Glavna železnička stanica

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

WLABmz
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 428
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 403
Pohvalio: 29

Re: Glavna železnička stanica

Postod WLABmz » Sub Dec 30, 2017 11:30 am

RioBL » Sub Dec 30, 2017 9:21 am napisao:Stanica sa najvecim prometom putnika u drzavi. halo, kuc kuc...


Halo, kuc, kuc, stanica sa najvećim prometom putnika je Novi Sad.
SlikaSlika
Pohvale za post: 3
WLABmz
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 428
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 403
Pohvalio: 29

Re: Glavna železnička stanica

Postod WLABmz » Sub Dec 30, 2017 11:31 am

Дошљак » Sub Dec 30, 2017 11:30 am napisao:Ако ћемо реално, железница је већ годинама у назад саката и људи нису сигурни да ће на време стићи ако путују возом. Воз користи углавном ко мора због финансија.


Već 25 godina, s tim što je svakom godinom sve gore i gore.
SlikaSlika
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2609
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1253
Pohvalio: 2316

Re: Glavna železnička stanica

Postod RioBL » Ned Dec 31, 2017 5:54 pm

WLABmz » Sat Dec 30, 2017 10:30 am napisao:
RioBL » Sub Dec 30, 2017 9:21 am napisao:Stanica sa najvecim prometom putnika u drzavi. halo, kuc kuc...


Halo, kuc, kuc, stanica sa najvećim prometom putnika je Novi Sad.


Ma genije si, nema sta. Sad su sve stanice u Srbiji koje nisu zatvorene, sa vecim brojem putnika od glavne beogradske. Cak i Prokop.
Bitno je da ti miniziras stetu i prikazes kako je sve uredu. Aferim... :sesir:
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Pohvale za post: 1
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2609
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1253
Pohvalio: 2316

Re: Glavna železnička stanica

Postod RioBL » Ned Dec 31, 2017 6:22 pm

Darko78 » Sat Dec 30, 2017 10:06 am napisao:RioBl samo kad bi bio malo pošteniji i ipak rekao ,da pocinju radovi u:
TPS Zemun -obezbedjeno finansiranje
Stanicna zgrada Zemun,NBG,Batajnica u sklopu izgradnje BG - BUD.
Rakovica - Resnik se radi
Na Prokopu je dosta uradjeno ne dovoljno.
TPS Kijevo si u pravu.


Ja sam posten ali strog :D

dakle,

"TPS Zemun -obezbedjeno finansiranje" - da, cuo sam na vijestima...
"Stanicna zgrada Zemun,NBG,Batajnica u sklopu izgradnje BG - BUD" - za Zemun sam vidio render neceg sto izgleda kao mala stanicna zgrada a na NBG sam vidio samo render nadstresnice za perone. Batajnica uopste nije bitna u ovoj prici jer ne spada u grupu 4 stanice novog cvora. A cini mi se da ni tamo nista posebno nece da se desi
"Rakovica - Resnik se radi" - sta se radi? Gradi li se ista novo ili se vrsi remont?
"Na Prokopu je dosta uradjeno ne dovoljno" - sve sto je bitno uradjeno na Prokopu, uradjeno je 80-tih i 90-tih. Ovo sve sto se desava zadnjih godina su kozmeticki zahvati. Ali sve to skupa je jako daleko od onog sto je planirano.
"TPS Kijevo si u pravu" - ne samo TPS Kijevo...

Planom razvoja zeljeznickog cvora, iz 70-tih je predvidjen citav sistem sinskog saobracaja koji treba da postoji u vezi sa stvaranjem zeljeznickog cvora. Plan je predvidjao ne samo 4 velike zeljeznicke stanice sa 2 TPS-a vec i zaseban podsistem gradskog i regionalnog metroa.

1976.jpg
1976.jpg (145.07 KiB) Pogledano 947 puta


I sad, kad pogledam taj plan iz 1976, bicu posten i reci da je do danas ostvareno oko 20% planiranog i da uz jos par rendera, okrecen Prokop i najava u medijima, odgovorni smatraju to sasvim dovoljnim da zatvore glavnu zeljeznicku stanicu.
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Pohvale za post: 1
spatiotecte
Expert
Postovi: 8647
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4709
Pohvalio: 1141

Re: Glavna železnička stanica

Postod spatiotecte » Ned Dec 31, 2017 7:01 pm

S tim sto je ovaj plan bio finansijski totalno nerealan.
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 15695
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 1476
Pohvalio: 228

Re: Glavna železnička stanica

Postod vucko » Pon Jan 01, 2018 10:10 pm

Wow, ima li ostatak plana sa istoČne strane? Zanima me gde su tačno planirane stanice u Bulevaru do Ustaničke.
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2609
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1253
Pohvalio: 2316

Re: Glavna železnička stanica

Postod RioBL » Uto Jan 02, 2018 9:42 am

Spatio,
Da plan je bio veoma ambiciozan i nije se mogao realizovati zbog ekonomske krizeu Jugoslaviji a kasnije i njenog raspada. Zato je bio potreban novi plan koji bi maksimalno iskoristio izgrađene elemente novog čvora i postojeće starog a ne pretvarati se da je novi cvor gotov i zatvarati Glavnu.

Vucko,
I ja bih volio da vidim ostale dijelove ali nisam našao
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8048
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2733
Pohvalio: 4096

Re: Glavna železnička stanica

Postod JohnnyLee » Uto Jan 02, 2018 10:12 am

има негде на форуму, Делија је својевремено окачио цео пројекат метро плана из '76
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Darko78
Intermediate
Postovi: 215
Pridružio se: Pon Nov 06, 2017 12:35 am
Kontakt:
Pohvaljen: 327
Pohvalio: 164

Re: Glavna železnička stanica

Postod Darko78 » Uto Jan 02, 2018 12:39 pm

Rio da su svi "krecili" kao ovi, danas bi infrastruktura bila u daleko boljem stanju.Meni stvarno nije jasno zasto toliko zalite staru zeleznicku stanicu.,Kad ste bili tamo pa to je nevidjena bruka kakva je i na sta lici .Prokop se mora pod hitno bolje povezat gradskim prevozom. I proglasite me botom ali to je istina , pre dva dana sam bio na prokopu i lepo sam se oseco jer stanica u odnosu na glavnu je toliko bolja i cistija, mnoge stvari fale ali i sve to niste ni imali na glavnoj.
Pohvale za post: 3
milos.tro
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9465
Pridružio se: Uto Dec 24, 2013 11:42 pm
Pohvaljen: 12569
Pohvalio: 5435

Re: Glavna železnička stanica

Postod milos.tro » Uto Jan 02, 2018 1:41 pm

[QUOTE=Dead hand;144282628]Главна станица

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika[/QUOTE]
Dead Hand sa SSC
Pohvale za post: 4
solecar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3863
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1187
Pohvalio: 1750

Re: Glavna železnička stanica

Postod solecar » Uto Jan 02, 2018 1:45 pm

Express » November 27th, 2016, 8:26 pm napisao:
SRBO » 27 Nov 2016 04:30 pm napisao:У случају метро нема ту нереалног само питање када

Ако су инсајдерске информације тачне до 2080 мораћемо да имамо метро до Арађеловца


Krunisan sam ja zbog toga što sam jednom nacrtao mrežu dužine 163km koja je između ostalog imala i stanicu ispred JohnnyLeejeve zgrade. :D

U pravu si. Nije pitanje realnosti već vremena. Donošenje zaključka o nečemu kao nerealnom podstiče kratkovidost Srpskog čoveka. U pitanju je mentalitet i ništa više. Političari ne žele da vide optimalnu mrežu već najkraću moguću mrežu koju je moguće izgraditi sa podizanjem što manjeg kredita po najpovoljnijim uslovima za jedan mandat. Drugim rečima boli njih ona stvar za pokrivenost grada/pristupačnost tim sistemom što je i poenta ne samo metroa već bilo kog saobraćajnog sistema.

Slika

Evo dajem primer pravog rekordera.

Jovinova mreža sa ove mape ima dužinu 191km na području GUP2021. Usvojena varijanta A3 je bila dužine 248,6km u "gradu".

I šta je ovde nerealno s obzirom na to da je ovaj metro projekat (kao i svaki drugi dobar metro projekat) sam po sebi razvojni? Ništa nije nerealno. Sve se svodi na pitanje vremena moguće realizacije. Kao što je Jovin ovde stavio stanice u Makišu tako i Vučićevci stavljaju stanicu u Makiško Polje. Ti isti Vučićevci dižu bukvalno kule i gradove u nekadašnjoj Bari Veneciji tako da projekat koji je viđen kao nerealan u očima mnogih (vratite se na onu kratkovidost i mentalitet sa početka) evo diže se iz bare na zaprepašćenje istih.

Najvažnije je biti svestan činjenice da se metro ne gradi da bi se potrošilo što manje para ili da bi se digao što manji kredit već da bi se njime opslužila odgovarajuća populacija po svetskim parametrima.

Sa Metro teme. Obrati pažnju na vreme citiranog posta.
Slika
Pohvale za post: 2
milos.tro
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9465
Pridružio se: Uto Dec 24, 2013 11:42 pm
Pohvaljen: 12569
Pohvalio: 5435

Re: Glavna železnička stanica

Postod milos.tro » Uto Jan 16, 2018 12:32 pm

Kako pise Politika od prvog jula glavna stanica prestaje sa radom
milos.tro
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9465
Pridružio se: Uto Dec 24, 2013 11:42 pm
Pohvaljen: 12569
Pohvalio: 5435

Re: Glavna železnička stanica

Postod milos.tro » Sre Jan 17, 2018 1:00 am

Evo i celog teksta:

Без возова у Савском амфитеатру после 134 године
– Готово целокупан путнички саобраћај одвијаће се кроз станицу „Београд центар” – Пругом око Калемегдана неће ићи возови са опасним материјама – Станица „Топчидер” привремено решење за утовар и истовар аутомобила
Аутор: Дејан Алексић понедељак, 15.01.2018. у 22:00
http://www.politika.rs/scc/clanak/39650 ... 134-godine

главнa железничкa станицa, која од 1884. опслужује путнике, од 1. јула неће ни примати ни испраћати возове, сазнаје „Политика”. Од тог дана готово целокупан међународни путнички саобраћај одвијаће се кроз станицу „Београд центар”, на коју је почетком децембра 2017. пребачен готово сав домаћи саобраћај. Првог јулског дана „Прокоп” ће и званично постати централна престоничка железничка станица. Од тог дана возови са опасним материјама више неће ићи пругом око Калемегдана. Али, како „Прокоп” и даље нема станичну зграду, како још није уређена ни техничко-путничка станица „Земун” (ТПС „Земун”), а прилично је далеко и коначно решење за железничку обилазницу око Београда, отвара се питање – како ће крупне новине које ће ступити на снагу 1. јула функционисати на терену?

На основу одговора из „Железница Србије” може се закључити да ће се до изградње инфраструктуре која недостаје у Београдском железничком чвору сигурно још неколико година користити привремена решења. Једно од њих биће станица „Топчидер”, на којој ће се утоваривати и истоваривати аутомобили, јер „Прокоп” нема капацитете за то.

– Станица „Београд центар” ниједним пројектом у претходне четири деценије није била предвиђена за утовар и истовар праћених аутомобила, нити је функционално намењена за превоз аутомобила железницом. Планским пројектом развоја Београдског чвора предвиђено је да се утовар и истовар аутомобила обављају у Земуну, по завршетку изградње ТПС „Земун”. Али, како ће измештање железничких капацитета са Главне железничке станици бити завршено до 30. јуна, појавила се потреба да се утовар и истовар аутомобила обављају на некој другој. Стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије” и „Србија воза” предложиле су да се за то користи станица „Топчидер”, као најбоље решење. Ова станица располаже потребним капацитетима, а утоварна рампа биће постављена на првом колосеку – указују у „Железницама”.

Како је станица „Топчидер” у лошем стању, до краја јуна требало би прилично да се среди. „Инфраструктура”, уверавају у овом предузећу, на време ће уредити топчидерску станицу, укључујући и продужење перона.

– Средиће се и део првобитне станице „Топчидер”, која је сачувана и није срушена за време бомбардовања 1941. У овом објекту биће нова благајна, чекаоница и тоалет за путнике. Други објекат је садашња станица „Топчидер”, односно некадашња Дворска чекаоница, и ту се сређују службене просторије – наводе у „Железницама”.

„Топчидер” ће, док се не уреди ТПС „Земун”, бити привремено решење за саобраћај возова између Београда и Бара. Али, проблем је што је почетак изградње ТПС „Земун” предвиђен тек за крај 2018, а за завршетак ће бити потребне две године од почетка градње.

– Предвиђена локација ТПС „Земун” је између станица „Земун” и „Земунско Поље”. Површина потребна за изградњу тог комплекса је 35 хектара и ту ће бити подигнути нови објекти, укупне површине 18.800 квадрата, 17 километара нових колосека, санираће се 14.500 квадрата постојећих објеката и шест километара колосека. Биће изграђени сви колосеци, постројења и инсталације неопходни за одржавање електромоторних гарнитура, локомотива и путничких кола „Србија воза” – објашњавају у „Железницама”.

Две године, како кажу у овом предузећу, биће потребне и да на „Прокопу”, чију недовршену плочу тренутно „краси” арматура никне зграда. Али почетак тих радова, по свему судећи, још је неизвестан.

– Почетак изградње станичне зграде у „Београд центру” очекује се после одобрења друге фазе кувајтског кредита, у висини од око 50 милиона евра (18 милиона кувајтских динара), и спроведеног поступка јавне набавке до краја ове године – кажу у „Железницама”.

Када се све сабере, јасно се да у слагалици модерног Београдског чвора главне коцкице неће бити склопљене бар још две-три године. Највећа непознаница, кад је реч о коначном решењу, ипак је обилазница преко које ће се у будућности превозити опасне материје. У
овој једначини са више непознатих за сада се зна да ће саобраћај после укидања пруге око Калемегдана бити преусмерен на обилазну пругу Панчево – Орловат – Нови Сад, чија је реконструкција у току.

– Трајно решење је изградња обилазнице Бели Поток – Винча – Панчево. У току је дорада пројекта, како би се у потпуности нашла решења за друмску и железничку обилазницу – наводе у „Железницама”.

Коначно уређење ове обилазнице, што одавно није тајна, кочи новац. За њену изградњу, процене кажу, треба издвојити око 500 милиона евра.

„Србија воз” тражи додатне линије до Топчидера

Станица „Топчидер” има једну велику ману – до ње је лоша веза јавног превоза. У „Железницама” наводе да је „Србија воз” благовремено упутио захтев за појачавање постојеће (трамвај 3) и увођење додатних линија јавног градског превоза, како би се путницима олакшао приступ станици „Топчидер”.

Различита рачуница министарке и „Железница”

Рок од две године, који су најавиле „Железнице”, кад је реч о почетку и завршетку станичне згради на „Прокопу” и уређењу ТПС „Земун”, у раскораку је са роковима које је за ове пројекте у недавном разговору за „Политику” навела министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић. Она је указала да би изградња станичне зграде требало да почне у априлу и да траје око годину дана. За ТПС „Земун” министарка је истакла да би „модернизација ове станице морала да буде готова до краја 2018.” Зорана Михајловић се тада ипак оградила речима да је ова динамика могућа „под условом да сви који учествују у том послу испоштују договор и ураде што је у њиховој надлежности”.

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta