Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

orjen
Higher intermediate
Postovi: 526
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 862
Pohvalio: 166

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod orjen » Pon Avg 12, 2019 11:07 am

Rekoh bi da zavisi sta je ispod stanice ako su tamo prigradse i gradske zeleznica onda pitanje nije trivijalno. Komplikovane slucaje ima preko pa je nagib neizbezan kada se npr. prokopa tunel brzih pruga da bi isao propusnom pravcu. Takav slucaj je u Barceloni, Berlinu i Stuttgartu. U Minhenu ce ispod stanice u krajnoj varijanti prolaziti dve prigradske i tri gradske zeleznice a bice najfrekventnija stanica sveta (450.000 putnika, posle NY je najvece na svetu). U slucaju Stuttgart 21, nagib stanice je 15 promila, sto zakonsko neomogucava da u njoj vozovi budu opremljeni, mogu samo da prime putnike a nikad da se zadrzavaju.

Za krivine u Prokopu, koliko je radius a takodeu krivini prema Dedinju? Pa i vijadukt prema Vracarskom tunelu je u krivini, ali su sve na izlazu iz stanice, pa realno nisu hendikep?
Пантограф
Expert
Postovi: 6863
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8727
Pohvalio: 5632

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Пантограф » Pon Avg 12, 2019 11:47 am

Nisam merio radijuse, ali je dovoljan da Vmax bude 70 km/h (poslednji put kada sam se vozio, zapravo, bilo je delom 70, a delom 50 km/h, ali biće da je to imalo veze sa radovima na pruzi ka Resniku).
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 1
orjen
Higher intermediate
Postovi: 526
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 862
Pohvalio: 166

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod orjen » Pon Avg 12, 2019 1:00 pm

@pantograf, hvala Ovo sam nasao kao opis vodenja cvora u datim terenskim uslovima - Prof. Janjic o visinskom polozaju cvoru prica o drugom nivo. Kao sto kaze nije usao u detalje, ali znaci da ih je bilo i da je ovo pitanje visinskog polozaja dobro razradeno. (https://urbel.com/uploads/Urbanizam_Beograda/UB47.pdf)
Prikačeni fajlovi
drugi nivo cvora.JPG
drugi nivo cvora.JPG (44.59 KiB) Pogledano 2566 puta
orjen
Higher intermediate
Postovi: 526
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 862
Pohvalio: 166

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod orjen » Pon Avg 12, 2019 5:26 pm

Kad bi se danas glasalo ponovo, koja varijanta bi pobedila? Prokop je dobio najvise glasove (14) pa sledi Sava D (3) (uz nekoliko absistencije i neprisutnih.
Prikačeni fajlovi
cvor.JPG
cvor 1922.JPG
cvor 1931.JPG
cvor 1933.JPG
cvor 1936.JPG
cvor 1938.JPG
Varijanta GUP.JPG
Varijanta A.JPG
Varijanta A.JPG (73.88 KiB) Pogledano 2438 puta
Varijanta Sava D.JPG
Varijanta Sava D.JPG (81.85 KiB) Pogledano 2438 puta
Varijanta M.JPG
Varijanta M.JPG (72.62 KiB) Pogledano 2438 puta
Varijanta P.JPG
Varijanta P.JPG (78.93 KiB) Pogledano 2438 puta
varijanta M2.JPG
varijanta M2.JPG (75.99 KiB) Pogledano 2438 puta
Varijanta P3.JPG
Varijanta P3.JPG (72.11 KiB) Pogledano 2438 puta
Varijanta Sava M.JPG
Varijanta Sava M.JPG (74.71 KiB) Pogledano 2438 puta
Varijanta Sava T.JPG
Varijanta Sava T.JPG (71.39 KiB) Pogledano 2438 puta
Varijanta Novi Beograd.JPG
Varijanta Novi Beograd.JPG (74.64 KiB) Pogledano 2438 puta
Varijanta Topcider.JPG
Varijanta Topcider.JPG (72.42 KiB) Pogledano 2438 puta
Varijanta Sava D2.JPG
Varijanta Sava D2.JPG (74.7 KiB) Pogledano 2438 puta
Varijanta Cvetni trg.JPG
Varijanta Cvetni trg.JPG (73.08 KiB) Pogledano 2438 puta
Varijanta Mostar.JPG
Varijanta Mostar.JPG (75.55 KiB) Pogledano 2438 puta
Varijanta Prokop.JPG
Varijanta Prokop.JPG (75.95 KiB) Pogledano 2438 puta
Pohvale za post: 2
orjen
Higher intermediate
Postovi: 526
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 862
Pohvalio: 166

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod orjen » Pon Avg 12, 2019 5:38 pm

A ovde ko je sve i kako glasao
Glasanje urbanisticki zavod.JPG
Glasanje urbanisticki zavod.JPG (36.38 KiB) Pogledano 2429 puta

Komisja GUPa3.JPG
Komisja GUPa3.JPG (18.02 KiB) Pogledano 2429 puta

Komisja GUPa2.JPG
Komisja GUPa2.JPG (28.23 KiB) Pogledano 2429 puta

Komisja GUPa1.JPG
Komisja GUPa1.JPG (19.18 KiB) Pogledano 2429 puta
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8489
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8690
Pohvalio: 20302

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Дошљак » Pon Avg 12, 2019 5:58 pm

Варијанта Цветни трг је најбоља.
Pohvale za post: 1
spatiotecte
Professional
Postovi: 10452
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7301
Pohvalio: 1727

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod spatiotecte » Pon Avg 12, 2019 6:05 pm

Meni je najbolja varijanta Sava M.
Pohvale za post: 1
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 12338
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12389
Pohvalio: 14395

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Igor » Pon Avg 12, 2019 6:11 pm

Sava M ima odlike RM
Pohvale za post: 2
spatiotecte
Professional
Postovi: 10452
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7301
Pohvalio: 1727

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod spatiotecte » Pon Avg 12, 2019 7:24 pm

Upravo tako Igore , prednost Sava M varijante je ta sto prolazi ispod centra grada i povezuje Glavnu sa Dunav stanicom i mogla je da se koristi za gradsku zeleznicu tj Regionalni Metro.
Pohvale za post: 1
Veliki Vracar
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1152
Pridružio se: Čet Nov 12, 2009 8:37 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1655
Pohvalio: 1435

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Veliki Vracar » Pon Avg 12, 2019 10:36 pm

Убедљиво најбољи је реализовани пројекат. :vops: Зато је и реализован, о томе су некада одлучивали озбиљни и стручни људи :grand:
Pohvale za post: 8
orjen
Higher intermediate
Postovi: 526
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 862
Pohvalio: 166

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod orjen » Uto Avg 13, 2019 5:17 am

Projekti koji su poput Sava M ili D predvidili prugu na obali Save su ispale posle podizanje brane na Derdapu. Na Derdapu je Dunav podiggnut na 72 m n.v. a Savski trg je na 70 m. Podizanje podzemnih voda je za objekt zeleznice sustinski, Moze se osigurati posebna gradevina ali ne i celi zeleznicki objekt sa pratecim prugama - to je od poteza Karadordeva do Sajma.
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1465
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 508
Pohvalio: 1078

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Siniša » Uto Avg 13, 2019 5:08 pm

Gledajući ove planove, većina njih, posebno ovi posleratni, nije planirala mrežu po istočnim delovima grada, kao da su nebitni. Ovi koji su planirali mrežu po istočnim delovima, nisu predviđali po centralnim delovima grada, kao i glavne stanice koje su projektovane van centra.

Po meni, najbolja varijanta bi bila mešavina varijante ''M'' i ''Sava M''. Tako bi imali glavnu stanicu u centru (prolaznu), mrežu po istočnim delovima i razvijenu gradsku železnicu (S-bahn).
Pohvale za post: 1
orjen
Higher intermediate
Postovi: 526
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 862
Pohvalio: 166

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod orjen » Uto Avg 13, 2019 6:34 pm

s-bahn tada nije bila u razmatranju (cista koincidencija). Ideja je bila samo da se oslobodi centar i da se razdvoje putnicki i teretni saobracaj. ideja da je moguce i dobiti s-bahn sa mogucim stanicam u centru grada kod Vukovog spomenika i Slavije je dosla kad se rezradila varijanta Prokop. Kad se kritikuje Prokop onda se na tu cinjenicu cesto zaboravi. A Vukov spomenik je dalo Beogradu duh savremene metrople (u smislu zeleznicko-putnickog saobracaja).
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8489
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8690
Pohvalio: 20302

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Дошљак » Sre Avg 14, 2019 1:04 am

Када се прича о источном делу Београда, мора се узети у обзир да је онда већ Ђерам био периферија а Миријево засебно село.
Мени лично је најбоља опција Цветни трг, отприлике би и у њој имали станице Вуков споменик и Панчевачки мост, а депо би био негде у Овчи. Главна станица би била подземна и то малтене на Славији. У таквој варијанти би се и метро развијао скроз другачије.
Pohvale za post: 1
Dart
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 406
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 465
Pohvalio: 8

Re: RE: Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Dart » Sre Avg 14, 2019 10:35 am

orjen napisao:Projekti koji su poput Sava M ili D predvidili prugu na obali Save su ispale posle podizanje brane na Derdapu. Na Derdapu je Dunav podiggnut na 72 m n.v. a Savski trg je na 70 m. Podizanje podzemnih voda je za objekt zeleznice sustinski, Moze se osigurati posebna gradevina ali ne i celi zeleznicki objekt sa pratecim prugama - to je od poteza Karadordeva do Sajma.

Optimalna kota Dunava na brani Djerdap 65 m, a prema ugovoru sa Rumunijom kota regulacije Djerdapa je ušće Nere u Dunav. Uzvodno brana nema uticaja na vodostaj.
tzoran1
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2311
Pridružio se: Čet Nov 21, 2013 2:38 pm
Lokacija: negde u Beogradu
Kontakt:
Pohvaljen: 3444
Pohvalio: 430

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod tzoran1 » Sre Avg 14, 2019 12:05 pm

Ne bih se bas slozio. Minimalni nivo Dunava kod Smedereva je bar 1.5-2 metra visi nego pre izgradnje HE Djerdap.
Mogu na papiru da pisu sta hoce ali u stvarnosti je tako. Oni koji su malo stariji pamte to vreme pre HE.
Prema tome i u Beogradu ima uticaja na sve delove koji su u blizini reka. Nezavisno da li su oko Dunava ili Save.
odosmo u off
Mnogi nesposobni ljudi su daleko dogurali. Ko je nesposoban moze raditi sve. Sposobni rade samo ono sto umeju.
Beogradjani volite Beograd, on nema nikoga osim vas!
Pendolino
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 357
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 256
Pohvalio: 197

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Pendolino » Sre Avg 14, 2019 11:14 pm

Дошљак » Wed Aug 14, 2019 12:04 am napisao:Главна станица би била подземна и то малтене на Славији. У таквој варијанти би се и метро развијао скроз другачије.

Varijata "Prokop" je imala dve podzemne stanice "Vukov spomenik" i "Karađprđev park", tako što bi ova druga imala ulaz sa platoa ispred Hrama Sv. Save, kod biblioteke. Sadašnje stajalište kod Veterinarskog faksa je zapravo preuređen prostor rasputnice, koja je izvedena sa skretnicama za manje brzine, koje su daleko manjeg gabarita, pa se tako dobio prostor za peron. Samo je ime ostalo "Karađprđev park"
:grand:
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8489
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8690
Pohvalio: 20302

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Дошљак » Čet Avg 15, 2019 1:22 am

Опет би боља опција била главна/централна станица испод Цветног трга, подземна, са 10 перона. Па лепо људи из целе Србије (онда Југославије) допутују малтене на Славију. Карађорђев парк и Вуков споменик су данас стајалишта градске железнице. Са станицом испод Цветног трга би смо имали скроз другачију транспортну слику у целој земљи.
Pohvale za post: 1
Veliki Vracar
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1152
Pridružio se: Čet Nov 12, 2009 8:37 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1655
Pohvalio: 1435

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Veliki Vracar » Čet Avg 15, 2019 12:20 pm

Дошљак » 15 Aug 2019 01:22 am napisao: Са станицом испод Цветног трга би смо имали скроз другачију транспортну слику у целој земљи.


Баш га претера... :roll: :? :kafa:
Пантограф
Expert
Postovi: 6863
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8727
Pohvalio: 5632

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Пантограф » Čet Avg 15, 2019 12:30 pm

Дошљак » 15 Aug 2019 12:22 am napisao:Опет би боља опција била главна/централна станица испод Цветног трга, подземна, са 10 перона. Па лепо људи из целе Србије (онда Југославије) допутују малтене на Славију. Карађорђев парк и Вуков споменик су данас стајалишта градске железнице. Са станицом испод Цветног трга би смо имали скроз другачију транспортну слику у целој земљи.

