Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

Pendolino
Intermediate
Postovi: 322
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 209
Pohvalio: 177

Re: Modernizacija železnice

Postod Pendolino » Pet Maj 03, 2019 12:42 pm

WLABmz » Wed May 01, 2019 1:18 pm napisao:Prema okvirnom ugovoru sa Kinezima planira se izgradnja nove dvokolosečne pruge Beograd - Velika Plana za 160 km/h - vrednost radova nije pomenuta.

Za modernizaciju preostalih 198 km od Velike Plane do Niša predviđena vrednost radova je 600 miliona evra - obim radova nije pomenut. Nije precizirano da li će se raditi za 160 km/h (što zahteva peglanje krivina i promenu trase na određenim delovima) i da li će se raditi drugi kolosek od Stalaća do Đunisa ili će se raditi samo rekonstrukcija i modernizacija po postojećoj trasi.

Za modernizaciju preostalih 88 km od Niša do Preševa (verovatno se misli na deonice koje nisu remontovane prethodnih par godina) predviđena vrednost radova je 160 miliona evra. Rekao bih po iznosu da se južno od Niša ne planira drugi kolosek niti brzine veće od projektovanih - od 80 do 120 km/h u zavisnosti od deonice.



Nova pruga Rakovica-Velika plana je razvlačena po nekim dokumentima još od sedamdesetih i početaka projektovanja novog BG čvora sa sve Prokopom. Još tada je uvek napominjano da će trasa biti naknadno određena.

Za dalje, Veleika plana-Markovac-Lapovo varoš nakon prve veće krivine i nizbrdice na samom izlazu iz stanice ima potencijal za 160km/h, ali ima par krivina koje treba peglati. Kroz tri Lapova je još osamdesetih bilo 120km/h i to samo treba vratiti, do preko mosta na Lepenici.
Odatle do Miloševa opet ima par blagih krivina koje se mogu jeftino peglati za 160km/h. Odatle kroz Bagrdan i Bagrdanski tesnac do Jagodine jeste problematično za više od 100-120km/h, naročito ona lakat krivinčuga na ulazu u Lanište, koja je peglana sedamdesetih.

Od Jagodine do Ćićevca je pravac na kome su samo dve krivine od kojih je jedna (pre Ćuprijskog mosta) već odrađena (deonica Gilje-Paraćin) za 160km/h. Tu bi zaista bila šteta da se ne odradi za 160km/h ako već rade rekonstrukciju.

Koliko sam čuo, u planu je da se radi potpuno nova pruga Ćićevac-Braljina, trasom kroz brdo sa tunelom.

Od Braljine do Trupala je pruga rađena kasnih osamdesetih po vrlo dobrim standardima, ali sa radijusima za 120km/h.

Od Trupala do Crvenog krsta je jedan kolosek.

Najveći problem su raspadnuti mostovi i naravno pružni prelazi koje treba denivelisati.
Pohvale za post: 10
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1028
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1379
Pohvalio: 84

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pet Maj 03, 2019 8:34 pm

@Pendolino

Od Velike Plane do Jagodine je peglano sve i projektovano za 120 km/h. Kada bi se povećali razmaci između signala i povećala superelevacija na najveću moguću vrednost za mešovite pruge 140 km/h bi dozvoljavala sadašnja trasa.
SlikaSlikaSlika
arsa.arsa
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 360
Pridružio se: Pon Apr 01, 2013 3:44 pm
Lokacija: Bezanijska kosa
Kontakt:
Pohvaljen: 604
Pohvalio: 148

Re: Modernizacija železnice

Postod arsa.arsa » Sub Maj 04, 2019 1:57 pm

Radi se i vikendom na probijanju ovog pothodnika.

