Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.325
Pohvaljen
5.354
Lokacija
Fruška gora
Izgradnja Prokopa još nije počela

Naime ugovor sa Trigranitom uopšte nije ni potpisan, dosada je potpisan samo generalni ugovor - ali ne i finalni koji bi označio početak izgradnje.

Već duže vreme nema informacija o izgradnji Prokopa, u medjuvremenu je došao i spor u vezi plaćanja naknade za zemljište:
"Ono na čemu se radi jeste usaglašavanje Trigranita sa gradskim vlastima, da dobiju veće pogodnosti prilikom plaćanja nadoknada za ovaj prostor."-rekao je Milanko Šarančić,dir.Željeznice Srbije.

9febprokopbl26014qs2.jpg


Iako je bilo najavljeno da će radovi početi još tokom oktobra prošle godine dosada ništa nije uradjeno na Prokopu
Dok javnost iscekuje nastavak radova na najvecem infrastrukturnom projektu u Beogradu,brujanje motora kamiona i miksera za beton se izgleda zaista nece čuti u dogledno vreme.

9febprokopbl26021ez2.jpg


O čemu se ovde otprilike radi:-Trigranit je ponudio najbolju cenu samo da bude 1. na tenderu, a sada hoće da plati manje od ponuđene.Zato se sada "usaglašavaju" oko nadoknada za zemljište sa Gradom ( Direkcijom ).Ili hoće da prebace neke radove Gradu da ih uradi....pristupne puteve, raseljavanje, infrastrukturu,..itd.
Ustvari hoće da izmeni uslove iz Tendera, što mu je neko verovatno i obećao.
E,sad su naleteli izbori, pa verovatno čekaju novu vladu da se dalje dogovaraju.
Ali,ako i izmene uslove tendera ,drugoplasirani će sigurno tužiti Državu...
Slično se dogodilo sa Kargo-centrom......sve sumnjivi poslovi,a izgubljeno vreme.

9febprokopbl26008ta9.jpg


Danas je Prokop napušteno gradilište

Nisu izvršeni konzervatorski radovi,a čuvara nema ni na jednoj kapiji.
Šteta zbog toga je velika i može se meriti milionima.

9febprokopbl26009vs5.jpg
 
Znam da treba izbegavati komentare koji sadrze jednu jedinu rec, ali sta drugo reci, osim - TUGA!
 
To su radovi koji će da zaštite od propadanja već urađeno,da mogu jednog dana se nastave tamo gde se stalo.

Nap. pogledaj gornje dve slike gde se vidi zarđala armatura kako štrči,a ona treba sutra da povezuje razne nastavke po projektu.
Pitanje je da li ona uopšte više može da se koristi za nastavak radova.

Ili oni stubovi koji nisu izliveni do kraja,što i nije neki skup posao.
Sada ako ne mogu da se nastave, moraju da se ruše pa liju izpočetka.

I još gomila takvih stvari je na napuštenom gradilištu u Prokopu.
Ako se gradnja privremeno zaustavlja, obavezno mora da se urade ti radovi koji će sprečiti propadanje već igrađenog,što ovde nije urađeno.

9febprokopbl26001fj6.jpg


Ova zarđala armatura treba sutra da nosi teret po statičkom proračunu,a ona propada godinama i izgubila je prvobitna svojstva,tj. sada je neupotrebljiva.
Ko bi dozvolio da mu na porodičnoj kući ugrađuju ovakve stvari?....Niko!
 
da je drzava normalna kao sto nije za ovakav javasluk i idiotizam bi se robijalo godinama....... :(
 
Sve je to politika,kriv je i grad i republika.
 
O Boze, kada ce se ovaj narod opametiti.. Nama treba prava revolucija, a ne bagerisanje i paljenje slika u Narodnoj skupstini!
 
prokoptablalh8.jpg


Zastupnik investitora-"BEOGRADČVOR"
Preduzeće za izgradnju Željezničkog čvora Beograd Centar

Table su novijeg datuma,verovatno postavljene da impresiraju učesnike na tenderu....za koji uopšte ne znamo da li je uspeo.

Jedan od ulaza u gradilište :

prokopulaz2iz6.jpg
 
Nenad":3no7lmjf je napisao(la):
O Boze, kada ce se ovaj narod opametiti.. Nama treba prava revolucija, a ne bagerisanje i paljenje slika u Narodnoj skupstini!
Мислим да би нам довољна била добра организација и ефикасна подела послова.
Докле год је овакав систем где се одговорност може пребацивати у недоглед са једног на другог на трећег неће нам помоћи ни три револуције.
 