Имали бисмо мало бољу транспортну слику него донедавно, јербо је Цветни трг од Београд главне удаљен једну трамвајску станицу. Обе локације су у урбаном ткиву.
А о залудности и непрактичности тадашње полит-техно-економске елите СР Србије може се штошта закључити, када се схвати да су у старту хтели да премештају станицу "мало горе", под земљу, са постојеће локације, односно, да потроше баснослован новац не би ли добили - станицу на мало бољем месту.
Оно, има Њујорк подземну главну станицу, па ћемо и ми.
Ко нормалан би то радио?
Трагом такве памети дошло се и до Прокопа.
Шта смо све са таквима прошли у међувремену, и то знамо.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 2
orjen
Higher intermediate
Postovi: 526
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 862
Pohvalio: 166

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod orjen » Pet Avg 16, 2019 8:41 pm

Kada je 70ih Kisindzer bio u gostima Zhou Enlaia, pitao ga sta on misli o Francuskoj revoluciji? Zhou Enlai - suvise je rano na to odgovoriti. Suvise je rano suditi Prokopu.
Pohvale za post: 2
spatiotecte
Professional
Postovi: 10452
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7301
Pohvalio: 1727

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod spatiotecte » Sub Avg 17, 2019 1:56 pm

Suviše rano suditi o Prokopu koji se gradi 42 godine? Hm...
orjen
Higher intermediate
Postovi: 526
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 862
Pohvalio: 166

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod orjen » Sub Avg 17, 2019 3:27 pm

Kad Beograd postane odrediste putniku iz Minhena i Kelna onda se moze suditi. Valjda sudimo prema kvalitetu primarne usluge. Ni sa Savskog trga ni sa Prokopa nista dalje od Balkana. A na tom poluostrvo dohvat zeleznicom nije ostvarivo za Sarajevo, Pristina, Atina, Istanbul, Rijeka, Split itd. Prostor se otvara prema srednoj evropi, i to je trenutno jedina svetla tacka. I to samo zahvalom kineza i rusa.
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 6863
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8727
Pohvalio: 5632

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Пантограф » Sub Avg 17, 2019 9:02 pm

Nemcu iz Kelna je Beograd železnicom predaleko, i nikad neće biti direktnog voza - do Minhena možda hoće, ali će putovati 10 sati. To znači da će gotovo svi Nemci putovati avionom. Trenutno je Beograd povezan sa dva aerodroma u Bavarskoj, a bio je i sa tri.

Zanemarljiv faktor. I nama najmanje bitno.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
orjen
Higher intermediate
Postovi: 526
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 862
Pohvalio: 166

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod orjen » Sub Avg 17, 2019 10:01 pm

Zeleznica je avionu onda konkurentan kad se gradi HST - high speed train konekcija, a HST ce uvek izmedu dva sporedna grada da ugasi avionski saobracaj. To podrazumeva pod 1. da ako se ne gradi nece biti konkurentan. Pod 2. avion zeleznici nije konkurentan u smislu human footprint factor. Svaki putnik aviona ostavlja 50 puta veci human footprint factor od putnika u vozu. Evropa ce sve vise postati kontinent zeleznica a avionski saobracaj opada najvise u onim zemljama gde su zeleznice najrazvijene. Pod 3. PDV je takode vazan faktor. Tako ce on na vozne karte u IC-vozovima DB biti smanjen sa 19% na 7%.Vec 2018 su 7,5 % vise putnika putovalo u prekogranicnim vozovovma DB. Obicni rast u avio-saobracaju Nemacke je 1,5% a nema ni gde da raste u vazdusnom prostoru gde su kapacitet zasicene.Buducnost lezi svakako u vecoj meri u prekogranicnom zeleznickom putovanju nego u avionskom. U prednost Beograda spada i blizina Beca, koji je najvaznija zeleznicka tranzitna tacka tog dela Evrope a regionalno posluzi i nekoliko miliona ljudi (Bec-Bratislava-Györ).
Prikačeni fajlovi
ugljendioksid comparacija.JPG
20181129_Berlin-Muenchen_Grafik-data.jpg
20181129_BerlinMuenchen-data.jpg
Pohvale za post: 2

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta