Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4129
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2002
Pohvalio: 3587

Re: Modernizacija železnice

Postod tragac » Sre Maj 23, 2018 11:20 pm

Ugovoren izvoz žita iz Srbije preko Luke Bar
AD Luka Bar je ove godine na Sajmu bila u okviru jedinstvenog štanda Privredne komore Crne Gore, sa još deset naših kompanija


Ugovoren izvoz žita iz Srbije preko Luke Bar


Iz AD Luka Bar saopštili su da je tokom upravo okončanog Poljoprivrednog sajma u Novom Sadu, na Poslovnom forumu u Privrednoj komori Vojvodine, sa poslovnim partnerima iz Srbije dogovoreno da se žito iz Srbije već od ove godine izvozi na treća tržišta preko barske luke. Na sastanku su bili čelni ljudi Privrednih komora Srbije i Crne Gore, AD Luka Bar, Montecarga, Srbijacarga, te MK grupe i Agrogloba.

"Nakon usaglašavanja cijena prevoza koje su do sada predstavljale prepreku zaovaj posao, zaključeno je da je na pomolu dugoročni poslovni aranžman žitara iz Srbije i Luke Bar. Veliki je značaj ovog ugovorenog posla sa žitaricama nakon dugogodišnjeg prekida, i moramo biti izuzetno zadovoljni efektima našeg učešća na sajmu, obavljenim razgovorima i susretima sa predstavnicima privrednog i političkog života u Srbiji", ocijenio je izvršni direktor luke mr Zarija Franović.

AD Luka Bar je ove godine na Sajmu bila u okviru jedinstvenog štanda Privredne komore Crne Gore, sa još deset naših kompanija. Novosadski sajam, jedan od najvećih u jugoistočnoj Evropi, ove godine okupio je više od 1.500 izlagača iz 30 država, a imao je preko 300.000 posjetilaca.


Izvor: Vijesti (Crna Gora)

http://www.vijesti.me/vijesti/ugovoren- ... bar-989787

Postavlja se pitanje koliki je kapacitet ovakve BB pruge da prihvati dalji porast teretnog saobraćaja
Dok Milorad Dodik ima dvojno prebivalište u Banjaluci i Beogradu, hiljadama rođenih Beograđana je uskraćeno pravo na jedno jedino prebivalište, tu gde žive decenijama.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5316
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4170
Pohvalio: 10964

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Sre Maj 23, 2018 11:43 pm

И питање је како ће на ове планове о извозу утицати планови о руском ремонту пруге Б-Б?
Kolega2357
Higher intermediate
Postovi: 558
Pridružio se: Čet Avg 27, 2015 5:24 am
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 155
Pohvalio: 12

Re: Modernizacija železnice

Postod Kolega2357 » Čet Maj 24, 2018 12:03 am

Pohvale za post: 1
Nikola NS
Intermediate
Postovi: 189
Pridružio se: Čet Okt 06, 2016 10:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 310
Pohvalio: 86

Re: Modernizacija železnice

Postod Nikola NS » Čet Maj 24, 2018 12:33 am

Интервју са директором Инфраструктуре у „Политици“: http://infrazs.rs/2018/05/politika-23-m ... 25-godina/

Издвојио бих:
– пројектовање деонице Велика Плана – Ниш (други колосек од Сталаћа до Ђуниса)
– путнички саобраћај на прузи Шабац – Лозница од августа
– путнички саобраћаја на прузи Нови Сад – Орловат – Зрењанин од септембра
– затварање пруге Нови Сад – Београд на неколико месеци у 2019. због изградње вијадукта и тунела (и због тога је битан правац Нови Сад – Орловат – Панчево главна)

Остало је углавном већ спомињано раније.
Pohvale za post: 3
miki_ns
Higher intermediate
Postovi: 515
Pridružio se: Pon Okt 04, 2010 1:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 364
Pohvalio: 142

Re: Modernizacija železnice

Postod miki_ns » Čet Maj 24, 2018 7:26 am

Ovaj pravac Novi Sad - Titel - Orlovat je potencijalno odličan pravac (uz onaj na magistralnoj pruzi koji zahvata sve od Vrbasa do Inđije) za neku buduću prigradsku železnicu Novog Sada jer prolazi uz rub velikih naselja Kać, Budisava, Šajkaš, i kroz Titel. Mnogo efikasnije i pametnije bi bilo da GSP organizuje interne linije kroz ova naselja do njihovih ž. stanica (švajcarci baš tako organizuju saobraćaj, ali daleko smo mi od toga), nego da ima duge prigradske linije do Novog Sada. Naravno za to bi pruga morala biti u normalnom, a ne zapuštenom stanju.
Uz malo vizije Infrastruktura bi mogla u budućnosti predložiti pravljenje par kilometara pruge koji bi spojili sadašnju prugu od Farkaždina preko Idvora do Kovačice i time omogućili direktniju vezu Novi Sad - Pančevo, bez kruženja do Orlovata. To bi verovatno bilo interesantno i za putnički saobraćaj na toj relaciji. Ali za početak dobro je da i ova veza oživi.
Sa prethodnih mapa je tako lepo vidljivo koliko bi za teretni saobraćaj (pa i za Beograd) značila obnova pruge koja se odvaja od Pančevačke pruge preko Jabučkog i Glogonjskog Rita do Padinske Skele sa pravljenjem žalezničkog mosta preko Dunava. Sav teretni saobraćaj sa severozapadnog pravca (a i iz Makiša) koji ide ka Pančevu ili Rumuniji bi mogao tamo. Da ne govorim da bi se napravio železnički poluprsten oko grada. Naravno vrlo skupa investicija, ali na duge staze bi verovatno to bilo potrebno ako se očekuje porast teretnog saobraćaja.
Isto tako meni baš nije jasno zašto se spoj južne, Niške pruge i Vršačke ne radi preko Smedereva i Kovina (u kome je još uvek očuvan koridor pruge), nedostajući delovi bi se radili kroz ravnicu. Ovako, čak i kada se napravi most pored Vinče, teretni saobraćaj će opet biti provlačen kroz de-facto rastuća naselja Beograda.
Pohvale za post: 9
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5316
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4170
Pohvalio: 10964

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Čet Maj 24, 2018 8:27 am

Мост Смедерево-Ковин би сигурно доста растеретио железнички саобраћај.
Pohvale za post: 4
Nurko7000
Higher intermediate
Postovi: 1010
Pridružio se: Čet Avg 02, 2007 12:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 694
Pohvalio: 108

Re: Modernizacija železnice

Postod Nurko7000 » Čet Maj 24, 2018 9:06 am

001_fixed_bgdns.scale-400 -2.jpg
Nurko7000
Higher intermediate
Postovi: 1010
Pridružio se: Čet Avg 02, 2007 12:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 694
Pohvalio: 108

Re: Modernizacija železnice

Postod Nurko7000 » Čet Maj 24, 2018 11:16 am

001_fixed_sumadijazel.scale-400-2.jpg
Pohvale za post: 2
Kolega2357
Higher intermediate
Postovi: 558
Pridružio se: Čet Avg 27, 2015 5:24 am
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 155
Pohvalio: 12

Re: Modernizacija železnice

Postod Kolega2357 » Čet Maj 24, 2018 12:15 pm

Pohvale za post: 2
Darko78
Intermediate
Postovi: 390
Pridružio se: Pon Nov 06, 2017 12:35 am
Kontakt:
Pohvaljen: 534
Pohvalio: 215

Re: Modernizacija železnice

Postod Darko78 » Čet Maj 24, 2018 3:29 pm

Gledam na rts da su kupili 8 novix simensovih lokomotiva i da stizu od marta .
mario94
Beginner
Postovi: 45
Pridružio se: Pon Feb 05, 2018 11:10 am
Kontakt:
Pohvaljen: 34
Pohvalio: 69

Re: Modernizacija železnice

Postod mario94 » Čet Maj 24, 2018 3:32 pm

http://infrazs.rs/2018/05/vracamo-srpsk ... pu-evrope/
Evo link za lokomotive, potpisan ugovor :)
B.Vladimir
Beginner
Postovi: 80
Pridružio se: Pon Nov 02, 2009 4:31 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 37
Pohvalio: 2

Re: Modernizacija železnice

Postod B.Vladimir » Čet Maj 24, 2018 4:35 pm

Da li postoje planovi da se ovako nesto uvede kod nas?

https://junatkartalla.vr.fi/?lang=en-US
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3014
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1640
Pohvalio: 2659

Re: Modernizacija železnice

Postod RioBL » Čet Maj 24, 2018 8:05 pm



Jel, tuda treba da budu preusmjerene teretne kompozicije iz Pančeva? ne djeluje mi ovo za teretne kompozicije
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Pohvale za post: 1
Mis507
Novice
Postovi: 7
Pridružio se: Ned Jun 25, 2017 10:24 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4
Pohvalio: 23

Re: Modernizacija železnice

Postod Mis507 » Čet Maj 24, 2018 8:57 pm

Možda pitanje nije na mestu, ali čemu služi ovaj Kalimero? Izgleda zanimljivo, a na internetu piše da je u vlasništvu Infrastruktura.
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 343
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 560
Pohvalio: 7280

Re: Modernizacija železnice

Postod nekianonimnilik » Čet Maj 24, 2018 10:13 pm

B.Vladimir » Čet Maj 24, 2018 4:35 pm napisao:Da li postoje planovi da se ovako nesto uvede kod nas?

https://junatkartalla.vr.fi/?lang=en-US

to bi po meni bilo ekstremno do jaja za gsp, ne samo gde se trenutno nalaze nego koja im je planirana trasa, da oni anarhisti od navijaca kad luduju il kad su neki veci protesti i kad preusmeravaju linije mozemo se snadjemo sta gde ide, a ne da gledamo u pasulj da ce 83 preko fransa
Dusko
Novice
Postovi: 17
Pridružio se: Sub Nov 04, 2017 12:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 19
Pohvalio: 28

Re: Modernizacija železnice

Postod Dusko » Čet Maj 24, 2018 10:58 pm

tragac » Sre Maj 23, 2018 10:20 pm napisao:Ugovoren izvoz žita iz Srbije preko Luke Bar
AD Luka Bar je ove godine na Sajmu bila u okviru jedinstvenog štanda Privredne komore Crne Gore, sa još deset naših kompanija



http://www.vijesti.me/vijesti/ugovoren- ... bar-989787

Postavlja se pitanje koliki je kapacitet ovakve BB pruge da prihvati dalji porast teretnog saobraćaja


Pruga Beograd-Bar je projektovana na 10 miliona t godišnje. Jeste da je do sad propala ali i trenutni saobraćaj na njoj
je krajnje mršav tako da ne bi trebalo da bude bilo kakvih problema.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 25159
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11310
Pohvalio: 4443

Re: Modernizacija železnice

Postod direktor » Čet Maj 24, 2018 11:45 pm

Na pruzi bg-bar nikad nisu izgradjeni svi planirani objekti
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
orjen
Intermediate
Postovi: 385
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 621
Pohvalio: 111

Re: Modernizacija železnice

Postod orjen » Pet Maj 25, 2018 8:16 am

29.05.2000 otvaranje mosta preko Dunava. Drzavni vrh dosao u deset Gosa UIC-Z1 vagona. Govorio tadasnji predesdnik: "Zato smo dosli vozom. Ali ne bilo kakvim vozom. Ovde smo dosli vozom koji je samo sastavljen vagonima domace proizvodnje, koji su projektovani i izgradeni u nasim fabrikama za brzine od 200 km/h. To je ogroman rezultat. Jer danas samo cetiri zemlje u Evropi mogu samostalno da proizvode vagone za takve brzine."
Govor preslusati 28:15 (http://www.rts.rs/page/radio/sr/story/2 ... mena-.html) snimak malo losije reolucije sa prolazom voza 14:42, o vagnima 5:42
Mrkonjic tada bio svedok dogadaja. Bili smo blizu 200 km/h. :mrgreen:
Pohvale za post: 2
Rile
Intermediate
Postovi: 227
Pridružio se: Čet Jun 16, 2011 8:10 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 204
Pohvalio: 88

Re: Modernizacija železnice

Postod Rile » Pet Maj 25, 2018 11:03 am

U TPS Zemun gužva... A baš ništa nije preduzeto da se stvore uslovi za izmeštanje beogradske ložionice
i Ganc garaže. Kažu da će Južna ploča sa kolima koja su u saobraćaju biti premešteni u Topčider a lokomotive
i sve ostalo u TPS Zemun. Biće mnogo tesno.

20180522_142106.jpg


20160309_151136.jpg
Pohvale za post: 4
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 750
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 926
Pohvalio: 63

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pet Maj 25, 2018 12:30 pm

orjen » Pet Maj 25, 2018 8:16 am napisao:29.05.2000 otvaranje mosta preko Dunava. Drzavni vrh dosao u deset Gosa UIC-Z1 vagona. Govorio tadasnji predesdnik: "Zato smo dosli vozom. Ali ne bilo kakvim vozom. Ovde smo dosli vozom koji je samo sastavljen vagonima domace proizvodnje, koji su projektovani i izgradeni u nasim fabrikama za brzine od 200 km/h. To je ogroman rezultat. Jer danas samo cetiri zemlje u Evropi mogu samostalno da proizvode vagone za takve brzine."


Ti vagoni su licencirana kopija Siemens Z1 vagona projektovanih krajem 70-ih godina prošlog veka. Pritom ni do dan danas nisu rešili problem kvarova statičkog pretvarača. Pre nekih 7-8 godina su na svim kolima ugrađeni potpuno novi statički pretvarači, ali opet muku muče sa kvarovima. To je ono kad ne radi klima/grejanje, vrata se ne otvaraju, wc zapušava itd.
SlikaSlikaSlika
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 750
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 926
Pohvalio: 63

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pet Maj 25, 2018 12:37 pm

RioBL » Čet Maj 24, 2018 8:05 pm napisao:Jel, tuda treba da budu preusmjerene teretne kompozicije iz Pančeva? ne djeluje mi ovo za teretne kompozicije


Da si ti meni živ i zdrav, teretne i putničke kompozicije idu po mnogo lošijim deonicama na koridoru X.


tragac napisao:Postavlja se pitanje koliki je kapacitet ovakve BB pruge da prihvati dalji porast teretnog saobraćaja


Дошљак napisao:Мост Смедерево-Ковин би сигурно доста растеретио железнички саобраћај.



Ljudi, dokle više paranoje da će nekakav silni teret preplaviti srpske pruge? Kapacitet srpskih pruga je daleko veći od trenutnog i budućeg planiranog saobraćaja, a svaki remont odnosno povećanje brzine povećava i propusnu moć, tako da će na taj način i kapacitet povećavati.
SlikaSlikaSlika
Hromi Daba
Beginner
Postovi: 31
Pridružio se: Sub Nov 28, 2009 10:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 38
Pohvalio: 14

Re: Modernizacija železnice

Postod Hromi Daba » Pet Maj 25, 2018 1:12 pm

Tako je. Ugovoreno je 60.000t što dođe 0.6% od 10.000.000t.

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Pohvale za post: 1
orjen
Intermediate
Postovi: 385
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 621
Pohvalio: 111

Re: Modernizacija železnice

Postod orjen » Pet Maj 25, 2018 5:15 pm

@WLABmz hvala na informaciji.
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4129
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2002
Pohvalio: 3587

Re: Modernizacija železnice

Postod tragac » Pet Maj 25, 2018 5:48 pm

Rile » 25 May 2018 10:03 am napisao:U TPS Zemun gužva... A baš ništa nije preduzeto da se stvore uslovi za izmeštanje beogradske ložionice
i Ganc garaže. Kažu da će Južna ploča sa kolima koja su u saobraćaju biti premešteni u Topčider a lokomotive
i sve ostalo u TPS Zemun. Biće mnogo tesno.

20180522_142106.jpg


20160309_151136.jpg

Slika
Slika


Neke Flirtove su trebali da daju Nišu, Subotici, Novom Sadu, pa i Lapovu, Lajkovcu....ova mesta imaju sekciju vuče i višak koloseka.
Dok Milorad Dodik ima dvojno prebivalište u Banjaluci i Beogradu, hiljadama rođenih Beograđana je uskraćeno pravo na jedno jedino prebivalište, tu gde žive decenijama.
Pohvale za post: 2
spatiotecte
Expert
Postovi: 9529
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6018
Pohvalio: 1395

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Pet Maj 25, 2018 9:09 pm

Pa sad ce za godinu dana da krenu sa izgradnjom TPS Zemuna, tj njenim zavrsetkom pa ce biti mesta za sva vozna sredstva i vise nego sto treba.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gosta