciju, za projektovanje i izgradnju, pa da se to najavljuje i započinje u par izbornih ciklusa, pa da krenu radovi, pa da se setimo da nije završena eksproprijacija i da nemamo dozvolu, pa da to rešimo, pa da onda pola godine kasnije stvarno krenu radovi, pa da urade lot 1 prve faze prvog dela prve deonice.

Onda nas malo zamlaćuju kako gradimo najduži most na svetu preko Ade Huje, kako smo naišli neplanirano na podzemne vode ispod Dunava i da se pomeri rok jedno 2-3-4 puta, ali svaki put baš u skladu sa nekim velikim srpskim ili pravoslavnim praznikom. Ne može biti rok do 15. decembra ili 22. marta pobogu, tako ne funkcioniše građevina. Mora neki Nikoljdan, Đurđevdan, Vidovdan.

I onda tako posle N godina kada dobijemo most uz 3-4 usputna otvaranja, onda dolazi prava stvar. Pristupni putevi, kako smo to zaboravili da izgradimo. Onda to izgradimo, ali nikad ne u cugu i do kraja. SMT treba da izbije na autoput kod Laste i da tako most postane smislen, ali nećemo tako, ajde da se svi gužvamo u Višnjičkoj sledećih N godina dok oni čačkaju Pančevac, romantičnije je.
A pruga? Prvo mora most da stoji bez pruge par godina, da se slegne beton. Onda da se raspiše tender za tender o tenderu tendera pruge, ali samo za prvu trećinu mosta. Bez elektro mreže, samo pruga. Onda posebna faza za sledeće izbore, gradi se okretnica, ali bez dolazeće pruge, sa planom da se spoji u fazi 7. I tako malo po malo... biće.
Javni prevoz treba da se planira prema potrebama putnika a ne prema iracionalnim ćefovima nestručnih lica.
Saobraćajna struka treba da služi građanima i ekonomiji a ne da robuje politici.
Pohvale za post: 3
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 31362
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 21601
Pohvalio: 8451

Re: Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Postod direktor » Čet Dec 03, 2020 1:29 am

Jel neka zurba ....
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1641
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 891
Pohvalio: 1610

Re: Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Postod Siniša » Čet Dec 03, 2020 5:46 pm

Mislim da bi trebali podržati ideju tramvaj-voza preko Zrenjaninskog puta do Zbega. O toj zamisli bi trebala javnost da se upozna, kao ekonomičnije i praktičnije rešenje, dok ne bude kasno.
Express
Higher intermediate
Postovi: 1206
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1020
Pohvalio: 39

Re: Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Postod Express » Pet Dec 04, 2020 2:48 pm

NoLimit » 01 Dec 2020 03:29 am napisao:Tramvaj je namenjen da bude fider železničkom stajalištu Krnjača most sa celog poteza Zrenjaninskog puta, i sa celog poteza koji će postojati uz novi bulevar koji će ići uz sam Dunav (jednog dana). Oba pravca se susreću u okretnici u podnožju mosta kod petlje u blizini ŽS Krnjača most. Jedan pravac će imati okretnicu kod Zbega a drugi na mestu ukrštanja sa Pupinovim mostom. Ovime bi tramvaj postao nosioc saobraćaja u tom delu grada za sva putovanja koja ne idu preko mosta i preuzeo bi jedan manji procenat putovanja preko mosta, ali to nije glavna poenta. Cilj je da putovanja koja ne idu preko Pančevca bude što više, pogotovo kada obe BG voz linije koje će tuda ići budu imale jači takt. Pošto će gužve na Pančevačkom mostu biti samo gore, ovo je jedino rešenje.
Šine preko mosta kod Ade Huje su više neki tip tehničke veze kako tramvaji u Banatu ne bi bili odsečeni od ostatka mreže, što bi bio logistički i tehnički problem.

To proširenje tramvajske mreže treba sagledati sa 2 strane, jedna je korisna za putnike a druga je tehnička.
Šine uz Zrenjaninski put, šine uz novi bulevar pored Dunava i šine uz Višnjičku su korisni deo i na kraju svake od tih deonica postoji okretnica. Šine preko novog mosta kod Ade Huje su tehnički deo. Zašto je to izvedeno tako? Zato što na Pančevac ne može da se napakuje tramvaj a most ili tunel preko Dorćola neće biti građen skoro. Ovo je jedini način da se tramvajski javni prevoz uvede na levoj obali Dunava u nekom brzom i realnom roku, a ne samo u fantazijama. Jednog dana možda se i dogradi direktna tramvajska veza preko Pančevca (paralelnim mostom pored, ionako je i sadašnji Pančevac više paralelnih mostova zajedno) jer je to najlogičnije, a do tada će ostati samo voz i autobus.

S obzirom koliko su vezane ruke bile saobraćajnim inženjerima i urbanistima koji su pokušali da reše problem uvođenja šinskog javnog prevoza u ravničarski deo grada koji je idealan za njega, a opet tako odsečen, ovo je fenomenalno rešenje. Uspeli su da nađu rešenje da postoji u tom delu grada taj vid prevoza u manje više nezavisnom sistemu, i da ga spoje sa ostatkom grada jedinim mostom gde je to moguće tehnički izvesti u nekom razumnom roku. Most preko Ade Huje mora hitno da se gradi zbog stanja Pančevca i iskorišćena je hitnost te situacije da se kroz nekoliko godina prebaci tramvaj u Banatski deo grada. Ako se to ne uradi sada i preko tog mosta, neće biti urađeno još mnogo decenija. Moglo bi se reći i da je ovo neki vid igranke struke i politike. Bitno je da se položi prvi metar šina u trećem Beogradu i posle toga više nema natrag.

Suština je da taj tramvaj ne treba gledati kao sredstvo koje će vas dovesti do centra grada, već kao sredstvo koje će vas dovesti do ŽS Krnjača most, a eventualno i do ŽS Karaburma. Taj deo preko mosta na Adi Huji će biti nešto kao 85. Ide skroz okolo, ali kroz nedođiju, pa će na kraju ma koliko kružio biti koristan.

Ovo je jedna od najpametnijih stvari koja se pojavila u skorašnjim planovima, prosto da čovek ne poveruje da je moguće da se u Beogradu planira nešto logično, realno i bez megalomanije. A za izvršenje ćemo već videti kako će ići.
Slika


Nisam ovo dosad pomenuo, ali zaboga, koliki *kot neko mora biti da ne omogući bržu vezu sa gradom? Ovakva tramvajska mreža liči na fider preusmerene Jovinove RM1 od Ovče oko Velikog Blata, između Borče i Koteža preko Kožare, Dorćola do Trga Republike i dalje redovnom trasom. E tada bi se sa Zrenjaninca i nasipa presedalo na RM1. Ta trasa je kao stvorena za železnicu po medijanu autoputa, obzirom na to da nema previše zona za eksproprijaciju.

Alternativno, može da se izgradi krak M1, ali tu već dolazi do Komplikacija jer bi trebalo da ide horizontalno po Kožari. Jedino da krak M1 ide za Zemun preko Kožare, a nova ekspres metro linija bude uvedena između Zrenjaninskog Puta i Šećerane ispod VRO, Bloka 26 i Bloka 42 tako da se dva puta omogući presedanje na M1, jednom na M2 i M3.
Pohvale za post: 1
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1377
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1641
Pohvalio: 1532

Re: Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Postod Прле » Pet Dec 04, 2020 4:32 pm

Велика пустара у Банатском Београду може, и било би паменто да се среди да буде бизнис-финансијско средиште. То би прво привукло становнике али пре свега дивелопере.

Наравно, побољшање везе са Београдом и Новим Београдом је увек актуелно..
Pohvale za post: 3
Mikie
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 648
Pridružio se: Pon Avg 26, 2019 12:12 pm
Lokacija: Београд
Kontakt:
Pohvaljen: 2218
Pohvalio: 2199

Re: Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Postod Mikie » Sub Dec 05, 2020 12:48 am

Веома проста ствар, али нико нема воље. Мостови и унутрашња умреженост би омогућила да банатски део експлодира.

Мада, не знам шта више пишемо и и трошимо тастатуре, они не знају канализацију да направе, тековину античког света.

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Boki123, Dusko, geovuk, Manjana i 16 gosta