Aerodrom Batajnica

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

Ambassador
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3120
Pridružio se: Sre Jul 04, 2007 2:09 am
Lokacija: Belgrade
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod Ambassador » Pet Mar 06, 2009 3:36 am

Ne znam da li se odnosi na to, ili na neko drugo naselje, sve u svemu, placevi koje su izbeglicama brizno i humano dodelili radikali do posle 2001. nisu imali struju, vodu i asfaltni put.

Drugo, ako neko izgradi kucu u blizoj okolini aerodroma, to je, za mene, kao da je izgradio ispod dalekovoda (kuce i kuce na Medakovicu, cak jedna cetvorospratnica) - vrlo inteligentno. Mislim da tu postoji samo jedno resenje. Kako ce se ono sprovesti u delo, to je vec drugo pitanje. Inace pretpostavljam da su gradski urbanisti planirali da sruse kuce dok su porodice u njima, te da imamo jos jednu masovnu grobnicu u blizini Beograda, a onda je opstina Zemun stala u zastitu ugrozenih.

:blah:
Denacionalizujte Novi Beograd, rehabilitujte mo
bigvlada
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2637
Pridružio se: Pet Jun 29, 2007 7:58 am
Lokacija: Beograd - blokovi
Kontakt:
Pohvaljen: 6
Pohvalio: 0

Postod bigvlada » Pet Mar 06, 2009 8:47 am

Ja ne znam kakve je gluposti pričala lokalna vlast u Zemunu, slika je moja ideja kako napraviti kargo centar i luku a da se ne preore pola Zemuna. Pogledaj kartu i videćeš da ima sasvim dovoljno mesta.

Što se tiče divljih naselja (koja će biti srušena pre ili kasnije) - država može da otkupi napuštena seoska domaćinstva (kao što je Divac već počeo da radi) i da ljudima da i krov nad glavom i mogućnost da se bave poljoprivredom, uz mogućnost dobijanja nekog mikrokredita za otpočinjanje proizvodnje.

To je rešenje i za nehigijenska naselja. Tada se uglavnom poteže i argument da ti ljudi ne znaju da se bave poljoprivredom. Sve može da se nauči.

Kada su se posle par hiljada godina Jevreji vratili u Palestinu, nisu imali pojma o poljoprivredi (uglavnom potomci sitnih trgovaca i činovnika iz istične Evrope) pa su ipak uspeli da izmisle neke jako napredne stvari (zalivanje putem kapi, korišćenje specijalizovanog bakterijsko đubriva, gajenje paradajza na dinama uz zalivanje morskom vodom, uzgoj urmi na potpuno spreženom zemljištu oko Mrtvog Mora).
The world is not based on reality but on the perception of reality. The problem is that for most, illusion is the reality...
jovanovm
Advanced
Postovi: 3546
Pridružio se: Pon Apr 09, 2007 11:54 pm
Lokacija: ??
Kontakt:
Pohvaljen: 45
Pohvalio: 8

Postod jovanovm » Pet Mar 06, 2009 10:10 am

^^ To je otprilike to.
sizif
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1945
Pridružio se: Pet Nov 14, 2008 4:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1147
Pohvalio: 721

Postod sizif » Pet Mar 06, 2009 6:01 pm

@stylenbgd

Нисам рођен у Београду. У свој стан сам ушао након двадесет година подстанарског стажа. Дакле, нисам сноб који из вишедеценијског комфора дели лекције.

Годинама сам стипендирао ратно сироче са Косова, један сам од оних који су дочекали несрећнике из Крајине '95, а трудио сам се и на друге начине да помогнем избеглим људима. Можда није довољно и можда није онолико колико сам могао, али не мислим да сам звер у односу према њима.

Једино су у твом мозгу „пиштољи“ и „прављење сапуна од избеглица“ алтернатива опстанку нелегалних, полузавршених кућа, сазиданих на њивама између Београда и Батајнице. А нико други није поменуо да те куће треба срушити не водећи рачуна о људима који у њима живе. Ти не кажеш „Људи, морамо најпре да размислимо шта ћемо са онима који су на том земљишту подигли куће, јер нису имали где друго“. Оптимално решење тебе и не интересује. За тебе су ови приштићи, расути по прелепој равници западно од Београда свршена ствар.

:rolleyes:
Poslednja izmena od sizif u Pet Mar 06, 2009 6:02 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Сизиф не одустаје!
stylenbgd
Beginner
Postovi: 64
Pridružio se: Pon Dec 17, 2007 3:27 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1
Pohvalio: 0

Postod stylenbgd » Pet Mar 06, 2009 7:40 pm

Јес, вала, сизифовски посао си сад одрадио. Нека си ти мени реко и скресао све у брк.

:blah:

Почињу вести, спреми се за нову дозу.
sizif
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1945
Pridružio se: Pet Nov 14, 2008 4:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1147
Pohvalio: 721

Postod sizif » Pet Mar 06, 2009 7:51 pm

Уживај куме. :kk:
Сизиф не одустаје!
Darko75
Intermediate
Postovi: 156
Pridružio se: Ned Okt 28, 2007 2:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod Darko75 » Ned Mar 15, 2009 10:49 pm

Шта значи ,,заштитна зона аеродрома" ?
bigvlada
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2637
Pridružio se: Pet Jun 29, 2007 7:58 am
Lokacija: Beograd - blokovi
Kontakt:
Pohvaljen: 6
Pohvalio: 0

Postod bigvlada » Pon Mar 16, 2009 8:44 am

njive oko aerodroma gde avion može prinudno da sleti u slučaju da mu fali točak, motor ili krilo. Iz razumljivih razloga je zabranjena gradnja ali uvek ima pametnih i domišljatih. :kafa:
The world is not based on reality but on the perception of reality. The problem is that for most, illusion is the reality...
Ambassador
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3120
Pridružio se: Sre Jul 04, 2007 2:09 am
Lokacija: Belgrade
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod Ambassador » Pon Mar 16, 2009 11:01 am

Odnosno da se ne bi desavalo ovo:
Slika
A i tesko bi se moglo reci da je zivot na tolikoj blizini od aerodroma zdrav..
Poslednja izmena od Ambassador u Pon Mar 16, 2009 11:01 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Denacionalizujte Novi Beograd, rehabilitujte mo
Ambassador
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3120
Pridružio se: Sre Jul 04, 2007 2:09 am
Lokacija: Belgrade
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod Ambassador » Pet Mar 27, 2009 8:54 pm

Ovo je malo bajata vest, ali se ne sećam da je bila:

[size=14:d903dae8d6]Priprema se izgradnja tornja na aerodromu u Batajnici[/size:d903dae8d6]
02. januar 2009. | 10:34
BEOGRAD - Agencija za kontrolu letenja započela je pripremu dokumentacije za izgradnju tornja kontrole letenja na vojnom aerodromu u Batajnici, potvrđeno je agenciji Beta u toj ustanovi.

Kako su naveli u kabinetu generalnog direktora Agencije, ugovor o izradi tehničke dokumentacije za toranj potpisan je polovinom decembra sa kompanijom Mašinoprojekt kopring iz Beograda.

"Rok za izradu dokumentacije je 150 dana od potpisivanja ugovora", naveli su u Agenciji za kontrolu letenja. Dodali su i da je kompanija za izradu dokumentacije izabrana u skladu sa propisima o javnim nabavkama.

Izgradnja tornja aerodromske kontrole letenja u Batajnici, istakli su u Agenciji, deo je obnove objekata porušenih u NATO bombardovanju 1999. godine.

Kako su naveli, u toku je i priprema izgradnje objekta aerodromske kontrole letenja na vojnom aerodromu Lađevci u Kraljevu.

Izvor: RTV
Link: http://www.rtv.rs/sr/vesti/drustvo/drustvo/2009_01_02/vest_105356.jsp
Denacionalizujte Novi Beograd, rehabilitujte mo
stefan23
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 184
Pridružio se: Pet Jan 09, 2009 6:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod stefan23 » Pet Okt 09, 2009 3:33 pm

Od sledeće godine i za civilne letove

Tokom sledeće godine batajnički aerodrom trebalo bi da bude otvoren i za civilni saobraćaj. Na ovom projektu počelo je da se radi početkom 2009. a poslednjih meseci radovi su intenzivirani, što je „Blicu“ potvrđeno i u Ministarstvu odbrane. Da sa batajničkim aerodromom postoje ozbiljni planovi pokazuje i projekat austrijske kompanije „Ajmaks“, koja u njegovoj blizini na zemljištu površine od 50 hektara planira da sagradi kargo centar.

- Tačno je da se radi na otvaranju batajničkog aerodroma za civilne letove. On je već sada delimično za to i osposobljen. Ipak, potrebno je izgraditi dodatnu infrastrukturu. Tu pre svega mislim na prilazne saobraćajnice sa autoputem - rečeno je „Blicu“ u Ministarstvu odbrane.
Već korišćen za civilne letove
Mogućnost da se aerodrom „Batajnica“ uključi u civilni saobraćaj potvrđena je tokom rekonstrukcije aerodroma „Nikola Tesla“, pre koju godinu, kad je sa njega za desetak dana poletelo nekoliko stotina aviona. U planu Ministarstva odbrane je da se u toku 2009. urade grubi radovi i osposobe dve poletno-sletne staze, kao i da se aerodrom poveže sa autoputem.
Jedan deo posla je već urađen. Nedavno je u Batajnici završena izgradnja tornja za kontrolu letenja, visokog 26 metara, a u njega je ugrađena najsavremenija oprema, što je takođe uslov za intenzivnije obavljanje civilnog saobraćaja. Novi toranj omogućava dobar pregled letenja na svim poletno-sletnim stazama na čijem uređenju se intenzivno radi. Projekat rekonstrukcije predvideo je stabilizaciju zemljišta, nasipanje i presvlačenje slojem betona i asfalta, a staze već imaju nove horizontalne oznake i vertikalnu signalizaciju. Do kraja godine biće završeni i hangari, što će sve omogućiti bolji smeštaj ljudi i održavanje aviona.
Da radovi napreduju potvrdio je i ministar odbrane Dragan Šutanovac, koji je nedavno izjavio da se batajnički aerodrom već sada može potencijalno koristiti i za civilni saobraćaj.
Aerodrom „Batajnica“ prostire se na oko 750 hektara i jedina je srpska vazdušna luka koja ima dve piste duge oko 2,5 kilometra na koje mogu da slete i najveći putnički i transportni avioni, kao i borbene letilice. Dodatna pogodnost su i raznovrsne saobraćajne komunikacije, jer se u njegovoj blizini, osim autoputa, nalazi i železnička pruga, što će omogućiti korišćenja aerodroma i za transport robe.
Aerodrom „Batajnica” ima drugačiju mikroklimu u odnosu na surčinski. Ima manje maglovitih dana godišnje, pa može da bude dobra alternativa ukoliko aerodrom „Nikola Tesla“ ne bude funkcionisao zbog loših vremenskih uslova.
Kargo centar
Upravo ove prednosti imala je u vidu austrijska kompanija „Ajmaks“, koja će pored niškog kargo centra, graditi sličan kompleks i u Beogradu. On će biti građen na 50 hektara zemljišta i biće nekoliko puta veći od niškog, a projekat je nedavno predtsvljen i na sajmu nekretnina „Rebek“. Kako saznajemo, kompanija „Ajmaks“ već je kupila zemljište u naselju Novi Banovci od privatnih vlasnika, a u postupku je za dobijanje dozvola za izgradnju ovog kompleksa.
Po projektu, beogradski kargo centar imaće dva magacina, ukupne površine od oko 50.000 kvadrata, gde će biti izgrađene i kancelarije na oko 12.000 kvadratnih metara. Ovde će biti otvoren i fabrički autlet, površine od 24.000 kvadrata, kao i poslovni centar od 9.000 kvadrata. Budući kargo centar raspolagaće velikim brojem parking mesta, kao i prodavnicom „uradi sam“ na oko 10.000 kvadratnih metara, koliko će imati i maloprodajni objekti. U planu je i otvaranje hipermarketa na površini od 10.000 kvadrata.

Izvor:Blic (link)
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8284
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3011
Pohvalio: 4555

Postod JohnnyLee » Pet Okt 09, 2009 6:22 pm

dve piste duge oko 2,5 kilometra na koje mogu da slete i najveći putnički i transportni avioni

kako seru novinari.
dužina piste za najveće putničke avione:
B747 od 3 od 3,3 km
B757 cca. 2,9 km
B767-400 cca 2,9 km
B777 od 3,2 do 3,5 km
A340 od 3 do 3,1 km
A380 od 2,7 do 2,9 km

od tih velikih, interkontinentalnih, aviona, na koje autor teksta misli koristeći termin najveći putnički avioni, jedino mogu da se uguze na ta 2,5 km su:
B767 od 1,7 do 2,4 km
B777-200 cca. 2,5 km
A330 2,2 do 2,5 km

A320 familija i B737, koji će u većini slučajeva koristiti aerodrom, mogu bez većih problema da slete na Bataju. inače Airbus generalno dere Boeing u kategoriji dužina piste.

napomena: dužina potrebne piste je kada je avion pod maksimalnim opterećenjem, ali računajte da najviše što može da se uštedi je 10 do 15 % potrebne dužine
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Ambassador
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3120
Pridružio se: Sre Jul 04, 2007 2:09 am
Lokacija: Belgrade
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod Ambassador » Pet Okt 09, 2009 7:13 pm

Takođe AB ima CAT III kategoriju, po kojoj mikrklima, odn. magla - što je bio najčešći problem AB-a, nema više uticaja.
Denacionalizujte Novi Beograd, rehabilitujte mo
hazard
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2462
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:51 am
Kontakt:
Pohvaljen: 221
Pohvalio: 234

Postod hazard » Pet Okt 09, 2009 8:12 pm

Ne razumem cemu putnicki aerodrom u Bataji? Kargo centar, OK, mozda je iz ne znam kojeg razloga bolje tamo nego u Surcinu, ali ne razumem zasto bi otvarali aerodrom u Batajnici kada ovaj u Surcinu zvrji prazan. Ej pa tamo se ceo jedan terminal prakticno ne upotrebljava...guzve ima leti kada je sezona, i to naravno u odredjenim satima...inace zna da izgleda sablasno prazno.

Mozda misle da se ugledaju na velike gradove gde postoje ti "sporedni" aerodromi za low-cost letove, ali AB moze sasvim lepo da ugosti sve...ako treba razvijati neki aerodrom u Srbiji, to je Nis...
mastercat
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 488
Pridružio se: Sub Apr 25, 2009 1:24 am
Lokacija: Senjak,BG
Kontakt:
Pohvaljen: 8
Pohvalio: 0

Postod mastercat » Pet Okt 09, 2009 8:42 pm

Nebuoza od projekta,AB jedva da radi sa 50 posto kapaciteta.Nis je mnogo vazniji
http://www.kajakanje.com/
http://www.joskoibosko.com/

It takes a brave man to be a coward in the Red Army
Shifty
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 133
Pridružio se: Sre Feb 04, 2009 1:48 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod Shifty » Pet Okt 09, 2009 9:02 pm

Jebo vas Nis! Valjda i Beograd treba da se razvija!
Dusan G
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Pon Nov 10, 2008 2:29 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1
Pohvalio: 0

Postod Dusan G » Pet Okt 09, 2009 9:11 pm

Shifty napisao:Jebo vas Nis! Valjda i Beograd treba da se razvija!

Jel si ti normalan?! Pa Nis je drugi najveci grad u Srbiji, a jedan od najsiromasnijih! Pa Beograd je deset puta razvijeniji od Nisa, i normalno da bi ovakva investicija trebala mnogo vise Nisu nego Beogradu.

Inace slazem se da je Bg-u mozda sad ovo nepotrebno, ali mislim da ideja i nije tako losa, sto se tice low cost kompanija, jer je poznato da one slecu uglavnom na manje aerodrome koji su mnogo jeftiniji. Ne bi bilo lose kad bi imali low cost letove iz Beograda i iz Nisa.
shmeksi
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3234
Pridružio se: Sre Okt 24, 2007 1:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod shmeksi » Pet Okt 09, 2009 9:13 pm

Dusane, Shifty je bio ironičan :kafa:
"Ja volim Starbucks - đaba je wc i ne moram ništa da pijem." by Ambassador
"Gde ja stadoh, ti izdaj na 99 godina i uzmi svoje deo..." by Relja
"Mislim da jedini metro koji će ova generacija da napravi jeste linija M1: Imaginationland - Land of Make Believe." by ACR
"Zaboravio si i M2: Neverland - Imaginationland" by JohnnyLee
Shifty
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 133
Pridružio se: Sre Feb 04, 2009 1:48 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod Shifty » Pet Okt 09, 2009 9:15 pm

Ja ne znam o cemu ti pricas? Te za zemljotres u Skoplju, pa za prugu u Bar,... Sve bre ode u taj Nis!
A za nas Beograd, nista!!! I sad i ajerodrom oce da nam uzmu? E, pa ne moze! Ne dam! I na protest cu da idem.
Znas kad ce Ikeju da nam otvore bez ajerodroma? Nikad!
Ambassador
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3120
Pridružio se: Sre Jul 04, 2007 2:09 am
Lokacija: Belgrade
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod Ambassador » Pet Okt 09, 2009 9:38 pm

Niš nije drugi najveći, već treći.. :kafa:
Kakvu lokalnu vlast biraju - super prolaze.
Denacionalizujte Novi Beograd, rehabilitujte mo
Shifty
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 133
Pridružio se: Sre Feb 04, 2009 1:48 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod Shifty » Pet Okt 09, 2009 9:43 pm

shmeksi napisao:Dusane, Shifty je bio ironičan :kafa:

Moras da kvaris zabavu :rolleyes:
Postavih ja pitanje o Bataji na nekom slicnom topiku, dalji razvoj vezan za LCCove, ukidanje viza i slicno, a odgovor je i tada bio da je NT dovoljan, bar sto se BeGea tice.
Ja, kao, i dalje cekam da vidim da li ce ovi nasi lupezi od nove godine izvuci jos nekog zeca iz sesira i ponovo ometati strane kompanije, ali se nadam da nece vise imati izbora. Zivi bili, pa videli
Dusan G
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Pon Nov 10, 2008 2:29 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1
Pohvalio: 0

Postod Dusan G » Pet Okt 09, 2009 10:25 pm

Izvini shifty :) jbg, bas sam se iznervirao, pa sam tako reagovao... :)
Shifty
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 133
Pridružio se: Sre Feb 04, 2009 1:48 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod Shifty » Pet Okt 09, 2009 10:49 pm

Ma, salim se ja malo ;) nema ljutis
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8284
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3011
Pohvalio: 4555

Postod JohnnyLee » Sub Okt 10, 2009 9:33 am

btw, JAT je suspendovao letove za Cirih iz Niša. mala popunjenost. a kako bi i bila kada narod dole nema 250+€ da plati povratnu kartu, i jioš šalju B737 da leti, sa 30 putnika (cca. 25% popunjenosti) umesto ATR, gde bi bilo cca. 50% popunjenosti.
LC bi dobro letele iz Niša, sa nekia 4 leta dnevno. sasvim dovoljno za početak
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Ambassador
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3120
Pridružio se: Sre Jul 04, 2007 2:09 am
Lokacija: Belgrade
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod Ambassador » Sub Okt 10, 2009 11:47 am

Sad im navodno dolaze dve low cost.
Denacionalizujte Novi Beograd, rehabilitujte mo

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Veliki Vracar i 5 gosta