Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Matt

Advanced
Učlanjen(a)
14.11.2007.
Poruke
3.167
Pohvaljen
4
Lokacija
Batajnica
Juče dok sam čekao Beovoz video sam jedan extra sređen vagon ŽS na nekoj međunarodnoj liniji. Izgleda lepše od onih hrvatskih vagona koje viđam na liniji za Zagreb.

Brzi voz za Suboticu takođe je udoban, poslednji put kad sam se vozio bile su čak i navlake na sedištima.

Međutim putnički vozovi i vozovi ka jugu su raspad. Čak i za duge relacije, ka Prijepolju, Nišu ili Subotici možete da očekujete plastična sedišta, još gore. često nema ni mesta za sedenje.
 
Lepo od tebe što si to podelio sa nama? xD

No, i ja imam isto iskustvo sa tim subotičkim... Jako je kul. Dovoljno je udoban da se čak može ignorisati to što mili koliko je spor... :p
 
Vozovi koji pominjete za Suboticu su Poslovni vozovi 541/540 i 543/542 sa plavim vagonima i sedištima kao u avionu. Vagoni su sređeni pred prošli Red vožnje i veoma su udobni i sa čistim sedištima i belim presvlakama na naslonu za glavu. Jedino što tim vozovima nedostaje to su Bife kola koja su saobraćala do prošlog Reda vožnje. Ti vozovi kada kasne ne kasne više od 15-20 minuta a često dođu i na vreme a nekad i pre vremena.
Brzine do Novog Sada su O.K. ali od Novog Sada do Subotice su jako loše.

Mateja, kako je izgledao taj vagon? Koje je bio boje i da li možda znaš na kojoj relaciji je saobraćao?
 
kad su meni prodali kartu, na istoj je pisalo da je to ekspres voz i karta je koštala nešto preko 1000 dinara za dve osobe.
ne zna šta me je to snašlo, ali je preskupo.
 
je li realno da se pruga BG-NS-SU, BG-Šid i BG-Vršac dignu na 200 km/h umesto 160 km/h, kao što planiraju? po meni je to moguće, s obzirom da su ravničarske pruge
 
Ne znam cemu to realno, razdaljine su male (osim u slucaju nekog ekspres voza BG - SU), tako da ne znam kolika je isplativost dizanja na 200 km/h, a i sa 160 km/h su konkurentni sa automobilskim prevozom a tek narocito autobuskim.
 
hazard":2bagcha3 je napisao(la):
Ne znam cemu to realno, razdaljine su male (osim u slucaju nekog ekspres voza BG - SU), tako da ne znam kolika je isplativost dizanja na 200 km/h, a i sa 160 km/h su konkurentni sa automobilskim prevozom a tek narocito autobuskim.
али свака од тих пруга је део једне пруге (Београд-Загреб-Љубљана-Беч, Београд-Букурешт, Београд-Будимпешта) на којој раздаљине и нису тако мале и убрзање од 25% би се итекако осетило.

На пример, сада је ситуација таква да интелигентан човек мора да стане и размисли три пута пре него што купи возну карту од Београда до Будимпеште. Ја требам летос да путујем да тој траси - јако лоше подносим ноћну вожњу аутобусом јер не могу ока да склопим и изазива ми мучнину, али ћу вероватно ипак завршити у минибусу јер су возови на српском делу трасе напросто ван памети. Ако Бгд-Будимпешта икада хоће да постане разумна железничка траса битно је да та пруга буде урађена што је могуће боље у оквиру финансијских могућности (мада се ја не разумем колико релативно расту цене како повећаваш могућу брзину).
 
pa ideja mi je bila upravo zbog međunarodnih vozova, s obzirom da oni staju na vrlo malo stanica u Srbiji (NS, SU, Šid? i Vršac?).
mislim, da voz do Budimpešte putuje 7 do 9 sati (po redu vožnje) je malo suludo, ako se uzme u obzir da se kolima stigne za nekih 5 sati
 
Lepa vest, nema sta...jos kad bi se obistinila.

Петак, 05. јун 2009.

Потписан Протокол о сарадњи ради унапређења јавног железничког превоза у Београду

Протокол о сарадњи ради унапређења јавног железничког превоза у Београду потписали су данас градоначелник Драган Ђилас и генерални директор Јавног предузећа „Железнице Србије” Милован Марковић. Протоколом је предвиђено удруживање средстава и капацита ради развоја железничког превоза путника и његовог интегрисања у систем јавног превоза главног града, што подразумева набавку нових и ремонт постојећих електрогарнитура, као и унапређивање железничке инфраструктуре.

– Пре око годину дана, у јеку предизборне кампање, из другог покушаја успели смо да се превеземо „Беовозом” од Вуковог споменика до Ресника за двадесетак минута. Тада сам рекао да ће један од приоритета града у наредном периоду бити развој градске железнице јер захваљујући томе можемо да решимо један део проблема у саобраћају у врло кратком року. У протеклом периоду развили смо врло детаљан пројекат градске железнице, са прецизним роковима и јасним инвестицијама. Пројекат је подељен у три фазе, а већ за годину дана имаћемо прве резултате који се односе на квалитетно повезивање железничким превозом од Батајнице, преко Новог Београда, Прокопа до Панчевачког моста и с друге стране до Раковице. У следећим фазама улагаће се у правце ка Лазаревцу, Младеновцу, Сопоту, Барајеву, чиме ће се омогућити да људи који живе у периферним деловима града брзо стигну до центра. Железница је велики потенцијал и изузетно је значајна за Београд, а могућност да неко, примера ради, из Земуна стигне за 15 минута у центар града нема никакву конкуренцију. Улагањима у градску железницу и у перспективи метроом и мостовима које ћемо изградити, моћи ћемо делимично да решимо проблем саобраћаја. Кажем делимично јер и сами грађани морају да схвате да аутомобил није најбоље превозно средство за долазак у центар града – рекао је Драган Ђилас.

Градоначелник је истакао да је унапређивање јавног железничког превоза један од најважнијих пројеката у наредне три године. Град ће уложити око тридесет милиона евра у железничку инфраструктуру, а захваљујући кредиту Европске банке за обнову и развој купиће и 20 нових електрогарнитура.

Директор „Железница Србије” Милован Марковић казао је да су потписивање протокола и будућа сарадња са градом за ово предузеће веома значајни јер су „Железнице Србије” врло заинтересоване да железнички саобраћај буде што квалитетнији. Уговори ће бити врло брзо потписани, а протокол предвиђа и оснивање заједничког предузећа које ће се старати о реализацији обавеза. Он је додао да је важност железнице у томе што не зависи ни од једне друге врсте саобраћаја, већ само од способности да се добро организује, уз поправку пруге и куповину нових и ремонт постојећих електрогарнитура.

У првој фази, са роком завршетка од једне, односно две године, предвиђена је реализација две линије: Батајница – Панчевачки мост и Београд центар – Раковица – Железник (Ресник). Интервал кретања возила је 15 минута и омогућиће да се првом линијом стигне за 35 минута, а другом за 15 минута. У другој фази, чија је реализација планирана две године након прве фазе, предвиђене су, такође, две линије: Батајница – Крњача (продужетак од Панчевачког моста до Крњаче) и Београд центар – Рипањ (продужетак од Раковице до Рипња). Возови би се такође кретали у интервалу од 15 минута. У трећој фази планиране су три линије: Лајковац – Лазаревац – Ресник, Младеновац – Ресник и Умчари – Раковица. Укупна дужина ових траса износи 120 километара, а укупне инвестиције, које подразумевају набавку електрогарнитура и улагања у пругу и стајалишта, износе 109,12 милиона евра. Читав пројекат је одржив и отворен за даљу надградњу, што би подразумевало реконструкцију и електрификацију двоколосечне пруге око Калемегдана до Вишњичке бање и повезивање са Новим Београдом, затим повезивање са трасама метроа и повезивање Сурчина, Добановаца, Аеродрома „Никола Тесла” са Земун пољем.
Izvor: Sajta grada Beograda
link ka vesti: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1347614
 
Kada bi na svakih 15 minuta isao voz od Surcina tj. aerodroma do Vuka...da ne moram da zovem taksistu unapred da dodje po mene i placam ~1500 din., ili jos gore da rizikujem sa onim divljacima tamo sto naplacuju duplo, ili da se vozim Jatovim busevima koje raznorazni likovi voze ludacki...leleeeeee...a to sto bi oni divljaci ostali bez posla bi me narocito radovalo. Pa oni uzmu ljudima po 3 soma do centra, a po taksimetru je oko 850-1250 dinara...
 
zhaba":25vh57vi je napisao(la):
Cekaj, jel oni to zele da kazu da se ukida linija do Panceva??? Ili mozda kako ta linija vec funkcionise pa nisu potrebna ulaganja???
Pa kakve to veze ima sa Bgom? Mislim, to je vec medjugradska veza...ovde je rec o gradskoj zelenici :) vozi se do Pancevackog mosta i dosta :p
 
...
Predstavnici vlada Crne Gore, Srbije i Italije potpisali su u utorak u Podgorici memorandum o razumevanju i studiju o tehničko-ekonomskoj izvodljivosti radova na rekonstrukciji železničke pruge Beograd - Bar. Studija je vredna milion i po evra, od čega će Vlada Italije obezbediti milion, a ostatak Srbija i Crna Gora. Izrada studije biće završena za godinu dana, posle čega će početi rekonstrukcija koju će izvoditi italijanske firme. Mrkonjić je kazao da je rekonstrukcija pruge
Beograd - Bar od izuzetnog značaja, a isto smatraju i crnogorski ministri ekonomije i saobraćaja, Branko Vujović i Andrija Lompar, kao i italijanski ministar ekonomije Klaudio Skajola.
Železnički pravac Beograd - Bar predstavlja transportnu osu od izuzetnog strateškog značaja za saobraćaj Srbije. Takođe, to je veza Italije i Crne Gore sa panevropskim Koridorom 10 (Salcburg - Ljubljana - Zagreb i Budimpešta - Beograd - Niš - Skoplje - Solun). Zato, u želji da ostvare još jaču trgovinsku integraciju i još veću ekonomsku razmenu, ministri Srbije, Italije i Crne Gore angažovaće se, kako memorandum predviđa, u realizaciji tehničke i finansijske studije koja se odnosi na modernizaciju pruge.
U memorandumu se navodi i niz ranijih odluka. To su studija koju promoviše italijansko Ministarstvo ekonomije i finansija, u kojoj se, između ostalog, ističe potreba za jačanjem železničke linije Beograd - Bar, zatim odluke CIPE od marta 2006. i decembra 2007, kojima se odobrava finansiranje projekta južna Italija - Balkan u iznosu od dva i po miliona evra. Tu je i akcioni plan za urgentne intervencije na barskoj pruzi.
...
Izvor: http://www.novosti.rs/code/navigate...d_add=milutin mrkonjic, autoput ka crnoj gori
 
pošto je tema modernizacija železnice, pa evo da dam neke varijante što sam ja radio za sebe (napomena: slike su vlasništvo osoba čije mejlove možete da vidite u ćoškovima, ali su za slobodnu upotrebu)
da krenem redom:
švajcarski BLS klasa 465:
2rpcvmx.jpg

241qa89.jpg


EuroSprinter lokomotiva (u karakteristikama na slici je data brzina za F varijantu, postoji i U varijanta koja može da ide 230 km/h, isti je dizajn)
2eo8qc5.jpg

jq17gz.jpg

2091poy.jpg


i za kraj RegioSwinger, DMU voz, koji se sa dosta uspeha koristi u Hrvatskoj na neelektrisanim deonicama
2whl8ur.jpg
 
Zeleznice bi stvarno mogle da plate 100 evra nekom studentu da im napravi logo!
 
@Johny, čemu toliko grbova? Nije voz ustavni sud pa da ima grbove na svakom uglu. Uopšte za to nisu potrebni visokozvanični državni simboli nego samo logo železnice. Npr. nemačke železnice furaju samo ovo

deutscheBahn_morgue.jpg


holandske:
NederlandseSpoorwegenA.gif


francuzi:

sncf_neu.gif


....
 
Prevoz putnika vozom neisplativ
21. jul 2009. | 01:20 | Izvor: Danas
Beograd -- Cene u putničkom železničkom saobraćaju u Srbiji nisu dovoljno visoke da pokriju troškove pa privatnici neće imati interes da prevoze putnike, piše “Danas”.

Direktor Direkcije za železnicu Slobodan Rosić rekao je za ovaj list da Zakon o železnici iz 2005. godine dozvoljava uvođenje privatnih operatera koji bi pored Železnica mogli da koriste srpske pruge, međutim, očekuje se da će uglavnom biti zainteresovani za obavljanje robnog transporta.

Direkcija je nedavno izdala tri licence za korišćenje pruga čime je i zvanično započeo proces uvođenja privatnih kompanija u železnički saobraćaj u Srbiji.

Dozvole su dobili Termoelektrana “Nikola Tesla“, Privredno društvo za građenje, remont i održavanje pruga Zgop i preduzeće Kombinovani prevoz.

Kako “Danas” saznaje u Direkciji, TENT je zatražio licencu za obavljanje saobraćaja na svojoj internoj železnici dok su dva druga preduzeća dobila dozvole za transportne usluge na području kompletne srpske železničke mreže.

Rosić kaže da će početak korišćenja pruga od strane tih kompanija zavisiti od utvrđivanja tzv. metodologije vrednovanja elemenata, koji utiču na visinu naknade za korišćenje železničke infrastrukture.

"Ministarstvo za infrastrukturu angažovalo je konsultantsku kuću Buz Alen Hamilton da sačini predlog dokumenta koji bi omogućio stvaranje uslova da Železnice Srbije uspostave mehanizme za izdavanje i naplatu trasa. Radna varijanta toga akta je završena i, nakon što je odobre stručne službe Ministarstva za infrastrukturu i verifikuje Vlada Srbije, privatni operateri bi mogli da počnu sa radom tokom sledeće godine. Inače, uvođenje privatnih operatera predviđa Zakon o železnici iz 2005. godine na osnovu koga licence i sertifikate o bezbednosti izdaje Direkcija za železnicu, Železnice Srbije odobravaju dozvole za korišćenje trasa, a visinu nadoknade za korišćenje železnilče infrastrukture propisuje država" objašnjava Rosić.
Izvor: b92.net
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=07&dd=21&nav_category=206&nav_id=372350
 
среда, 29. јул 2009, 11:06 -> 11:29

Уговори о производњи и ремонту вагона
Железнице Србије потписале са осам домаћих ремонтних предузећа уговоре о производњи и ремонту вагона и локомотива у вредности од 2,1 милијардe динара. Средства за реализацију пројекта обезбеђује Влада Србије.

Осам домаћих ремонтних предузећа и Железнице Србије потписале су уговоре о производњи и ремонту вагона и локомотива у вредности oд 2,1 милијардe динара.

"Ремонтоваћемо укупно 109 путничких вагона, 500 теретних вагона и 12 локомотива, а набавићемо и 100 нових теретних кола из Фабрике вагона у Краљеву", изјавио је генерални директор Железница Милован Марковић.

"Реч је о добром пројекту Владе Србије, који ће нашем предузећу омогућити да добије велики број нових возних средстава, а српској вагоноградњи да упосли капацитете и ангажује укупно 2.250 радника", рекао је Марковић.

Читав посао требало би да буде завршен до краја године, додао је Марковић.

Средства за реализацију тог пројекта обезбеђује влада преко Министарства економије и регионалног развоја из буџетских средстава за ову годину, а гаранција за успешну реализацију посла биће у форми посебних кредита преко Фонда за развој, наведено је у саопштењу Железница Србије.

Према Марковићевим речима, у овај пројекат укључена су сва ремонтна предузећа у Србији.

Потребно око 5.500 вагона

"Гоша" у Смедеревској Паланци ремонтоваће и реконструисати 54 путничка вагона, у вредности од 351 милиона динара, смедеревски "Желвоз" поправиће 145 теретних и 55 путничких вагона, а вредност посла је 420 милиона динара.

Теретна кола ремонтоваће и суботичко "Братство"-100 вагона, у вредности од 101 милиона динара, "Вагонка" из Ниша 125 вагона (170 милиона динара), "МИП Радионица шинских возила Ћуприја" - 80 вагона (79 милиона динара) и "Интермеханика" Смедерево - 50 вагона, у вредности од 45 милиона динара.

Нишка "Локомотива" добила је посао у вредности од 358 милиона динара за ремонт 12 локомотива, а од краљевачке Фабрике вагона биће купљено 100 нових теретних вагона, у вредности од 578 милиона динара.

У теретном саобраћају српским железницама за задовољавање потреба привреде неопходно је око 5.500 вагона, а сада је у саобраћају само 3.500, рекао је директор Железница.

Преко 40 одсто наших теретних вагона је старије од 30 година, а због недостатка кола у робном саобраћају, само у претходне три године изгубили смо око 90 милиона евра.

Реализација овог посла већ до краја године омогућиће Железницама Србије да задовоље потребе тржишта у путничком и робном саобраћају, рекао је Марковић.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/5/Економија/76782/Уговори+о+производњи+и+ремонту+вагона.html
 
Steva":71mpmnf8 je napisao(la):
@Johny, čemu toliko grbova? Nije voz ustavni sud pa da ima grbove na svakom uglu. Uopšte za to nisu potrebni visokozvanični državni simboli nego samo logo železnice. Npr. nemačke železnice furaju samo ovo

http://reisen.kiwoo.de/deutscheBahn_morgue.jpg

holandske:
http://www.logodesignworks.com/logo-designs/logo-design-n/main/NederlandseSpoorwegenA.gif

francuzi:

http://www.juergs.ch/gif/bahn/sncf_neu.gif

....
O pricu o logotipu Zeleznica Srbije bolje da ne ulazimo detaljno, bice samo nerviranja.

Ukratko, pre 4 godine bio je raspisan konkurs za novi identitet. Pristiglo je nekoliko desetina radova od kojih je bilo zaista sjajnih resenja. Umesto da odaberu neko, uprava je odlucila da konkursnu nagradu dodeli sebi a novi logo su napravili tako sto je na postojeci docrtano veliko C.
 
Smederevski "Želvoz" i rumunski "Grampet" u Beogradu promovisali modernizovane putničke vagone
Ponedeljak, 19. Oktobar 2009.

Fabrika železničkih vozila "Želvoz" iz Smedereva i većinski vlasnik ovog preduzeća "Grampet group" iz Rumunije 16. oktobra, na glavnoj železničkoj stanici Beograd, promovisali su šest modernizovanih putničkih vagona.
Reč je o četiri dvospratna vagona, koji su prvi put vidjeni na srpskim prugama i dva salon – vagona, namenjenih saobraćaju na evropskim prugama.
Ovi modernizovani putnički vagoni predstavljeni su pod nazivima Blue Hexagon i Soko. „Želvoz“ i Grampet su na ovaj način potvrdili svoju spremnost za proizvodnju vagona evropskog kvaliteta.
Predstavnik većinskog vlasnika Grampeta u želvozu Kornel Negret, obraćajući se gostima promocije, istakao je da je ova kompanija spremna za transfer odredjene tehnologije u „želvoz“, kako bi proizvodnja ovih modernih putničkih vagona počela i u Srbiji.
- Nadam se da ćemo zajednički utvrditi da smo došli do cilja koji smo zajednički odrediti, - naglasio je Negret.


- Zahvaljujući programu i podswticajnim sredstvima Vlade Republike Srbije, proizvodnja u smederevskom „želvozu“ je već intenzivirana, a naša zemlja će do kraja 2009. godine dobiti veći broj remontovanih vagona u saobraćaju. Proizvodnja modernizovanih putničkih vagona velika je razvojna šansa za ovu smederevsku fabriku, - rekao je generalni direktor „Želvoza“ dr Slobodan Ristić. On je istakao da kompanija Grampet u svom sastavu ima preko 12 hiljada vagona, preko 250 lokomotiva, uz ostvaren godišnji promet prošle godine od 250 miliona evra, što potvrdjuje da je reč o izuzetno moćnoj kompaniji.
- Svi vagoni izradjeni su po standardima evropske unije, počevši od ekološke farbe, preko automatskih vrata sa pokretnim stepenicama koje omogućavaju prevoz invalida i klima uredjaja, pa sve do GPRS-a, - istakao je Ristić.
Pokretanje proizvodnje novih putničkih vagona u „Želvozu“ od izuzetnog je značaja za grad Smederevo, kao i za čitav region, - rekao je gradonačelnik Smedereva Predrag Umičević, ocenivši privatizaciju ove fabrike kao uspešnu, jer ona danas radi punom parom, a radnici su na svojim proizvodnim mestima.

- Grampet je u Srbiju došao sa vagonima, a ne samo sa slikama i obećanjima, kako bi ponudio partnerstvo i kako bi se u Smederevu pokrenula proizvodnja vagona za našu zemlju, ali i za inostranstvo. Ekonomski eksperti tvrde da će vagonogradnja biti uspešna i tu šansu treba da iskoristimo. Nadam se da će Vlada Republike Srbije, zajedno sa lokalnom samoupravom, prepoznati ovu šansu za pokretanje izuzetno značajne proizvodnje, koja bi u samom Smederevu trebalo da omogući otvaranje više stotina novih radnih mesta, - naglasio je Umičević.
Promociji su prisustvovali rukovodstvo i stručnjaci „Železnica Srbije“, na čelu sa generalnim direktorom Milovanom Markovićem i predsednikom Upravnog odbora Zoranom Andjelkovićem, kao i direktor Direkcije za železnice Slobodan Rosić, sa saradnicima, a Ministarstvo za infrastrukturu predstavljali su pomoćnik ministra Dejan Lasica i državni sekretar dr Slavoljub Vukićević. Promociji su prisustvovali i predstavnici železničkih uprava iz regiona, privrednici i mnoge druge zvanice.


Četiri dvospratna vagona koji su promovisani imaju ukupno 270 sedišta i mogu da razviju maksimalnu brzinu od 120 kilometara na sat. U sastavu je jedan vagon prvog razreda (55 sedišta), dva vagona drugog razreda (po 79 sedišta) i vagon drugog razreda –bistro bar (57 sedišta). Vagoni prvog i drugog razreda, pod promotivnim nazivom „SOKO“ (odnosno na rumunskom „ACVILA“) su klimatizovani, sa sistemima za video nadzor, ozvučenje i vizuleno i akustično obaveštavanje putnika. Vagon prvog razreda imaju utikače 230 V (za lap-topove), kao i Wireless, a vagon drugog razreda platformu za ulazak u voz, kao i toalet za osobe sa posebnimj potrebama.
„Blue Hexagon“ („Plavi šestougao“) je promotivni naziv salona koji je ovom prilikom bio prezentiran. Vagon može da dostigne brzinu do 160 kilometara na sat i ima 78 sedišta. Grejanje, ventilacija i klima u vagonu su savremenog Faiveley tipa, ulazna klizna vrata su louvoyant sistema, sa pokretnim stepenikom i uz električno aktiviranje, a medjuvrata i vrata salon sa elektropneumatskim aktiviranjem. Vagoni su opremljeni sistemom za obaveštavanje putnika, sa dva displeja na spoljašnjosti i četiri TFT monitora u njihovoj unutrašnjosti.
Vagone je modernizovala rumunska firma „Remar Pascani“, koja posluje u sistemu „GRAMPET GROUP“, u čijem sastavu je i smederevski remonter. „Želvoz“ i rumunski „Grampet“ na ovaj način su se predstavili potencijalnim partnerima u zemlji i inostranstvu i potvrdili svoju spremnost za proizvodnju železničkih putničkih vagona evropskog kvaliteta. Ukoliko železničke uprave pokaži interesovanje za ovaj tip putničkih vagona, smederevski „Želvoz“ bio bi u potpunosti spreman da preuzme tehnologiju i pokrene njihovu proizvodnju.
U okviru prezentacije,organizovana je i promotivna vožnja od Beograda do Resnika i natrag.
izvor: internet prezentacija Zeleznica Srbije
http://www.zeleznicesrbije.com/syst...iewsingle/_params/newsplus_news_id/23119.html
 
Vrh