Šta je novo?

Molim za pomoc Ljude koje se bave Zeleznicom

melnar_89

Novice
Učlanjen(a)
06.03.2009.
Poruke
3
Pohvaljen
0
Naishao sam na ovaj forum i veoma mi se dopao!
Da li bi neko mogao da mi pomogne oko teme "Beogradski zeleznicki Cvor"
Imam prezentaciju da radim na ovu temu ali manjak materijala.

Da li bi neko mogao da me uputi gde da trazim i neki detalj da dobijem
Hvala unapred

Pozdrav!
 
Prava preporuka :kk:
Da li te interesuje ceo beogradski železnički čvor ili samo stanica Beograd Centar?
Imam nešto slika sa Interneta i odavde pa ti mogu poslati. A za dodatna objašnjenja slobodno pitaj.
 
Interesuje me ceo beogradski zeleznicki cvor.
Bio bih ti zahvalan ukoliko bi mogao da mi das neku informaciju posto mi je zaista hitno.

HVALA !!
 
Mislim da bi bilo zgodno da te informacije delite ovako javno jer su možda još neki ljudi zainteresovani pa da se ne bi svaki put cimali, a i verujem da ima nekih koje ta tema tek može da zainteresuje.
 
Beogradski železnički čvor čini preko 20 stanica i stajališta, šezdesetak kilometara pruge, koje su gotovo sve dvokolosečne i elektrificirane, tridesetak tunela u najužem gradskom jezgru, mostove na Savi-stari i novi železnički most i most na Dunavu-Pančevački most, kao i mostovi koji prelaze preko glavnih gradskih saobraćajnica, ranžirna stanica sa kapacitetom od 6 000 vagona dnevno, gradska železnica "Beovoz". Podzemna stanica "Vukov spomenik" nalati se 40 metara ispod zemlje, u pet nivoa, sa vestibilom površine 2500 kvadratnih metara, peronima dugim 220 metara i tri eskalatora kojima se savlađuje visinska razlika od 31 metar.
Nova glavna stanica u Beogradu "Beograd - Centar", biće površine kompleksa 160 000 kvadratnih metara, sa deset koloseka i pet perona, staničnom zgradom i komercijalnim sadržajima, kao i tehničko - putničkim stanicama Zemun i Kijevo, tunela Karaburma i loko - teretne stanice Makiš.
Evo nešto tekstova iz knjiga:





 
Još malo...
Radovi na putničkom sistemu započeti su 1974. godine izgradnjom mosta preko Save i tunela "Vračar" i "Dedinje2.
U čvoru je na putničkom i teretnom sistemu izgrađeno:
- 15 jednokolosečnih tunela ukupne dužine 19.774 m, tri dvokolosečna tunela dužine 4.431 m i jedan višekolosečni tunel dužine 200m;
- 36 armiranobetonskih i prethodno napregnutih železničkih mostova, ukupne dužine 4.960 m i kolovoza 65.255 kvadratnih metara, i sedam drumskih mostova dužine 975 m i kolovoza 9.840 kvadratnih metara;
- 12 čeličnih jednokolosečnih mostova ukupne dužine 1.266 m i šest dvokolosečnih ukupne dužine 2.034 m.

Novi železnički most
Dispozicija mosta sastoji se od iz tri dela: prilaznih konstrukcija na levoj i desnoj strani reke, koje čine kontinualni nosači od prethodno napregnutog betona raspona 45 do 75.5 m i armiranog betona raspona 35 do 38.5 m , i centralne čelične konstrukcije sa kosim zategama, u dužini od 557.94 m sa rečnim otvorom raspona 253.70 m.
Kolovozni lim ortotropne ploče je upušten za 90 cm od gornjeg pojasa glavnih nosača čime se obrazuje korito za zastor u koji je položen dupli železnički kolosek. Ovo je dobro rešenje jer se na samom mostu postavlja tucanik i u njega pragovi pa je moguće regulisanje zastora i nema problema kao na drugim mostovima gde su pragovi zašrafljeni za samu konstrukciju mosta pa ne mogu da "rade".
Piloni su visine 144.97bliži Novom Beogradu i 147.00 bliži Beogradu.

stanica Vukov Spomenik
Stanica je locirana ispod kolovoza Ruzveltove ulice - potez između Bulevara Revolucije i Ulice 27. Marta u Beogradu, na dubini 40m. Prostire se na površini 2.400 kvm. Stanica je povezana sa vestibilom, predvorjem, kosim tunelom. Konstrukcija vestibila je podzemna građevina na tri etaže (pešačka etaža, vestibil, tehnička etaža) ukupne površine 4.755 kvm sa mogućnošću povezivanja sa budućim metroom. Izvedena su tri izlaza sa stepenišnim prolazima od kojih dva poseduju eskalatore.
U skolpu kompleksa podzemne železničke stanice "Vukov spomenik" izgrađen je i podzemni Poslovni prostor sa garažom. Osnova objekta je nepravilnog razuđenog poligonog oblika, bruto površine 5.280 kvm, maksimalnih dimenzija u osnovi 64,7x111,4 m. U objektu postoje dve etaže, etaža Poslovnog centra i garažna etaža.
Sa saobraćajnog aspekta propusna moć jednog koloseka iznosi 30 vozova na čas. Sa usvojenim elektromotornim vozom koji raspolaže sa 1.320 mesta, prevozna moć iznosi 23.760 putnika/čas.
U slučaju opasnosti, stanica se može brzo evakuisati kroz rezervne izlaze. Stanica je kompletirana svim potrebnim pratećim uređajima, kao što su postrojenja za odstranjivanje zagađenog vazduha, protivpožarna zaštita, zaštita od buke, instalacije sa akumulutarskom rezervom, tri skloništa posebne namene dužine 400 m.
Podzemna stanica "Vukov spomenik" opremljena je najsavremenijom opremom. Centralni sistem za nadzor, upravljanje i regulaciju predstavlja mozak objekta. Elektroenergetske, telefonske, TV, audio i video instalacije i sistemi, kao i sistemi detekcije i merenja vremena, visokih su tehničko - tehnoloških performansi. Sistem grejanja, ventilacije i klimatizacije obuhvata sve prostore kao i peronski deo. Ceo kompleks izveden je u skladu sa vrhunskim svetskim propisima i standardima.

Iz knjige: "Građevinarstvo Srbije"
 
Hvala Železničar na ovim informacija. Da li znaš koje je dimenzije vračarski tunel, mislim na širinu i visinu?
 
Mora da odgovara slobodnom profilu, kao za svaku prugu koju usvaja ŽS a koji se obično slažu sa normama UIC-a.
To iznosi 4.80 m visine i 4.00 m širine. To je slobodni profil koji mora da bude slobodan za prolaz železničkih vozila. Ako je pruga elektrifikovana na to se još dodaje visine i širine. Sve zavisi od tunela do tunela. Ako je Kontaktna mreža na visini 5.5 do 6 metara onda bi tunel trebalo da je oko 6 do 6.5 metara. Međutim kod nas ima slučajeva da je i niži. Ako je u krivini onda mora biti i širi i obavezna je staza za ophodare pruge kao i niše na svakih 50 metara. Stvarno ne znam za Vračarski tunel jer sve zavisi od slučaja do slučaja ali verovatno ima prave dimenzije jer je planiran da bude elektrifikikovan.
Pozdrav
 
Hvala. Ovo sam pitao iz razloga da li je moguće da kroz ove tunele prolazi dvospratni voz kao u Parizu na nekim RER linijama.
 
Pretpostavljam da bi mogao jer su takvi vagoni niskopodni i pravljeni su i saobraćaju na ranije izgrađenim prugama tako da su oni prilagođavani pruzi. Ako mogu da saobraćaju dvospratni vagoni za prevoz automobila kroz tunele na našoj mreži onda mogu i putički dvospratni vagoni. Treba samo videti kakvog su gabarita. Sve se da ispitati ako postoji potreba za tim.
 
значи, наш пријатељ железничар је жива енциклопедија, зна боље него гугл. :kk:

свака част. када је већ прича око бгд железничког чвора, знаш ли можда када ће се коначно укинути она пруга око калемегдана? ок, знам да је све повезано са завршетком прокопа, али постоји ли макар неки наговештај неког термина, неке године...
2015-та или касније? :)
 
^ Е ове скенове (четиир комада) сам видео још раније, али ни тада није било написано из које је то књиге. Železničar, да ли знаш из које је ово књиге/издања исечак?
 
@boris73,
Ne mogu reći godinu jer ni sam ne znam a koliko sam upoznat, ne postoji ni plan šta će se posle izgradnje prokopa.

@Djordje,
ne znam ali ću probati da saznam.
 
Zar nije da se ta pruga ukida kad se napravi zeleznicka obilaznica oko Beograda, odnosno nastavak od Avale do Panceva?
 
Nov sa na forumu,slucajno sam ga nasao tražeći slike železničkog mosta preko Ibra na km 133+129,00 pruge: Lapovo-Skoplje.
Ne mogu da nadjem slike tog mosta,a neophodne su mi (diplomski je u pitanju).Svaka pomoć je dragocena
 
Sajt BŽČ:
http://www.beogradcvor.rs/o-nama.html



Zanimljiva je pričao o stajalištu "Karađorđev park".
Ono je po prvim planovima bilo planirano ispod parka kod Biblioteke i crkve Sv. Save.
Kada se shvatiolo da za to nema sredstava, odustalo se.
Međutim neko se setio da prostor namenjen za skretnice širokih krakova može da se iskoristi za stajalište.
Naime, bilo je planirano da pravac ka Rakovici bude glavni, a da skretanje ka Prokopu bude moguće većom brzinom (oko 80km/h) zahvaljujući takvim specijalnim skretnicama, kakvih u Srbiji ima još samo na par lokacija.
Ugradnjom klasičnih i uzimanjem za glavni pravac ka Prokopu dobijem je prosto sasvim dovoljan za peron.

Tako je urađeno što se lepo vidi na slikama:
http://www.flickr.com/photos/29527731@N02/2952919784/in/photostream/
800px-Karadordev_Park.JPG

To je redak primer pragmatizma na srpskim železnicama...


PIŽ":2j1xd2ld je napisao(la):
Nov sa na forumu,slucajno sam ga nasao tražeći slike železničkog mosta preko Ibra na km 133+129,00 pruge: Lapovo-Skoplje.
Ne mogu da nadjem slike tog mosta,a neophodne su mi (diplomski je u pitanju).Svaka pomoć je dragocena
39548027.jpg


Imaš Google, pa traži :kk:



...inače jednokološečni tuneli su kružnog oblika prečnika oko 7,2m (to je iz glave, treba naći tačan podatak)
 
кад су били тол'ко паметни, могли су и да поставе висину перона као на Вуку, а не ову
 
@Pendolino...Hvala ,ali nije taj most.Ovaj je rešetka.Trazim na Guglu ,pokusavam i u Google Earth-u da ispratim taj odsecak pruge od Ušća do Jošaničke Banje ,gde bi trebao da se nalazi.Imam situacioni plan ali nemam fotografije.Postoji na tom delu pruge vise zeleznickih mostova preko Ibra.Neposredno posle(gledano iz pravca Kraljeva ka Raškoj) ovog mog mosta se ulazi u tunel Bojanić
 
Vrh