Glavna železnička stanica

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

lukarts
Higher intermediate
Postovi: 570
Pridružio se: Pet Feb 17, 2017 7:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 557
Pohvalio: 1510

Re: Glavna železnička stanica

Postod lukarts » Pet Dec 07, 2018 6:03 am

:mrgreen:
Prikačeni fajlovi
Bnv.jpg
Bnv.jpg (83.53 KiB) Pogledano 4372 puta
Pohvale za post: 11
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8429
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8620
Pohvalio: 20174

Re: Glavna železnička stanica

Postod Дошљак » Pet Dec 07, 2018 2:50 pm

...на шуту
Pohvale za post: 5
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4601
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7688
Pohvalio: 5836

Re: Glavna železnička stanica

Postod Bender Rodriguez » Pet Dec 07, 2018 3:06 pm

1.jpg
1.jpg (13.6 KiB) Pogledano 4244 puta

2.jpg
2.jpg (12.56 KiB) Pogledano 4244 puta

Au koji vremeplov... :shock: :D
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 4
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8429
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8620
Pohvalio: 20174

Re: Glavna železnička stanica

Postod Дошљак » Pet Dec 07, 2018 6:25 pm

Искрено сам хтео да покупим неку таблу типа "не трчи пред воз" или "опасно је пењати се на вагоне" као сувенир, али нисам нашао ништа, мањинска екипа је била бржа, бројнија, боље организована и опремљена.
Pohvale za post: 5
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28440
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15193
Pohvalio: 6308

Re: Glavna železnička stanica

Postod direktor » Pon Dec 10, 2018 3:30 am

Trebo si da uzmes natpis Beograd ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8429
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8620
Pohvalio: 20174

Re: Glavna železnička stanica

Postod Дошљак » Pon Dec 10, 2018 8:25 am

Тешко, немам ни мердевине, ни алат, мада видећу да прођем станицом кад буду секли настрешнице перона, очигледно их баш брига за ове светлеће табле кад су неколико њих за колосеке разбили.
milanche
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1524
Pridružio se: Sub Maj 28, 2011 1:33 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2259
Pohvalio: 897

Re: Glavna železnička stanica

Postod milanche » Pon Dec 10, 2018 9:55 am

@ Zuma: Nije problem da tunelom prolaze vozovi sa opasnim materijama, jer u dugackim tunelima mora biti instaliran sistem za javljanje i automatsko gasenje pozara i drugi bezbednosni sistemi. Problem je sto se stajaliste nalazi u okviru tog tunela, pa mogu ljudi direktno biti u opasnosti, a jos plus i sto su debili iskljucili PP sistem zbog DMV, kako se ovde pricalo i ukoliko je to istina.
Pohvale za post: 2
Вожд
Expert
Postovi: 5818
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7598
Pohvalio: 6984

Re: Glavna železnička stanica

Postod Вожд » Uto Dec 18, 2018 12:21 pm

1968.
_20181218_110912.JPG
_20181218_111030.JPG
Pohvale za post: 4
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9412
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4727
Pohvalio: 6851

Re: Glavna železnička stanica

Postod JohnnyLee » Sre Dec 19, 2018 3:09 pm

штета што је слабо читко. да ли би могао негде да скенираш?
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 2
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 12327
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12350
Pohvalio: 14346

Re: Glavna železnička stanica

Postod Igor » Pon Dec 24, 2018 11:07 pm

Izvor: Blic.rs

NI PUTNIKA, NI PERONA, NI ŠINA Evo kako danas izgleda bivša Glavna železnička stanica

Slika
Neobavešteni putnici ili radoznali prolaznici koji se upute na mesto nekadašnje Glavne železničke stanice skoro da ne mogu da prepoznaju unutrašnjost objekta kroz koji su, do pre samo šest meseci, dnevno prolazile desetine hiljada ljudi.
Slika
Sve šine kojima su dolazili i odlazili vozovi sa Savskog trga već su uklonjene, a pitanje je dana kada će i kompletni peroni biti demontirani i otići u istoriju.

Podsetimo, predviđeno je da kompletan prostor Savskog trga osvane u novom ruhu, a zgrada bivše Glavne železničke stanice biće pretvorena u muzej.
Slika
Poslednji voz ovuda je prošao 30. juna ove godine u 21.45, a skoro kompletan železnički saobraćaj preseljen je na Prokop. Sve ostalo je istorija...

https://www.blic.rs/vesti/beograd/ni-pu ... ca/7teje5m
Pohvale za post: 1
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3305
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 3764
Pohvalio: 13322

Re: Glavna železnička stanica

Postod zexland » Pon Dec 24, 2018 11:12 pm

Odakle im pravo da skidaju sve perone. Oni su originalni i treba da ostave, tj ovaj sto je pored same zgrade celom duzinom.
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
Pohvale za post: 2
Delija
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6028
Pridružio se: Ned Jan 03, 2010 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5391
Pohvalio: 1481

Re: Glavna železnička stanica

Postod Delija » Pet Jan 04, 2019 12:56 pm

А по мастерплану ту ће бити - подземна гаража. Опробани рецепт за онемогућавање претходних смислених планова, у овом случају укопавања колосека.
Чекајући метроа

"Вук на овцу своје право има ка тиранин на слаба човјека, ал тирјанству стати ногом за врат, довести га к познанију права, то је људска дужност најсветлија!"
Pohvale za post: 3
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4601
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7688
Pohvalio: 5836

Re: Glavna železnička stanica

Postod Bender Rodriguez » Ned Jan 06, 2019 5:19 pm

Mogli su barem da ostave jedan ili dva perona sa komadima šina kao ilustracija i dopuna ambijentu. Smandrljao sam ovo kao ilustraciju, znam da je rogobatno ali čisto da objasnim srž ideje
ZS.jpg
ZS.jpg (74.86 KiB) Pogledano 1977 puta

Ispod bivših nadstrešnica, tj na peronima između šina bi mogle da se smeste bašte kafića i restorana, kao i izložbeni prostor. Crnim trakama su označena mesta gde bi mogli da se stave neki stepenici-mostići da omoguće prelazak između perona (tj delova bašte ili izložbi) bez obilaženja do kraja/početka šina. Sve to bi se prostiralo do južnog ćoška zgrade tako da ne bi ometalo budući trg,plato, ulicu ili šta god se planira na tom mestu... Večita glad za ugostiteljskim objektima i baštama bi bila namirena, uz to bi bilo mesta i za izložbe a opet bi se zadržavanjem tih objekata sačuvao nekadašnji duh i izgled te lokacije. Ako bi bilo potrebe, nadstrešnice bi mogle da se obnove ili pak malo vizuelno dorade, a isto važi i za perone. Al u svakom slučaju, čak i da ostanu u istom obliku, zadržali bi taj neki duh a opet ostavili prostor budućim sadržajima Stanice da se tu šire.

Ako ne dva koloseka i perona, u krajnjem slučaju mogli su da ostave barem jedan da bude identičan kao nekad. I da na njega stave neku od muzejskih lokomotiva.

Ovo je samo gruba ideja koja mi je iste sekunde pala na pamet kao kompromis između dve struje interesa. Siguran sam da bi Zex ili bilo ko s kreativnim iskustvom smislio nešto pet puta bolje očas posla. Samo kad bi u gradskim vlastima imao ko da posluša a ne da večito srljaju ko muve bez glave... :roll:
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 2
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28440
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15193
Pohvalio: 6308

Re: Glavna železnička stanica

Postod direktor » Ned Jan 06, 2019 7:50 pm

Nadstresnice nisu autenticne od izgradnje stanice fale im stakleni paneli kao i jos koji drugi detalji po zgradi ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 890
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1180
Pohvalio: 15186

Re: Glavna železnička stanica

Postod nekianonimnilik » Pon Jan 07, 2019 12:56 am

Bender Rodriguez » Ned Jan 06, 2019 5:19 pm napisao:Mogli su barem da ostave jedan ili dva perona sa komadima šina kao ilustracija i dopuna ambijentu. Smandrljao sam ovo kao ilustraciju, znam da je rogobatno ali čisto da objasnim srž ideje
ZS.jpg

Ispod bivših nadstrešnica, tj na peronima između šina bi mogle da se smeste bašte kafića i restorana, kao i izložbeni prostor. Crnim trakama su označena mesta gde bi mogli da se stave neki stepenici-mostići da omoguće prelazak između perona (tj delova bašte ili izložbi) bez obilaženja do kraja/početka šina. Sve to bi se prostiralo do južnog ćoška zgrade tako da ne bi ometalo budući trg,plato, ulicu ili šta god se planira na tom mestu... Večita glad za ugostiteljskim objektima i baštama bi bila namirena, uz to bi bilo mesta i za izložbe a opet bi se zadržavanjem tih objekata sačuvao nekadašnji duh i izgled te lokacije. Ako bi bilo potrebe, nadstrešnice bi mogle da se obnove ili pak malo vizuelno dorade, a isto važi i za perone. Al u svakom slučaju, čak i da ostanu u istom obliku, zadržali bi taj neki duh a opet ostavili prostor budućim sadržajima Stanice da se tu šire.

Ako ne dva koloseka i perona, u krajnjem slučaju mogli su da ostave barem jedan da bude identičan kao nekad. I da na njega stave neku od muzejskih lokomotiva.

Ovo je samo gruba ideja koja mi je iste sekunde pala na pamet kao kompromis između dve struje interesa. Siguran sam da bi Zex ili bilo ko s kreativnim iskustvom smislio nešto pet puta bolje očas posla. Samo kad bi u gradskim vlastima imao ko da posluša a ne da večito srljaju ko muve bez glave... :roll:
Slika


da al tako ne bi mogli da rade ci**** koju rade po vracaru, da novi stakleni soliter bukvalno nalepe na neku udzericu iz 19. veka, verovatno im je to neki fetis, ko zna koje probleme u glavi imaju takve "arhitekte"
Pohvale za post: 4
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7115
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13336
Pohvalio: 25

Re: Glavna železnička stanica

Postod Zuma » Čet Jan 24, 2019 11:48 pm

Sećate li se diskusije o opasnostima teretnog saobraćaja i prevoženja hemijskih proizvoda kroz tunel ispod milionskog grada? Rizik takvih razmera samo da bi se zadovoljili mutni privatni investitori Beograda na Vodi? Mvbg1 je tvrdio kako je to savršeno sigurno, pa sam morao da objašnjavam zašto nije, i zašto se na tako jednostavno oslobađanje Beogradskih obala od šina nije išlo još mnogo ranije. To nije bilo davno pošto je ta poruka i dalje na prethodnoj stranici ove teme, ovde http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic. ... 67#p579367

E pa 15km od Niša su prošle Subote iskliznule cisterne sa amonijakom. Na otvorenoj pruzi. Ni posle 5 dana nisu uspeli da smisle i pokrenu bezbedan način da usprave te cisterne iako je okolo sve prazno, pristupačno i ravno. U sledeću Subotu je evakuacija čitavog sela, svih ljudi i svih životinja. Šta bi se desilo da cisterne nisu pale na mekanu zemlju, kao ovde, nego da su, polako se naginjući na stranu, bile isečene na rezance od strane čeličnih profila ubetoniranih u zidove betonskog tunela? Kao što sam napisao u onoj poruci? Evakuisali bi čitav OSTATAK Beograda, tj sve one koji su PREŽIVELI pošto ne stanuju direktno iznad ventilacionih otvora tunela? Dok bi onima samo malo dalje doživotno bila oštećena pluća? A konačnu cenu evakuacije Beograda ostavljam vama da zamislite. Ne razumem zašto je potrebno da bilo ko objašnjava očigledno: Da je vožnja opasnih materija ispod ovolikog grada rizična bez obzira na, uopšte ne sumnjam, najviše MOGUĆE mere opreza? Uzevši u obzir da ono što je ljudski moguće, ili finansijski i organizaciono realno, uvek ima svoje objektivne granice, dok verovatnoća havarije, ma kako mala bila, ipak nikada nije jednaka nuli? Što postaje zabrinjavajuće ako su istovremeno posledice te male verovatnoće ogromne? Jer proizvod veoma malog i veoma velikog broja (=rizik) lako može biti nezanemarljiv, a ovde se igramo ljudskim životima.

Slika

Evo te vesti:

"Lud je ko se ne plaši, ovo je živa bomba u selu" VIDEO

Evakuacija stanovništva sela Jasenovik kod Niša zbog uklanjanja prevrnutih železničkih cisterni sa amonijakom biće obavljena u petak i subotu od 7 do 17h.

Slika
Slika
Slika

https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1497703
Pohvale za post: 5
Pasarela
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 433
Pridružio se: Pet Feb 16, 2018 4:17 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 881
Pohvalio: 935

Re: Glavna železnička stanica

Postod Pasarela » Pet Jan 25, 2019 12:32 am

Ово изнад је диверзија, намерно покушана еколошка катастрофа.. Није могуће случајно да се деси овако нешто. Полција ћути јер је немоћна изгледа.
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4732
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5468
Pohvalio: 1389

Re: Glavna železnička stanica

Postod Žika » Pet Jan 25, 2019 12:45 am

Što nije , i ja sam se čudio ovom snimku.

Žika » Uto Jan 15, 2019 12:58 pm napisao:Ovo sanirali ?


mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1246
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2188
Pohvalio: 1766

Re: Glavna železnička stanica

Postod mvbg1 » Pet Jan 25, 2019 2:53 am

@Zuma,hajde onda da zabranimo prevoz opasnih materija svuda. Složićeš se samnom da je to nemoguće.
Ako bi se akcident desio na primer u Ostružnici koja je svega par kilometara vazdušnom linijom od strogog centra koje bi posledice bile po ljude koji žive u Železniku,Sremčici,Banovom brdu?
Ovo što se desilo kod Niša je direktna posledica dugogodišnjeg neulaganja u tu prugu decenijama.
Truli pragovi,propala zastorna prizma i još mnogo koje čega su krivci za ovo ispadanje.
Jesi li čuo da se skoro desilo neko ispadanje na remontovanim i dobro održavanim deonicama?
Kažeš da se treba preusmeriti prevoz RID materija van gradskih gusto naseljenih područja. Kuda? Pa jedno Pančevo je onda na tempiranoj bombi konstantno. I ne samo Pančevo. Pruga prolazi kroz naseljena područja,i kao takva ona onda predstavlja opasnost za sve stanovnike tih gradova,naselja,sela.
Šta da radimo? Da zakonom zabranimo prevoz opasnih materija železnicom?
Pohvale za post: 4
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7115
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13336
Pohvalio: 25

Re: Glavna železnička stanica

Postod Zuma » Pet Jan 25, 2019 4:13 am

Situacija nije ILI - ILI kao što je ti predstavljaš: nije tačno da ili moramo zabraniti prevoz opasnih materija železnicom svuda u Srbiji, ili moramo dozvoliti prevoz kroz tunel ispod Beograda. Kakve veze ima jedno sa drugim? Baš nikakve. Poštoji još gomila mogućnosti koja je između tih ekstrema.

Zbog toga postoji nešto što se zove menadžment rizika, pa biramo gde je rizik dovoljno mali, a gde nije. Tamo gde nema puno izbora i gde ga raznim merama možemo dovoljno smanjiti, tamo se može dozvoliti takav prevoz. Ali prevoziti takav teret kroz tunel ispod centra Beograda je suludo pošto je katastrofa blaga reč za ono što se može desiti, a pri tome još niti je ova tunelska trasa bila nužna, niti je određeni tempo gradnje nekih delova Beograda na vodi baš toliki "javni interes". Mogli smo sačekati gradnju mosta kao što je planovima bilo predviđeno, ili čak ići preko Novog Sada što je takođe bilo planirano. Ovo je prosto neko iz fotelje presekao preko kolena: "Ma hajde da prođemo jeftinije i brže, da rizikujemo sa tuđim životima. Pazićemo, pa se valjda neće ništa desiti". Ova nesreća kod Niša međutim pokazuje da verovatnoća havarije cisterni sa opasnim materijama u Srbiji nije mala, i to je sasvim dovoljno da se shvati neprihvatljivost rizikovanja njihovog vođenja kroz tunel u centru Beograda. Da je tu iscureo amonijak ili nešto još gore, mešavini zgužvanog metala, betona i amonijaka u tunelu ne bi mogli ni da priđemo bez nečega nalik skafandru iz NASE i specijalnih mašina koje naravno nemamo, a sve bi trajalo bar pola godine i imalo cenu koju je teško i zamisliti. Kad su posledice ovako opasne to više nisu stvari sa kojima se rizikuje. Drugde nije tako, pa to možemo raditi.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8429
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8620
Pohvalio: 20174

Re: Glavna železnička stanica

Postod Дошљак » Pet Jan 25, 2019 10:10 am

Ризик постоји свуда. Ако би смо рекли да је транспорт железницом исувише опасан, ови би само пребацили транспорт на шлепере који опет иду кроз град и насељена места. Замислимо сад шлепер са опасном материјом како се искључује из правца Шида ка Панчеву на петљи Змај, супер безбедно зар не? Иначе са амонијаком се изборе ватрогасци са обичним цистернама, био је 80их у Шапцу акцидент када је руски вагон излазио из фабрике Зорка и закачио надвожњак али су ватрогасци на време интервенисали и спречили већу хаварију.
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9412
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4727
Pohvalio: 6851

Re: Glavna železnička stanica

Postod JohnnyLee » Pet Jan 25, 2019 11:26 am

чак је и дизалица која је требала да подигне те вагоне исклизнула са шина на том месту. толико о томе... но, томе свакако није место на овој теми
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4732
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5468
Pohvalio: 1389

Re: Glavna železnička stanica

Postod Žika » Pet Jan 25, 2019 11:55 am

Дошљак » Pet Jan 25, 2019 9:10 am napisao:Ризик постоји свуда. Ако би смо рекли да је транспорт железницом исувише опасан, ови би само пребацили транспорт на шлепере који опет иду кроз град и насељена места. Замислимо сад шлепер са опасном материјом како се искључује из правца Шида ка Панчеву на петљи Змај, супер безбедно зар не? Иначе са амонијаком се изборе ватрогасци са обичним цистернама, био је 80их у Шапцу акцидент када је руски вагон излазио из фабрике Зорка и закачио надвожњак али су ватрогасци на време интервенисали и спречили већу хаварију.


Veliki broj akcidenata sa amonijakom je bilo prilikom prevoza kamionima. Često tokom manevrisanja vozilom pa se odvali ventil na kontejeru ili prilikom samog pretakanja. Sam amonijak je opasan u toku transporta.
Pohvale za post: 1
Biciklistkinja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1113
Pridružio se: Sre Jul 23, 2014 1:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1190
Pohvalio: 289

Re: Glavna železnička stanica

Postod Biciklistkinja » Pet Jan 25, 2019 1:13 pm

Železnica je mnogo bezbednija, naravno železnica na zdravim pragovima.
"Nemam kad da razmišljam na raskrsnici,
Mogu stići jedino kudgod u blizinu."
Pohvale za post: 2
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 890
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1180
Pohvalio: 15186

Re: Glavna železnička stanica

Postod nekianonimnilik » Sub Jan 26, 2019 3:31 am

da, ali iz istog razloga iz kog sleperi sa opasnim materijama ne idu kroz sam centar grada (znam da je prvenstveno zbog guzve ali i opasnost je faktor), iz istog razloga ne treba ni vozovi da idu, zato postoje obilaznice, i zato se prave u redje naeljenim podrucijima
Pohvale za post: 1

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gosta