Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2825
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2007
Pohvalio: 1814

Re: Modernizacija železnice

Postod DzonTravolta » Ned Jan 07, 2018 8:53 pm

Da budem iskren, ne verujem da je cilj da se na redovnoj bazi teraju opasne materije kroz Vračarski tunel. Mislim da je pre on viđen kao neki "ne d'o bog da zatreba" alternativni pravac, a da je tender primarno raspisan zbog putničkih dizelki (seća li se neko onih obećanja vršačkih naprednjaka pre izbora da će voz uskoro stajati na Vukovom spomeniku, Karađorđevom parku i u Prokopu? Mislim da to možda ima veze s tim).
Što reče WLAbmz, jeste da u Železnicama ima koliko hoćeš javašluka, ali oni i dalje bolje znaju šta rade od 90% nas ovde.
Poslednja izmena od DzonTravolta u Ned Jan 07, 2018 9:28 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2475
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 3568
Pohvalio: 2750

Re: Modernizacija železnice

Postod Bender Rodriguez » Ned Jan 07, 2018 9:02 pm

Meni je porazno što smo mi (i javnost i mi ovde na forumu) došli do toga da se tešimo kako je u redu ako povremeno prođe voz sa toksinima kroz taj tunel. I kako je u redu da se na železničku obilaznicu oko glavnog grada čeka toliko godina jer ipak je, bože moj, 20 km pruge poduhvat neviđenih razmera. To je ono što mene iritira u celoj toj priči. Znali su da se učepe arapima i brže bolje razdrndaju to oko Kalemegdana al nisu znali da makar započnu tu obilaznicu o kojoj se isto priča već decenijama.

A što se tiče havarija, imam u užem krugu ljudi jednog saob. inženjera koji je radio baš železničke nesreće pa ću da ga pitam šta on misli o ideji da ispod centra grada prolaze kompozicije s toksinima. O tome uopšte nema ni šta da se raspravlja, to je trebalo da bude još odavno rešeno. Nego su nam se svima kriterijumi toliko srozali da su nam čak i takve stvari postale normalne.
Poslednja izmena od Bender Rodriguez u Ned Jan 07, 2018 9:12 pm, izmenjeno 2 puta ukupno.
Ako je Amerika imala Red scare, Beobuild definitivno ima Car scare
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5276
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4102
Pohvalio: 10891

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Ned Jan 07, 2018 9:05 pm

Постоји ли могућност да се ДМВ 711 упари са ЕМВ 412? Отприлике би онда могли да једноставно закаче у Овчи дизел гарнитуру за БГ воз и да онда Горбачов одвуче Рускињу до Прокопа (Батајнице) и натраг до Овче, таман се штеди гориво на дизелкама а оне се истовремено искоришћавају за превоз путника.
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 727
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 896
Pohvalio: 58

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Ned Jan 07, 2018 9:13 pm

Ja se ne sećam da se ikada desilo iskakanje kompozicije u vračarskom tunelu. Propisati samo smanjenu brzinu kompozicija sa opasnim materijama i nema nikakve brige. Pri smanjenoj brzini, čak i u slučaju iskakanja, šanse da se nešto izlije su gotovo ravne nuli. A pri smanjenoj brzini još manja je mogućnost da kompozicija iskoči.
SlikaSlikaSlika
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 727
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 896
Pohvalio: 58

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Ned Jan 07, 2018 9:13 pm

Дошљак » Ned Jan 07, 2018 9:05 pm napisao:Постоји ли могућност да се ДМВ 711 упари са ЕМВ 412? Отприлике би онда могли да једноставно закаче у Овчи дизел гарнитуру за БГ воз и да онда Горбачов одвуче Рускињу до Прокопа (Батајнице) и натраг до Овче, таман се штеди гориво на дизелкама а оне се истовремено искоришћавају за превоз путника.


Trebalo bi ugraditi automatska kvačila kao na Stadleru.
SlikaSlikaSlika
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2475
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 3568
Pohvalio: 2750

Re: Modernizacija železnice

Postod Bender Rodriguez » Ned Jan 07, 2018 9:14 pm

Znači opet štap i kanap rešenja i molitva pred svaki prolazak zato što nesposobnjakovići na upravljačkim pozicijama odlično znaju da nešto sruše, al kad treba da se napravi 20 km pruge, to im je nesavladivi poduhvat?
Ako je Amerika imala Red scare, Beobuild definitivno ima Car scare
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2825
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2007
Pohvalio: 1814

Re: Modernizacija železnice

Postod DzonTravolta » Ned Jan 07, 2018 9:30 pm

Bendere, ovde jeste izazov napraviti 20 km pruge, tim pre što mora da se gradi novi most. Evo, rade prugu kroz Rakovicu, pa je opet pitanje da li će neke stanice makar i okrečiti.
Ovo je zemlja privremenih rešenja, a ako su bezbednosni uslovi takvi kako Wlabmz kaže, ostaje samo da sačekamo da se neko opseti da se baci na tih 20 km pruge.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5276
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4102
Pohvalio: 10891

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Ned Jan 07, 2018 9:36 pm

WLABmz » Нед Јан 07, 2018 8:13 pm napisao:
Дошљак » Ned Jan 07, 2018 9:05 pm napisao:Постоји ли могућност да се ДМВ 711 упари са ЕМВ 412? Отприлике би онда могли да једноставно закаче у Овчи дизел гарнитуру за БГ воз и да онда Горбачов одвуче Рускињу до Прокопа (Батајнице) и натраг до Овче, таман се штеди гориво на дизелкама а оне се истовремено искоришћавају за превоз путника.


Trebalo bi ugraditi automatska kvačila kao na Stadleru.


Мени је речено овде на форуму да Флирт и 711 не могу да се куплују :(
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1080
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1683
Pohvalio: 1327

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Ned Jan 07, 2018 10:36 pm

Дошљак » 07 Jan 2018 08:36 pm napisao:
WLABmz » Нед Јан 07, 2018 8:13 pm napisao:
Дошљак » Ned Jan 07, 2018 9:05 pm napisao:Постоји ли могућност да се ДМВ 711 упари са ЕМВ 412? Отприлике би онда могли да једноставно закаче у Овчи дизел гарнитуру за БГ воз и да онда Горбачов одвуче Рускињу до Прокопа (Батајнице) и натраг до Овче, таман се штеди гориво на дизелкама а оне се истовремено искоришћавају за превоз путника.


Trebalo bi ugraditi automatska kvačila kao na Stadleru.


Мени је речено овде на форуму да Флирт и 711 не могу да се куплују :(

I ne mogu.
Za ovu kombinaciju koju spominjete je najbolje kupiti dual-mod garniture,koje pored elektro pogona kao opciju imaju i dizel pogon bez ikakvog smanjenja performansi .
Stadler ima ovakve vozove u svojoj ponudi i bio bi pun pogodak kada bi se ušlo u proces nabavke njih.
Da ne govorim o dobroj strani unifikacije jer vec imamo obučene majstore u depou,potrebne kapacitete za održavanje i već obučene masinovodje za njihovo upravljanje.
Do Pančeva na elektro pogon,dalje ka Vršcu ili Zrenjaninu pantograf dole startovanje dizel motora i teraj. Nema potrebe za bespotrebnim otvkacivanjem i zakvacivanjem jer se prebacivanje iz moda u mod može izvesti i u toku vožnje.
Pohvale za post: 4
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5276
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4102
Pohvalio: 10891

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Ned Jan 07, 2018 10:55 pm

То би било најбоље. Штета што тешко ко размишља о томе. Онда би могле да се оформе и неке кружне линије типа Београд-Пожаревац-Бор-Зајечар-Ниш-Београд, Београд-Панчево-Орловат-Нови Сад-Београд (штета што нема веза између Бечеја и Новог Бечеја, таман да се обухвате и Зрењанин и Врбас, мада може и већи круг, да од Орловата иде на Зрењанин, Чоку и Суботицу, па на НС и БГ), онда различите варијације на пругама у троуглу између Београда, Пожеге и Сталаћа, па Нови Сад-Богојево-Сомобр-Суботица-Нови Сад, и за крај једна већа маштарија, Ниш-Приштина-Краљево-Сталаћ-Ниш.
Pohvale za post: 1
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 727
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 896
Pohvalio: 58

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pon Jan 08, 2018 12:34 pm

mvbg1 » Ned Jan 07, 2018 10:36 pm napisao:
Za ovu kombinaciju koju spominjete je najbolje kupiti dual-mod garniture,koje pored elektro pogona kao opciju imaju i dizel pogon bez ikakvog smanjenja performansi .


I dalje mislim da je bolja varijanta EMV i DMV u sinhronu. Hibridne garniture su vrlo skupe, a već sam objasnio kako bi Srbija Voz uštedeo novac u eksploataciji na taj način.
SlikaSlikaSlika
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1080
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1683
Pohvalio: 1327

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Pon Jan 08, 2018 1:25 pm

WLABmz » 08 Jan 2018 11:34 am napisao:
mvbg1 » Ned Jan 07, 2018 10:36 pm napisao:
Za ovu kombinaciju koju spominjete je najbolje kupiti dual-mod garniture,koje pored elektro pogona kao opciju imaju i dizel pogon bez ikakvog smanjenja performansi .


I dalje mislim da je bolja varijanta EMV i DMV u sinhronu. Hibridne garniture su vrlo skupe, a već sam objasnio kako bi Srbija Voz uštedeo novac u eksploataciji na taj način.

Previše komplikovano i zahteva kao što neko napisa ranije modifikacije koje su izuzetno skupe a nisu pouzdane.
Inače,ne znam mnogo primera da se ovakav vid organizacije radi u Evropi i svetu. Možda i postoji ali u jako malom procentu i možda u nekoj eksperimentalnoj fazi.
Što se tiče Končarevih DMV i EMV. Jedini put kada su ih koristili u tandemu je bilo prilikom testiranja.
Ne kažem da i ovo ne bi bilo dobro,samo sam više za proverena i i u eksploataciji dokazana rešenja.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5276
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4102
Pohvalio: 10891

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Pon Jan 08, 2018 1:37 pm

Ако је идеја да се укине Дунав станица, онда стварно СВ треба озбиљно да размисли о хибридним гарнитурама пре него да ДМВ гура у Врачарски тунел и на Прокоп. Када би се набавиле те хибридне гарнитуре онда би дизел гарнитуре које су полазиле са Дунав станице могле да буду распоређене на неке локалне превце по Војводини који су скроз неелектрификовани.
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2825
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2007
Pohvalio: 1814

Re: Modernizacija železnice

Postod DzonTravolta » Pon Jan 08, 2018 1:44 pm

To za hibridne garniture zvuči kao odlična ideja.
A što se tiče Dunav stanice, po planu nije pitanje "da li", već "kada" će biti ukinuta.
No, ako ima protivnika te ideje, SADA je vreme da pišu peticiju, a ne kada dotična već bude ukinuta (khm!).
Ja sam, recimo, protiv toga da se ukine, već sam za to da se iskoristi njen potencijal za gradsku železnicu.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8453
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3330
Pohvalio: 4986

Re: Modernizacija železnice

Postod JohnnyLee » Pon Jan 08, 2018 2:21 pm

ја сам против њеног укидања. може да се искористи као хаб теамваја који би ишао постојећим коридором око Калемегдана до ње и градске/регионалне железнице која би ту могла да се завршава
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 2
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2825
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2007
Pohvalio: 1814

Re: Modernizacija železnice

Postod DzonTravolta » Pon Jan 08, 2018 2:24 pm

Ili to. Svakako bi imala primenljivost. I bolje da se postojeća infrastruktura odmah uklopi u neki budući projekat, nego da mora da se ruši kao sa BnV.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5276
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4102
Pohvalio: 10891

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Pon Jan 08, 2018 2:30 pm

Дунав станица и пруга на Дорћолу и око Луке Београд имају велики потенцијал у реурбанизацији целог тог дела града од Марине до Панчевца и дуж Дунавске и Поенкареове. Туда могу да се провуку и нове трамвајске пруге (уз проширену Дунавску претворену у Дунавски булевар) а и метро линија или регионални метро/приградска железница. Цео тај део града је занимљив, могли би у радионици да направимо тему посвећену Вилиним водама, ако иста већ не постоји.
Pohvale za post: 5
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2825
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2007
Pohvalio: 1814

Re: Modernizacija železnice

Postod DzonTravolta » Pon Jan 08, 2018 2:33 pm

Odlična ideja! + :kk:
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8453
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3330
Pohvalio: 4986

Re: Modernizacija železnice

Postod JohnnyLee » Pon Jan 08, 2018 9:44 pm

може и да се направи нови саобраћајни хаб на месту новог аутобуског терминуса у Дунавској, да се ту укрштају и трамвај око Калиша и банатска пруга, уместо код Дунав станице, а она да остане само као стајалиште приградске железнице
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2825
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2007
Pohvalio: 1814

Re: Modernizacija železnice

Postod DzonTravolta » Pon Jan 08, 2018 10:25 pm

Iz "Novosti", planovi za održavanja i rekonstrukciju u "dogledno vreme":
Slika
Pohvale za post: 1
Biciklistkinja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 973
Pridružio se: Sre Jul 23, 2014 1:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 909
Pohvalio: 246

Re: Modernizacija železnice

Postod Biciklistkinja » Uto Jan 09, 2018 1:06 am

Malo ćoraviji čitatelj/ ka Novosti će pomisliti da se pravi pruga oko Srbije :)
"Nemam kad da razmišljam na raskrsnici,
Mogu stići jedino kudgod u blizinu."
Pohvale za post: 1
hiavata
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 376
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 284
Pohvalio: 1227

Re: Modernizacija železnice

Postod hiavata » Uto Jan 09, 2018 1:05 pm

20 godina kasnije, ista meta - isto odstojanje.

Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5276
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4102
Pohvalio: 10891

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Uto Jan 09, 2018 1:12 pm

Mркини снови. А сурова реалност је да нам требају директни возови од Београда до већине места у Србији са железницом и то неким са нормалним временом путовања.
hiavata
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 376
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 284
Pohvalio: 1227

Re: Modernizacija železnice

Postod hiavata » Čet Jan 11, 2018 2:24 pm

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1345735

"Prema pisanju Večernjih novosti, putnici koji idu za Bar od 1. jula ukrcavaće se na voz u "Topčideru" umesto u Glavnoj železničkoj stanici, jer auto-vozovi ne mogu da se napune na novoj stanici "Beograd centar"."

A ja se pitam što postaviše "rampu" za auto vagone na Topčider...
Pohvale za post: 1
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2825
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2007
Pohvalio: 1814

Re: Modernizacija železnice

Postod DzonTravolta » Čet Jan 11, 2018 2:42 pm

hiavata » 09 Jan 2018, 12:05 napisao:20 godina kasnije, ista meta - isto odstojanje.



Mislim da nema šanse da je ovo bilo 1998. Ako se ne varam, to je s početka 90ih.

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: astrodule, Google [Bot] i 6 gosta