Slika

Slika

Slika
Pohvale za post: 11
gishko
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 565
Pridružio se: Uto Sep 27, 2016 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1023
Pohvalio: 3443

Re: Modernizacija železnice

Postod gishko » Sub Maj 04, 2019 7:11 pm

Na poslednjoj slici izgleda kao da imaju kontra okrenute stajališne nadstrešnice ka liftu (otpilike one koje sada vidjamo po gradu), razume li neko šta je prikazano?
milos.tro
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10504
Pridružio se: Uto Dec 24, 2013 11:42 pm
Pohvaljen: 17857
Pohvalio: 7491

Re: Modernizacija železnice

Postod milos.tro » Ned Maj 05, 2019 10:14 pm

Pruga za velike brzine BG-Novi Sad
Radovi kod Indjije,Karlovački vijadukt
izvor:pruge i vozovi Vojvodine
Prikačeni fajlovi
59796217_2714184771931123_3437143051452022784_n.jpg
59754637_2714184471931153_3974606780608020480_n.jpg
59792988_2714184488597818_5508387018448568320_n.jpg
59673818_2714184395264494_5734496684143017984_n.jpg
59709436_2714184345264499_5368442415415820288_n.jpg
59614137_2714184225264511_8290642656426459136_n.jpg
59622047_2714184445264489_3790604420232773632_n.jpg
59532118_2714184245264509_5398697994704912384_n.jpg
59427239_2714184691931131_4047902819875815424_n.jpg
59429586_2714184261931174_4674551446149005312_n.jpg
59413139_2714184521931148_1746703533597523968_n.jpg
59339763_2714184625264471_7548676477538009088_n.jpg
59345398_2714184658597801_1826773298931826688_n.jpg
59295502_2714184578597809_4004587477695201280_n.jpg
59301177_2714184588597808_206372263744765952_n.jpg
59321415_2714184745264459_6941721229799718912_n.jpg
59285559_2714184821931118_2209046601119301632_n.jpg
Pohvale za post: 25
Dalmatinac
Intermediate
Postovi: 278
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 9:24 am
Kontakt:
Pohvaljen: 500
Pohvalio: 421

Re: Modernizacija železnice

Postod Dalmatinac » Pon Maj 06, 2019 10:26 pm

Nesto su provalili na NS buildu da je pukao beton na najvecem rasponu pa da kao analiziraju od cega je.. Ima li neko takvu informaciju?
gishko
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 565
Pridružio se: Uto Sep 27, 2016 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1023
Pohvalio: 3443

Re: Modernizacija železnice

Postod gishko » Pon Maj 06, 2019 11:30 pm

Jesu li predvideli pothodnike na stanicama uopšte? U Indjiji ne izgleda da ih ima, neće valjda putnici preko brze pruge da prelaze?
spatiotecte
Professional
Postovi: 10199
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6870
Pohvalio: 1649

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Uto Maj 07, 2019 12:09 am

Naravno da ima podhodnika na svakoj stanici pa samim tim i u Indjiji.
Pohvale za post: 3
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 27928
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 14526
Pohvalio: 6057

Re: Modernizacija železnice

Postod direktor » Uto Maj 07, 2019 2:01 am

Dalmos bas si rjecit gdje ispuco beton treba da nagadjamo mozda ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Dalmatinac
Intermediate
Postovi: 278
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 9:24 am
Kontakt:
Pohvaljen: 500
Pohvalio: 421

Re: Modernizacija železnice

Postod Dalmatinac » Uto Maj 07, 2019 7:17 am

Da prenesem post

"Kolega mi radi na armiranobetonskim radovima na vijaduktu. Prilikom utezanja kablova za prednaprezanje na prvom tzv. mostu je došlo do pucanja betona. Radovi na ostalim mostovima-nosačima-gredama su obustavljeni i vodi se istraga."
Pohvale za post: 2
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1028
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1379
Pohvalio: 84

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Uto Maj 07, 2019 12:27 pm

Dalmatinac » Uto Maj 07, 2019 7:17 am napisao:Da prenesem post

"Kolega mi radi na armiranobetonskim radovima na vijaduktu. Prilikom utezanja kablova za prednaprezanje na prvom tzv. mostu je došlo do pucanja betona. Radovi na ostalim mostovima-nosačima-gredama su obustavljeni i vodi se istraga."