Влада":11n0uogl je napisao(la):
Докле год је овакав систем где се одговорност може пребацивати у недоглед са једног на другог на трећег......
Na zvaničnim tablama gradilišta,pored Projektanta i Generalnog izvođača radova, piše i Zastupnik investitora : "Beogradčvor".

Prema tome, zna se ko je odgovoran....Inspekcija samo treba da izađe,snimi stanje i kazni odgovornog, a on se nalazi u ovoj zgradi stanice, pored pruge....bio je neki auto.

prokopstanica2qg8.png


dole-isti onaj ulaz
 
Да ли је "Београдчвор" заједничка фирма Града, Републике и ЖС или су они само инвеститори? (не могу их наћи на интернету)

Ја сам говорио мало шире, али и на Прокоп се то може односити. Значи да се пита Република тај посао (какав-такав) би био уговорен али је сад проблем са Градом ...
Да је само једна институција надлежна за ово питање верујем да би посао до сада био одавно завршен,па ако је добро одрађен браво, ако не оставка или затвор
Овако превише је ту бабица а епилог видимо. :(
 
Evo,i ja sam tražio na internetu ;)

BEOGRADČVOR Beograd, 11000 Beograd
beocvor@eunet.yu
telefoni: 634 555, 632 299
fax: 634 555
Obilićev Venac 4/Ii
Preduzeće za izgradnju železničkog čvora Beograd
..............................................................
Opa,vidi šta je izletelo:

Bez zastitnih radova na stanici "Prokop" ulog od 93 miliona evra se brzo "kruni"
Investitori ne sprovode nalog inspekcije


Uprkos tome sto je zeleznicka inspekcija Ministarstva saobracaja i telekomunikacija, jos pocetkom ove godine nalozilo hitno izvodjenje novih zastitnih radova na zeleznickoj stanici Beograd centar, novac za ovo i dalje nije obezbedjen.

Glavna karika beogradskog cvora
Izgradnja zeleznicke stanice Beograd Centar, po varijanti "Prokop" pocela je 1977. godine. Realizacija ovog projekta je sastavni deo izgradnje novog beogradskog zeleznickog cvora, koji se po svojoj vrednosti i znacaju svrstava medju znacajnije saobracajne investicije u Beogradu i Srbiji.
Osim toga, stanica "Prokop" je vazan punkt na evropskom saobracajnom koridoru 10, o kome se u poslednje vreme sve vise govori.6.Okt.2002gog

beograd1prokoptc4.jpg



Po recima glavnog inzinjera preduzeca "Beogradcvor" Zorana Petrovica, zastitni radovi na "Prokopu" su neophodni kako bi se sprecilo propadanje vec izgradjenih delova ove stanice, buduci da je tokom prosle godine prekinuto investiranje u njenu izgradnju. Usled prekida ovih gradjevinskih radova, objasnjava on, svi vec izvedeni radovi dovedeni su u ozbiljnu opasnost.

- Veoma lose uslove kojima je prepusteno gradiliste na zeleznickoj stanici Beograd Centar, konstatovala je i zeleznicka inspekcija nadleznog ministarstva i u cilju prenventive nad mogucom havarijom, nalozila hitno izvodjenje radova na vec sagradjenim objektima. Jedan program zastite zavrsen je u prvoj polovini ove godine, ali je zeleznicka inspekcija to ocenila kao nedovoljno i nalozila investitorima i izvodjacu radova novi paket radova - objasnjava Petrovic.

probolnicaqs1.jpg


Pomocnik generalnog direktora preduzeca "Beogradcvor" Sinisa Stefanovic, kaze da je dosad u zastitu vec izgradjenih objekata zeleznicke stanice "Prokop" ulozeno 120 miliona dinara, ali da je za nove zastitne mere neophodno uloziti jos 160 miliona dinara. Po njegovim recima, preduzece "Beogradcvor" je izradilo Program zastite objekata i radova na stanici "Prokop", odmah cim je zeleznicka inspekcija dala takav nalog, ali se investitori, tvrdi on, do danas nisu ni jednom oglasili.

Preduzece "Beogradcvor" vec nekoliko puta je upoznalo Skupstinu grada Beograda, nadlezne u Vladi Srbije i ZTP "Beograd, koji su investitori izgradnje citavog beogradskog zeleznickog cvora, sa svime sto se desava na terenu, ali odgovora jos nema. To znaci da je realizacija ovog projekta, u koji se vec skoro tri decenije ulaze i na sta su potrosena oko 93 miliona evra, danas ozbiljno dovedena u pitanje.

Ukoliko investitori uskoro ne budu omogucili izvodjenje zastitnih radova na zeleznickoj stanici Beograd centar, sav dosadasnji trud, vreme i novac bice, velikim delom, obezvredjeni - upozorava Stefanovic.

Danas-6.Okt. 2002god......pisano pre 4,5 god.!!!
http://www.danas.co.yu/20021005/beograd.htm
 
Ovi kao da su juče bili ovde na Beobuild-u i pročitali o Prokopu. ;)
Danas je izašao vrlo opširan članak sa istorijatom građenja Prokopa u Glasniku br.4-Inžinjerske komore Srbije.....citati iz članka:

Pre tačno 125 godina počelo "trajno" rešavanje
železničkog saobraćaja u Beogradu

Od koncepcije do realizacije - duga pruga

Za realizaciju programa izgradnje Beogradskog železničkog čvora investitori (Republika, Grad, železnica) su osnovali posebnu Direkciju, sada Preduzeće za izgradnju beogradskog železničkog čvora Beograd d.o.o - "Beogradčvor", kome su kao zastupniku investitora povereni investitorski poslovi.

U skadu sa planskom dokumentacijom i potencijalima lokacije izrađen je novi Akt sa urbanističkim uslovima za kompleks stanice koji je sastavni deo tenderske dokumentacije. Na osnovu sprovedenog licitacionog postupka, potpisan je Generalni ugovor između JP "Železnice Srbije" i preduzeća "Tri Granit" o ustupanju prava na izgradnju i vlasništvo nad objektima ukupne površine do 128.000 kvadratnih metara na armirano betonskoj ploči na koti 105, kao i do 10.000 kvadrata površine sa komercijalnim sadržajima ispod ove ploče.

Novi investitor će, prema zadatim urbanističkim uslovima i svojim potrebama, na osnovu analize postojećih projektantskih rešenja, pristupiti dopuni ili izradi novih. Prihvatanju novih projektantskih rešenja prethodi, između ostalih i pribavljanje saglasnosti JP "Železnice Srbije".

http://www.ingkomora.org.yu/glasnik/04/?id=cl04_22
 
Видео сам и ја тај чланак из Данаса али на основу њега нисам могао да закључим да ли су Република, Град и Железница власници или само инвеститори, што је лепо објашњено у чланку Инжињерске коморе.

dragan":3tpcbomi je napisao(la):
Novi investitor će, prema zadatim urbanističkim uslovima i svojim potrebama, na osnovu analize postojećih projektantskih rešenja, pristupiti dopuni ili izradi novih. Prihvatanju novih projektantskih rešenja prethodi, između ostalih i pribavljanje saglasnosti JP "Železnice Srbije".
Да ли на основу овога треба закључити да се само чекају та пројектантска решења како би се наставили радови?
 
"Vlasnik" svih nekretnina i zemljišta je Republika Srbija, koja može ( i obično čini ) da ta svoja prava prenese na Pokrajinu,Grad,opštine ili Javna preduzeća koja je Ona formirala radi lakšeg upravljanja.
Ovde je to preneseno na Beogradčvor i zato on zastupa investitore,tj vlasnike.
Investitor je i vlasnik, jer ne može da se dobije nijedna dozvola za gradnju, ako nisi vlasnik parcele ili nekog objekta.
.................................................
"Prihvatanju novih projektantskih rešenja prethodi, između ostalih i pribavljanje saglasnosti JP "Železnice Srbije"."

Postojali su uslovi na Tenderu na osnovu kojih su svi zainteresovani davali ponude.
Sad posle tendera oni govore o "Novim projekt. rešenjima", što onda menja uslove koji su bili na tenderu,tj. možda bi prema novim pro.reš. neki drugi investitor dao bolju ponudu.

Trigranit je možda napumpao ponudu,da bi bio prvi,a sada hoće da smanji ponudu po uslovima iz tendera-tako što bi neke radove obavio Grad umesto njega ili oko cene nadoknada za zemljište.
Ima tu raznih varijanti kako da prođe jeftinije nego što je ponudio.
 
Ovako je počelo.....a, kako će se završiti ?

(Ponovo) Radovi na Prokopu
13. jun 2006. | Izvor:B92

Železnička stanica Prokop mogla bi konačno
da bude završena u naredne dve i po godine.


To će se dogoditi ako Vlada Srbije na jesen potpiše završni ugovor s kiparskom firmom Trigranit, po kom će ta kompanija uložiti 1,5 milijardi evra u završetak stanice čija je gradnja počela pre 36 godina. Prema danas potpisanom predugovoru, ŽTP će dobiti podzemnu stanicu, a firma Trigranit poslovni prostor.

