Aerodrom Batajnica

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

spatiotecte
Expert
Postovi: 9780
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6295
Pohvalio: 1479

Re: Aerodrom Batajnica

Postod spatiotecte » Pon Okt 16, 2017 5:48 pm

@Pantografe
Ocekivana modernizacija na standard SM
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8304
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3008
Pohvalio: 738

Re: Aerodrom Batajnica

Postod boca-ica » Pon Okt 16, 2017 6:59 pm

Jeste mi drago kad imamo nešto pristojno od sredstava orudja i oružija
al
Koliko li to srče goriva , ljudstva (plata) .... uzima a ne donosi
znam da nije sve u parama (jelte nešto je i u zlatu...) :lol:

Bataja bez nekog dela komercijalizacije ostaje rupa bez dna budjeta.... :(
ako vec ne žele publiku (putnike) na kompleksu Bataje

i dalje ima prostora za civilni cargo centar , a roba (kutije) nisu publika
a pride donosi p a r e

Otišo JAT sad ce i Tesla .... i ko zna šta ce sve biti lepo i ružno sa njima
al zato Bataja uvek ostaje naša odakle moze po potrebi i deo civilnih letova da se obavlja
na primer u slučaju štrajka koncecionara Tesle i dr. situacija

a ne da budemo kao u buretu pa ajd u Budimpeštu ili Temišvar

:sesir:
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5516
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4409
Pohvalio: 11628

Re: Aerodrom Batajnica

Postod Дошљак » Pon Okt 16, 2017 11:21 pm

За све то је потребна само добра воља. Као и код осталих аеродрома.
Kokos
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1279
Pridružio se: Čet Mar 17, 2011 3:19 pm
Lokacija: Galenika
Kontakt:
Pohvaljen: 801
Pohvalio: 1737

Re: Aerodrom Batajnica

Postod Kokos » Uto Okt 17, 2017 9:02 am

@Boca-ica, a zašto misliš da ne mogu i Bataju da prodaju?
"Najzad, Beograd je najidealnije mesto na svetu da se uhvati autobus za Zemun." - Momo Kapor

https://prugomokoevrope.wordpress.com/
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8304
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3008
Pohvalio: 738

Re: Aerodrom Batajnica

Postod boca-ica » Uto Okt 17, 2017 9:12 am

Sad kad si vec pito, pa da, što da ne :)
mozda bi to bilo i najpametnije

Prvi raspoloživi veliki i lako dogradljivi a sada slabo koriščen je aerodrom u Kovinu sto je svega 50 km od Terazija
u odnosu na prečnik Beograda od 60 km, Kovin ispade i bliži od Bataje za mnoge sa dr. strane grada :D

A relnost takve opcije potkiva i ovo :D



07. 11. 2016 pisao i blic http://www.blic.rs/vesti/svet/vojske-tr ... vo/1mdjrl3
Slovenskog bratstvo 2016", koju izvode pripadnici oružanih snaga Srbije, Rusije i Belorusije, biće održan danas na aerodromu Kovin.
Prikačeni fajlovi
Vezba.jpeg
Vezba.jpeg (77.32 KiB) Pogledano 3946 puta
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6050
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 720
Pohvalio: 65

Re: Aerodrom Batajnica

Postod dragan » Uto Okt 17, 2017 10:00 am

Kokos » 17 Okt 2017 09:02 am napisao:... zašto misliš da ne mogu i Bataju da prodaju?
ANT nije na prodaji, to je akcionarsko društvo sa akcijama na berzi, već se
raspisuje samo Koncesija ( iznajmljivanje) na duži rok pod određenim uslovima :

" Предмет концесије је финансирање, развој кроз изградњу и реконструкцију, одржавање и
управљање инфраструктуром АНТ-а и обављање делатности оператера аеродрома..."
http://www.beg.aero/admin_images/meni_d ... 77a3a9.pdf
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2834
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2026
Pohvalio: 1849

Re: Aerodrom Batajnica

Postod DzonTravolta » Pet Mar 23, 2018 12:56 pm

Legendarni Zoran Modli o jednoj avanturi. Ne kaže koja je godina, rekao bih po opisu da je u pitanju 1994:
Martovska vejavica hiljadu devetsto devedeset i neke...
.

Nije ovo prvi mart sa snegom do gležnja (s kolenom ipak ne bih preterivao). Isti takav - u stvari, ne baš takav, malo gori mart - dogodio nam se tačno na današnji dan, pre bezmalo dve i po decenije. Kada kažem "mi", mislim na kolegu i mene, dvojicu pilota u debelo okasneloj snežnoj vejavici martovske noći sredinom devedesetih. Akteri, dakle: Lule i ja, zatim jedna po lepom vremenu krotka, po lošem vremenu krhka dvomotorna cesna 421 "golden eagle" i pet VIP putnika na noćnom letu od Varšave ka Beogradu.
.

Mrčilo se još u Varšavi. Dok smo poletali, prve pahulje nenajavljenog martovskog snega lepile su se za pistu aerodroma Šopen. Relativno brzo smo prošli kroz najniži oblačni sloj nimbostratusa, potom za trenutak predahnuli u tamnoj praznini ovog oblačnog sendviča, onda protrčali kroz njegov poklopac od altostratusa - i konačno izbili pod nebo posuto zvezdama. Ovo "konačno" nije dugo trajalo. Kako je let napredovao, gornjaka oblaka pela se sve više, a sa njom i mi. Sat kasnije, njihovi vrhovi dosegli su trideset hiljada stopa. Za razliku od njih, mi dalje nismo mogli. Ostali smo na nivou leta 300. Ono što se događalo ispod nas očigledno nije bilo veselo: na VOLMET frekvencijama usputnih aerodroma sintetizovani glasovi izveštavali su samo jedno: jak sneg, pa jak sneg.
.

Ronili smo kroz noć i kroz krpenaste oblačne vrhove. Čekali smo prijateljski glas s beogradske kontrole letenja. Kad smo preleteli tačku Babit, glas se javio. Ono prvo, "na radaru ste, nastavite ka Beogradu" bilo je standardno, ali mi smo sa zebnjom čekali ono drugo, nestandardno. I dočekali: "Za vašu informaciju, beogradska pista je zavejana, mehanizacija neće krenuti do jutra. Podgorica je zavejana, tamo mehanizacije i nema. I Niš je zavejan, na njega zaboravite. Koja je vaša odluka?"

Naša situacija biće vam jasnija kada vam - pazite, samo tiho i da drugi ne čuju! - objasnim da smo bili pod sankcijama i debelom zabranom letenja van granica tadašnje mini-Jugoslavije. Ne pitajte kako smo otišli i vratili se, bitno je da ni u snu nismo pomišljali da klisnemo na neku od alternacija van grane. Morali smo da sletimo u svoje dvorište kako god znamo i umemo ili... Ili šta? Poslednja slamka: "Kakva je Batajnica?" Na gubitničko pitanje očekivan odgovor: "Ista kao i Beograd." Prebacili smo se na frekvenciju batajničkog aerodroma...
.

...Nismo ni slutili šta se za to vreme događalo na zemlji. Operativni centar (kakav pretenciozan naziv!) naše male kompanije, u stvari Đole i Stric, sumanuto su jurili starim batajničkim drumom ka vojnom aerodromu. Sneg, poledica, vetar, vejavica i klizavica, pa "jurnjavu" shvatite uslovno. Pratili su oni sve vreme šta se zbiva. Najpre su nas normalno, zatim nestrpljivo, a na kraju izluđeno zabrinuto čekali, ipak je to bio VIP let, a i mi smo njihovi bliski prijatelji. Slušali su našu konverzaciju s kontrolom preko motoroline stanice, videli koliko je sati i sada im je cilj bio da alarmiraju komandanta garnizona na Batajnici. Znali su da od surčinskog aerodroma nema vajde, niko do jutra neće doći na posao kako bi pokrenuo grtalice. Ali zato je vojska vojska. Tamo je dežurstvo zakon.

Komandanta aerodroma probudli su telefonom u sred noći. Kao Tik i Tak u onom crtaću, uzbuđeno su mu predočili situaciju, ko, šta, kako, zašto, gde i koliko, potom podigli na noge kontrolora na batajničkom tornju, u opštoj kreativnoj pometnji proglasili Defcon 1 - a onda su buldožeri sa polubunovnim vojnicima za komandama pojurili ka pisti jedan-tri, pisti 13. Tako da je kontrolor letenja, kada smo ga pozvali na vojnoj frekvenciji, rekao: "Počeli smo za vas da čistimo pistu 13. Možete početi snižavanje ka Batajnici. Javiću vam kad je otvorimo ."
.

U gornjem sloju troposfere i između oblaka sve je bilo u redu. Ali kada smo zaronili u crnilo ispod nas, život je naglo postao komplikovan. Inverzija (netipično povećanje temperature vazduha s visinom) donekle nam je išla na ruku. No kad smo sa snižavanjem stigli do onog "odnekle" i prošli nultu izotermu, avion je krenuo sve intenzivnije da se zaleđuje. Lule je svojom baterijskom lampom osvetljavao desno krilo, ja svojom levo. Providan led se neverovatnom brzinom gomilao na napadnim ivicama avionskih krila. Par minuta, pa bismo aktivirali "gudrič" sistem sa ciklusima za mehaničko odbacivanje nakupljenog leda. Par minuta, pa opet. Gumirane obloge napadnih ivica krila i horizontalnog repa tada se naduvavaju, pa splašnjavaju. Onda ponovo naduvavaju, pa splašnjavaju. Komadi leda odleću negde u bezdan, ali zato novi slojevi nastavljaju ludački da se lepe.
.

Posle tolikog maltretiranja, "gudrič" otkazuje poslušnost. Ostajemo goloruki, bez oružja za borbu s ledom koji ponovo deblja. Vrtimo holding na 17.000 stopa i bespomoćno gledamo kako se sa napadne ivice širi dalje, preko gornje površine krila. Iako održavamo optimalnu brzinu od 140 čvorova, avion počinje da podrhtava. Sekund kasnije oglašava se alarm za stoling. Ubrzavamo na 150. Nedovoljno, komandni volan ponovo trese. Da li će 160 biti OK? Jedva. Kontrolor javlja da su mašine još uvek na pisti. Sto sedamdeset čvorova. Motori uveliko urlaju, jedva održavajući i ovu brzinu pod teretom od par stotina kilograma leda. Putnici su krajnje uznemireni, jedan od njih učestano se pridiže ka kokpitu i u ime ostalih pita šta se događa i hoćemo li živi sleteti. Neubedljivo odgovaramo da hoćemo, pa se vraćamo rešavanju problema koji se gomilaju istom brzinom kao i led. Ledeno je i oko srca. Kontroloru javljamo da više ne možemo ostati u vazduhu i da krećemo u prilaz. Šta će, daje nam dozvolu.
.

Čujemo kako preko zemaljske stanice naređuje armiji grtalica da pod hitno napuste pistu zato što ima avion u prilazu. Mi delimično smanjujemo gas i krećemo u strmo poniranje. Brzina raste na preko 200 čvorova i avion postaje stabilniji. Pratimo instrumentalnu proceduru za stazu 13, a u smer za završni prilaz ulazimo mnogo dalje od inđijskog radio-fara, kako bismo imali vremena da izduvamo višak brzine pre sletanja. Milijarde krupnih pahulja zaslepljuju nas svojom belinom pod svetlošću reflektora za sletanje. Ne vredi, gasimo farove. Važnije je da mi vidimo prilazna svetla u kratkom finalu nego da ovi sa zemlje vide nas. Izvlačimo točkove.
.

Konačno u snežnoj vejavici ispadamo iz niskih oblaka. Spuštamo flaps za sletanje. Trenutak kasnije blistaju prilazna svetla skraćenog "kalverta". Ivična svetla piste jedva se naziru pod snegom. Ponovo palimo farove. Pred nama je ono što su mašine do tada prokrčile - tamni asfaltni puteljak širine jedva petnaestak i dug možda hiljadu i po metara. Zbog leda na krilima suviše smo brzi, pa nema mnogo vremena za ravnanje. Samo što pre da zalepim avion za majčicu zemlju, da ne uletimo u smetove na kraju ove stazice spasa...
.

Kada smo otvorili vrata "stare Betsi", sačekao nas je zagrljaj vernih prijatelja, lakših za onoliko koliko je do tog trenutka težio kamen na srcu svakog od njih.

I, da, prvo što mi se dogodilo po silasku niz stepenice bilo je da se, na poledici na koju ni u snu nisam pomislio, pružim pored aviona koliko sam dug i širok! Bio je to moj najdraži pad u životu.
.
Eto, takav je bio taj pozni snegoviti mart hiljadu devetsto devedeset i neke. Skoro kao današnji, ali malo drugačiji.
Slika
Treba ubediti svakog pojedinca da je samo i isključivo on odgovoran za sopstvenu nesreću, usled oskudnog znanja, ograničenih sposobnosti, ili nedovoljnog truda. Tako nesiguran i potcenjen pojedinac, opterećen osećajem krivice, odustaće od traženja pravih uzroka svog položaja i pobune protiv ekonomskog sistema.
Pohvale za post: 2
SRBO
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1500
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 1037
Pohvalio: 29

Re: Aerodrom Batajnica

Postod SRBO » Sub Mar 24, 2018 12:28 am

boca-ica » 17 Oct 2017 08:12 napisao:Prvi raspoloživi veliki i lako dogradljivi a sada slabo koriščen je aerodrom u Kovinu sto je svega 50 km od Terazija
u odnosu na prečnik Beograda od 60 km, Kovin ispade i bliži od Bataje za mnoge sa dr. strane grada :D


Лисичји јарак је вероватно бољи кандидат - ближи је а и исто може да се догради тј среди
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4175
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2045
Pohvalio: 3660

Re: Aerodrom Batajnica

Postod tragac » Sub Mar 24, 2018 1:10 am

Pokusavam da zamislim kompaniju Djole i Stric kao nacionalnog avioprevoznika kako slece na JFK.
Gradonačelnik Beograda je zamenik svog zamenika.
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8304
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3008
Pohvalio: 738

Re: Aerodrom Batajnica

Postod boca-ica » Sub Mar 24, 2018 7:09 pm

Poznavao sam ih lično.... bili su OK ljudi a znali su i svoj posao .... kakvi su danas to ne znam
ali sam siguran da kada bi došli u takvu priliku odradili bi to za 10 :)

Sto se tiče ugovora Tesle , mleko je prosuto i nema plakanja , zapečačena Bataja za kombinovano civilno korišcenje
ali jako me interesuje na kom kilometu od Tesle je sada dozvoljeno radi prepakovanja nekog vojnog aerodrma za civilne svrhe
ali ovakvog kakav i takvog potencijala ..... Ko Bataje nigde nema :(

Hm.... evetualno da napravimo civilni rečni nosač aviona, jer on sigurno nije ni spomenut ugovorom :lol:
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Pohvale za post: 1
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2834
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2026
Pohvalio: 1849

Re: Aerodrom Batajnica

Postod DzonTravolta » Sub Mar 24, 2018 7:30 pm

boca-ica » 24 Mar 2018, 18:09 napisao:Poznavao sam ih lično.... bili su OK ljudi a znali su i svoj posao .... kakvi su danas to ne znam
ali sam siguran da kada bi došli u takvu priliku odradili bi to za 10 :)

https://www.krik.rs/najpoznatiji-srbi-k ... ma-papers/
Hmmm...

Bilo kako bilo, zaista su mi genijalna sva ta "dovijanja" iz 90ih godina. Modli mi deluje kao ok lik, a i ova dvojica su ovde zaista vadila kestenje.
A i zanima me kako su uspeli da "izlete" iz zemlje (nagađam: preko neke debele veze u nekoj zemlji bivšeg istočnog bloka?) i (iznad svega) ko su im bili ti VIP putnici.
Treba ubediti svakog pojedinca da je samo i isključivo on odgovoran za sopstvenu nesreću, usled oskudnog znanja, ograničenih sposobnosti, ili nedovoljnog truda. Tako nesiguran i potcenjen pojedinac, opterećen osećajem krivice, odustaće od traženja pravih uzroka svog položaja i pobune protiv ekonomskog sistema.
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8304
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3008
Pohvalio: 738

Re: Aerodrom Batajnica

Postod boca-ica » Sub Mar 24, 2018 7:47 pm

opšte poznato
mali mlazni lir džet, pod prugastom zastavom sa zvezdicama, a vršio i putnički i cargo prevoz , a koga i čega ne sećam se više.... :lol:
šta ceš izlapetis sa godinama samo raste :lool:
mada je Bataja vršila daleko veci posao. jer široko trupni avioni raznih nijansi zelene od kojekude su tada često bili gosti,
a jasno kao i danas svakome vidljivo kad god ima buc dole buc gore ....
:sesir:
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Pohvale za post: 1
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2834
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2026
Pohvalio: 1849

Re: Aerodrom Batajnica

Postod DzonTravolta » Sub Mar 24, 2018 9:32 pm

boca-ica » 24 Mar 2018, 18:47 napisao:opšte poznato
mali mlazni lir džet, pod prugastom zastavom sa zvezdicama, a vršio i putnički i cargo prevoz , a koga i čega ne sećam se više.... :lol:
šta ceš izlapetis sa godinama samo raste :lool:
mada je Bataja vršila daleko veci posao. jer široko trupni avioni raznih nijansi zelene od kojekude su tada često bili gosti,
a jasno kao i danas svakome vidljivo kad god ima buc dole buc gore ....
:sesir:

Odlično. Mada... dobro, majku mu, nije to brod, pa da možeš nekoga zavrnuti zastavom. Kako reaguju kontrole letenja kad vide "američki" avion da izleće iz sankcionisanog vazdušnog prostora? :mrgreen:
Treba ubediti svakog pojedinca da je samo i isključivo on odgovoran za sopstvenu nesreću, usled oskudnog znanja, ograničenih sposobnosti, ili nedovoljnog truda. Tako nesiguran i potcenjen pojedinac, opterećen osećajem krivice, odustaće od traženja pravih uzroka svog položaja i pobune protiv ekonomskog sistema.
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8304
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3008
Pohvalio: 738

Re: Aerodrom Batajnica

Postod boca-ica » Ned Mar 25, 2018 1:07 am

Reaguju kao i za sve dr. van liniske male avione.... proceduralno radosno ....
nikad nije ,,frka,, od poznatih letelica i namera ....
te jedina briga pored bezbednog sprovodjenja je zabeležiti tacnu registraciju a to je još jedna ekstra parica u kasici..... :lol:
znaš ono kad polete ....pa se predstave preko radio veze ....
i ako su svoj plan leta vec predhodno na formularu dostavili još na aerodromu

Znao sam i proceduru i za Bataju al mi onaj čika što se zove na ,, A ,, .... podosta posakriva stvari :lool:
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Pohvale za post: 1

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 9 gosta