Šta je novo?

Trajekt linija Borča - Zemun

Jack Torrance

Beginner
Učlanjen(a)
25.08.2008.
Poruke
50
Pohvaljen
6
Lokacija
Vra
Beograd želi da se oslobodi kamionskog tranzitnog saobraćaja, što se neće dogoditi dok se ne pusti u saobraćaj kompletna trasa obilaznice od Batajnice do Pančeva. Saobraćajne gužve, zagađenje, buka i opasnost od opasnih materija predstavljaju veliki problem o kome brinu Beogradjani, ali i gradske vlasti, jer dnevno kroz centar srpske metropole prođe oko 3.000 kamiona. Alternativa je trajekt linija koja bi povezivala Zemun i Borču. Ovu ideju su, kao mogućnost, gradski zvaničnici promovisali u javnosti još početkom godine, ali se na ovom projektu, izgleda, vrlo ozbilmjno radi. Stručnjaci najraznovrsnijih profila rade na problemu, analiziraju se različita rešenja i svetska iskustva, koja bi se mogla primeniti u Beogradu.



Dunavom plove kamioni
M. PRELEVIĆ , 18.09.2008 20:15:01

PRVA linija trajekta od Borče do Zemuna, koja bi uskoro trebalo da zaplovi Dunavom, mogla bi da iz centra Beograda istera čak 3.000 kamiona svakog dana. Stručnjaci smatraju da je zamisao dobra i izvodljiva, kao i da bi Pančevački most i gradske ulice tako mnogo lakše disale, ali upozoravaju na neka ograničenja rečnog prevoza.
Trajekti za koje je Grad zainteresovan mogli bi da u jednom "cugu" prevezu i do 60 teretnjaka. Od šljunkare "Bami", koja će biti polazna stanica na levoj obali, do Goveđeg broda na desnoj, stizaće se za 25 minuta, dok će nizvodno trebati pet minuta manje. Jedan trajekt bi dnevno mogao da preveze između 1.700 i 3.700 vozila, a jedna od ideja je da teretnjacima bude zabranjena vožnja Pančevačkim mostom.
Ova plovila, kako objašnjava prof. Vladeta Čolić sa Saobraćajnog fakulteta, po dimenzijama su najsličnija onima koji spajaju obale Bokokotorskog zaliva u Crnoj Gori.
- Ekipa koja je radila Studiju izvodljivosti posetila je Rumuniju, koja ima razvijen rečni prevoz na Dunavu, i preuzela neka iskustva odatle - kaže profesor Čolić. - Pošto se rečni saobraćaj obavlja i u komšiluku, to neće predstavljati veliki problem našim iskusnim brodarcima.
Prednosti su brojne: za razliku od Save, brzina plovidbe na Dunavu nije ograničena, a oscilacija
nivoa vodostaja na velikoj evropskoj reci iznosi najviše tri i po metra. Modernim trajektima treba najviše 15 minuta za utovar i istovar automobila, a pošto su opremljeni radarima, mogli bi da plove i noću.
Profesor Čolić, ipak, upozorava da je pre prve vožnje potrebno napraviti i ozbiljnu hidrološku i morfološku studiju, kako se u ceo posao ne bi srljalo. Prema njegovim rečima, problem trajektima ne bi trebalo da predstavlja ni bezbednost, ni vodostaj, kao ni magla, ali bi mogla - košava.
- Zbog jakog vetra ne može se računati na neprekidnu plovidbu. Dunav je otvoreni plovni put, pa bi košava na po nekoliko sati mogla da zaustavi trajekte - kaže prof. Čolić. - Čak i najiskusniji lađari se ukotve kada zaduva vetar.
Od modela trajekta zavisi kakav će se pristan graditi, pošto postoje oni koji se "parkiraju" i bočno. U Gradu su najavili da postoje tri varijante plovila, a da će za početak nabaviti barem tri trajekta.

POTENCIJAL
BEOGRAD ne koristi dovoljno svoj rečni potencijal jer nema dobru infrastrukturu za to - smatra profesor Čolić. - Ne moramo graditi velika pristaništa, poput Luke "Beograd", ali može se niz Dunav i Savu napraviti više manjih. Naravno, potrebno je napraviti odličnu vezu između rečnog i kopnenog saobraćaja.
Izvor: Vecernje novosti
Link: http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=128825&datum=2008-09-19
 
Dok nesagrade Kineski most ovo je idealno i jednio resenje, bravo za onog ko se setio.

Tek sada sam video od kada je ova vest.Ako je realizovana svaka cast.
 
Slabo,ne funkcionise linija jer je mala zainteresovanost ljudi.Jedino kao turisticka linija radi ako se ne varam u leto
 
Trajekt linije na Dunavu nisu losa ideja, bez obzira na novi most, ako ne Borca Zemun, onda npr. od Vince itd. ima dosta lokacija.

Mi previse potcenjujemo mogucnosti vodenog saobracaja. U Italiji sam npr. video da na nekim kanalima za pristaniste sirokim 30m ide trajekt non stop sa jedne na drugu stranu - put traje par minuta, ali to je to - nema mosta ili mesta za most. Eto Italijani iako imaju toliko mora ne libe se da imaju trajekt u kanalu, a mi nemamo na Dunavu koji je sirok skoro 1km.

Pritom stoji da trajekt moze da ometa saobracaj koji se odvija nizvodno-uzvodno, ali i u ovom primeru koji sam naveo u Italiji stalno prolaze jahte i brodovi kroz taj uski kanal, pa opet trajekt ide - potreban je samo vest skiper/kapetan.
 
Podrzavam .
Ova ideja je dosta stara , ali eto nikako da zazivi .Ne znam tacno koliko ima kod nas na Dunavu trajekt liniji . Ako neko zna , neka napise . Znam da postoji na samoj granici sa Rumunijom i negde na granici sa Hrvatskom , a i to je sad ukinuto ulaskom Hrvatske u Evropsku uniju .
Isto tako problem sa trajektom na Dunavu su nepostojeci putevi do Dunava , kao i velike oscilacije samog vodostaja reke , koje su , cini mi se na teritoriji Beograda vece od 5 metara. Na nekim mestima obala je nepristupacna , kao sto je recimo slucaj sa Zemunom.
Opet mislim , da ako cemo sledeci most na Dunavu cekati 40 godina , da je bolje odmah nesto preduzeti po tom pitanju . Po meni te lokacije mogu biti kod Vince , zatim Opovo -Surduk , a mozda i negde izmedju Pancevca i mosta Zemun - Borca
 
У Борчи би шљункара - Земунски кеј сигурно била прави погодак, нема вероватно ни пуно улагања али би морао да се организује аутобус до шљункаре и да се тај пут асфалтира око 1 км је потребно пресвући већ постојећег пута. Можда мања пристаништа на обе стране. Главно је опет питање исплативости, ту би се подразумевало интегрисање у постојећи систем градског превоза, тако да нема додатног ћара, па тако и ништа од свега.
 
Mislim da integrisanje u postojeći sistem ne bi trebalo da se podrazumeva, zbog čega bi? Grad ima računicu da rastereti centar od teškaša i smrdljivaca, zato neka uradi studiju izvodljivosti i isplativosti, pa onda napravi tender i neka vozi ko hoće. Na kamionima to mora da se isplati, pa bi za pešake karta mogla da bude sasvim povoljna.
 
Па написао сам правац ка Земунском кеју, подразумевао сам путнички а не камионски саобраћај. Он сад имати алтернативу код саобраћајне школе, па би трајект био лоше решење. Никако камионима на кеј, само повезивање људи и места.
 
Sve je ok, mislio sam generalno. Tamo gde kamioni nisu u igri (a u vezi za početkom teme) ostaje klasičan rečni putnički saobraćaj i "problemi" koji prate svaku sličnu priču o poboljšanju života u gradu. Politika kao nezaobilazni koruptivni element, koja umesto da pojednostavljuje, komplikuje i guši. Sa razlogom, naravno.
 
Jedan dosta aktivan trajekt je na liniji Stara palanka - Ram.

banatska-palanka-spoj-ka.jpg


Čak je i svojevrsna atrakcija jer je Dunav tu jako širok, a u samoj palanci ima nekoliko dobrih ribljih restorana ;)

Inače je u pitanju ušće kanala DTD u Dunav.
 
Да, да. Када станеш на брду код фантастичне Рамске тврђаве, поглед на веома широк дунав, сам положај...невероватно!
 
Vrh