U protekle tri decenije mnoge vlade su obećavale da će završiti stanicu Prokop. Sada je Javno preduzeće Železnice Srbije na pragu da zaključi sporazum s kiparskom kompanijom Trigranit, koja će, kao finansijer, potom raspisati konkurs za izvođača radova.
Tot Kauen, menadžer Trigranita, nada se da će to biti prvi posao u Srbiji. "Danas ćemo pristupiti potpisivanju memoranduma o razumevanju i nadamo se da ćemo potpisati završni ugovor ne kasnije od septembra", kaže on.

prosoliterity9.jpg


Preduzeće Trigranit je dalo najbolju ponudu na prošlogodišnjem tenderu i obećalo ulaganje do dve milijarde evra.
.Za uzvrat, to preduzeće bi od države u nadzemnom delu stanice dobilo 180.000 kvadratnih metara poslovnog prostora u vlasništvo.
Ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić rekao je da je davanje dela stanice bio jedini način da ona bude završena i da ne propadne.

"Domaći interes nije postojao. Da je postojao, Prokop bi bio urađen za sve ove godine. Moramo da premestimo sadašnju Železničku stanicu i da otvorimo Beograd prema Savi", kaže Ilić.
Pretpostavlja se da je od 1970, kada je počela gradnja Prokopa, za radove potrošeno skoro milijardu dolara.
http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=201022

Koliko je dogovoreno 1,5 ili 2 Milijarde evra........nije baš mala razlika.
 
Navodno hoće da ulože 1,5-2 Milijarde evra,a traže popust za 30mil. koliko treba da plate Gradu?!

"Trigranit" je još u tenderskoj dokumentaciji obavešten o svemu što mora da se plati gradu. Po zakonu je nemoguće umanjiti naknadu, jer je ona javni prihod grada. Cenu gradskog zemljišta odredila je Skupština grada, i tu se ne mogu praviti nikakvi ustupci. Možemo da pričamo jedino o nekim benefitima i plaćanju na rate. Ukoliko investitor ne bude imao para da plati koliko treba, onda će izgubiti pravo da gradi "Prokop" - ističe Bobić.

trioke7.jpg

Šta su se ustvari ovi dogovorili ?

I u Direkciji za građevinsko zemljište kažu da se "niti sme, niti može" davati bilo kakav popust na gradsko zemljište. Nadležni kažu da od "Trigranita" još nisu dobili nijedan zahtev za plaćanje naknade.
U ovoj ustanovi tvrde da su, sa druge strane, "Železnice Srbije", koje su vlasnik železničke stanice na "Prokopu", obavestili o tome koliko treba platiti gradu za "Prokop", i to pre nego što je tender uopšte raspisan.

Mislim da ćemo kroz posebne ugovore moći da omogućimo neke olakšice za "Trigranit".
Nadam se da će nadležni u gradu imati bar malo tolerancije u pregovorima, jer je reč o izgradnji novog poslovnog centra. Ipak je to trenutno najveći projekat na Balkanu. Vrlo je važno za grad i za Srbiju da ovaj problem što pre rešimo, jer tek posle prve faze sledi prava gradnja na ovoj lokaciji - uređenje šireg područja stanice i izmeštanje Glavne železničke stanice - kaže za Press Šarančić.

prokopdizalicaef9.jpg
 
Meni ovo oko Prokopa sve smrdi na kupovinu vremena. Valda zbog toga, da se na NB izgradi nova ŽS.
 
Dajte ljudi da pricamo o tome koje su prednosti zeleznicke stanice Prokop i eventualne na Novom Beogradu. Zasto neko stopira dalju izgradnju Prokopa? Nesumljivo da bi nova stanica na NBg-u bila lakse dostupna i saobracajne veze bi se lakse izvele ali pitanje je gde bi ona mogla da se posadi. Ako bi bila previse udaljena od centra grada to onda opet ne valja.
 
Za sada bi trebalo "zamrznuti" Prokop (tj zavrsiti najhitnije radove i urediti ga kao Beovoz stanicu) i forsirati NBGD, a kad kapacitet NBGD bude prevazidjen, sto je najvece zlo koje mogu pozeliti, onda najzad "odmrznuti" Prokop.
NBGD ipak ima najbolji polozaj ako mu se dodaju autobuske stanice, tramvajska stajalista i prostor za parkiranje kola tipa Park & Ride.
 
^^ pa na mestu sadašnje glavne železničke stanice na NBGD.u, peroni su tu, infrastruktura je tu, samo treba da se spakuje u jednu lepu fasadu i postave nove pločice i sadržaji na peronima i okolo i eto jako lepe i dostojne glavne stanice bgd.u ;)
 
^^ tacno tako, imas besplatnu stanicu sa 12 koloseka na NBGDu, sta ce ti vise (za sada) ?
 
Vrh