Kako mi je ovo poznato. Samo da ne bude kao desni kolosek Stara Pazova - Golubinci:

Pre radova - "Prva pruga u Srbiji za 160 km/h"
Posle radova - "Iz sigurnosnih razloga brzina je ograničena na 80 km/h"
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 2
Rile
Intermediate
Postovi: 256
Pridružio se: Čet Jun 16, 2011 8:10 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 415
Pohvalio: 128

Re: Modernizacija železnice

Postod Rile » Uto Maj 07, 2019 10:14 pm

Nešto o čemu je spatio već pisao

IMG_20190506_182614.jpg


IMG_20190507_041834.jpg
Pohvale za post: 11
orjen
Intermediate
Postovi: 489
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 821
Pohvalio: 163

Re: Modernizacija železnice

Postod orjen » Sre Maj 08, 2019 10:41 am

U Upitniku bilo planirano da se razgovara i o zeleznicama. Kada se karta pojavila voditeljka usmerila na politicke teme :mrgreen: Pripremljeni zadrzaj za zeleznice na kraju nije taknut :notok: Za utehu imamo kartu koji je ocigledno pripremio predsednik. Predlazem novo gostovanje o putnoj infrastrukturi. Za cestnu infrastrukturu se naslo vreme ali i u tom delu voditeljki je htela da je sto brze zatvori. Primetljivo da se u nekim segmentima nije pripremila pa se diskusija nije makla dalje od Kosova do Terazija. Bolje da u emisiji ima vise sadrzajnih informacija u gostovanju od 1:28 (90 min). http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... ja-je.html
Prikačeni fajlovi
Zeleznice Srbije.jpg
Dusko
Beginner
Postovi: 46
Pridružio se: Sub Nov 04, 2017 12:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 55
Pohvalio: 147

Re: Modernizacija železnice

Postod Dusko » Sre Maj 08, 2019 1:48 pm

To je barem lako jer predsednik to redovno ponavlja pa tako i nedavno na velikom skupu u Beogradu.
Znači svake 2-2,5 godine ćemo za najdalje 2 do 2,5 godine putovati do Budimpešte za 2 h i 40 minuta i tako stalno izmiče,
do ko zna kad. :)
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9113
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4256
Pohvalio: 6373

Re: Modernizacija železnice

Postod JohnnyLee » Sre Maj 08, 2019 2:28 pm

њему је све 2 до 3. да ли недеље, месеца, године, деценије није битно, али је увек 2 до 3
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
lento
Higher intermediate
Postovi: 544
Pridružio se: Pon Maj 23, 2011 12:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 59
Pohvalio: 593

Re: Modernizacija železnice

Postod lento » Sre Maj 08, 2019 3:59 pm

A da li ce postojati i liftovi za bi tesko pokretni, nepokretni ili recimo ljudi s decom u kolicima mogli da stignu do zeljenog perona?

spatiotecte » 07 May 2019 12:09 am napisao:Naravno da ima podhodnika na svakoj stanici pa samim tim i u Indjiji.
spatiotecte
Professional
Postovi: 10199
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6870
Pohvalio: 1649

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sre Maj 08, 2019 4:01 pm

E toga nema nazalost, sto je za 2019tu godinu ipak nesto sto postaje svuda normalno da postoji.
Mirođija
Novice
Postovi: 17
Pridružio se: Pon Feb 20, 2017 3:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 28
Pohvalio: 63

Re: RE: Re: Modernizacija železnice

Postod Mirođija » Sre Maj 08, 2019 4:07 pm

spatiotecte napisao:E toga nema nazalost, sto je za 2019tu godinu ipak nesto sto postaje svuda normalno da postoji.
Kako nema? Predviđene su rampe za kolica na stepeništima pothodnika.

Послато са SM-J730F уз помоћ Тапатока
Pohvale za post: 1
Rile
Intermediate
Postovi: 256
Pridružio se: Čet Jun 16, 2011 8:10 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 415
Pohvalio: 128

Re: Modernizacija železnice

Postod Rile » Sre Maj 08, 2019 4:09 pm

U utorak 14.05.2019. zatvara se leva strana stanice Zemun, sve komplet od 5. do 10. koloseka, Gase se signalno-sigurnosni uređaji i
poćinje regulisanje saobraćaja na klasičan način. Ovo podrazumeva da će biti zatvoren i levi kolosek od Zemuna do Batajnice pa će
saobraćaj biti regulisan jednokolosečno skroz od Batajnice do Bgd Centra. U ovoj fazi koristiće se za saobraćaj 1. 2. 3. i 4. kolosek.
U stanici Zemun rekonstruišu se 5. 7. 8. i 10. kolosek a dograđuju 6. 9. i 11. kolosek u čijem produžetku će biti napravljena utovarna
rampa za automobile. Sređuju se peroni, prave nadstrešnice i pravi komplet nova stanična zgrada. Niži deo kule iznad novosadskog autoputa
biće srušen a onaj viši, gde su smešteni SS uređeji i unutarnji otpravnik, biće rekonstruisan i sređen.
A dinamika:

Untitled.jpg
Pohvale za post: 6
spatiotecte
Professional
Postovi: 10199
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6870
Pohvalio: 1649

Re: RE: Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sre Maj 08, 2019 5:37 pm

Mirođija » 08 May 2019 03:07 pm napisao:
spatiotecte napisao:E toga nema nazalost, sto je za 2019tu godinu ipak nesto sto postaje svuda normalno da postoji.
Kako nema? Predviđene su rampe za kolica na stepeništima pothodnika.

Послато са SM-J730F уз помоћ Тапатока


Covek je pitao za liftove, koliko znam njih nema.
lento
Higher intermediate
Postovi: 544
Pridružio se: Pon Maj 23, 2011 12:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 59
Pohvalio: 593

Re: Modernizacija železnice

Postod lento » Sre Maj 08, 2019 6:47 pm

Pa i rampe su pomak u odnosi na ranije.
gishko
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 565
Pridružio se: Uto Sep 27, 2016 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1023
Pohvalio: 3443

Re: Modernizacija železnice

Postod gishko » Sre Maj 08, 2019 8:34 pm

Rampe u vidu onih kao kod Terazija su iznudjeno rešenje za mesta gde nije predvidjeno svojevremeno kao standard pristupačnost osobama sa invaliditetom i drugim grupama ljudi. Te rampe su bespotrebne za slabije pokretne ljude, ljude sa prtljagom, roditelje sa malom decom itd. Ako samo pogledamo prokop koji je planiran pre nekoliko decenija, vidimo da se već tada mislilo na liftove, eskalatore i pokretne trake, pa čak i rampe u vidu nagiba. Tada su arhitekte radile projekte, a danas možete zamisliti koji intelektualni sklop nam uredjuje zemlju. Mogu da razumem i nemanje sredstava, ali da ne ostave barem otvore za liftove na novim peronima, to mi je ravno idiotizmu.
Pohvale za post: 4
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1028
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1379
Pohvalio: 84

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Čet Maj 09, 2019 3:40 pm

Rile » Sre Maj 08, 2019 4:09 pm napisao:A dinamika:

Untitled.jpg

Slika


Ova dinamika daje više pitanja nego odgovora i blago rečeno je nerealna.

Kaže za Beograd Centar - Zemun ukupno 583 dana, a sabiranje I i II (464 dana) i III faze (288 dana) = 752 dana. Kako tumačiti ovo? Jedino logično objašnjenje je da će se III faza odvijati paralelno sa I i II. Ako radovi na III na trećoj fazi traju 288 dana da bi bili gotovi do kraja februara 2020. morali bi početi već krajem ovog meseca. Da li se ti radovi mogu raditi bez zatvora desnog koloseka? Da li se levi kolosek može pustiti u saobraćaj do kraja maja?

Kaže za celokupnu prugu Beograd Centar - Stara Pazova predviđeno je 36 meseci. Ako za Beograd Centar - Zemun daju 19 meseci (od jula 2018. do februara 2020.) kako misle da za preostalih 17 meseci završe deonicu Zemun - Stara Pazova koja je mnogo duža i mnogo zahtevnija?
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 2
ttbgd
Beginner
Postovi: 50
Pridružio se: Sre Nov 25, 2015 2:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 97
Pohvalio: 50

Re: Modernizacija železnice

Postod ttbgd » Pet Maj 10, 2019 8:48 am



Predviđeno je da se radovi na deonicama Beograd Centar - Zemun i Batajnica - Stara Pazova izvode paralelno, međutim trenutno postoji samo građevinska dozvola za Beograd Centar - Zemun.
Pohvale za post: 1
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1028
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1379
Pohvalio: 84

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pet Maj 10, 2019 9:58 am

ttbgd » Pet Maj 10, 2019 8:48 am napisao:Predviđeno je da se radovi na deonicama Beograd Centar - Zemun i Batajnica - Stara Pazova izvode paralelno, međutim trenutno postoji samo građevinska dozvola za Beograd Centar - Zemun.


Biće dobro ako se rok od 36 meseci ne pretvori na 136.
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 1

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta